Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

1 keer rijzen ongeveer 30 minuten totdat het in volume verdubbeld is. Mn man zat er net ook een te snaaien en zei dat ze lekkerder zijn als de winkel die afbakdingen. Kunnen we weer in onze zak steken :)

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Klinkt lekker. En ook leuk om op mijn werk te doen met de dames.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @nijntje; klinkt goed! Ga ik zeker een keer maken komende week. Kruid je het gehakt nog met specifieke kruiden of gewoon, peper en zout alleen?

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @hier; sinds kwart voor vier wakker omdat man zijn telefoon viel en ik gelijk rechtop in bed zat :( Nu maar aan de koffie, kan ik zo verder met de laatste voorbereidingen.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Damìan was über zenuwachtig en heeft net onze cadeautjes al uit mogen pakken. Hij krijgt de komende dagen zoveel dat ik ons cadeautje eerder wou geven zodat het nog speciaal was :) Dit is de skeelerset waar ik het over had;

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Wat supercool Elena!
    Is ook zo, kinderen worden gewoon overspoeld met al die kadootjes, ze kunnen die prikkels gewoon nog niet aan.
    Beter een beetje gedoseerd. Leuk kado hoor! is ook wel wat voor onze oudste :) Die is over 3 maanden jarig.

7. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Elena, jij was er lekker vroeg bij haha. Maar ik vind het soms ook wel fijn om heerlijk vroeg al aan de gang te gaan.

Wat een leuke skeelerset. En ook leuk met die pionnetjes erbij. Dochter heeft hiervan de rolschaats variant. Gekocht op de rommelmarkt voor een euro. En m'n man heeft vorige maand skeelers gekocht bij de kringloop voor een euro. Maar daar is ze nog te jong voor.

Veel plezier vandaag met de visite!! Natuurlijk vooral een leuke dag voor jullie zoon. (Wat gaat de tijd snel he)

Nijntje wat lief van jou om zoiets lekkers voor je man te maken. Lijkt mij ook erg lekker!

8. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Recept curry

Stukjes gekruide kipfilet bakken en 2 uien meebakken.
    Dan voeg je wat currypasta toe met wat water, suiker en wat room (ik had geen room in huis en heb er wat Griekse yoghurt doorgedaan)
    2 tomaten in stukjes meebakken en saus wat in laten koken.

Je hebt verschillende smaken currypasta. En is een half jaar geldig na openen. Het goedkoopst bij jumbo voor 1,79.

Ik heb er boontjes bijgemaakt maar je kunt het ook eten met een salade of bloemkool. Erg lekker en sneller klaar dan aardappels, groente en vlees 😄

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,1 KB
      Weergaven:
      1
  9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Voor de dames die vandaag nog naar de appie moeten; tot 12 uur kan je een gratis ontbijt doosje halen met twee bruine zachte bolletjes, 2 mini Becel boter en 2 x beleg met extra kortingsbonnen. Erg leuk alhoewel ze flink gesponsord zijn.

10. minon

minon Niet meer actief

Gefeliciteerd en wat een leuk cadeau! Ik heb wat sambal en mexicaanse kruiden gebruikt. In het recept staat nootmuskaat of gemalen kruidnagel maar vond dit lekkerder.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zojuist voor het eerst in mijn leven tomatensoep gemaakt :):D

aan de hand van dit recept: Tomatensoep van Jamie Oliver - recept - okoko recepten

Nu hopen dat de kinderen het ook lekker vinden. Lekker makkelijk zo, want ze zijn nu bij opa en oma aan het spelen, hoef ik straks niet meer te koken, jeah! Ik vind koken heel leuk, maar niet met een meute kinderen om me heen. :)

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Nijntje; thanks, ik ga de broodjes aankomende week een keer maken :) Laat je weten hoe ze hier bevielen. Je doperwten ovenschotel is hier ook nog steeds een hit dus deze broodjes zullen vast ook wel bevallen.

@Onskleintje; lekker, verse soep. Kan me voorstellen dat het met 3 mini heren in huis af en toe moeilijk is om uitgebreid te koken. Wat vonden de jongens van de soep? Heb je er nog iets bij geserveerd?

@Cadeautje; Damian was erg blij met zijn skeelers. Ging aan alle visite laten zien dat hij het al kan, haha. Natuurlijk ook door de visite flink verwend en dan was er gisteren nog maar heel weinig visite in verhouding tot vandaag ;)

@Hier; Nu nog in alle rust koffie drinken en dan zo dadelijk weer aan de slag voor feestdag nummer 2. Ik moet nog wat dingen bakken, voornamelijk omdat dus vandaag het overgrote deel komt. Ik moet nog 1 salade in elkaar draaien en dan weer puin ruimen in de keuken. Stofzuigen, dweilen en het toilet schoonmaken. Zorgen dat de feesttafel weer is aangevuld. De chili voor vanavond is al klaar dus dat scheelt weer. Ik heb gisteren al wat foto's gemaakt maar zal ze vanavond of morgen even posten omdat er vandaag dus nog veel meer lekkers bijkomt.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @nijntje, mmm dat klinkt lekker die broodjes. Ik ben zelf niet zo goed met deeg helaas dus ben bang dat t hier niks wordt.

Is een bakplaat trouwens hetzelfde als een glasplaat? Had een pak koekjes staan om te bakken maar ml zegt dat een bakplaat beter is :(

@elena dat ziet er gezellig uit, wat een drukte heb je zeg!
    Super leuke skeelerset heb je gekocht!

@ik had vrijdagavond al lekker stoofvlees gemaakt. Nou die was echt heerlijk! Froetjes en rode kool erbij jammie! Heb nog zon 4 porties over voor in de vriezer :) recept was van appie.

14. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    hoe maken jullie je stoofvlees? Ik blijf toch vaak in dezelfde recepten hangen merk ik en nog nooit stoofvlees gemaakt:$ erg he.
    Dus kom maar op. haha

15. minon

minon Niet meer actief

Ukkie wat bedoel je met glasplaat? Die onderin je combi magnetron ligt bedoel je? Koekjes, flappen erc bak ik ook op een bakplaat. Die zat bij de oven. Eventueel met bakpapier ertussen.

Broodjes: de buurman had ze ook goedgekeurd zei mn man haha zdie was gisteren overdag meegevaren.

Elena: klinkt als gezellige verjaardag. Veel plezier vandaag ook en fijn dat ke cadeautje zo goed bevalt bij hem.

Hier: Ik heb in ieder geval beroerd geslapen. Wilde vroeg erin maar werd 23.00. 00:30 flesjes. 2:00 er weer in. 3:00 wakker van Niels die van zn haren tot zn rug alles ondergespuugt had dus bed staan verschonen. 5:30 weer wakker van Koen die gefopt tot 7:00. Flesjes 8:30 klaar en dochter was toen ook al lang en breed wakker. Vandaag een pan soep maken. Heb alles ervoor in huis.

16. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik bak ook op de bakplaat met bakpapier erop.

Stoofvlees, ik lees daarvoor ook graag lekkere recepten van. Lijkt me ook lekker om dat langzaam te garen in de oven?

Elena, geniet nog maar even van je bakje koffie. Veel plezier vandaag!!

Vandaag maar even een weekmenu maken. Komende week paar dagen extra werken en wil net te lang in de keuken staan.

Nijntje, hoop dat je een beetje bij kunt komen vandaag. Mss kun je ook wat soep invriezen zodat je eens snel een maaltijd op tafel kunt zetten als het eens een dag tegenzit met de verzorging van de kleintjes

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
  18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Pff nijntje heftige nacht..

Wij hebben in onze combioven een glasplaat met een rooster erin.. Maar ik heb niet een ijzeren bakplaat ofzo erbij..
    Dus ik dacht misschien de koekjes met bakpapier op de bakplaat..?

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Pff heftig nijntje. Hopelijk kan je straks nog een uurtje bijtanken of gewoon een rustig dagje vandaag houden.

20. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ons kleintje; lijkt me een lekker recept, vonden ze het lekker?

elena; veel plezier vandaag!

nijntje1990; oh bah wat een nacht weer! lekker je rust pakken wanneer het kan. knuffel

Miranda; nee als je extra moet werken kun je beter zorgen dat je deze week niet al te lang in de keuken moet staan.

ukkie; goed bezig met je stoofvlees.

hier net boodschappen gedaan bij de emte;

1 drinkyoghurt aardbei 0.59
    1 cola regular 0.49
    1 stroofwafelvla 1.55
    1 fruitdrink framboos 0.85
    1 stuk kaas jong 4.24
    1 seven up 0.53
    1 appelmoes 0.75
    1 liter magere yoghurt 0.65
    250 gram sperciebonen 0.49
    5 bananen 1.32