Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Appelmoescake bedoelde ik dus maar de autocorrectie protesteerde.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @islah; vervelend soms he die autocorrectie ;)

@onskleintje; is het jou aflosverhaal dat vandaag op min of meer staat?

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat wordt hier toch veel geschreven :$:D

Het lukt me helaas niet altijd om alles bij te lezen.

Wij hebben zaterdag toch op de verjaardag gegeten en wonder boven wonder ging het slapen toen we om 20:15 uur thuiskwamen heel goed!
    Dus lekker gratis gegeten! En het was gezellig :)

Gister hadden we aardappeltjes uit de oven met rozemarijn en knoflook, sla en reuzen vissticks.
    Vandaag eten we bloemkool, aardappels en blinde vink.
    Morgen eten we hutspot met nog een blinde vink. Er zitten er 5 in het pakje. Dit alles hebben we in de aanbieding gekocht. Weet de exacte prijs niet meer, maar alles was in ieder geval in de aanbieding bij de Deka.

Onze hond blijkt allergisch te zijn. We testen nu uit of het vlooienallergie is. Dan kan ie al flinke klachten krijgen als ie ooit maar 1 enkele vlo op zijn huid heeft gehad. We moesten dus voor 100 euro ontvlooiing kopen. Dat wordt niet vergoed door verzekering :(

Hierna moet ie op hypoallergeen voer. Het is een hond van tegen de 30 kg, dus hij eet niet heel weinig en ook het superdure hypoallergene voer wordt niet verzekerd :(

Gelukkig de pillen a 5 euro per dag :$ WEL! Dus ik betaal niet voor niks premie. Sowieso niet hoor, want ik heb al veeeeeel gedeclareerd met deze hond ;)

Cadeau voor Melle zijn verjaardag is binnen. Duurder dan we dachten, maar het is heel erg leuk!!
    Mijn moeder heeft gedoneerd voor een superleuk en duur shirt van Smafolk. Ik koop 1 x per jaar iets duurs wat ik ECHT leuk vind en dit jaar betaalt mijn moeder dat dus. Net als de afbeelding voor op zijn taart en alle ingredienten daarvoor, betaalt mijn moeder ook. Ik bof ENORM!! :)

We proberen zo zuinig mogelijk te doen de komende tijd, want we moeten even gaan hamsteren om dat dure voer voor de hond te gaan aanschaffen. Maar aan de andere kant willen we zelf ook goed blijven eten ;) Wat een pech weer :(

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Vervelend he van jullie hond! Herkenbaar want onze poes is al sinds januari ziek :( wij hebben geen verzekering want we hebben drie huisdieren, zou flink oplopen dan. Zelf goed eten hoeft niet per definitie duur te zijn, you Can do it!

Wij hebben het cadeau van Damìan ook al binnen, rolschaatsen met helm en beschermers en pionnetjes om mee te oefenen, was nog net geen 27 euro compleet.

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat een superleuk cadeau!! En leuke prijs ook!

Wij hebben een startset van Siku gekocht voor onze kleine auto freak :D

Wij hebben de katten inmiddels niet meer verzekerd, werd idd te duur. Voor de hond betalen we 45 euro per maand.

Onze katten eten ook dieetvoer ;) We hebben echt altijd pech met al onze katten en honden :( Alleen de knaagdieren hier worden bejaard en kosten weinig geld.
    Ik neem dan ook geen katten en honden meer als deze dood zijn. Straks hebben we wéér pech :( Hoe leuk ik het ook vind, ik kan het me niet permitteren dat we straks weer een 'kneus' aanschaffen.

Wat heeft jullie kat?

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Jullie cadeau is ook leuk zeg! (Moest het wel eerst googlen)

De poezen krijgen gewoon verschillend voer, net wat ik maar haal. De hond eet alleen pedigree natvoer en bonzo brokken, dit is ze van het huis van mijn ouders gewend en iets anders eet ze ook echt niet. Verder krijgen alle dieren een keer per week gekookte vis of kip en vis (tonijn oid) uit blik, heerlijk vinden ze het. De hond krijgt ook nog weleens restjes in plaats van haar eigen voer en soms maak ik zelf koekjes (ik heb een hondenkookboek ;)). Vervelend dat al jullie beesten iets hebben kan me voorstellen dat dat aardig in de kosten loopt.

De poes kreeg begin januari een wond op haar poot, eerst dacht ik dat ze met de andere poes had gevochten maar de wond werd met de dag groter en besloeg op een gegeven moment haar hele poot en een stuk van haar buikje. Begon ook te ontsteken. Ze heeft diverse ab kuren gehad, een half jaar met zo'n kap rondgelopen. Ze slikt sinds februari dagelijks prednison en we hebben speciale zalf zodat ze er niet aankomt maar er zit nog steeds een hardnekkige plek die maar niet over lijkt te gaan. Ik moet straks nog een maand kuur prednison ophalen en is het aan het einde nog niet beter als nu dan moet ze weer op controle.

Ik zal het even afkloppen maar eigenlijk hebben onze beesten nooit iets. Van onze drie beesten waren de dierenarts bezoeken tot januari op 1 hand te tellen voor 5 jaar. Zelfs onze shih tzu die behoorlijk op leeftijd is is nog kerngezond.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wat een leuke cadeaus elena en annedore.

Hier een reusachtig konijn wat alleen het duurste voer eet wat er is :( Gelukkig verder buiten de inentingen weinig kosten, en zelf afgelopen jaar helemaal geen inentingen meer gedaan. Ik kan me zo'n verzekering wel voorstellen bij een groter dier. Een operatie oid tikt al snel aan in kosten.

Ons konijn is nu denk ik 5 jaar oud en kunnen 8 worden.. Wij weten nog niet of we een nieuwe kopen als deze er niet meer is. Dochter is er wel enorm gek op..

Ik ben stom geweest, heb het vlees wat ik dinsdag had gekocht niet in de vriezer gelegd. Het was voor morgen en is dus niet meer goed... gezien de zwangerschap durf ik geen vlees over datum te eten dus moet morgen nieuwe speklappen halen.
    Sm is ziek dus in plaats dat zij voor ons kookt kook ik voor haar. Heb nog gepelde tomaten, lasagnebladen, ui knoflook kaas en twee blikjes tonijn.. Wordt dus maar een lasagna. Niet met super veel groente maar goed, moet vandaag 2x naar het ziekenhuis, tussendoor werken dus geen tijd voor groente te halen.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha! ik dacht... zal ik het melden..:) of niet?

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ah zonde van het vlees! Lekker tonijn lasagna en voor een keer minder groente moet kunnen toch, als ik je planning zo zie heb je het al druk genoeg.

Ik weer ook nog niet of ik nieuwe huisdieren neem als deze dood gaan, ik zie het wel tegen die tijd.

10. Ons Kleintje

.....

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Dus toch! Ik vond het verhaal al zo bekend klinken ;) Wat heb je een heerlijk lage hypotheek! Ik ben jaloers hoor. Hier in de regio kan je voor dat geld net een schoenendoos kopen :( en je hebt een hele mooie visie, niet alleen wat betreft het aflossen maar in het geheel. Leuk om zo te lezen!

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Wij hebben (heel dom) vanaf het nest het oude voer mee genomen, dit was van select, de grootste brokken. Hier deed ze het prima op alleen vond ik dit na een tijdje toch echt prijzig. Dus gewone bix gekocht, niet met van die dingen erin want dat heeft toch geen toegevoegde waarde. Nou de eerste week at ze het oude voer ertussen uit (moest het gemengd aanbieden ivm overgang), en at ze alleen maar hooi en stro. Ik dacht, als ik het gewoon laat staan en ik geef niets anders dan MOET ze het wel opeten.

EDIT: het is wel een konijn van 8kg :pdus wellicht ook vandaar de grotere brokken.

Maar helaas deed ze dit niet en viel enorm af.. In overleg met de dierenarts (die op voorhand zei dat we wel geleidelijk met voer konden wisselen) dat het toch verstandiger was om op het oude voer terug te stappen. Nouja goed, het is niet dat we het niet "kunnen" betalen, ik vond het gewoon zonde. Nu kopen we het in grootverpakking in, en alleen in de aanbieding bij de intratuin (2e gratis)

Wat betreft de speklappen begonnen deze al bruin/blauw uit te zien terwijl t twee dagen over tijd waren.
    Ik snap dat de datum een indicatie is, maar voor die €2.19 ga ik het risico niet lopen nu ik zwanger ben en ook een chronische darmziekte heb.

13. Ons Kleintje

Dank je wel!
    In deze regio is dat ook een hele lage hypotheek, maar het huis was een krot, en we hebben het helemaal zelf met behulp van onze ouders en zwagers, broers opgeknapt. Ik werd verliefd op de zonnige tuin, en we zagen er mogelijkheden in. Omdat ik op het moment van kopen nog geen vaste aanstelling had, konden we geen hoge hypotheek krijgen, sterker nog, bijna nergens. En dit was zelfs nog de vraag of de bank het wilde laten doorgaan. We hadden erg veel geluk! Om mij heen kochten vriendinnen duurdere huizen met een vele malen hogere hypotheek. Inmiddels ben ik superblij met ons kleine hypotheekje! :)

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Fijn dat jullie beesten nooit iets mankeren Elena, maar wat zielig dat de poes dan nu op zo'n nare manier aan de beurt is :(

Ukkie: heerlijk zo'n groot konijn!! Vind ik echt leuk! Wij hebben twee dwergjes en die zijn nu inderdaad 8,5 jaar allebei :) Een van de twee heeft staar. Ik denk eigenlijk dat ze stekeblind is, maar verder is ze nog gezond!

Als deze konijnen doodgaan wil ik een grote ren gaan bouwen met 2 reuzen konijnen en 4 kippen. Ik heb daar gelukkig meer dan genoeg ruimte voor :) Leker eigen eitjes en konijnen omdat ik ze gewoon leuk vind.

Binnen hebben we 2 cavia's, die zijn van Melle ;) Choco en Witje heten ze. Die kosten geen drol.

Ik houd het na het overlijden van alle honden en katten lekker bij de kleinere huisdieren. Dat bevalt me toch beter. Maar een leven zónder dieren om me heen kan ik me ook niet voorstellen.

15. Ons Kleintje

Aha oke! dat is natuurlijk wel anders dan. Ze moet wel eten. ACHT kilo woooooow. Hier eentje van 1 of 2 kilo ofzo. die eet bijna volledig uit onze tuin, soms wat bix. Frambozenbladeren, frambozen, druivenbladeren, en heel veel gras.
    ik wist niet dat de speklappen nu al over de datum waren. dan begrijp je volledig.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Leuk om te lezen dat zoveel dames op een budget toch huisdieren hebben :) ik kan me een leven zonder huisdieren ook niet voorstellen maar wie weet denk ik daar over zoveel jaar in ene anders over. Ik ga er vanuit dat de poezen nog heel lang meegaan want deze zijn pas 5 jaar. Alleen de shih tzu is al 11 jaar en die hebben we als sinds puppy af aan, denk dat ik het er nog heel moeilijk mee ga krijgen als zij doodgaat. Kan me nog zoveel herinneren van toen zij klein was, ook heel veel wat me aan mijn vader doet herinneren :(

@annedore; ik zou ook graag kippen willen! Als ik vrij ben gaan we weleens zelf eieren rapen bij de geitenboerderij, zo leuk. Maar als ik straks een huis met tuin heb wil ik een deel gaan gebruiken als moestuin. Maar goed nu moet eerst man maar eens aan het werk en dan hopelijk nog een tweede spruitje van ons eigen en dan komt dat huis met tuin er vanzelf.

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; druk in de keuken. De muffins van van het weekend heb ik maar ingevroren want ik krijg ze nu toch niet op in mijn eentje. En elke dag iets lekkers bij de thee vind ik ook niet nodig.
    Verder voor de lunch mini omeletten aan het maken met van alles dat op moet. Wat overblijft kan dan in de koelkast voor de komende dagen bij de lunch.
    Uiteindelijk vandaag pas de roti die al dagen gepland stond dus we maken weer lekker veel op vandaag :)

18. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Net bij Dirk nog even de Silan wasverzachter ingeslagen. Normaal 2,79 euro, nu 99 cent.

19. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Oh, en hier trouwens ook een kat in huis. Die op hyperallergeen voer zit... Maar het is een half siameesje en eet weinig. Dus doen met een zak van 4,5 kilo vier maanden. (42,90 euro)

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Onze shih tzu is op 17 juni ingeslapen, ze was nog maar 7 :( Heb ik het ook erg moeilijk mee. Wat gaan ze bij je gezin horen he? En inderdaad wat maak je veel herinneringen samen! Als jouw hondje doodgaat komt er ongetwijfeld wat oud zeer naar boven om je vader. Ik neem even aan dat hij overleden is? Dat is aan de ene kant heel verdrietig, aan de andere kant ook mooi toch :)
    Onze andere hond is nu 5, dus ongeveer op de helft. De katten zijn 8 en 10. Eentje is in 2010 ingeslapen toen ze 6 was :( Ik zei het al, we hebben echt veel pech met onze honden en katten :(

Huisdieren zijn leuk, maar minder als ze ontzettend veel geld gaan kosten. Wij hebben onze dieren aangeschaft in een periode dat het ons financieel best goed voor de wind ging. Behalve dan de cavia's, die zijn er sinds dit jaar. Er kan tijdens het leven van je dieren zoveel veranderen dat het eigenlijk niet meer heel handig is om dieren te hebben. Zeker als er ook kinderen bij komen die geld kosten en bepaalde dingen nodig hebben en verdienen. Ik vind dat wel ingewikkeld soms. Wat als Melle iets moet laten omwille van het dure voer van hond Mika? Aan de andere kant zijn Melle en Mika echt dikke vrienden en is Mika zo'n fijne gezinshond :)

Die geitenboerderij in A'dam ken ik volgens mij wel Elena. Kun je ook een geitenijsje eten toch? ;) Wist niet dat je er ook eitjes kunt rapen, leuk zeg!

Wij hebben 2 vierkante meter moestuintjes en een bak met aardbeien en een ton met tomaten. Ik vind het meer werk dan ik had verwacht ;) Maar het is wel leuk om zo nu en dan iets uit de tuin te kunnen eten of aan de cavia's te kunnen voeren.
    Ik heb eigenlijk niks met mijn tuin. kost alleen maar tijd aan onderhoud en kost ook geld om het toonbaar te houden. Ik 'geef' mijn tuin met alle liefde voor een stuk aan de dieren. Daar kan ik ook echt van genieten! Met visite zitten we er wel eens. Melle speelt er graag en dan drink ik een theetje aan de picknickbank, maar echt hele dagen in de tuin zitten doe ik niet eigenlijk. Daarvoor vind ik onze tuin niet leuk genoeg ;)

Deel Deze Pagina