Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    :) Hij heeft vanavond goed gegeten en ziet er beter uit laten mijn ouders weten. Heb binnen een kwartier gedaan met werken, dan maar koorts nemen. Misschien voor de nacht nog pcm geven, ga zien hoe het hem gaat.

Nijntje: Zo, goed geshopt met al die kortingen! :)

Ik was vorige week even naar de winkel geweest. Had nog een bon voor kleren van € 50,00 (cadeau van Sinterklaas van vorig jaar) en die moest op. Heb een gebreide dunne trui en een t-shirt gehad voor € 2,95 ;) Is ook wel wat net, dus ideaal om mee te gaan werken.

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    2x Girls hippw peer 2,50 Wat is dit ? ( vroeg het me gewoon af.. haha kan het echt niet bedenken en ben nogal nieuwsgierig aangelegd..)

Oh Nijntje dat is nog eens fijn shoppen met zo`n bon !

Hier vandaag voor 27euro boodschappen gedaan bij de Appie.
    Morgen even naar de markt voor wat fruit en dan einde van de week nog even naar de lidl voor wat kleine dingen. Gaat zo rond de 50euro boodschappen worden deze week..

Net met dochterlief een heerlijke kikkererwten salade op. Stond niet op mijn weekmenu, maar vriendlief at onverwacht elders dus even voor vanavond naar morgen doorgeschoven.
    Salade was ook behoorlijk lowbudjet..

Klein blikje kikkererwten en 1 Kleine scharrel kipfilet opbakken mengen met tomaatjes en stukjes komkommer, paprika en feta. Citroen en koriander erdoor en een lepel pesto en kwark.

alletwee 1 afbakbroodje erbij .. we hebben echt zitten smullen.
    Had eigenlijk een bakje apart gezet voor morgen de luch maar die hebben we samen ook nog op :)

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hmm klinkt goed die kikkererwtensalade. Ik maak nu regelmatig linzensoep met brood, ook al zo'n vuller en budget.

Ik heb voor de komende dagen nog meer dan genoeg eten in huis en mag over 4 dagen pas weer boodschappen doen want het budget voor deze maand is opperdepop.

4. minon

minon Niet meer actief

Type foutje. Girls hippe peer haha. Is een of andere limited editon van dubbelfriss. Was een aanbieding van vier pakken voor 2,99. Dan nemen we de duurste uiteraard :) totaal dus acht pakken meegenomen voor de voorraad. Kunnen we weer even vooruit.

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh haha.. DANK voor het verduidelijken..

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik begrijp hier ook niet veel van :) Druk zeker :p

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, beetje teveel Belgentaal? ;) :D

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha ja.. wat is de Nederlandse vertaling van die eerste zin :)
    ooh ik denk dat ik hem nu begrijp! dat je je ziek gaat melden?

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    nee ze moest nog 15 min werken en dan zou ze bij haar zoon de koorts meten
    indien nodig paracetamol geven voor hij gaat slapen

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zuurtje heeft het helemaal juist! :)

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Goedemorgen,

@Kris, mooi bedrag voor de boodschappen!! En wat leuk dat je dochter ook zo lekker heeft gegeten vd salade. Ik denk er gelijk aan om de lievelingssalade te maken van onze zoon. Even op het boodschappenlijstje zetten!

Beterschap voor alle zieken. Keelpijn is niets aan.

Elena, hoe gaat het met jouw zoontje op school?

Nijntje1990, jij zit ook lekker onder de 100 euro. Dat is jouw budget toch? Hoe gaat het met de kindjes? En is je dochter er al helemaal aan gewend dat ze grote zus is?

Eindelijk klaar met extra werken voor de collega die op vakantie was.
    Ik ga zo lekker even shoppen met dochter. Ze heeft nog een paar shirtjes en thermoleggings nodig. Ook even bij de kringloop kijken. Heerlijk om dit even te doen als qualitytime met haar. En daarna theedrinken bij mn zus. Zoon zit op school en heeft erna een feestje.

Zijn jullie ook al bezig met de sint kadootjes? Of doen jullie daar niet aan. Ik ben al een beetje begonnen zodat ik niet alles in 1x hoef te doen. Ook ben ik er al uit over het kadootje voor onze dochter. Kan ik die komende maand aanschaffen.

Vanavond eten de kids kliekjes (1 portie chinese tomatensoep en 1 portie kip/kerrie over) en wij eten bruine bonen, ui en spekjes met stroop. Daar gruwelen de kids van en wij eten dit het liefste haha.

Gister de afrekening gekregen van de Nuon. En we krijgen 174euro terug, jippie. En ik was een tandartsrekening vergeten op te sturen naar de verzekeraar. Gister stond er ook weer 228 euro op van de vergeten factuur hihi. Dus de vaatwasser is hier grotendeels van betaald. Hoop dat we met de nieuwe vaatwasser nog lager in de stroomkosten zitten. Ik heb geen idee of de 10-jarige vaatwasser een energieslurper was.

Een fijne dag allemaal!!

12. minon

minon Niet meer actief

Fijne meevallers! Hier dit jaar blij met de belastingdienst. Haha. Mijn werk had een fout gemaakt bij het berekenen van de belastingen. Veel teveel betaald dus weer een mooi bedrag terug. Van mijn man en mij samen en bijzondere ziektekosten etc bijna 4000 euro. Zat ook nog van 2010 bij waar ik al heel lang op wacht.

Weekbudget is inderdaad 100 euro. Probeer daar alles van te doen. Het is alleen nog even zoeken hoe dat gaat met de voeding en luiers. Tot nu toe lukt het aardig.
    Sinterklaas: ik heb nog een paar cadeautjes liggen. Die had ik gekocht voor haar in de kraamweek maar ja ze was niet zo lief dus geen cadeautjes. Nu is ze helemaal gewend. Het is een dvd van hello kitty, een doosje duplo met boerderijdieren en nog een doosje duplo met een veulentje, poppetje en wat dingetjes. Even kijken hoe we het dit jaar vieren. Normaal met mijn kant maar mn zus zit midden in de chemo's. Voor mezelf heb ik nieuwe ovenwant op het lijstje staan haha. En een parfum maar die zijn zo duur.

13. Soit

Soit Niet meer actief

Over turks brood; hier ook favo. Vind het ook niet zo duur, ik betaal 90 cent voor een brood...

Wij eten dit tegenwoordig als broodje bij de shoarma, echt veeel lekkerder dan die afbak pita broodjes.

Of halveren en beide helften besmeren met zelfgemaakte pastasaus. Dan geraspte kaas, salami oid, super snelle pizza

14. Soit

Soit Niet meer actief

Nog iets, ik zit er al een tijdje sterk over te denken om geen goedkope vleeswaren meer te kopen zoals salami, plofkipfilet plakjes, leverworst etc.
    We zijn het laatste jaar steeds bewuster met eten aan het worden en ik merk dat ik er iedere keer als ik het in mijn karretje gooi ik er eigenlijk al niet meer achter sta. Nu begin ik ook meer etiketjes te lezen ipv je-kop-in-het-zand. Dat maakt het ook niet beter. In salami zit naast allemaal gekke stofjes bijv. Ook varkenshart. Smakelijk. :)

Zit er dus over te denken om zelf gebraden gehakt te maken voor op brood, of een hammetje braden.... ( heb dat altijd in huis want we laten zelf een half varken slachten). Of anders gewoon runderrookvlees oid kopen, waar niet zo mee geknoeid is... En verder gewoon meer vega, zelf eiersalade maken etc. (Eigen eieren)

Meer meiden die hier tegen aan lopen? En dingen veranderd hebben? Ideetjes of tips....?

15. Islah

Islah Niet meer actief

Wij eten eigenlijk nooit vleeswaren voor op brood... Heel soms maak ik een vegetarische kookworst, maar dat kan net zo goed door de pasta.
    Ik mis het ook niet.

16. Soit

Soit Niet meer actief

Das helemaal een gemakkelijke oplossing ben je meteen klaar :).
    Maar hier eten ze het toch wel graag.... ;)

17. Islah

Islah Niet meer actief

Wat vind je trouwens erg aan varkenshart als je toch een varken laat slachten? Wij eten geen varken maar van schaap bv vind ik de hersenen juist een van de lekkerste delen!

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, alweer ja :p

Wij hebben nog 170 euro boodschappen om 19 dagen van te leven.
    Wat is jullie ervaring met een dergelijk bedrag? Het is mij nog nooit gelukt om met zo weinig rond te komen inclusief voer voor 2 katten en een grote hond en een peuter die in de nacht nog een luier om heeft ;)

Ik vond de afgelopen weken mijn 75 euro per week alweer een hele prestatie :D

19. Islah

Islah Niet meer actief

Heb je nog voorraad in huis annedore?

20. Soit

Soit Niet meer actief

Islah ja stom weet ik, is ook meer het idee. Maar zeker niet alleen hart hoor maar ook alle andere gekke dingen en het feit dat er zoveel mee gerotzooid is. Om van pate en frituursnacks etc. Nog maar niet te spreken... Dat vind ik gewoon geen fijn idee. Doe er zo toch aan mee terwijl ik er niet (meer) zo achter sta...

Deel Deze Pagina