Ik ga ook even langs de Albert Heijn komende week voor mijn Weekmenu. Ik maak elke week een menu adhv de aanbiedingen, maar met de feestdagen van laatst waren de aanbiedingen niet heel goed/fijn. Mijn menu voor de komende week (eigenlijk 1,5) - karbonade, rode kool, rijst, komkommer - knoflook noodles met lente ui, champignon en kipfilet - hutspot met worst - soep met een broodje - spaghetti met sla - zelfgemaakte pizza - nasi voor 2x - schnitzel, puree, wortelsalade, bietjes - stoofpot van zuurkool en kool met verse rookworst De schnitzel, worst en soep zijn nu in de bonus. 1 pak schnitzel gaat in de vriezer voor een andere keer. De rest kan ik prima gebruiken. Ik denk dat ik voor dit menu ongeveer 40,- kwijt ben Luiers moeten nog gekocht worden, net als billendoekjes. De doekjes koop ik bij big bazar (pampers doekjes voor 1,69) of bij zeeman (Zwitsal voor 1,79). Het is dat mijn zoontje niet tegen andere doekjes kan, want voor de jongste kocht ik altijd Huggies voor 1,- bij action. Luiers koop ik denk ik bij AH 1+1 op pampers. Ook daarvan kan hij alleen tegen bepaalde merken...
Ons weekmenu: - Maandag Aardappelen, spinazie, varkensfilet lapjes - Dinsdag Chicken tonight met rijst - Woensdag Aardappelen, kapucijners met spekjes - Donderdag Spaghetti bolognese - Vrijdag Patatdag - Zaterdag Soep met brood - Zondag Chili con carne Boodschappen die ik voor het weekmenu moet halen: Niks
Bedenk me net dat ik donderdag een drie gangen diner heb met mijn werk. Man en zoon eten dan iets wat man kan koken.
Ik ga zo even zitten voor ons weekmenu. Morgen boodschappen doen. Lees dat appie veel aanbiedingen heeft dus zo maar even kijken en een lijstje maken. Ik schijf niet erg veel mee maar vind dit wel een super fijn topic , lees alles wel steeds mee.
@Marnat of Marnatman; Hoe is het zelfgebakken brood? Ik heb ook nog twee pakjes liggen voor speltbrood van de Aldi maar nog niet aan toegekomen om te maken maar ben wel benieuwd
@ Stoelen; Wij hebben ook trip trap dochter is bijna 6 jaar, maar hij staat hier nog steeds. En neemt i.d. bijna geen ruimte in. We hadden destijds geluk want een showroom-model kunnen kopen die flink beschadigd was ( de verf ) maar we hebben hem gewoon over geverfd.. Ons weekmenu: - vanavond restjes + soepje ( van restjes groente ) ma; mexicaanse bonenschotel di; boerenkool met rookworst woe; zelfgemaakte Kofta met rijst do; pasta met broccoli en rode ui sausje vrij; verjaardag waar we blijven eten za: heb nog een hele kip in de diepvries en aardappeltjes en moet nog even kijken welke groente zo; weet ik nog niet laat meestal 1 dag over omdat er soms nog wel eens ergens iets tussen komt.. zo niet kunnen we nog gado gado eten of een minestrone-soep heb nog in de diepvries.
Vanavond eten we eigen gemaakte saoto soep.. hmmmm ik heb ook een weekmenu gemaakt deze week, geen specifieke dag voor de maaltijden - Couscous - bloemkool, aardappel en iets van vlees - zelfgemaakte nasi met salade - wortel, aardappel en iets van vlees - zelf gemaakte kip shoarma met salade en pita broodje..
Hij ziet er heel mooi uit en ruikt heerlijk. Morgenmiddag eten we er een stukje van en dan hoor je of het smaakt of niet.
Ik blijf hier bezig met veranderen In plaats van de gestoomde boontjes vanavond wordt het dus licht pittige Mexicaanse kip onder een laagje van nachochips met stiped Jack kaas met zoete aardappelpuree en een salade van restjes die ik nog had liggen. Nu even de tafel dekken en dan kunnen we zo lekker eten
Ik zag dat de plus supermarkt ook leuke aanbiedingen heeft. Misschien hebben jullie er ook wat aan maar de Hema heeft ook leuke opruiming nu. In ieder geval die van ons.. Hoor weleens dat het kan verschillen per vestiging. Zag nu wel in de hema folder staan dat het was middel 1+1 voor 4 euro is.
Haha Elena. Ik geniet altijd alleen al van het lezen van jouw weekmenu's! Ik moet hier ook echt eens beginnen met een weekmenu. Morgen worden het restjes, overmorgen maak ik vegetarische moussaka.
Het is geïnspireerd op een gerecht van Maggi braadstomen. Ik zag het een tijdje terug in de supermarkt en heb het idee daarvan gestolen Je hebt nodig; 600 gr kip 2 paprika's 1 rode ui Mexicaanse kruiden (ik heb een zelf gemengd potje die ik ook voor andere Mexicaanse gerechten gebruik) braadzakken (te koop bij oa Blokker) nacho chips (naturel) striped Jack kaas of een andere kaassoort (wij gebruiken deze want is een goede smeltkaas en vegetarisch) Kip, paprika en ui snijden in middelgrote stukken. In een kom mengen met Mexicaanse kruiden naar smaak. Alles in de braadzak en ongeveer 45 minuten in de oven op 200 graden. Daarna de zak leeggooien in de ovenschaal, laagje chips en geraspte kaas en nog kort in de oven tot de kaas gesmolten is. Zoete aardappelpuree is alleen zoete aardappel koken en pureren. Salade of andere groenten erbij en eet smakelijk Wij kunnen van de ovenschotel trouwens twee keer eten.