@Annedore; begrijpelijk dat je het deze verjaardag een beetje beperkt. Mag ik vragen of je in het AMC gaat bevallen? Zie dat je daar een intake hebt. @Jmay; welkom! Weekmenu helpt hier zeker met besparen en mijn man zeurt niet steeds wat we gaan eten Ik doe sinds kort een keer per maand maandboodschappen en daarna nog maar een tripje voor boodschappen per week. Ik probeer op aanbiedingen te letten maar ook op seizoensproducten. Ik zorg voor een goede basis voorraad zodat ik altijd wat kan maken en niet steeds naar de supermarkt hoef.
Bedankt voor de tips! Wij hebben eigenlijk nooit wat op voorraad hoe het nu gaat, we gaan naar de aldi of een andere supermarkt en gooien voor ongeveer 2-3 weken eten in de kar, vlees,groente..vaak potjes groente(volgens mij ook niet echt gezond), spaghetti,drinken enz enz Meestal zijn we dan voor 80-100 euro kwijt. Maar het beleg en brood zit er dan bijvoorbeeld niet bij, dat moeten we elke week bij halen. Ook melk en dat soort dingen worden regelmatig extra gehaald. Ml gaat ook vaak nog even gauw langs de appie voor een biertje, en neemt dan natuurlijk ook weer van alles en nog wat extras mee Boter,uien en dat soort dingen kruiden.. enz hebben we niet op voorraad, eigenlijk hebben we niks op voorraad We hebben dan eigenlijk gewoon alle potjes in de voorraad kast en het vlees in de vriezer..ook wel regelmatig diepvries groente. Het lijkt ons wel fijner om ook wat andere dingen te gaan eten, we eten nu voornamelijk het ''gewone''.. eigenlijk altijd een potje groente met aardappelen en een stukje vlees. Ik zag laatst heerlijke gerechten die me niet zo duur leken, en dat is weer eens wat anders. En wat haal jij als je dus 1x in de maand de maand boodschappen doet? sla je dan ook vlees enz in, of koop je dat per week?
Ik heb dus heel veel kruiden en specerijen op voorraad. Verse kruiden kweek ik zelf. Een heleboel soorten olie, diverse soorten azijn en andere soorten producten zoals mosterd. Diverse soorten uien en aardappelen, evenals pasta, rijst en diverse granen. Peulvruchten en bonen. Diverse soorten meel en bloem en nog een aantal producten die standaard in de vriezer liggen. Ook diverse soorten noten en thee op voorraad. Hier dus juist een enorm uitgebreide voorraad.
oh ja ik zie het! dus jij doet eigenlijk net als ons het vlees enz ''inslaan'' zo slecht doen we het dus nog niet haha We zagen dat het wel handig is om uien enzo op voorraad te hebben,want bij die lekkere recepten die ik zag gaat overal wel een beetje ui in haha
Ja wij hebben dat dus eigenlijk nooit.. Als ik eens bekijk wat voor gezonde en lekkere dingen jullie eten denk ik hmm dat kan hier ieder geval een stuk gezonder. Wij kwakken een potje groente in de pan..aardappelen en een stukje vlees..thats it haha
Oh nee, moet er niet aan denken. Vroeger thuis een overdaad aan dat soort maaltijden gehad. Hier bijna altijd iets anders, agv is hier behoorlijk zeldzaam.
Jmay: welkom! Wij eten enorm gevarieerd en niks uit potjes. En dat hoeft niet duur te zijn. Agv is hier meestal in de vorm van stamppot waarom probeer je niet eens 1 a 2 X per week een andere maaltijd uit dan je gewend bent? Elena: dat mag je vragen. Ik ga, als de situatie het toelaat, idd in het AMC bevallen. Ik moest tijdens inleiding van Melle met de ambulance naar AMC voor de sectio. Ik heb het AMC als veel prettigere omgeving ervaren om te bevallen dan mijn eigen ziekenhuis, dat ik direct al wist dat ik de volgende óók daar wilde krijgen. Maar nu moet ik dus mijn controles deels daar en deels in eigen ziekenhuis doen.
Jmay: ik vind het zelf vooral de moeite waard om te eten wat in de aanbieding en in seizoen is. Minder frisdrank helpt ook bezuinigen. Ik geef zelf niet persé minder geld uit als ik een weekmenu maak. Ik kan ook heel goed dagelijks naar de super en kopen wat in de aanbieding is. Ik heb het afgeleerd om ' onzin' mee te nemen uit de winkel. Dat is dus een kwestie van proberen.
@Annedore; ik ga voor je duimen dat je zonder ambulance en nog enige staat van rust naar het AMC kan gaan. Krijg je deze keer weer een sectio? Ik ben ook in het AMC bevallen. Ik heb zelf een ziekte die ik door kan geven aan mijn kinderen (niet gebeurd bij Damìan) en door deze ziekte altijd een laag hb, ik ben dus altijd medisch ivm eventuele complicaties. Het AMC is Max 15 min rijden voor ons dus prima te doen gelukkig. Hoe lang is het voor jullie rijden? Bij een volgend kindje, mocht het ons gegund zijn, wil ik ook weer in het AMC bevallen. @hier; vandaag vooral opruimen, poetsen en wassen en dan staat er morgen een bakmarathon op het programma. Morgenavond zodra Damìan slaapt ook het hele huis versieren. Druk, druk, druk dus.
Het weekmenu gaat hier weer alle kanten op. Vanochtend even de vriezer opgeruimd. Wat bakjes restjes eruitgehaald voor de lunch, zalm aan het koken voor de dieren en ik heb er voor vanavond kipfilet uitgehaald zodat ik een snelle curry in elkaar kan flansen. Vanmiddag komt namelijk ook nog even Damìan zijn neefje spelen dus heb vanmiddag mijn handen vol. Gelukkig geen extra tripje naar de supermarkt maar gewoon schuiven met wat ik in huis heb.
Vandaag gaan we een spinazie taart eten ben benieuwd lijkt me heel lekker ! Hadden jullie veel complicaties tijdens de bevalling ?
Jmay, wellicht is het een optie om te beginnen met max 1x per week boodschappen te doen. Zoals je nu aangeeft doe je 1x per 2-3 weken, maar iedere week haal je nog verse dingen als beleg en zuivel én je man gaat nog een keer per week iets halen. Dit zijn 3 momenten om teveel dingen te kopen. Wij hebben een weekbudget van woensdag tot woensdag (is mijn vrije dag ) Op dinsdag kijk ik wat we nog op voorraad/vriezer hebben en stel mijn menu samen in combinatie met de aanbiedingen van deze week. Dan koop ik dus ook echt voor de hele week groente vlees/vis fruit zuivel en beleg. De rest van de week mag ik van mezelf niet meer in de supermarkt komen, tenzij ik een ingrediënt ben vergeten én ik heb nog iets over van het weekbudget. Is het op dan moet ik iets anders verzinnen met de dingen die ik in huis heb. Verder heb ik grote voorraad potten met 1. spagetti 2. rijst of couscous 3. macaroni Ook heb ik altijd uien, knoflook, blikjes gepelde tomaten, bouillonblokjes en kruiden op voorraad. Dit was bijvoorbeeld mijn weekmenu die ik gisteren heb gemaakt met een weekbudget van 50: Vanavond etentje met vrienden. pompoensoep (vriezer), quinoa met rode curry, ui, courgette en perzik, ijs na (vriezer) Donderdag: stamppot rauwe andijvie met spekjes Vrijdag: restje vriezer (ik eet bij vriendin) Zaterdag: rijst kip broccoli (vriezer) Zondag: stoofvlees met zelfgemaakte frietjes. Heb nog komkommer en tomaat dus maak daar salade van. Maandag: pasta met spekjes roomkaas en verse spinazie Dinsdag: soep met gebakken ei.
Oeh lekker spinazietaart! Hier geen complicaties bij de bevalling. Dankzij een weeënstorm binnen 6 uur bevallen zonder gekke dingen. Na het douchen zat ik ook al in kleermakerszit op bed, je had het gezicht van de dokter moeten zien Damìan is wel gelijk na de geboorte gecontroleerd door de kinderartsen maar dus gezond verklaard.
Hier bleef er een stukje placenta achter dus ik moest direct geopereerd worden. Tijdens de operatie 2L bloed verloren dus de volgende dag een bloedtransfusie. maar moet zeggen dat de operatie onder volledige narcose was en ik er niets van hem mee gekregen. Dus naar mijn idee een prima bevalling gehad
1e keizersnede was gepland en goed gegaan. 2e was een spoedkeizersnede, verdoving zat niet helemaal goed dus ze hebben me stoned gemaakt op de ok :0 toen voelde ik niks meer maar heb het in een roes meegemaakt. dag na de keizersnede liep ik alweer rond, beetje krom dat wel maarja wat wil je ook.
de oudste werd in onvolkomen stuit geboren en te vroeg, ik had zelf een knip. Bij de tweeling die ook te vroeg geboren werd had ik geen complicaties. De kinderen hadden wel heel erg veel complicaties. Beide keren ging de bevalling erg snel en bij de tweeling was er geen tijd meer voor een keizersnede. De placenta liet los na de geboorte van de eerste van de tweeling en daardoor kreeg de tweede geen zuurstof meer, die is toen uit mijn baarmoeder gegrepen en getrokken. (stonden 15 man in de kamer). Gelukkig gaat het goed met ze, ondanks alle complicaties. Wel een enorme nasleep van jaren en nogsteeds.