Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik bedoelde niet enkel restjes hoor. Ik koop bijvoorbeeld een groot pak worsten en vries die dan in per hoeveel ik nodig heb voor ons gezin. Zo'n grote verpakking neemt onnodig veel plaats in in de vriezer en worsten kan je nog redelijk van elkaar halen ingevroren maar vleeslapjes niet. Zo gaan er dus enkele zakjes in de vriezer en daar schrijf ik de datum op. Soms koop ik nog zo'n pak als het weer in aanbieding is maar de voorraad nog niet helemaal op is. Dan is het wel handig dat er datums opstaan.

Mijn schoonzus doet dan niet en gooit dan maar gelijk alles weg. Ze koopt ook niet altijd in de aanbieding dus tikt wel aardig aan wat ze weggooit.

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Oh ja zo! Ja dat doen wij ook wel inderdaad.
    De verpakkingen nemen inderdaad heel veel ruimte in beslag, ook van de groentes als dat in dozen komt.
    Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit datums opzet, want het gaat vaak binnen 2 weken na invriezen ook weer de vriezer uit

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ben wel van het inslaan. Zeker als er een leuke aanbieding is. Bij sommige winkels lopen de aanbiedingen vrij lang (komen ook niet zo vaak voor) en dan koop ik wel vaker zodat we eigenlijk genoeg hebben tot het weer eens in de aanbieding komt. Is ook maar een kleine moeite om die datum erop te zetten maar als het inderdaad zo snel gaat als bij jou dan zou ik het ook niet doen.

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Net weer gemarineerde worstjes met 50%.
    Samen met vier broden was dat 5,80

5. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Gisteren heb ik online alles even ingevoerd voor de boodschappen (AH.nl) en kwam op net geen 70,- uit. Dat was inclusief luiers en avondeten T/m volgende week zondag!

Zal nog wel brood en wat broodbeleg bijkomen, maar dan zit je op een kleine 15,- extra denk ik. Ik ben er blij mee :D

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Hier heeft plus alleen 35% op vlees :(

7. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb een spitskool in huis die op moet. Normaal wok ik dat met spekjes of ik wok t met gehakt en garam massala kruiden.
    Maar ik heb geen vlees in huis en het is buiten erg glad. Ik ga nu liever niet maar de winkel.

Iemand nog een lekker gerecht wat ik kan maken?

8. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier ook bijna alleen maar 35% korting.

9. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben een Pools gerecht, maar daar moet zuurkool en spitskool door. Je hebt toevallig geen zuurkool in huis?

10. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb wel zuurkool in huis. Zat in kerstpakket 😉. Maar mijn man lust geen zuurkool.

11. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nou... Hier het recept. Het smaakt niet naar zuurkool zodra je klaar bent, dus wie weet kan hij er wat mee.

Je smoort de spitskool met wat olie, knoflook en een uitje. Vervolgens doe je er de zuurkool door, hoeveel je zelf wil en een blikje tomatenpuree. Als je dat niet in huis hebt, is ketchup ook goed.
    Daarna een flinke hoeveel peper, paprika naar smaak en wat zout en eventueel een eetlepel suiker.
    Wij eten hier normaal een gebakken verse rookworst doorheen, maar je hebt geen vlees in huis en zonder kan ook.
    Serveren bij aardappels of rijst, met brood eten kan ook (dat doe ik meestal)

12. Islah

Islah Niet meer actief

Vraagje: ben jij Pools? Je kwam eerder ook al met een Pools soeprecept. Of vind je de gerechten gewoon lekker? Ik kan me van vroeger op vakantie in Polen nog wel herinneren dat het eten erg lekker was.

13. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Ik ben inderdaad Pools :D
    Mijn vriend is Antilliaans en er zijn nogal wat gerechten die op elkaar lijken, dus die eten we regelmatig. En veel Poolse gerechten vind ik echt heerlijk :p

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.213
    113
    Brabant
    Heb je helemaal geen vlees in huis? Ook geen rookworst? Dan kun je lekker stamp maken.
    Of roerbakken met cashewnootjes?

15. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Het is opgelost. Buurvrouw heeft spekjes die ik mag gebruiken!

Maar dat pools recept lijkt me erg lekker. Die ga ik zeker maken. Met de volgende boodschappenronde tom.puree en een rookworst meenemen 😃

16. Islah

Islah Niet meer actief

Geen tomatenpuree in huis is echt ondenkbaar hier haha. We kopen ze altijd per doos, zitten 100 blikjes in. Maar dat komt ook wel door de Tunesische gerechten waar nagenoeg altijd tomatenpuree in zit. Als ik bij m'n schoonouders op vakantie ben komt de tomatenpuree echt m'n neus uit haha.

17. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben ook echt bijna altijd tomatenpuree in huis, geen doos van 100, maar wel voldoende haha
    Zo handig voor zoveel gerechten :D

18. Islah

Islah Niet meer actief

Die doos is ook wel omdat het gewoon heel irritant is om al die blikjes te pakken, op de band te leggen, te laten natellen e.d. Doos is dus uit gemakszucht.

19. veense

veense Niet meer actief

Wij kopen tomatenpuree in tubes, 45 cent per stuk, altijd perfect te doseren, ook als je maar een klein beetje nodig hebt.
    Enige nadeel: ze verkopen ze alleen in Duitsland ;)

20. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik gooi ze gewoon in m'n tas/kar en leg er maar 1 op de band :D
    Hebben ze bij de AH en jumbo nooit problemen mee. Alleen met zelfscannen zou een doos wel handiger zijn

Deel Deze Pagina