Oja ik doe er peper zout en knoflookpoeder doorheen. Ja het wel meer werk om klaar te maken maar ik vindt het veel lekkerder, beetje vetter ook.
Nijntje: Wat vervelend zeg, maar gelukkig was alles goed. Worden warme dagen voor zwangeren, sterkte. Onskleintje: klinkt als een lekker recept. Ik ga dat ook een keer proberen als het hier wat rustiger is. Hier wel boodschappen gedaan, maar even geen tijd om lijstjes te plaatsen.. Ik blijf maar bezig. Ik ga vanmiddag de lijstjes plaatsen. Nu alleen de markt, al ben ik helaas vergeten de pruimen mee te nemen. Mijn man gaat er nog even heen in zijn pauze... 7 komkommers zak met 4 paprika's 2,5 kilo elstar 2 bakken aardbeien 2x druiven, 2 mango's en ruim een kilo bananen 1 kilo pruimen 16.50 Maar goed de pruimen liggen er dus nog. Kan dus nog duurder worden, want wil ze wel hebben aangezien kleine meneer niet zo goed poept met al zijn vaste voeding. Hebben jullie mannen dat ook? Manlief ging gisteren bij de lidl bbq-vlees halen, hij komt thuis dus ik vraag joh wat was je kwijt. Zegt'ie iets van 20 euro ofzo. Kijk ik later op de bon is het 38,50... Hij onthoudt het echt niet heeft geen idee wat hij uitgeeft.
Hey meiden Tijd geleden ook mee geschreven. Ondertussen hier helemaal over op zelf wasmiddel maken bevalt echt enorm goed! Alleen nog niet geprobeerd met sodawater ivm de witte was heeft daar iemand hier ervaring mee?
Soda werkt licht blekend, daarom vind ik het ook vreemd dat mensen het door hun wasmiddel voor gekleurde was doen. Ik doe liever wat langer met m'n kleren dan dat ik op wasmiddel bespaar (voor niet al te vieze was volstaat maar één eetlepel waspoeder trouwens ook gewoon, mits je een voorlader gebruikt). Heb de afgelopen tijd toch weer een paar keer geprobeerd met zelfgemaakt wasmiddel te wassen (zonder soda) omdat er nog wat stond maar toch gingen niet alle vlekken weg. Snap niet dat dat bij mij niet lukt en het bij anderen schoon wordt. Soda bij wasmiddel voor de witte was kan dus wel gewoon.
Saarr ja mijn man ook daarom mag hij geen boodschap meer doen. Komt met niets thuis voor veel te veel.
Ik gebruik sunlight zeep en eerlijk gezegd gaan alle vlekken eruit. Zelfs van slabben waar banaan vlekken van de oudste inzaten. Laat soda maar achterwege of maak een kleine pan van maar 2.5 liter.
Zou het dan toch aan m'n machine liggen? Of aan de dosering? Ik vul gewoon een wasbolletje, (125 ml) op een inhoud van 5 kg wasgoed.
@ boodschappen doen, dat doet mijn man hier juist... Ik kan echt geen boodschappen doen. En dan bedoel ik niet dat ik allerlei impulsaankopen doe maar door mijn autisme vind ik het erg lastig. Sowieso de drukte, iedere keer verandert de indeling van de winkel, verpakkingen die er niet hetzelfde uitzien, enz. En mijn man koopt alleen wat er op het lijstje staat. Heb wel eens boodschappen gedaan toen hij een weekje bij z'n moeder was en dan kwam ik met bozende hoofdpijn weer thuis. Dus als het moet dan doe ik het, maar het is niet mijn favoriete bezigheid (en kleren/schoenen kopen vind ik nóg erger...).
Ik gebruik meer wasmiddel op een normaal/vuile was (kinderkleren en werkkleding man) hij is lasser. Op de site's die ik vond word ongeveer 200 ml per keer geadviseerd.
Klinkt zeer begrijpelijk wat fijn dat je man het doet. Hier kan ik ml wel wegsturen met een lijst hij neemt altijd veel impulsaankopen mee. Weet dit zelf ook dat scheelt
Ik bedoelde niet dat hij met teveel voor weinig thuis komt, maar dat hij gewoon niet weet wat hij heeft uitgegeven. Hij houdt zich inmiddels prima aan een lijstje. Als ik thuiskom weet ik gewoon wat ik waaraan heb uitgegeven. Zoals gisteren als hij dan iets meer als 30 euro had gezegd dat had ik het nog begrepen, maar 20 euro terwijl hij 38,50 uitgeeft ik snap niet hoe dat werkt bij een man haha. Hij heeft wel netjes de pruimen gekregen. Dat is lief van de marktkoopman. Ik had trouwens ook nog een bak nectarines op de markt. Lidl: 2x koffie 2x rollen snoep 6x kiphaasspiesjes (verjaardag) 1x shaslicks 3x Sis kebab (verjaardag) 38.48 waarvan 30,20 voor de verjaardag Plus maandag Cheese burger* 2x brood* Krentenbollen Halvarine Hagelslag Kroepoek 7.35 (incl. koopzegels) Krentenbollen en cheeseburgers niet nodig, Krentenbollen waren voor dl die droog was gebleven en ik had zin in een kleffe hap, maar dat valt elke keer tegen.. Plus dinsdag Stokbrood met kruidenboter Ijsbersla 2x Galiameloen* Magere kwark (verjaardag) 2x slagroom (verjaardag) Aardappelschijfjes Margarine 2x satesauspasta Slasaus 2x borrelnootjes* (verjaardag) Pinda's Beschuit Aardappelsalade (verjaardag) Pastasalade (verjaardag) Roomkaas (verjaardag) 2x Monchou (verjaardag) Kruidencreme (verjaardag 22.20 incl. koopzegels * = aanbieding
Okee saar dan heb ik je verkeerd begrepen. Hier is het echt een mini tas met dure dingen. Hij pakt ook altijd merk artikelen.
Hier schuift het menu vooruit. Lig sinds gisteren in zkh. Meer in het wat wil je kwijt topic. Zn verhaal om telkens te typen haha. Man eet dus mee in zkh en dochter is bij opa en oma. Hopelijk is de boel niet overstuur als naar huis mag.
Voorlopig morgen ook de hele dag nog voor glucose dagmeting. Weet niet of dan aan eind van de dag wegmag of dat dat zaterdagmorgen wordt. Of dat ze me dan nog langer houden. We zien het wel. Heb gelukkig afgelopen maanden een leuk spaarpotje gemaakt door iedere keer mn 1 en 2 euro's op te sparen na boodschappen doen en de diesel die ik niet meer tank doordat ik thuis ben (samen met extra loon nog steeds van dag thuiswerken wat ik vanaf begin gedaan heb) op spaarrekening te zetten. Speciaal voor tijd als dit en straks in kraamtijd. Dus heb nu ook wel een beetje zoiets jammer dan als overstuur gaat.
Hier gaan we vanavond BBQen. Vlees heb ik gisteren gehaald bij AH. (alles met 35% korting) Heb nog een beetje rijstsalade over van gisteren, die kunnen we er ook nog bij eten. En ik denk dat ik er nog een aardappelsalade bij maak ofzo. Vanaf zaterdag ben ik een paar dagen alleen. Vriendlief moet voor z'n werk naar Ierland. Dus dan ga ik allemaal dingen eten die hij toch niet lust Nog even een lekker weekmenu bedenken.
Nijntje las net dat je misschien vanmiddag naar huis mag. Hoop het meid. Hopelijk knap je wat op als je hb hoger is. Mamascorpio: Oh een lekker weekmenu zonder de wensen van je vriend. Hier niet dat probleem. Ik eet eerder minder dan hij.. Hier vanavond wraps. Morgen patat en zondag bbq bij schoonzusje. Verder ga ik niet nadenken. Veel te warm voor
@Saar: Ik mag op zich ook niet klagen hoor. Mijn vriend lust gelukkig wel veel. Hij houd alleen niet zo van bonen (bruine bonen, witte bonen, kapucijners, tuinbonen, erwtjes) Die vind ie allemaal wat droog. Andere bonen zoals sperziebonen, peultjes, snijbonen lust ie wel. Ik kijk wel wat ik de komende dagen maak. Ligt ook een beetje aan het weer.