Ik heb net wat boodschapjes gedaan. 2x Brood, 4 pakken luiers van pampers met 40% korting. Was op=op en waren de laatste vier. Maandverband, kraamverband en tampons. Loop weer eens leeg. Curry, eieren, 2 netjes mandarijnen, zakje japanse mix, 2x vla, boterhamworst, 3x rijst en hagelslag. Net geen 50 euro. Voor volgende week dus 50 euro over maar gaat lukken.
@nogablokje ja ben er uitgekomen hoor samen met mijn vriend vanmorgen de boodschappen gehaald, iets van 69 euro uitgegeven netjes voor een week, en toch ook nog wat lekkere dingen. Straks ff lijstje pakken, heb vreselijke hoofdpijn
kletskous. voor twee keer in de week heb je geen vleesvervangers nodig. wij eten ook wel eens zonder vlees. mn pastasaus met lekker veel groente. of salade met kaas en noten cadeau voor dochter: het prinsessenkasteel van playmobil. (marktplaats)
Mijn dochter heeft t ook regelmatig over dat prinsessenkasteel. Maar wij hebben ook al 2 huizen van playmobil. Waarvan 1 van marktplaats komt. Zou het dan niet wat teveel worden? Ik heb trouwens nog niet naar dat kasteel gekeken. Weet niet wat erbij zit.
doordat Melle zo ziek is, wordt onze week iets duurder. vanavond gourmetten met vrienden gaat niet door en we eten morgen ook niet bij de verjaardag. Man heeft net wat boodschappen gehaald waaronder neusspray voor Melle en nieuwe batterijen bij action. vanavond eten we friet met kroket en appelmoes. Melle eet waarschijnlijk niet. Hoop dat ie wel wat wil drinken. Hij wil niet, maar hij heeft koorts Morgen zien we wel weer.
wij hebben nog haast niks van pm (enkel wat poppetjes en een klein setje). Ik denk dat ze het prinsessekasteel geweldig gaat vinden. haar reactie op een plaatje: wauwwww mama bestaat dat echt?
Wat een lieve reactie. Heb even op Google gekeken maar denk dat ik t niet ga kopen voor haar. Omdat we ook al huizen hebben. Ik heb nog even tijd om na te denken.
beterschap annedore! zou inderdaad Appelmoes proberen... is dan tenminste iets...... hier staat in de oven: gehakt met broccoli en sperziebonen met kerriesausje, erboven aardappel puree en geraspte kaas. Ben benieuwd. ruikt iig lekker
Mijn lijstje: Maïsbrood 1.03 Witte bolletjes 12x 1.39 Afbakbroodjes 2x 0.78 Eieren 1.64 Ontbijtkoek 2x 1.98 Halfvolle melk 1.28 Volle melk 0.75 Thee 0.89 Pickwick 1.88 Yoki 4x 2.08 Liga's 1.49 Snoepjes 2.29 Smeerkaas 1.29 Boter 0.95 Rozijntjes 2x 2.98 Honig groentesoep 0.95 Honig tomatensoep 0.95 Bladspinazie 0.89 Rode kool 0.99 Tagliatelle 1.59 Mandarijnen 1.25 Cherie tomaten 0.79 Ijsbergsla 1.00 Speklapjes 1.83 Saucijzen 8x 3.50 Smeerworst 0.42 Leverworst 0.62 Bananen 1.10 Appels 1.99 Waspeen 0.69 Dubbelfris 4x 4.50 Grilworst 1.63 Rauwe ham 1.79 Katenspek 1.43 Schouderham 0.89 Berlinerworst 1.45 Afbakstokbrood 0.99 Mix pannenkoeken 0.57 Pindakaas 2.59 Filet american 2.04 Ham-kaas rollade 1.63 Gekookte Gelderse 0.85 Strooigoed 2.79 Heksenkaas 2.89 Heksenkaas tomaat 2.89 Totaal: 68.40 Alles bij de jumbo.
Weekmmenu: Vandaag: gebakken aardappels, wortels/doperwten, speklapje. Zaterdag: pannenkoeken. Zondag: tomatensoep +stokbrood. Maandag: gebakken aardappels, sla, vlees. Dinsdag: aardappels,rode kool, saucijs. Woensdag: broodje hamburger. Donderdag: tagliatelle.
Elsie: heksenkaas kun je heel goedkoop en super simpel zelf maken. Geen rare toevoegingen. Ik gebruik dit recept met de volgende aanpassingen: - bosui ipv prei. Prei is zo bitter. Bosui kun je trouwens ook goed invriezen. Zn bosje is best duur. - peterselie uit een potje - geen zout en citroensap - fritessaus (eventueel halfvolle) is ook erg lekker ipv mayonaise.
@Annedore, wat sneu zeg. als hij maar voldoende vocht binnenkrijgt... eten komt later wel. @ Miranda, zat jij eerst onder een andere naam? Over je dochter, ik heb mijn zoontje de gids van Bartsmit gegeven en een stift, hij mag alles omcirkelen wat hij leuk vindt, alvast voor zijn verjaardag in januari.. Handig voor sinterklaasfeest! @Taliaaa Mijn zus vond het wel leuk volgens mij, wel geschrokken want ze had alles weggedaan en kinderen zijn al wat groter aan het worden. Ze durfde geen zwangerschap meer aan na mijn eerste vroeggeboorte, mijn zus werd zelf ook bijna te vroeg geboren. ze dacht, `ik heb nu gezonde kinderen en daar ben ik blij mee`. Wel heeft zij een hernia gekregen 5 jaar geleden, dus dat maakt het wel lastiger. Ik vind het zelf wel heel erg leuk Maar ik moet er zelf niet meer aan denken eerlijk gezegd. Zoontjes been gaat goed! had vorige week verstoppingen in zijn darmen, maar inmiddels gaat het weer goed met hem. Dank je voor de belangstelling @vegetarische goedkope maaltijden: macaroni of spaghetti met tonijn uit blik, zelfgemaakte pizza met tonijn aardappels groente en pangasiusfilee (is vrij goedkoop)
@ annedore, wat zielig zeg, en dan iedere x weer! Heb je de appelmoes nog geprobeerd? @ ons kleinte, leuk hoor van je zus, gefeliciteerd, maar ok wel spannend dan! En fijn dat het alweer beter gaat met je zoontje. Deze week boodschappen gedaan, dacht dat ik goedkoop was deze week toen ik maandag alles voor het eten haalde was ik 15 euro kwijt, maar met luiers, voeding, en een paar dingen van de ekoplaza toch nog 90 euro kwijt. Dat zijn voornamelijk eenmalige uitgaven zoals bijv notenpasta en speltbloem (daar kan je dan weer even mee door) en er zit nog een paar kilo kip bij, maar schrok toch nog wel.. Volgende week maar extra opletten
Fijn om te horen dat het goed gaat met jouw zoontje! Het is niet niks wat hij door moet maken. Nee, ik zat niet onder een andere naam. Maarre, ja maakt me nu wel nieuwschierig op wie je doelt en hoe je daarbij komt haha.
Plastic servies en ander kookgerei om mama na te doen. Kan ze nog lang mee spelen. Of een kleine pop, leesboekje of een houten puzzel.
toevallig laatst bij action een klein kartonboekje gekocht voor in de schoen.. Hoevaak zetten jullie met eerste sinterklaas het schoentje? wij wonen in het zuiden en vieren kerst uitgebreider dan sinterklaas..