en het menu voor komende week * is uit voorraad vandaag; andijvie stamppot met rookworst* maandag; boomstammetjes* met sperciebonen en aardappelen dinsdag; gyros wereldgerecht* woensdag; aardappelpuree, spinazie creme*, vissticks* donderdag; eten bij s.ouders vrijdag; ik denk weer andijvie stamp heb nog 0.5andijvie over en dan met speklappen* zaterdag; friet met kroket* en frikandel*
@ de soep, de kinderen vonden hem lekker! yeah, ga ik vaker maken ik heb er een runderhamburger bij geserveerd. dat vinden ze heel lekker. ik heb er ook mijn ouders en schoonouders blij mee kunnen maken. @nijntje, vermoeiend zeg. Sterkte!
Ik heb ook een weekmenu gemaakt; maandag; moet ik tot laat werken en haalt manlief frietjes voor ons.. heb vandaag appelflapjes gemaakt dus nog een bakje appelcompot voor erbij over. dinsdag; zuurkool uit de oven ( alles nog op vooraad ) woensdag; erwtensoep ( pakket in de aanbieding bij de AH rookworst heb ik nog ) donderdag; macaroni ( alles nog in huis.. ) maar misschien eten we bij mijn schoon-ouders dan blijft het lekker op vooraad. vrijdag; kipsnitzels met aardappeltjes en rode kool weekeinde weet ik nog niet. boodschappenlijstje; AH; paprika mandarijnen elstar appels yoghurt groentemix 2x kipschnitzels pak chocomelk ( het is herfstvakantie.. dus iets lekkers in huis ) rode druiven cola gehakt soeppaket erwtensoep Lidl; Wasmiddel eierkoeken keukenrollen vaatwasmiddel ham witte wijn komkommer tomaten advocado en ik kom van de week ook nog op het winkelscentrum waar de Jumbo zit dus daar haal ik; Nutella ( manlief weigerd andere chocopasta ) Pindakaas ketchup kaas eieren brood
ben nu de aardappels die een paar dagen geleden overbleven, aan het opbakken. Wortels en vissticks erbij, restje vlees van gisteravond. We hebben lekker gezwommen, zo dat is best wel duur met 3 kinderen. Maar goed het is wel belangrijk dat ze het leren natuurlijk, en erg gezellig!
die curry ziet er heerlijk uit. . moet ik toch ook eens proberen hier gisteren een fruitpakket gewonnen bij de boer: 10 perssinaasappels, 5 pink lady appels, 5 peren en 5 pruimen. handig en lekker!
Wat leuk dat je een fruitpakket hebt gewonnen!! Senna, lekker weekmenu. Ons kleintje, fijn dat de soep in de smaak viel. Kun je t vaker maken. Is soms best lastig om iets te koken wat EN gezond EN lekker is voor de kids. Hier ook druk mee bezig aangezien zoon niet zoveel groenten lust. Vandaag onverwacht vrienden op bezoek gehad die met hun kinderen bleven eten. Had een beenham liggen die ik afgelopen week in reclame had gekocht. Klaargemaakt in de oven. Met vleessalade en brood uit de oven. Mijn vriendin kan erg lekker koken. Ik moest wel even lachen want ze trok alle kastjes open om te zien wat wij in huis hadden en begon lekkere sausjes te maken voor bij het eten. Morgen eten we gebakken aardappels, wortels en stoofpeertjes.
Ik kom morgenochtend uitgebreid reageren, ben nu toch echt wel gesloopt. Wel een goedkoop weekje in het vooruitzicht dankzij alle restjes Hier nog wat foto's die ik had gemaakt; Zoete tafel voor bij de koffie en thee. Appelcrumble, boterkoek, vanille cupcakes met amandelbotercreme, choco zoenen en stoofperen. Gezonde koekjes met zaden en pitten. Alles zelf gemaakt met uitzondering van de choco zoenen.
oh knap hoor Elena, dat je zoveel zelf maakt, en het ziet er heerlijk uit!! @hier voor het eerst de Lidl zonnepitbrood (kant en klaar van 1,29 per kilo, iemand hiermee bekend?) in de oven gebakken, ik heb er heel wat meel aan toegevoegd want ik kreeg het niet in een goede vorm. Uiteindelijk wel gelukt!
Hebben jullie tips om wat te doen met een halve fles witte wijn, 3/4 fles rosé en brie? Dit is allemaal over maar zelf drinken wij niet en brie lust ik zelf niet onbewerkt maar wil het bijvoorbeeld best eens in een gerecht proberen. We hebben nog veel meer over maar dat zijn dingen waar ik wel raad mee weet.
hartige taart maken met bv broccoli, paprika, ui en cashewnoten. Afdekken met brie. geen idee wat met de wijn te doen
Voor de witte wijn: Mosselen, risotto, stoofpotje Rosé en brie: Roséfondue met brie en gruyère - Recept - Allerhande - Albert Heijn brie: Pasta met brie en ham pizza met brie en honing broodje met warme brie en honing
ff jullie hulp nodig. Ik heb geschilde aardappels in de koelkast liggen. Verder niks mee gedaan (dus niet geblancheerd of iets) alleen geschild en in de koelkast sinds zaterdag bewaard. Kan ik hier nog iets mee of moet ik dit weggooien???
Heb je ze wel in het water in de koelkast gezet? Zo ja, dan even goed afspelen en nieuw water en dan verwerken zoals je zelf wenst. Zo niet dan denk ik het niet maar helemaal zeker weet ik het niet.
nee ik heb ze niet in het water gelegd Maar heb dit net gevonden op een aardappel site. Ik ga ze dus maar weggooien.. Hoe lang kan ik geschilde aardappelen in water in de koelkast bewaren? Twee dagen, zet de aardappelen wel zo snel mogelijk na het schillen in de koelkast. Om ervoor te zorgen dat de aardappelen niet donker worden nadat je ze uit het water hebt gehaald kun je een eetleppel witte azijn of citroensap aan het water waar je de aardappelen in bewaard toevoegen
Ziet er heerlijk uit, Elena!! Hoe maak jij tonijnsalade? Ik maak dat ook geregeld op feestjes. Ik maak het met mayo, uitjes en sambal. Ik zou voor een risotto gaan met witte wijn. Brie zou ik eerlijk gezegd niet weten. In een quiche misschien? Vandaag gewerkt en morgen mag ik mij weer melden haha. Maar even een saus uit de diepvries halen en dan hoef ik morgen alleen maar zilvervliesrijst te koken en de saus op te warmen. Ukkie, jammer dat je de aardappels weg moest gooien. Is er iets anders op tafel gekomen vandaag? Ons kleintje, er staat mij idd wel iets van bij dat de verhoudingen niet kloppen met het broodmeel van de Lidl. Daarom haal ik het daar ook niet meer vandaan.