Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    dank je.. :D Je laat me er helemaal van blozen maar zoveel bijzonders is het niet hoor.. vooral lekker veel groente/ fruit/ melk/ brood :)

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Niet aankomend weekend maar het weekend daarop vieren we zoonlief zijn verjaardag. We willen het zo low budget mogelijk houden als maar kan. Ik ben net even alles af gegaan wat we nog hebben en wat we nog missen.

Versiering, kaarsjes ed heb ik in huis. Klapstoeltjes lenen we van schoonvader, ik heb nog een aantal plastic bekers ed van vorig jaar en voor de rest wil ik mijn eigen servies gaan gebruiken en dan regelmatig afwassen.

Wat ik nog in huis heb of zelf kan maken met de ingrediënten in huis;

Tonijn salade
    Zalm salade
    Pasta salade
    Verse pesto
    Hummus
    Kaas + mosterd
    Knoflookworst
    Nootjes
    Gevulde eieren
    Worstjes in bladerdeeg
    Kaas ui foccacia
    Gehaktballetjes in satesaus
    Chutney met zelfgebakken pita's
    Quiche
    Toastjes
    Snoepgoed voor de kinderen

Boterkoek
    3 soorten muffins/cakejes
    Choco avocado mousse taart

Water met ijs is karaffen
    Koffie
    Thee
    Sap, diverse soorten
    Wijn
    Diverse likeuren

Wat ik nog moet halen is sowieso frisdrank en water met prik en appels voor appeltaart en slagroom.

Denken jullie dat dit voldoende is (er komt tussen de 40 en 60 man verdeeld over 2 dagen) of zijn er nog dingen die jullie missen? Eventuele tips voor low budget hapjes zijn ook welkom.

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    voldoende… :$ jeetje wat veel en wat een werk… Jij liever dan ik..

Wij vieren hier komend weekend het kraamfeest van dochterlief en (alvast) de 6e verjaardag van zoonlief… verwachten totaal rond de 100 mensen en ik heb;

- gebakjes
    - chocolade fontein met aardbei, banaan, druif, spekjes, lange vingers
    - chips en zoutjes
    - koekjes/chocolade op de tafel
    - stokbrood met iets van 10 smeersels
    - komkommer/tomaat
    - en uiteraard drinken..

Voor de kinderen doe ik pakjes drinken, zakjes chips en rozijntjes ed.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Oh hahah :) Ik vind het leuk om in de keuken te staan dus dat is het probleem niet gelukkig. En het lijkt meer werk dan het is. De meeste dingen zijn echt binnen een paar minuten klaar.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ Elena dat ziet er goed uit! Ik vind het ook altijd leuk om er veel werk van te maken. Mijn dochter is de 27e jarig en moet ook nog wat gaan verzinnen. We vieren het van 15.00-19.00 dus ik doe er ook warm eten bij.
    Dit jaar heb ik weinig zin om het heel uitgebreid te doen, mn energielevel is nog niet op peil :D
    Ik ga denk ik voor:
    Courgettesoep en tomatensoep
    Belegd turks brood en die in punten snijden en dat op tafel.
    Makkelijk te bereiden en tevens ook redelijk gezond. (afgelopen drie kinderverjaardagen steeds friet met snacks gehad, ben ik ff beu)

We beginnen met slagroomtaart die sm maakt :D
    Verder heb ik altijd wat chips op tafel en groentes met een dip en voor de kleintjes pakjes drinken en ik maak voor iedereen een snoepzakje of één schaal met lekkers. De verjaardag duurt 4 uurtjes dus we hoeven niet continue te eten ;)

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @ukkie; in principe is de verjaardag van 12 tot 17 maar een aantal mensen blijven desondanks eten (mijn oma en mijn broer met zijn familie bijvoorbeeld). Voorgaande jaren heb ik echt uitgebreid staan koken voor de hele familie en zodra alles achter de kiezen zat waren ze weg, eerlijk gezegd vond ik dat niet zo leuk :)

@hier; toch maar een menu gemaakt, werkt fijner.

Vandaag; left overs (roti en/of chili) met quinoa en rauwkost
    Woe; biefstuk met aardappel toetjes uit de oven en geroosterde pastinaak met doperwten
    Don; volkoren pasta, vegetarisch
    Vrij; volkoren couscous met geroosterde groenten en makreel
    Zat; speltpannenkoeken
    Zon; gegratineerde zalm met zelfgemaakte aardappelpuree
    Ma; eten we bij mijn moeder na een dubbele nachtdienst
    Di; volkoren pasta met een zelfgemaakte bolognese saus
    Woe; gepofte aardappels, vissticks uit de oven en Mexicaanse groentenmix uit de wok
    Do; zelfgemaakte broodjes hamburger en zoete aardappel patat uit de oven
    Vrij; zilvervliesrijst met groenten uit de wok en kipsate
    Zat; zelfgemaakte chili con carne met rijst voor de volwassenen en pannenkoeken voor de kinderen
    Zon; zelfgemaakte groentensoep

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Denk dat na Damìan zijn verjaardag en het weekmenu de voorraadkast behoorlijk leeg zal zijn. Ga dus waarschijnlijk die maandag de balans opmaken en boodschappen doen.

8. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Meer als genoeg, heerlijke dingen allemaal!

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland

Wow, wat een hoop visite en lekkere hapjes!! :)

Voor mijn hoogsensitieve jongetje houd ik het iets rustiger ;)
    Wij vieren het 18 okt van 11:00 tot 14:00 en er komen 20 man ongeveer.

Ik maak een black forrest gateau taart met mister bean afbeelding erop :) Een victoria sponge cake en frambozen/witte chocolade muffins.

Verder wat simpele hapjes zoals gevulde eitjes, worst met roomkaas erin opgerold, kaas in leuke vormpjes met leuke prikkertjes, chipjes met dipsausje etc.. Hoeft voor die 3 uurtjes niet teveel.

's middags kan hij dan even lekker bijkomen van het feest en dan nodig ik mijn ouders en broertje 's avonds nog uit voor het eten. Zal wel iets met patatjes worden ;) Lekker gebraden kippetje erbij of zo.

Mag ik mijn blijdschap hier ook even delen? Wij hadden vandaag zo'n mooie echo van ons tweede kleintje. Hij/zij bewoog al heel veel en heb een superleuke foto met een 'zwaaiend' armpje naast het hoofdje :) Zo verliefd!!

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Ah leuk! Heerlijke dingen die je gaat maken! Damian heeft de hele week na zijn verjaardag om bij te komen.

Super gefeliciteerd met de echo! Leuk dat jullie kindje hoi zwaaide! Wanneer ben je uitgerekend? Sorry als je het al eens hebt gezegd.

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dankjewel :) Ik ben 12 mei uitgerekend.

12. Dejenna

Dejenna Actief lid

12 sep 2014
    240
    0
    0
    ooohh super annedore geniet er lekker van! !

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Gefeliciteerd Annedore!:) Elena22 klinkt lekker die hapjes, ik krijg er honger van!
    Hebben jullie gisteren dubbeltje op zijn kant gezien? HILLARISCH!

14. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Annedore, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ja ik kijk altijd naar een dubbeltje op z'n kant. Haha was een leuke aflevering. Wat een uitgaven hadden ze. Nagellakje hier en een schoonheidsbehandeling daar...... Heel fijn als je het kunt betalen maar niet zo handig als je in de schulden zit.

Gister kwamen mijn ouders met stoofperen en sla uit de tuin. Een man die dit in een moestuin had staan, wist niet waar hij er mee naar toe moest. Zoveel had hij. Nou, mijn moeder wist nog wel een goed adresje ervoor haha. Gister een lekkere salade gemaakt met alles erop en eraan. Heerlijk hoor. Vanmiddag de peertjes inmaken.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @annedore; leuk, een lente kindje!

@onskleintje; gisteren niet gezien en vorige week maar een deel, moet ze beide nog terug kijken. Vindt het wel altijd verbazingwekkend om te zien hoeveel ze uitgeven met schulden :$

@miranda; lekker zeg! Hoe maak jij altijd je peertjes?

@hier; gisteren en vandaag vakantie gekregen van het werk. Gisteren lekker een bijkom dag gehad en vandaag weer druk met dingen in huis. Vanochtend is zoon naar school. Ik heb nog wat citroenen liggen die op moeten dus ga zo lekker custard maken. Nog wat was wegwerken en hier en daar al wat opruimen voor volgende week. Vandaag wordt het trouwens spinazie met champignons bij de biefstuk op verzoek van man, gewoon spinazie uit de diepvries, had toch nog 2 pakjes liggen.

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt allemaal :)

Miranda: wat een leuke meevaller. Lekker stoofpeertjes!!

Elena: heerlijk even 2 daagjes rommelen in huis en nog wat meer in de keuken in de pannetjes roeren. Dat is aan jou wel besteed ;)

Ik wou dat ik weer wat meer energie had om in de pannetjes te roeren ;) En dat ik niet bij sommige pannetjes groen ga zien van de misselijkheid :D Komt vanzelf wel weer goed.

Net bij de Deka en Action geweest.

Bij Deka gehaald voor 20 euro:
    bolletje likkepot
    pak roosvicee
    blanke vla
    pak diepvries spinazie
    luierbroekjes
    zaziki
    geraspte kaas
    3 paprika's
    klein pakje rundergehakt
    ontbijtspek
    bladselderij
    soepstengels
    groene thee
    champignons
    nep celebrations (onderdeel traktatie zoon)

Bij de action was ik 8 euro kwijt voor : pak uitdeelcaddeautjes, 20 kartonnen bekertjes, 2 stoelslingers, zak ballonnen, roltongen, swiffer doekjes, Herman pastasaus, neppe spaghetti van konjac bloem

Zoon heeft weer voor 1,5 week luiers (alleen in bed nog aan), vandaag en morgen kunnen we eten, ik kan weer een maand swifferen, de cavia's hebben ieder een paprika en zoon heeft een traktatie voor de 20e :)

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @annedore; vervelend die misselijkheid zeg. Ik weet het nog wel van toen ik zwanger was, 21 weken lang kon ik niks anders als melk en cola binnenhouden. Pfff, mocht ik nog eens zwanger worden hoop ik echt dat dat me bespaard blijft.
    Wat gaat M uitdelen? Damìan heeft vorige week uitgedeeld op het kinderdagverblijf; appeltjes met rupsje nooit genoeg. Vorig jaar had ik halloween fruit gemaakt; mandarijnen pompoentjes, banaan spookjes op een stokje en druivenrupsen. Misschien dat Damìan dat weer na de vakantie op school gaat uitdelen want elk jaar iets origineels verzinnen dat gezond en verantwoord is is nog best moeilijk.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

klinkt leuk, hoe heb je die gemaakt?

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Leuke trakties zeg!
    Hier over twee weken ook uitdelen. Ik maak dikkie diks met een mandarijntje ertussen en misschien zon klein voorleesboekje maar dat weet ik nog niet zeker.

Weekbudget €50
    Vandaag boodschappen gedaan bij lidl. Had wel een lijstje gemaakt maar toch veel lekkers meegenomen. Maar het viel me mee bij de kassa!

Bananen 0,59
    Kg kiwis 3,35
    Bloemkool 0,89
    Druiven 1,59
    Paprikamix 0,85
    Tomaten 0,75
    Courgette 0,59
    4 preien 0,76
    Smeerkaaspuntjes 2,49
    Cervelaat 0,99
    Ham 0,89
    Kaas 3,09
    Kwark 1,09
    2x melk 1,38
    Zuurkool 0,39
    Ranja 1,79
    3 Frusdrank 2,37
    Statiegeld 0,75
    Drop 1,59
    Beschuit 0,45
    Rijstewafels choco 0,79
    Stokbrood 0,39
    Afbakpistolet 0,39
    Chips 0,89
    Paprika chips 0,68
    Brunchbroodjes 1,59
    2x Tijgerbrood 1,90
    Kinderrugzak 4,99 (alvast voor verjaardag 27e)
    Traktatiebox 1,25
    Totaal €43,18

Over: €6,82 +8,70= €15,52
    Luiers €20 verdeel ik over twee weken dus ik houd deze week €5,52 over!! (En de rugzak en traktatiebox gaat eigenlijk van verjaardagsgeld af)

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Weekmenu:
    Vandaag:aard puree, rode biet en speklap
    Morgen: couscous en groente (iemand recept?)
    Vrijdag: spagetti bolognese (saus in vriezer)
    Zaterdag: niet thuis
    Zondag: eerst brunch, avond bloemkoolschotel
    Maandag: kip rijst broccoli
    Dinsdag restje bloemkoolschotel
    Woensdag: 3vriendinnet komen eten
    Amuse: Hamrolletje
    Voorgerecht: pompoensoepp
    Hoofdgerecht quinoa met perzik en rode curry
    Toetje: ijs met chocoladesaus

Verder maak ik nog van de restjes:
    Bloemkoolsoep
    Preis/broccolisoep