Ik weet het. Ik vond bij onze dochter de babytijd ook het pittigste. Iedereen zei tegen me toen ze ging kruipen nu begint de drukste periode. Ik dacht altijd nou nee hoor die hebben we net achter de rug. Gelukkig kan ze ook heel vaak heel lief alleen spelen en komt ze dan af en toe wat vertellen bij je maar nu kunnen we duidelijk merken dat het voor haar toch ook heel erg wennen is. Veel visite ineens dus vaak wat later naar bed. Mama die druk is tegenover een mama die veel tijd had toen ik zwanger was. Had toch niks te doen en moest rust houden. Maar ik ben nu zelf mentaal een stuk sterker als toen wat voor mij een wereld van verschil maakt. Na de geboorte van onze dochter toen ze na het ziekenhuis thuis kwam begon bij mij alles te landen over de bevalling etc. Daarvoor zit je in een draaimolen daar ga je mee mee maar je beseft het nog niet helemaal. Ze was in het begin ook constant aan het huilen net als Koen deed. Bleek reflux en dat gaven wij steeds aan maar werd niet maar geluisterd. Na een paar weken eindelijk medicijnen en dat was een wereld van verschil. Door alles bij elkaar kort op een depressie gezeten. Ben dus blij dat ik nu meer kan genieten ook van hoe mn dochter is. De dagen vliegen om en het is retedruk en ben best wel eens moe en chagrijnig enzo, maar probeer toch wel bewust te genieten omdat dit onze laatste keer is. We mogen geen kinderen meer krijgen. Voor mijn gezondheid niet en al zou het wel gebeuren dan zou het in het gunstigste geval door de rhesus zwaar gehandicapt zijn en in het ongunstigste doodgeboren voor de 18 weken. Dat blijft moeilijk maar vind het wel een soort wonder dat we dan nu twee kindjes in 1 keer mochten krijgen.
jeetje onskleintje en nijntje. allebei een dikke, dikke knuffel!!! hier moet ik vandaag boodschappen doen.. voor vrij zat zon. ik denk dat dit t wordt: vrij iets van brood en voor de kids poffertjes uit de koeling (man en ik wisselen elkaat precies af met de kids. en we gaan daarvoor nog een huis bezichtigen. sstt) zat: soep met stokbroodje zon: friet en dan ga ik met de kids een midweekje weg. mijn man werkt gewoon, dus die blijft thuis. budgettechnisch niet handig
Wat een drukke tijden zeg, nijntje. Maar vlgs mij ben jij wel positief ingesteld. Elena, ziet er lekker uit, die curry. Ga ik vanavond ook maken. Wij krijge. Ook visite. Kan er ook wel even een foto maken. Enne, sta jij vandaag niet veel in de keuken ivm verjaardag? Zou je foto s van posten toch? Heb gisteravond nog wel even aan je gedacht toen ik op verjaardagsvisite was. Toostjes en chips op tafel. Natuurlijk wel lekker maar iets zelfgemaakts doet t altijd goed. Vandaag veel wassen, boodschappen doen en de kapster komt vandaag en die blijft altijd mee eten.
Dit stond bij ons op t menu. Gehaktbrood (onder de kaas) met groenten en tomatensaus uit de oven. Bij de spagetti. 1,70 gehakt 2 uien (5 kg voor 1 euro) Stukje witte kool ( hele kostte 0,89 cent) 10 cent voor wat wortel (kg kost 0,60 cent) 0,35 cent voor gezeefde tomaten, gekruid met Italiaanse kruiden en peper. Niet duur voor 4 personen toch?
@Nijntje; je bent een bikkel! @Onskleintje; hahah! @taliaa; geniet van je midweek weg! @Miranda; klopt, ik en Annedore. Haar zoon is ook van het weekend jarig. Als jullie het leuk vinden zal ik wel foto's plaatsen Zeker niet duur voor je gehaktbrood! Ziet er goed uit. Eten jullie er nog iets bij of niet? Jij ook succes met de drukke dag vandaag.
Ik had er volkoren spaghetti bij gekookt. Was erg lekker. Jaaaaa, ik vind het altijd leuk om foto s te zien van eten, hapjes enzo. Annedore, wat ga jij voor lekkers maken? Taliaa, heerlijk om er even tussenuit te gaan. Waar ga je heen? Geniet ervan.
Talia: een meidenweekje! Leuk Ik zie de foto's wel voorbij komen op fb Miranda: dat is zeker niet duur voor 4 personen. Ziet er goed uit! Ik ga straks een black forrest gateau taart maken, een victoria sponge taart en cupcakes met witte chocolade en frambozen. Qua hapjes maak ik dit jaar alleen zelf gevuld eieren. Ik ben te moe momenteel om alles zelf te maken, wat ik normaal gesproken wel doe. Maar het is nu even niet anders
Succes annedore en elena met kokkerellen. Ik zit te denken om worstebroodjes te maken voor mn man voor morgen. Die gaat onze nieuwe boot ophalen helemaal alleen. Heeft ie wat lekkers. Even kijken of ik dan nog genoeg gehakt overheb voor de soep.
Ik vind het knap van je! onze kinderen schelen precies evenveel. Mijn oudste was 2 jaar en 2 maanden toen zijn broertjes werden geboren.
nog even ontopic, ik had laatst teveel groenten gehaald en ik had niet door dat de wortels en brokkoli die buiten de koelkast lagen, aan het beschimmelen waren..dus weggedaan. verder gaat het hier wel heel goed, ik had een nieuwe telefoon nodig en door een superaanbieding heb ik nu een mooie van minder dan 50 euro. Hopelijk kan deze ook minimaal 3 jaar mee. Gisteravond 2 broden gebakken en yoghurt gemaakt, en koekjesdeeg gemaakt om vandaag koekjes met de oudste te gaan bakken Ik wil ook zo graag soep maken maar ik ben bang dat de kinderen het niet willen, en dat de boel zo onder komt te zitten door het knoeien. Tips?
Haha onze dochter ook wat me opvalt is dat heel veel mensen beloven je te helpen. Zeker toen de jongens nog in het ziekenhuis lagen. En dan zijn ze thuis en dan hoor je ze niet meer. Ik denk omdat ze dan zoiets hebben o het gaat nu toch goed? Volgend weekend lekker lang weekend nog weg met de boot voor ie de winterstalling in gaat. Al vriest het dat het kraakt even lekker weg. Zit toch kachel aan boord haha. Dat is dan voor eerst sinds 1,5 jaar dat we weer even weg gaan. Zal een hele verhuizing zijn maar erg veel zin in. En voor ons goedkoop natuurlijk. Kunnen we hem gelijk goed uittesten wat er veranderd moet worden voor gasten en wat we nog aan moeten schaffen.
Mensen willen graag helpen, maar ze weten niet hoe. Je moet hen zelf benaderen en op bezoek vragen en een taak geven. Klinkt een beetje vreemd.. Maar het is echt zo. Mensen willen graag wat doen. Zo is mijn zwager in die periode langsgekomen om samen met de oudste het gras te maaien. Gewoon bellen en zeggen: Heb je zin om langs te komen en met huppelpup het gras te maaien/ naar de speeltuin te gaan/ even op te passen zodat ik met de oudste even naar de winkel kan/ te helpen met de was? / te helpen met flesjes geven?
Gadverdarrie!!! Pak ik bloem uit de kast (stond er al best een flink tijdje) zitten er van die soort zilvervisjes in. Door het papier heengevreten. Bah bah heb echt de rillingen. Kast is gewoon schoon geen stof of wat ook. Haal er meerdere keren per week een natte doek door omdat daar brood ook ligt.
Zo hier de weekboodschappen weer binnen. Buurman&buurman koekjes 1.16 Aardappels 5kilo 1.49 Hutspot 0.89 Andijvie 0.89 Rookworst 1.93 Wit brood 1.89 Maïsbrood 1.03 Bolletjes 1.39 Afbakbroodjes 0.39 Beschuit 0.77 Volle melk 0.75 Half volle melk 1.28 Jumbo cola 3.55 + 1 euro statiegeld. Smartie toetje 1.49 Shampoo 1.89 Scheerschuimvoordeelpak 5.00 2xtandenborstel 1.49 Kindertandenborstel 1.49 Kindertandenborstel 2.35 Kattenvoer 1.59 Kattenbak vulling 3.89 Vleesboullion 0.86 Kipsate 3x 3.87 Cherietomaten 0.95 Ijsbergsla 1.00 Bananen 0.70 Kinderappels 1.99 Uien 0.79 Kip 3.62 Runderlappen 5.14 Balsamicoazijn 1.59 Provençaalse kruiden 2.25 Spekreepjes 1.69 Grillworst 1.68 Rosbief 1.89 Courgette 0.79 Paprikamix 0.99 Totaal: 66.65 kwijt. Ons weekmmenu: Vandaag: gebakken aardappels, sla en kip. Zaterdagannenkoeken of bij mijn ouders. Zondag: vriend is weg en zoon en ik soep en brood. Maandag: runderstoofpotje Dinsdag: andijviestamppot Woensdag: kipsate en brood. Donderdag hutspot.
Ik heb het gelukkig nog nooit aan de hand gehad, maar manlief zijn oma ook al. Ik doe de bloem meestal dadelijk in een afsluitbare pot. Kan je schijnbaar weinig aan doen, maar plezant is anders natuurlijk. Bij de hondenbrokken wel al, een soort kevertje was dat, maar dat zou komen door slechte hygiëne in het fabriek, dus gelijk op een ander (weliswaar duurder) merk waar het geen papieren zakken zijn. Heerlijk zo'n paar daagje weg, geniet ervan! Hier zijn de maaltijdcheques binnen, dus proberen straks flink inkopen te gaan doen bij Aldi als manlief op tijd terug is van de garage.
bah die zilvervisjes... Heb pas een nieuw pak bloem maar doe het normaal ook niet in een voorraadpot... ga ik toch maar doen nu Ik dit lees! Heb t wel al eens gehoord bij hondenbrokken.. hier gelukkig nog nooit gehad
Alleen die taarten zijn al een foto waard 😄 Klinkt heerlijk allemaal. Hier de boodschappen weer binnen. Bij de jumbo kokosolie en baking soda gekocht. Morgen zelf deo maken. Ieuw, zilvervisjes. Gelukkig nog niet in mijn zakken meel gevonden. Ik zal zometeen de curry maken. Kunnen de smaken nog even lekker intrekken.