Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Veel succes met je mans eigen bedrijf! spannend hoor!
    Onze computers en laptop zijn door iemand onder handen genomen die ze heel energiezuinig heeft gemaakt (verder heb ik geen verstand van). Hier staat de computer en de laptop ook veel aan. Misschien een idee voor je man zijn computer?

Oja.. ik ben nu precies 1 jaar aan het bewust consuminderen. volgens mij begon ik er op 17 oktober 2013 mee, na het lezen van consuminderblogs.

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sorry dat ik zo weinig schrijf de laatste tijd. Heb het nogal druk :$

Mag ik jullie wel om tips vragen betreffende dieetvoer voor mijn hond?
    Het is een kruising berner sennen x golden retriever en hij is dus allergisch. De DA heeft dieetvoer voorgeschreven, maar dat van royal canin KAN ik echt niet betalen :( Wie weet er een goed merk dieetvoer voor allergische honden dat relatief goedkoop is? Duur zal het sowieso wel blijven helaas :(

3. minon

minon Niet meer actief

Wow 35 euro per maand! Dat kan in de wintermaanden toch niet uit? Wij gebruiken ontzettend veel stroom (meer dan 5000kwh) maar komt ook door de zaak. Printer en pc staan iedere dag hele dag aan. Moet elke dat wel wat op de pc doen en dan kan ik via de ipad erop ipv naar zolder lopen en mijn dochter alleen moeten laten. We hebben airco, koken elektrisch, heb van drie boten de was van maart tot november. Dat is een 4-, 6- en 8persoons boot. Pp een dekbedhoes, 2 slopen, hoeslaken, 2 handdoeken en 2 washandjes. Dat is dan zakelijk maar uiteraard één rekening. Dat moet allemaal gewassen op 60 graden en vervolgens gestreken worden.
    Verwarming is hier nog niet aan geweest en het tapwater staat ook altijd uit omdat we een boiler in de keuken hebben. Betalen 140 per maand maar ben wel benieuwd of we wat terug gaan krijgen.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goh, dieetvoer is altijd duur he. Denk dat je wat moet kijken waar hij allergisch voor is. Of welke brokken de da heeft voorgeschreven.

Wij gebruiken nu ProPlan Lam & rice, omdat ze wat gevoelig is op maag/darm vlak. Maar ook rond de € 65 voor 14 kg (komen er 2 maand mee toe). Zaten laatst zonder brokken (stom stom :) ) en heb toen bij Jumbo een pak gehaald van Bonzo. Ze was er verzot op! Maar als ze dat 's avonds kreeg was ze 's nachts aan't overgeven. En ze rook heel erg. Dus toen het zakje op was, dadelijk terug volledig op ProPlan overgegaan.
    Bij ons bij de dierenwinkel is ook al een jaar of 2 een actie: 9+1 gratis. Dus dat is dan wel mooi meegenomen.

Elektriciteit en gas krijgen wij net voor de feestdagen onze afrekening... Ben erg benieuwd! Manlief is nu al een jaar thuis met zijn rug, kijkt daardoor veel tv dus veel verbruik. Maar hij zit niet meer 's avonds tot laat aan z'n oldtimers te werken in de kelder. Dus zal afwachten zijn. Ons voorschot ging normaal omlaag maar dat hebben we op hetzelfde tarief laten staan. Krijg liever wat terug met de feestdagen dan moeten bijbetalen... ;)
    Zouden wel eens moeten kijken welke leverancier voor ons het voordeligste zou zijn, hebben er allebei niet veel verstand van... :)

5. Moli

Moli Niet meer actief

#1845 Moli, 23 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2014

kijk eens bij zooplus en dan BOSCH, onze hond krijgt dat merk ook.
    DAt is een goed merk en (naar mijn mening) niet zo heel duur.

Bosch Sensitive Lam & Rijst | zooplus.nl

deze bijvoorbeeld

Wij hebben een redelijk grote old englisch bulldog en deze doet ong 2 maanden met 1 zo'n zak aan gezien je daarvan ook mider hoeft te voeren ivm de voedingsstoffen die er in zitten.

6. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Nijntje1990, werk jij veel uren in de week voor de zaak? Komt volgens mij nog best wel veel bij kijken.

@ energie, wij letten ook op de energie. Wij hebben vloerverwarming en hebben daar 2 jaar geleden een speciale koppeling tussen gezet wat ons 500kw per jaar bespaard. Verder gebruiken wij de laptop veeeel minder nu wij een smartphone hebben. De batterij vd laptop was stuk en als hij aan stond , moest hij continue aan de stroom. Ook is dochter sinds januari naar school. Zij keek overdag wel eens tv. Ik hoop eigenlijk dat we een stuk minder verbruik hebben dan eerst. Wij hebben vorige werk de eindstand doorgegeven dus wij wachten het af!

S ochtends zet ik trouwens een grote kan het water zodat ik maar 1x hoef te koken. Rest van de kopjes thee maak ik dan van het hete water uit de thermoskan.

7. minon

minon Niet meer actief

In de zomer een stuk meer dan in de winter. Hou het eigenlijk niet zo bij. Overdag toch iedere dag wel een uur als dochter slaapt. Met het wassen en strijken erbij zit ik zomers toch wel aan de 16-20 uur denk ik. Maar doe veel savonds of als de kinderen slapen of op zondag als mn man thuis is ofzo. Schoonmaken doe ik nu niet meer daar hebben we iemand voor. Dat gaat niet meer met drie kinderen. Als het volgend jaar nog zo goed loopt willen we ook een professionele wasmachine. Dan is het met een half uur gewassen.

8. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.918
    1.816
    113
    Leerkracht
    België
    Ik lees veel topics mee, en duimpje voor iedereen hier... Heerlijk hoe jullie met elkaar omgaan :) Elkaar helpen en tips geven! Super!!

Ik probeer ook wel wat te consuminderen (las dit woord net voor het eerst ;) ) Was daarom ook erg blij dat we voor de electriciteit op 3 maanden al 100€ terugkregen (pas verhuisd, en hadden het standaard genomen van een 2-persoonsgezin). Daar zitten wij dus lekker onder ;)

Ook eten weggooien probeer ik op te letten: brood vriezen we nu in porties in (ik bedoel het aantal sneden), vroeger werd er al eens brood weggegooid... Maar ik doe mijn petje af voor jullie hoor! Dit kan ik toch (nog) niet, rondkomen met €50/week.
    Nu wij hebben nog geen kids en hebben een hobby, die toch ook maandelijks wel wat geld kost :)

Maar ik kom hier graag lezen!

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Welkom juf1987!

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Vandaag eten we bij schoonouders, ik neem lekker de hachee van gisteren mee. Morgen gaan we lekker speltpannenkoeken eten. En vanaf zondag kijk ik weer even ook omdat ik vanaf dinsdag weer aan de slag moet en Damìan vanaf maandag hele dagen naar school gaat.

11. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hoi ik lees ook mee, en wil nu ook wel mee schrijven.
    Door een faillisement baan kwijt vanaf volgende maand, net 3 weken voor mijn verlof.
    Dat wordt dus aanpassen geblazen.
    Ga eens teruglezen naar de tips die al gegeven zijn.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Sterkte stiertje! Welkom en hopelijk heb je wat aan de tips in dit topic.

13. Ons Kleintje

we hebben al 8x 98 euro per maand betaald en dan zouden we nu 4 maanden 35 euro betalen moeten, dat is gemiddeld 77 euro per maand aan gas en electriciteit.

14. Ons Kleintje

#1854 Ons Kleintje, 24 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2014
    wat sneu zeg! succes

en welkom juf1987!

15. augustus

augustus Niet meer actief

Hoppa weekboodschappen 60 euro...

We eten:
    Vandaag: Chili con carne (1 portie in de vriezer voor volgende week)
    Zaterdag: Erwtensoep met Quich
    Zondag: Hutspot (1 portie in de vriezer voor volgende week)
    Maandag: Spagetti
    Dinsdag: spinazie, vis, aardappels
    Woensdag: bloemkool, worst, aardappel
    Donderdag: zuurkoolstampot voor 2 dagen/ 1 dag met kip de andere dag met draadjes vlees

Volgende week extra laag inkopen doen ivm de extra porties die in de vriezer liggen :)

16. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    #1856 Miranda81, 24 okt 2014
    Laatst bewerkt: 24 okt 2014
    Welkom juf 1987 en Stiertje.
    Ik hoop dat jullie wat aan onze tips hebben.
    Hier mijn boodschappenlijstje van deze week en ik heb nog geld over van het gepinde geld (had deze week 60 euro gehaald)

0,89 2* gevuld speculaas (1+1 gratis)
    1,70 4* eigen merk taksi (1+1 gratis)
    1,89 rundvleesslaatje 1kg
    0,29 klein slaatje (handig bakje voor hergebruik school)
    0,75 250gr rundergehakt
    1,38 2* vanillevla
    0,99 perzik yoghurt
    0,58 600gr broccoli
    0,99 500gr kiwi
    0,89 kg peren
    1,19 vuilniszakken
    1,09 6* eigen merk twix (neemt man mee naar werk)
    1,43 3kg elstar appels
    2,78 2kg mandarijnen
    0,85 500gr tomaten (eet dochter bij de warme maaltijd)
    0,59 komkommer
    1,78 2* schouderham (door de witlof en broccoli)
    1,98 2* ACE drinken
    0,78 2 pakken afbakbroodjes
    1,99 500gr snoepjes
    1,19 perziksnoepjes
    1,04 2* yogho
    3,92 komijnenkaas
    2,99 400gr plakken kaas
    3,60 900gr shoarma
    0,39 bleek
    0,69 kg macaroni
    1,52 pindakaas
    1,30 6 blikjes fris met prik (flessen komen hier niet op)
    0,38 boter voor de cake
    0,69 2* rode paprika
    0,65 roomkaas
    1,56 chinese chili saus
    0,45 bak en braad
    0,59 boter brood
    4,26 4* tijgerbrood
    1,69 10 krentenbollen
    0,97 10 bolletjes
    0,30 300gr witlof
    1,99 2 zakken lays chips

Totaal weekboodschappen voor 4 personen € 54,98.

Wat eten wij:

gekookte aardappels met broccoli, kaassaus met stukjes ham en een hamlap
    zilvervliesrijst met kip kerrie (groente ui en paprika)
    gebakken aardappels met ui en spekjes, witlof met ham en kaassaus uit oven en gekookte wortels
    aardappels, gemarineerde karbonaadjes en sperzieboontjes (zit in vriezer)
    chinese tomatensoep (van pakje gezeefde tomaten) met kip en afbakbroodjes

Verder heb ik nog spul op voorraad voor macaroni en pannenkoeken. Ook nog wortels + rode kool en kg gehakt in de diepvries.

17. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dat zijn best veel uurtjes.
    Kan me voorstellen dat het schoonmaken niet meer gaat in combi met het gezin.
    Handig een professionele wasmachine. Ga je die dan ook prive gebruiken? Wel handig dan hoor.

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nijntje en Moli: dank voor de voedingstips.

Mijn hond kreeg Bosch ;)

De DA gaf aan dat honden meestal allergisch zijn voor een eiwit in vlees. Ze moeten daarom een hypoallergeen voer hebben waarin geen hele eiwitten meer zitten. Ze halen de eiwitten dan in het laboratorium uit elkaar en stoppen ze weer in het voer. Op deze wijze herkent de hond zijn systeem dit niet als dierlijke eiwitten en kan hij er dus niet allergisch op reageren.
    Met een 'gewoon' voertje voor gevoelige dieren komen we er helaas niet :(

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Mooi lijstje en weekmenu weer Miranda!

@hier; na de lunch gaan we naar de xl kringloopwinkel in Adam, heb er zin in, even lekker rond neuzen :)

20. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Bedankt!

Ik wil ook mee, haha. Zo heerlijk om in een kringloop rond te sneupen. Geniet ervan.

Deel Deze Pagina