Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

soep met broodjes of een koude pastasalade?
    Pannenkoeken van tevoren maken en in de oven opwarmen?
    Tosti van een turks brood maken, is ook heerlijk: Kaas/ham en ananas en provenciaalse kruiden. Kun je in de oven maken en is dan direct voor 5 personen.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @verjaardagseten; zelfgemaakte soep met broodjes, een koude en een warme pastasalade of een salade van couscous/bulgur/quinoa, buffetje met rauwkost en diverse dips, buffetje met mini hapjes zoals worstenbroodjes, hartige muffins of gevulde tortilla, quiche, stapel pannenkoeken met een aparte beleg tafel. Of gewoon patat en snack, wel zelfgebakken.

@bieb; voor kinderen tot 18 jaar gratis, volwassen 45 euro per jaar. Zoon heeft een eigen pas en ik heb er een waar man ook zo nu en dan wat op leent. Zoon komt om in het speelgoed en weet eigenlijk niet eens of we een speelotheek hier hebben.
    Zelf vind ik ebooken helemaal niet lekker lezen, geef mij maar echt boek, man is wel van het digitaal lezen.

@talia; zonde van die 20 euro, is er niks van die onzin die je kan bewaren voor je verjaardag? Zielig voor je dochter! Hopelijk heeft ze er niet teveel last van.

@nietverwacht; je lijstje kan best kloppen hoor. De sperziebonen kostte afgelopen week bijvoorbeeld maar 0.39 cent bij de lidl. En zo nog maar een aantal dingen op je lijstje die goedkoop zijn bij de lidl.

@ons kleintje; lekker zo goedkoop zo'n berg aardappelen. Hier ook nog zo'n 19 kg op voorraad :) lekker veel stamppot inderdaad, frittata met aardappel, zelfgemaakte rösti en nog op zoek naar mee recepten met aardappel ;)

@senna; als je aardappelen droog en donker en ietwat koel bewaard zijn ze lang houdbaar voordat ze gaan uitschieten. Normaal ook niet zulke aardappeleters hier maar had nog 9 kg liggen kwam schoonvader nog een zak van 10 kg brengen, blij aangenomen, kunnen we voorlopig weer vooruit.

@lionne; zelf bakken kan natuurlijk ook voor wat lekkers ;)

@hier; deze week eten we uit de voorraad, echt alles puilt nog uit. Maak ook maar even geen weekmenu want het wordt een gekke week aankomende week. Morgen nog een dagje vrij maar duizend dingen te doen en waarschijnlijk eten we bij mijn moeder, dinsdag heb ik een lange dag van werk en dan nog 3 gewone werkdagen en vervolgens nog 2 nachtdiensten die altijd ontzettend zwaar zijn. Vanaf volgende week maandag heb ik wel twee heerlijke weken vakantie :) kan niet wachten!
    Vandaag staat er in ieder geval iets met kip en groenten op het menu.

3. minon

minon Niet meer actief

Die kant en klare zakjes aardappel van de supermarkt kun je goed invriezen. Neem aan dat je dat zelf ook kan maken dan van je aardappels. Misschien een idee om ze langer te bewaren. Of patat maken en invriezen. Patat verwerken wij ook gerust in gerechten ipv krieltjes of schijfjes. Smaakt hetzelfde alleen de vorm is anders. En 2,5 kilo patat kost 1,99 en 2,5 kilo aardappels 2,69 hier. Waar dan nog de schillen vanaf gaan dus netto minder overhoud dan 2,5 kilo.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Linksom of rechtsom, het komt wel op. Mij maakt het ook niet uit of iets echt de vorm heeft volgens het recept.

Hier wordt het vandaag roti kip, kan ik ook weer aardappels in verwerken :p

5. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Zou het niet goedkoper kunnen/zijn om de luiers in de voorraad in te slaan als ze in de aanbieding zijn? Ik heb nog nooit de "volle prijs" voor luiers betaald..

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Weet niet of het al vermeld was maar vanaf morgen weer de luiers bij lidl in de aanbieding. Ga weer in slaan.

Moest vandaag boodschappen doen, maar niet gelukt..morgen dus.
    Weekmenu:
    Ma: Romige risotto
    Di: vlees in saus met pruimen, brood ernaast.
    Wo: pasta tonno
    Do Pittige kip, rijst, mais/doperwten.
    Vrij: Spinazie, aardappels, vissticks (mijn man kookt dan)
    Za: Linzensoep.
    Zo: nog geen idee, maak wel pancakes s'morgens.

7. minon

minon Niet meer actief

#1327 minon, 5 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2014
    Dat is zeker. Maar omdat de verwachting was dat ze 8 weken in het ziekenhuis zouden liggen alleen maat 2 op voorraad genomen (10 pakken) tot nu toe nog geen aanbieding gehad. Gebruik zelf etos luiers. Nu zitten ze zelfs nog in maat 0 die zijn helaas nooit in de aanbieding.
    Etos luiers zitten er 34 in voor 4,99 en gebruik daarvan drie pakken in de week.

Edit: kruidvat of ah zou ook kunnen maar zijn qua pasvorm niet zo goed en rode billen. Had ze in een luiertaart.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Hier lekken die van AH zoveel door (was in het begin trouwens niet), echt balen want daar heb ik ontzettend veel pakken van staan. Denk dat ik maar weer veel bij de Lidl ga kopen van die aanbiedingen en dan de AH luiers verkoop ofzo.

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    luiers; hier gebruik ik de luiers van natalis luierservice. en voor snachts pampers, alle andere lekt hij mee door.

nijntje; ja maat 0 is echt nooit in de aanbieding, voordeel is dat ze er niet heel lang inzitten. maat 0 was hier zelfs nog te groot in het begin :)

deze week zijn de goudreinetten in de aanbieding dus ik ga lekker appelmoes maken. heb al een paar glazen potten bewaard dus die ga ik uitkoken met soda en van de week vullen en dan inmaken.

elena; fijn hoor binnenkort 2 weken vakantie!

10. minon

minon Niet meer actief

Haha ja klopt. De plakkers zitten nog steeds op elkaar. Dinsdag zijn ze 5 weken oud dus vind het nog best lang. Ga nu wel over op maat 1 als deze op zijn. Die zijn nog groter maar voeding opgehoogd dus wua hoeveelheid ontlasting past het niet meer in 0 haha.

Lekker appelmoes! Heb het ook gemaakt van de appels van de buurvrouw maar te veel kaneel gedaan. Net alsof je de vulling van een appelflap eet. Niet echt lekker helaas. Zit nog te denken of je er niet alsnog appelflap kan maken ervan. Heb de appels zonder water tot moes gekookt dus het is best dik.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Google anders eens op applesauce pancakes... Of appelmoes als mee maken.

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    O ja.. dan is het logisch ja.. was ook geen kritiek hoor.. alleen een tip :D
    wij gebruiken hier pampers.. voordeel= het is altijd ergens in de aanbieding… nadeel = het is iets duurder dan de goedkopere merken..
    Zoonlief had altijd snel last van andere luiers dus heb het nu met dochter niet eens met ander merk geprobeerd..

Heb hier wel de "gewone" doekjes van pampers gehad maar dochterlief had de eerste dagen helemaal kapotte billen ervan tot bloedend aan toe.. Tijdje schoongemaakt met warm water en watter en overgestapt naar de (duurdere) sensitive en gelukkig nergens last meer van..

andere tip voor jullie allemaal trouwens.. ik shop regelmatig voor luiers op marktplaats.. pas had ik 7 pakken luiers pampers voor 40 euro.. En een andere keer had ik op marktplaats 4 pakken voor 20 euro.. Vaak van mensen die teveel van een maat gekocht hebben en niet weten dat je die, zonder bon, kan ruilen in de winkel.. :D Altijd fijn voor mij… :D

13. minon

minon Niet meer actief

Ik had een tijdje terug dankzij een tip van iemand een maandbox pampers voor 6 euro nogwat. Was in de aanbieding bij Wehkamp en toen drie keer 10 euro eraf. Verder gebruik ik nooit pampers. Of ze moeten in de aanbieding goedkoper zijn dan etos in de aanbieding. Maar het ene kind is het andere nu eenmaal niet :)

14. mamasenl

mamasenl Actief lid

24 feb 2014
    147
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi
    Zo hier morgen ook de luiers halen bij de Lidl. Bij ons is de bieb ook gratis tot 18 jaar alleen we wonen nu best wel ver bij bieb vandaan.
    Groetjes

15. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Hier mijn week menu weer klaar

Maandag - gebakken aardappels,roerbak groente, vis (alles uit diepvries)

Dinsdag - spinazie taart in de herkansing (alles al in huis)

Woensdag ik op werk, man bij ouders

Donderdag - aardappelpuree met verse boontjes en karbonade (alleen boontjes kopen, in de aanbieding bij boni)

Vrijdag - wraps (alles nog kopen)

Zaterdag - schoonouders komen pasta eten met een lekker toetje (alles nog kopen)

Zondag - restje pasta

Verder bier kopen voor mijn verjaardag binnenkort (aanbieding boni)

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik lees nog steeds mee, maar lukt me niet om bij te houden..
    We hadden deze week mooi binnen het budget, behalve dat de hond naar de dierenarts moest.. maar dat gaat dan maar van de spaarrekening, want dat halen we nooit meer in..

Weekmenu:
    Ma; tartaartjes ( hebben we nog ) aardappelen opbakken ( gekookte over van vanavond ) en broccoli ( in de bonus )
    Di; Kipchampignonsnizels ( heb ik gisteren bij de Lidl gehaald ) rijst en groente ( moet even kijken heb ik nog veel in de diepvries )
    Woe; Pangiusfilet met aardappelkroketjes en worteltjes ( vis en worteltjes kopen )
    Do; soep en broodjes hamburger ( nog 2 vegetarische burgers liggen en deze week hamburgers in de bonus en soep ook in de bonus )
    Vrij; Eet ik met mijn oude werk ( wordt betaald ) en vriend en dochterlief pannekoeken ( in de bonus )
    za: de bulgarsalade van Elym.. ( alleen limoen en avocado nog kopen )
    Zo; restjes.. heb nog zat in de vriezer dus moet even kijken..

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    vandaag trouwens een dineetje moeten maken voor mijn schoonvader en zijn nieuwe vriendin en had een super-lowbudjet menu..

Eerst een paar toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade en ik had nog Pate ( beetje bessenjam erover ) en smeerkaas ( beetje pesto erover )

Verder als hoofdgerecht aardappeltortilla ( aardappel / eieren/ tomaten/ paprika reepjes had ik allemaal nog liggen beetje geraspte kaas erover.. )
    en een biefstuksalade. ( ijsbergsalade met tomaten en komkommer 4 peren wat blauwaderkaas en 2 biefstukjes in de aanbieding vd week en als dressing wat vers citroensap en olijfolie en peper )
    Chiabatta met zelfgemaakte kruidenboter erbij

En als toetje van die bakjes vanille roomijs en een potje kersen opgewarmt voor de sier wat vlokken eroverheen..

Was best tevreden over de prijs van alles en iedereen heeft zitten smullen

18. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    hey meiden.. lees regelmatig met jullie mee..
    hier aankomende week niet hele grote uitgaven qua boodschappen..
    menu:
    Maandag.. man/zoontje kliekje ik heb avonddienst
    Dinsdag.. man/zoontje kliekje.. ook avonddienst
    Woensdag aardappelen met wortels en een worstje
    Donderdag man weg dus zoontje en ik kliekje
    vrijdag stamppot boerenkool met spekjes en worst
    zaterdag pannenkoeken met spek
    zondag witlof schotel

Boodschappen Lidl:
    muesli
    koffie
    pannenkoekmix
    vleeswaren
    yoghurt
    chips
    w5 doekjes
    witlof

AH:
    pyjamapapjes
    pap ochtend zoontje
    Felix katten 2x
    spekjes
    crystal clear 6 flessen

wij bestellen 1x in de zoveel tijd bij een slager online vlees.. dan slaan we ongeveer voor 40 euro vlees in en kunnen daar wel drie maanden mee doen.
    Gehakt voor schotels enzo haal ik dan wel in de winkel.
    Vorige week bij de lidl al worst gehaald bij de boerenkool(was aanbieding) en boerenkool bij de ah( ook aanbieding)
    Winterwortels op de markt afg vrijdag en fruit ook.
    brood hadden we nog 4 van in de vriezer.

Dus ik hoop onder de 40 euro te blijven deze week. :)

19. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    moet lukken als ik mijn boodschappenlijstje zo zie.. toch?

20. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik lees hier sinds kort mee, en chapeau voor jullie allemaal om met 50 euro per week rond te komen..
    Door hier te lezen merk ik dat het ook haalbaar is, moest het ooit nodig zijn... één van mijn grootste angsten is namelijk om mijn toekomstige kind (eren) niet alles te geven wat ze nodig hebben...
    Maar hier lees ik echt met plezier mee en jullie bewijzen het tegendeel!
    Dit wilde ik even meegeven :D

Deel Deze Pagina