Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb potjes en tubes tomatenpuree in huis. Tubes zijn inderdaad handig als je echt maar een klein beetje nodig hebt.

Ik woon in UK maar in België hadden ze ook tubes hoor. Was van het merk elvea, geen idee meer hoeveel die kosten. Is ook alweer 10 jaar geleden.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Handig! Meestal is zo'n klein blikje wel genoeg, heb er vaak juist meerdere nodig. Maar wat over blijft doe ik over in een klein potje/bakje in de koelkast en dan wordt het toch wel snel gebruikt. Ik vind tubes best lastig trouwens, koop ook bewust nooit mosterd/ketchup e.d in tubes. Niet zozeer lastig maar laatste restje eruit krijgen bedoel ik meer.

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Plastic tubes zijn inderdaad lastig, die koop ik enkel als ik echt niet anders kan. Blikjes of bokalen heb ik liefst of dan zo'n 'metalen' tube (geen idee waar die precies van gemaakt is) zoals waar de tomatenpuree inzit.

4. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik mag toch hopen dat we wel even boodschappen gaan doen vandaag. Heb bijna niks meer in huis en dat terwijl ik zo'n goed menu heb gemaakt ;)

En anders wordt het bamisoep vandaag....

5. veense

veense Niet meer actief

Deze zijn tot de laatste druppel uit te knijpen.
    Wij kopen daar (Kaufland in Duitsland) ook allerlei soorten pasta: 45 cent voor een pak spaghetti, vele malen lekkerder dan alle bekende merken in NL. Net als de lamslapjes en struisvogelbiefstukken trouwens ;)

6. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij zijn het verschil alweer kwijt aan brandstof :) Wel lekker als je dichtbij woont.

Heb zaterdag trouwens iets heel simpels gemaakt wat erg lekker was. Rijst, kip, soepgroenten (uit de diepvries voor 50 cent) een blikje tomatenpurree en een flinke scheut chilisaus. Dacht dat ik nog een potje chicken tonight had (ooit gekregen) maar die was al op dus op die manier opgelost. En dat pakte lekker uit!

7. veense

veense Niet meer actief

Wij gaan 1 a 2x keer per jaar, kwestie van efficient inkopen.
    Wonen in Veenendaal, zijne r in 3 kwartier. Benzine was laatst 20 cent per liter goedkoper dan bij de Firezone, dat compenseerde weer iets ;)
    Jongste lust net als zijn grote zus ook alleen de potjes uit Duitsland.
    Ook bepaalde verzorgingsproducten zijn daar veel fijner en goedkoper.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Zometeen even naar de Appie en/of Coop. Van de week niet meer geweest door drukte.

9. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik gebruik idd bijna nooit tomatenpuree :)
    Ik heb wel altijd een paar pakken gezeefde tomaten op voorraad.

Op zich verder wel een ruime voorraad.
    Maar omdat we een nieuwe vriezer krijgen wou ik er niet teveel vlees meer indoen.

Vanavond eten wij aardappels, groente (denk snijbonen) en heb nog een bakje varkenslapjes met jus in de diepvries. Die had ik al gebakken en met jus ingevroren.

Ik hoop morgenmiddag de weekboodschappen te gaan doen. Aan brood heb ik nu nog 1 brood in de vriezer en een zak met bolletjes.
    De kinderen hebben vandaag voor de 3e dag ijsvrij. Ik heb een dagje vrijgenomen van mn werk.

Wij gaan vandaag koekjes bakken. Buurmeisje komt ook te spelen.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Vandaag wordt het weer broodbakken hier. Ik denk 2 bruine broden en 1 bakplaat met bolletjes. En mijn man gaat straks de boodschappen doen. Eten was nog over dus dat is fijn (meestal hebben we restjes te eten op mijn broodbakdag).

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Lekker!! Gaat vast heerlijk ruiken bij jullie thuis.
    Hoelang doen jullie met deze broden?

12. Islah

Islah Niet meer actief

Met 2 broden doe ik meestal een week. Best lang, maar mijn man luncht nooit, jongste dochter wil nooit brood bij de lunch (met moeite eet ze een sneetje met het ontbijt, is niet zo'n grote eter) en we eten ook niet altijd met het ontbijt brood. Soms iets van yoghurt/pap, pannenkoekjes of baked oatmeal/broodpudding (er ligt echt een hele zak met lelijke sneetjes en kapjes in de vriezer, daar ga ik dus binnenkort weer broodpudding mee maken :D heb er nu al zin in haha).
    En die broodjes doe ik er nu dus bij, dus zullen we er deze keer iets langer mee doen dan een week.

Als ik brood bij het avondeten maak zoals bv. gisteren dan maak ik het uiteraard wel apart, meestal een no knead bread.

13. Islah

Islah Niet meer actief

En het ruikt dan inderdaad heerlijk ja! Mooie bijkomstigheid vind ik dat altijd.

14. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dat is idd best lang. Maar is wel erg lekker hoor.

Hier gaan er 5 a 6 broden doorheen. Daarnaast eten wij ook nog yoghurt/muesli, roggebrood, volkoren beschuit en crackers.

Ik heb nog nooit broodpudding gegeten.

Wij doen het eerste sneetje brood (wat minder lekker is) in de broodrooster. Zo komt alles hier op.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Hier hopelijk vandaag ook even week boodschappen doen.
    Man moet dat met de auto doen (heb zelf geen rijbewijs) maar had nog geen tijd.
    Gister wel even bij Lidl geweest.
    Daar het hoognodige gehaald, kon niet zoveel meenemen.( kleine mand onderin en mn tassen haak zat nog op de andere wagen)

Gehaald: kaas, vla, bananen, schoolkoek,kipfilet a la minute, xxl wiener schnitzel (diepvries), spinazie, pedaalemmer zakken, hagelslag en xxl pindakaas.
    Was 17 euro kwijt volgensmij.
    En bij plus nog een zak roerbak groenten gehaald van 1,- (man lust geen spinazie)

Gister dus aardappels / schnitzel/ spinazie / roerbak groenten op.
    Vandaag makkelijk; dochter moet zwemmen.
    Denk wraps ofzo.
    Zo even naar de markt voor groenten.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Beschuit/crackers hier ook, en ik ben verder de enige die nog roggebrood eet. Ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd crackers te maken en dat was nog best lekker ook.
    Als ik minder lang met m'n broden deed zou ik het overigens gewoon vaker maken hoor. Hoeveel kinderen heb jij Miranda?
    Ik denk trouwens dat er wel meer broden doorheen zouden gaan als ik winkelbrood at. Ik vind zelfgemaakt brood veel vullender namelijk.

17. Islah

Islah Niet meer actief

MamaChantal, wij hebben geen auto, mijn man doet altijd (wekelijks) boodschappen op de fiets. En neemt dan echt behoorlijk wat mee dus als je tips wil m.b.t boodschappen op de fiets doen dan hoor ik het wel.

18. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Wij hebben 2 kinderen. Maar vooral mijn man eet heel veel brood.

Voordat ik werkte, bakte ik wel eigen brood maar niet al het brood.
    Nu doe ik het eigenlijk helemaal niet meer. Mijn man eet liever het brood van de winkel.

Voor mezelf koop ik morgen een half brood. Is wel wat duurder. Zit minder koolhydraten in en veel noten. Is erg lekker.

Crackers van lijnzaad? Die maakt mijn moeder vaak. Die zijn erg lekker.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Nee, gewoon van bloem. Ik wilde het nog niet met volkorenmeel maken omdat het een uitprobeersel was (bloem is goedkoper, haha) en ik niet wist of het zou lukken. Maar ik ga ze vanaf nu dus gewoon met volkorenmeel maken.
    Crackers van zaden/pitten heb ik inderdaad ook wel eens gemaakt.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Zo ik ben weer terug. Zal zo even mijn lijstje posten.

@Brood; Hier gaat er ook niet zoveel brood doorheen. Misschien 1 heel brood en 2 zakken bolletjes per week. Man eet op zijn werk graag bolletjes en zoon en ik eten normaal brood. Voorheen bakte ik ook veel brood maar werk ontzettend veel en heb op mijn vrije dagen er simpelweg niet meer de tijd/puf voor door andere afspraken of het gewone huishouden.

@Crackers; Lekker! Ik maak zelf crackers met noten en zaden :)

@Ontbijt; Hier ook diverse dingen, yoghurt, zelfgemaakte muesli, crackers, brood, havermout, pannenkoekjes, eitjes op diverse manieren, beschuit. Etc.

@Boodschappen doen; Hier eigenlijk ook altijd op de fiets of lopend. Toen ik hoogzwanger was en net bevallen ging man weleens mee met de auto maar nu we allebei weer werken en ik een beetje aangesterkt ben laadt ik gewoon mijn fiets weer vol als een pakezel :p Voorheen presteerde ik het zelfs om de maandboodschappen op de fiets mee te krijgen. Zag er niet uit maar zonder auto moet je toch wat hahaha.

Deel Deze Pagina