Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moli

Moli Niet meer actief

ik vind het reuze meevallen hoor Islah! Ik zal vanmiddag ook een foto plaatsen.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Islah; leuk huis! Ik vind je kast geweldig! Wat betreft de yoghurt maken, als ik het na het maken laat afkoelen en dan in de koelkast zet wordt het een stevige yoghurt. Ik zal de kosten eens gaan uitrekenen.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Haha, echt... :) Vind dat echt het minste van de hele inrichting. Heb dat ding ooit eens voor 15 euro op de kop getikt, en het is niet zo dat ik 'm spuuglelijk vind maar een likje verf zou hem écht niet misstaan. Je kan er wel ontzettend veel in kwijt en dat is wel weer handig.

Ben wel benieuwd naar de prijs van die yoghurt. Smaakt het trouwens anders dan die van de winkel? Mijn schoonzus maakt wel eens yoghurt door een liter rauwe melk op te warmen tot lauwwarm en er dan een danoontje (? dacht ik tenminste) aan toe te voegen. Volgende dag is het dan yoghurt.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ja, ik vind hem echt leuk. Waarom ga je de kast dan niet verven?
    Ik vind eigen gemaakte yoghurt minder zuur. Ik maak het door houdbare melk met een paar scheppen biogarde of eigen gemaakte yoghurt te mengen, deze gedurende de dag of nacht in de yoghurtmaker en dan dus in de koelkast.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Nu met het weer is het een beetje lastig, kan niet in de tuin en binnen lijkt me al helemaal geen goed idee met kleine kinderen (mijn luchtwegen reageren ook heel heftig op verf). Wie weet de komende zomer.

Die die yoghurtmaker staat dan zo'n 12 uur aan? Hoop maar dat het niet teveel stroom neemt...

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Even uitgerekend, ik ben ongeveer 70 cent kwijt voor een liter eigengemaakte yoghurt (wel volle yoghurt) dat scheelt ongeveer 22 cent met de winkelprijs. Plus dat het dan nog eens in super handige portie potjes zit die ik overal mee naartoe kan nemen :)

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    #1267 Elena22, 3 okt 2014
    Laatst bewerkt: 3 okt 2014
    Klopt, nee het is maar een 15 watt en als ik hem elke dag zou gebruiken kost mij dit 15,57 op jaarbasis. Alleen ik gebruik hem ongeveer maar 2 a 3 keer per week dus de werkelijke stroomkosten liggen lager.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Oja dat is ook zo! Ik heb niet geexperimenteert met smaakjes yoghurt, maar ik probeer wel een zo vol mogelijke yoghurt te maken. Inmiddels vind ik het het lekkerste wanneer ik het maak met 100 ml roeryoghurt. Ik heb ook een keer kwark gemaakt, maar dat smaakte niet zo lekker. En wat maak jij voor yoghurt?
    Gevulde paprika heb ik ook nog nooit gemaakt maar klinkt lekker

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zie ook een stroomloze yoghurtmaker, de MyYo, Ons Kleintje jij hebt die toch? Kost maar 30 euro zie ik, dus prijs valt mee.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ja die heb ik, eerst lukte het me niet, maar uiteindelijk was het toch vrij simpel.
    Je kookt 750 ml water,
    doet 100 ml roeryoghurt in het bakje, verlengt dit eerst met een beetje melk dat op kamertemperatuur is (ik gebruik altijd houdbare volle melk van de AH), daarna de rest van de liter melk erbij.
    Wanneer het water gekookt heeft dan doe je direct alles in de thermosomhulsel,
    na 12-14 uur is de yoghurt klaar. Als het mislukt is, dan gewoon opnieuw kokend water erbij, en dan 12 uur-14 uur later is het klaar.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Dus als ik het goed begrijp dient dat water om de melk/yoghurt warm te houden? Of..?

12. Islah

Islah Niet meer actief

En moet het trouwens houdbare melk zijn? Nou ja dat maakt op zich ook niet uit want die heb ik toch vaak wel in huis om geëvaporeerde melk (kookroom) te maken.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Je kan ook verse melk gebruiken maar die moet je eerst koken tot een bepaalde temperatuur.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik krijg morgenochtend visite en ik wil graag wortel kruiden muffins maken, normaal doe ik er walnoten of pecan noten doorheen maar een van de gasten heeft een notenallergie, denken jullie dat pompoenpitten lekker zijn? Wil er wel iets van een bite doorheen

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou eerder pijnboompitten doen. O en pinda's zijn ook geen noten.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Het is een noten en pinda allergie dus die kunnen er ook niet door. Pijnboompitten vindt ik eigenlijk te duur om door de muffins heen te doen :) anders doe ik er gewoon niks van een bite doorheen, dan is het een gewone wortel kruiden muffin.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Bij lidl hebben ze ook pijnboompitten.. Dacht dat pompoenpitten minstens zo duur waren.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb een grote zak pompoenpitten van de Tuinen dus ik hoef er niks voor te halen. Ik heb niet zoveel pijnboompitten meer en die wil ik graag bewaren voor zelfgemaakte pesto. Ach ik maak me nu ook weer veels te druk. Het is de eerste keer dat de visite hier kom en dan wil ik alles perfect :)

19. Islah

Islah Niet meer actief

Haha herkenbaar! Ik ga straks lekker aan de slag met brownies maken.

20. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik lees altijd mee, maar zal zelf ook maar eens posten. Zo ziet onze weekmenu en boodschappenlijst eruit:

Boodschappenlijst
    C1000
    Kippenvleugels: €3,80
    Broccoli: €1
    Bananen: €1,19
    Peren: €1
    Aardbei kwark: €1,34
    Green ice tea: €1,75
    Verse sappen: €2
    Limonade x2: €4,60
    Pangasiusfilet x2: €4,50
    Totaal: €21,20

Aldi:
    Komkommer x2: €0,90
    Courgette x2: €1,18
    Aubergine: €0,85
    Feta: €1,58
    Rosbief x2: €3,78
    Tortilla wrap x2: €1,78
    Tomaten: €1,25
    Gezeefde tomaten: €0,52
    Soepgroenten: €0,59
    Tomatenpuree: €0,89
    Bierworstjes: €0,97
    Roomkaas: €0,62
    Kipfilet x2: €2,18
    3 broden: €3,47
    Eierkoeken: €0,99
    Crackers: €0,99
    Mie nestjes: €0,89
    Totaal: €23,45

Totaal van beide: €44,65

Van m'n moeder: 2 paprika's en lente ui gekregen. De rest heb ik nog op voorraad. De tomatenpuree en vis kan ik zo'n 4 x mee dus vult ook weer de voorraad aan.

Weekmenu
    Vandaag: kippenvleugeltjes met groentenrissoto.
    Zaterdag & zondag: niet thuis
    Maandag: Mediteraanse rijst met feta erdoor. (Vegetarisch)
    Dinsdag: Kleine stukjes gepaneerde pangafilet met gebakken aardappeltjes en salade (tomaat, komkommer etc)
    Woensdag: Pasta met tomatensaus (Vegetarisch)
    Donderdag: Hamburger met aardappel, broccoli en kaassaus.
    Vrijdag: Bami met kroepoek en komkommer.

Deel Deze Pagina