Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Gewoon bij de Appie bij de verse kaarsen zeg maar.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik meng mijn kruiden zelf in een hersluitbaar potje :) Goedkoper en zonder troep erin.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Dank je wel :) Als het brood op is dan ook maar eens de Aldi mix hier proberen. Heb twee pakken speltbrood. Welke hadden jullie?

4. Islah

Islah Niet meer actief

Dat gaat makkelijk hoor, wij eten vaak vegetarisch, dus dat is vaak al veel goedkoper. Van 1 pak bloem kan je bv voor 6 personen seitan (= vleesvervanger) maken. Kost je 40 cent (ik reken de kosten van het water en snufje zout niet mee, dat is echt zo minimaal). Wat rijst (ongeveer 10 cent per persoon) erbij en groenten uit de aanbieding en je hebt een supergoedkope en gezonde budgetmaaltijd. Wij eten graag ajam pangang (geen babi omdat we geen varken eten) en dan doen we i.p.v vlees wel eens seitan. Wat champignons meekoken in de saus en salade of apart gestoomde groenten erbij en klaar is je heerlijke budgetmaaltijd!

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Heb "vroeger" weleens ravioli en tortellini gemaakt. Vond het erg leuk om te doen maar voor nu maak ik er de tijd niet meer voor. Ik ben mezelf al heel erg aan het voorbij lopen op het moment. Ze vermoeden dat ik PTSS heb na mijn laatste bevalling. En zit sowieso even niet zo lekker in mijn vel. Steek mijn energie voor nu in mijn kinderen, mijn eigen herstel en uitrusten. Uitgebreid koken en bakken komt wel weer. :)

6. Islah

Islah Niet meer actief

O ja en Mexicaanse gerechten kruid ik met Tunesische ras al hanout (die is helaas niet verkrijgbaar hier), komijn, paprikapoeder en wat kerriepoeder. Komt qua samenstelling wel over met wat jullie noemen dus dan zal ik het wel goed doen haha. Lekker is het in ieder geval wel.

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Ik zag net dat het ging om 1,50 per persoon per maaltijd. Dat lukt inderdaad makkelijk.

Ik maak wel eens een Poolse soep, waar je 2 dagen van kan eten.
    Aardappel, koninginnensoepbasis, spitskool, wortel en doperwt. Eventueel een afbakbroodje erbij en eet smakelijk.
    Kost mij maximaal 4,- en als je er vlees bij wil/moet iets meer.

Seitan is niet mijn favoriete "hapje", dus dat maak ik ook nooit meer, maar het kost inderdaad bijna niks!

8. Islah

Islah Niet meer actief

Elena, begrijpelijk. Ik kom nu pas weer in een periode dat ik wat 'actiever' word in het zelf dingen maken etc. Mijn jongste is nu 2 maar zeker de eerste 1,5 jaar gebroken nachten gehad. Afgelopen zomer ook heel weinig gedaan omdat ik toen met m'n armen zat (carpaal tunnelsyndroom, wat nog steeds niet over is maar wel verminderd) en dagelijks barstende hoofdpijn.
    Wat wel scheelt is dat de oudste het leuk vindt om te helpen en graag samen koekjes bakt etc.

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik ken seitan helemaal niet.. misschien eens proberen.. Hoe maak jij het islah?

10. Islah

Islah Niet meer actief

Zal het proberen uit te typen als ik straks de computer ter beschikking heb. Eigenlijk moet ik gewoon eens een kookblog maken, zo veel handiger (bijna dagelijks vraagt er wel iemand naar een recept hihi). Het is heel makkelijk, je hebt alleen bloem, water en zout nodig.
    Ze verkopen het trouwens ook wel in potjes bij de reformwinkel maar die zijn ten eerste best duur en veel minder lekker.

11. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Ik zei toch dat ik slecht ben in zoeken ;). Ik zal morgen eens kijken of ze dat bij "mijn" appie ook verkopen! Dank je wel :)

12. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Witbrood. We hebben nu ook meergranen en spelt opgehaald om dat te proberen.

13. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Haha islah! Ik heb sinds een jaar een blog. Lekker makkelijk ook al mijn recepten bij elkaar voor mezelf. Geen volgers verder en post ook niet regelmatig iets maar voor mezelf is het ook makkelijk!

14. Islah

Islah Niet meer actief

Ik bedacht me net n.a.v je post om weer eens op je blog te kijken maar er staat dat ie verwijderd is? Heb je een nieuwe aangemaakt of ben ik gewoon in de war. Je had toch ....kookt.blogspot.nl (.... = je oude nickname hihi).

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.206
    113
    Brabant
    elena. haha oke. dus je hebt de kruiden zelf gemengd in de verhouding zoals je omschreef?
    hier sowieso ook geen "troep" mee. ofnouja... bijna niet meer;)

onze jongste heeft een ernstige allergie en sinds ik alle verpakkingen moet lezen, schrik ik gewoon van de "troep"...

ik stel voor dat jullie allemaal een eigen kookblog starten voor mij:) kan een hoop van jullie leren!

ohja, elena... ik heb (ook? neem ik aan..) traumatische laatste bevalling gehad. Ik heb er verder geen hulp voor gehad *dom!*. maar het heeft echt lang geduurd voor ik geen paniekaanvallen etc meer had.
    Toen Pien een maand of 6 was kon ik pas zeggen: ze is het allemaal waard geweest.
    Wat ik zeggen wil: zoek hulp. praat erover. en geef het de tijd!

16. Islah

Islah Niet meer actief

taliaa, als ik *eindelijk* een blog heb aangemaakt hoor je het zeker. Nu nog doen haha, dat is het lastigste deel lol.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.206
    113
    Brabant
    lol :)

18. Islah

Islah Niet meer actief

@ bevallingen wat heftig! Hier "alleen maar" moeilijke zwamgerschappen gehad gelukkig.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind de recepten van de blog HomeJoys (homejoys.blogspot.com) ook erg fijn. Zij maakt ook van alles en nog wat zelf.

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113

Hihi klopt! Vanwege familie wilde ik mijn oude nick niet verraden. Het is nu mijn voornaam en dan kookt.blogspot.nl

Deel Deze Pagina