Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Heb gisteren de cake gemaakt (luchtige citroencake) en was erg in de smaak gevallen, volgende keer doe ik alleen wel wat minder citroenrasp (of het was gewoon een te grote citroen).

2. tuc

tuc Niet meer actief

Lees eigenlijk nog steeds mee hier...niet specifiek voor bespaartips maar meer om ideeën op te doen voor wat we kunnen eten. Zal ons weekmenu ook weer eens wat vaker plaatsen:
    (Onze week begint op zaterdag omdat we op vrijdag boodschappen doen)

Za aardappelkroketjes met gegrilde kipfilet en sla
    zo zelfgemaakte pizza
    ma broccoli, zalm en krieltjes
    di macaroni
    wo rode kool, gekookte aardappelen en vissticks
    do pasta pesto
    vr rijst met sajoerboontjes en zelfgemaakte saté van hamlappen

3. Islah

Islah Niet meer actief

Maak je die kroketjes zelf?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nee daar heb ik mij nog niet aangewaagd maar wel een idee om eens te proberen.

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik lees ook nog steeds mee
    vandaag weer boodschappen gedaan
    we hebben nog 58€ tot de 8e augustus
    daar moet broodbeleg van gehaald worden, aardappelen, groenten, fruit en eventueel wat melk nog (heb nog 18l staan) en houtschaafsel en hooi voor de dieren
    de rest hebben we allemaal in huis

vandaag eten we zelfgemaakte pitta (ook de broodjes)

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Was ik deze week zo welkom ontvangen laat ik nou niks meer van me horen.

Ga binnenkort echt lekker actief mekkerden hier maar lig sinds vrijdag int zkh met zwangerschapsvergiftiging en niet de puf om te reageren. Lees nog wel mee! En hoop dus snel weer actiever mee te kunnen doen.

7. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    -islah, klinkt lekker!
    - zuurtje, goed gedaan zeg!
    - madamev, wat naar voor je zeg!! Beterschap hoor! Hou jij je maar lekker rustig en concentreer je op je zwangerschap en kleintje wat in je groeit!;)

Wij hebben mazzel deze week!
    Woensdag is er in de wijk een voorlichting over glasvezel, en aansluitend krijg je friet en een snack, wij willen helemaal geen glasvezel, maar voor gratis eten zit ik daar wel braaf die voorlichting uit :p
    Donderdag is m'n sm jarig dus eten we lekker daar.
    Dus lekker goedkoop weekje :)
    Weekmenu nog niet samengesteld, kijk morgen wel ff wat we nog hebben en maak dan een weekmenu.
    Omdat we vaak veel in de aanbieding kopen hebben we wel een voorraadje.

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Even snel een weekmenu:
    Vandaag: pannenkoeken (manlief zou koken)
    Morgen: Chinees uit de vriezer
    Dinsdag: Broccoli
    Woensdag: Sla met gebakken aardappels(kook denk ik dinsdag extra aardappelen) en vlees
    Donderdag; Wraps
    Vrijdag: Man jarig dus hij moet nog iets kiezen
    Zaterdag: patat

't Is wel karig met de groente aanbiedingen deze week.
    Voor mijn man zijn verjaardag ga ik 2 taarten maken, kwark en monchou. En hij doet de bbq aan als zijnde hapje. Voor iedereen doen we 3 saté en stokbrood en een salade.

9. mamavanrosalie

8 apr 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat er veel gekletst:p
    Heb niet alles gelezen hoor..
    Ik ga dinsdag weer boodschappen doen moet nog een week menu maken.. Even de folders afwachten.

Pfff heftig weekje hier! Dochter was ziek, koorts en erg huilerig en hangerig. Vrij toch maar even naar de dokter geweest, die keek in haar oortjes en dacht oorontsteking. Kreeg een kuurtje mee. Ik moest het weekend werken, kom ik gisterochtend thuis zit de kleine meid helemaal onder de ( jeukende) vlekjes Hap gebeld omdat ik dacht aan een allergische reactie, situatie uitgelegd, zegt de arts nou dat is de zesde ziekte:( moest ook stoppen met de kuur omdat dat geen zin heeft bij de zesde ziekte.. Arme kind word gek van de jeuk:( het lijkt vandaag wat beter te gaan dus hopelijk heeft ze het ergste gehad.

Hier zijn toch een paar dames die zelf broodbakken in de oven? Hebben jullie een goed recept? Heb een bb machine maar dat brood krijg ik nooit lekker dus wil het een x gaan bakken in de oven maar er zijn zoveel recepten:(

10. minon

minon Niet meer actief

Hier nog geen menu. Bekijk het op moment echt per dag.
    Morgen ovenschotel met aardappeltjes, gehakt en tomatensaus.
    Verder nog weinig inspiratie. Verdraag op het moment rijst of aardappels het beste maar er is weinig in de aanbieding.

11. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Onze menu:

Vandaag: hartige taart met broccoli en kip
    morgen: nasi
    Woensdag: ovenschotel met gehakt, puree, groenten en spek
    Donderdag:iets makkelijks ivm dagje uit
    vrijdag:wraps
    zaterdag : broodje hamburger en krieltjes uit de oven

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    boodschappen zaterdag bij de emte 75.34
    was ook voor de verjaardag van zoontje gisteren.

even uit mn hoofd
    4 flessen cola
    2 fanta
    2 dubbelfris
    1koffiemelk
    1 pak koffie
    6bananen
    5 nectarines
    6 appels
    1 bak aardbeien
    6 peren
    1 spitskook
    1 bospeen
    sperciebonen
    2 potten appelmoes
    pond kaas
    4 zakken chips
    borrelnootjes
    chocolade rozijnen 2 bakken
    nougat 2x
    2 flessen yogho drank
    2 flessen melk
    flesvoeding
    kindersnoepjes
    roosvicee
    vanillevla
    mariakoeken
    stroopwafels
    thee

ben vast nog iets vergeten maar heb het bonnetje niet meer

menu;
    vandaag; spitskool, aardappels en schnitzel
    dinsdag; bospeen, gebakken aardappels, hamburger
    woensdag; bij s.moeder eten, man heeft zakendiner
    donderdag; bij s.moeder eten
    vrijdag; sperciebonen, aardappelpuree en kipfilet
    zaterdag; etentje bij familie
    en dan op vakantie!!!!! heerlijk even 2 weken naar frankrijk!

13. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    @senna, veel plezier in Frankrijk!

@mama v rosalie; wat sneu zeg als ze zo ziek is. Ik hoop dat ze gauw weer de oude is.

@nijntje, klinkt lekker, aardappels gehakt en tomatensaus. Doe je dat met een potje saus? Ook nog groenten erdoorheen? Lijkt me een makkelijk recept.

Hier ook in de ziekenboeg met de beide kinderen. Zoon is gelukkig weer beter maar is 2 1/2 week ziek geweest. Dochter kwam er achteraan en klaagt nu alleen nog over oorpijn. Dus neussprayen en paracetamol. Woensdag gaan wij op vakantie en hoop dat ze dan helemaal is opgeknapt. Helaas mag ze van de dokter deze week nog niet in het zwembad en dat nu er zulk mooi weer op komst is.

Vandaag laatste werkdag gehad en nu lekker vakantie.

Vandaag en morgen aardappels eten. Komt de zak mooi op. Ook nog vlees uit de vriezer gehaald.

Ons menu:
    Vandaag: Aardappels, hamlappen en sperzieboontjes
    Morgen: Aardappels, hamlappen en rode kool
    Woensdag: patat. Doen we standaard op vakantie als we de caravan en tent hebben opgezet.

Verder maar zien hoe het loopt.
    Vriezertje in caravan al volgestopt met 2 bakjes soep (stokbrood en slaatje erbij), saus voor bij de rijst, kipsateh voor bij de nasi.

De voorraadkast in caravan al gevuld met rijst, macaroni, 3 blikjes smac, 3 potten pastasaus, wereldgerecht en pot zoetzure saus.

Wij komen de vakantie zo wel door.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heerlijk dames die (bijna) vakantie hebben.
    Hier wordt donderdag omgedraaid met vrijdag. Manlief wil samen met mij donderdagavond bbq-en. Vrijdag dan wraps. Heb met dit weer niet zoveel zin in eten en koken, dus allemaal maar wat makkelijk. Volgende week ook nog mooi weer hier. Morgen krijgt mijn man zijn 1e verjaardagscadeautje binnen: een mooi schaduwdoek. We hadden nu een driehoek en krijgen nu een vierkant die uv-werend is en waterafstotend! Helemaal mooi.

Een goede besparing hier is dat dochter zindelijk aan het worden is. Zijn vorige week donderdag begonnen en ze heeft heel af en toe een ongelukje. Gisteren geen, vandaag 1. Dus dat gaat top. Hopelijk snel nog maar 1 in de luiers.

Heeft er iemand nog een makkelijk en budget pastasaladerecept? Heb nog zongedroogde tomaatjes.

15. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Recept pastasalade:

Ik snij eerst de koude ingredienten en doe ze in een grote kom.
    Fijngesneden (rode) ui
    Paar augurken fijnsnijden. Zo ook met een halve paprika, tomaten en lekker wat zongedroogde tomaten in stukjes snijden.

Bak stukjes gekruide kipfilet en kook pasta. Ik gebruik altijd fusilli.

Bovenop de koude ingredienten doe ik de hete stukjes kip. Daar bovenop de gekookte fusilli. Gelijk geraspte kaas eroverheen doen. Als kaas is gesmolten roer ik alles door elkaar heen en kruid ik de pasta salade. BV met zout en peper. Maar ik gebruik altijd aromat kruiden haha.

Ik doe er ook altijd een half potje zilveruitjes doorheen. Oja, stukjes komkommer erdoor is ook erg lekker.
    Je kunt er ook fetakaas doorheen doen maar ik hou niet van fetakaas. Je hoeft natuurlijk niet alle koude ingredienten erin doen. Mss heb je nog wel wat anders over wat je erdoor kunt doen.

Fijn, zo'n besparing. Geen pampers meer!

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wat kletsen jullie veel!

Beterschap voor alle zieke kindjes, vervelend ook met het mooie weer.

Fijne vakantie en lekker genieten voor iedereen die op vakantie gaat!

@hier; het ziet er voorlopig niet naar uit dat man ook maar ergens een inkomen van krijgt dus wij mogen nog een poosje bikkelen en de ballen hoog proberen te houden. Gelukkig kan ik heel veel uren maken op het werk maar het breekt me wel op. Ik heb nu al 10 dagen non stop gewerkt en vandaag ook al 7 uur gewerkt en vanavond om 23 uur moet ik nog een nachtdienst draaien, Pfff. Gelukkig daarna 2 dagen vrij. Ons menu deze week;

Ma; zelfgemaakte pizza voor zoon en mij, kipsate met afbakstokbrood voor man, erbij rauwkost.
    Di; zilvervliesrijst met rode linzen curry en rauwkost
    Woe; roerbak van quinoa met (diepvries) zalm, gegrilde asperges en broccoli
    Do; volkoren pasta met zelfgemaakte pesto uit eigen tuin met gegrilde kip
    Vrij; ovenschotel met rundergehakt, aardappelen, doperwten en wortels (geïnspireerd op het recept van nijntje maar dan met een eigen twist)
    Zat; pittige groenten roerei met zelfgebakken brood
    Zon; vegetarische preiquiche

Volgende week maandag komt er gelukkig weer geld binnen. Ik ben er nog nooit zo blij om geweest :)

Bij alles wat ik doe moet ik constant bedenken of we het ons kunnen veroorloven. Naast het vele werken heb ik deze week dagelijks tussen de 40 en 50 km gefietst om de kosten voor het Ov. te besparen maar ik merk gewoon dat ik fysiek kapot aan het gaan ben en dan gaan we nu pas de derde week in :):):)

Sorry voor mijn klaagzang, ik heb nooit een probleem gehad met consuminderen of op het geld moeten letten maar als je daadwerkelijk zonder nog maar een euro zit is het wel even slikken.

17. minon

minon Niet meer actief

De ovenschotel maak ik als volgt:
    Oven voorverwarmen.
    Rode paprika en uitje snipperen
    Ui en paprika bakken, Gehakt rulbakken.
    Pakje gezeefde tomaten erbij, uitgelekte mais (hoeft niet perse) en italiaanse kruiden aan gehakt toevoegen weer verwarmen.
    Dit in een ovenschaal eerst gehakt, 700 gram aardappels, gehakt en bovenop kaas. 30 minten op 200 graden.

18. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Bedankt. Deze sla ik op en probeer ik uit na de vakantie. Handig om dit eerder op de dag al te maken als je smiddags niet veel tijd hebt.

19. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    @Elena. Petje af voor jou. Je doet er alles aan om het hoofd boven water te houden. Hoelang blijf je dit vele werken doen? En hoe ben je aan meer uren gekomen? Heb je de situatie op het werk uitgelegd?

gelukkig is het geen winter nu je zoveel km moet fietsen. Ik hoop dat je het vol kunt houden. Maar even lekker genieten van je vrije dagen!

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Zolang als het mogelijk is, want als mijn man uiteindelijk in de ww komt gaan we er 300 euro per maand op achteruit. Inmiddels hebben man en schoonvader besloten helemaal voor hunzelf te beginnen binnen onze eigen gemeente maar dat gaat ook veel tijd kosten om te zien of dat allemaal gaat lukken. Ik heb het inderdaad op het werk uitgelegd en gelukkig is het mogelijk nu alle collega's op vakantie zijn. Het komt allemaal uiteindelijk vast wel weer goed maar vervelend is het wel.

Deel Deze Pagina