Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Als we ons strak aan onze planning houden dan zijn eind mei al onze schulden afbetaald. Dan is de planning dat we van mei tot en met december al het geld wat we nu kwijt zijn aan aflossen als een malle gaan oppotten op de spaar en dan ga ik eind december stoppen met werken. We zullen dan een buffer hebben van 7000 euro en vanaf januari volgend jaar minder sparen omdat mijn gehele inkomen weg valt maar dan kunnen we wel goed aan de slag met consuminderen en veel tijd voor de jongens.

2. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dat is wel een mooi vooruitzicht!! Is het dan de bedoeling dat je altijd thuis blijft? Of wil je als jullie kinderen groter zijn wel weer een aantal uurtjes gaan werken?

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Zo zien mijn werkdagen er dus ook uit. Alleen sta ik 5:15 op en ben ik 19:00 thuis. De dagen dat ik thuis ben werk ik smorgens 3 uur achter de pc voor de zaak en smiddags als de tweeling slaapt het huishouden. Tussendoor dan de andere dingen als koken, boodschappen, spelen met de kids etc etc.

Islah: snap het wel hoor! Ik hou ook echt van koken en bakken maar als ik dan tijd (en energie) over heb kies ik vaak voor steeds weer een ander recept. Koekjes, een taartje, lekker avondeten etc. Brood is dan wat 'minder leuk' als je begrijpt wat ik bedoel :)

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Sowieso de eerste paar jaar. Ik loop mezelf namelijk echt voorbij. Ik moet namelijk ook met de jongens naar zwemles etc. Man is altijd werken eigenlijk.

5. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.890
    632
    113
    Ik sla nu ook in bij de Lidl, vooral de pindakaas ;)

6. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Fijn dat het mogelijk is om deze keuze te kunnen maken.
    Ik ben pas weer wat gaan werken toen beide kinderen naar school gingen.

@islah, ik las dat jij basmati rijst gaat kopen bij Lidl. Wij eten altijd zilvervliesrijst. Zou het even gezond zijn? Basmati is nl wel een lekkere rijst variant.

7. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ook hier nu een bewuste tbm, tot dat de kinderen naar school gaan.

Hoe ziet jullie samenstelling eruit?

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Mooi vooruitzicht elena! Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt!

Onze samenstelling is man en ik en drie kids van 3, 1 en 1

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Onze samenstelling is; man, ik, zoon van 5, zoon van 3 maanden, kleine hond en twee poezen.

10. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Onze samenstelling: man, ik, zoon van 9 en dochter van 6.

11. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    De rust is weer wat teruggekeerd, dus vanaf nu schrijf ik ook mee (Heb ook alles meegelezen!

Onze samenstelling: Man, ik en dochter van 1 week oud

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd met jullie dochtertje!

13. Islah

Islah Niet meer actief

Onze gezinssituatie: 2 volwassenen (man en ik), 2 kinderen (dochter van 6 en dochter van 2).

14. Islah

Islah Niet meer actief

Mooi vooruitzicht Elena!

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Onze samenstelling:
    Wij met zn 2 en onze zoon van bijna 8 maanden

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik werk 24 uur , nu nog verdeeld over 4 dagen. Vanaf februari ga ik 20 uur werken verdeeld over 3 dagen :) lekker 2 hele dagen thuis.

Wij zijn met 2 volwassenen , dochter van 10 die hier 70/80% van de tijd is , zoontje van 1,5 en vanaf april nog een jongentje...

Brood bakken lijkt mij echt heel erg leuk. Ga het eens proberen. Al heb ik wel een zeurpiet van een vriend ;). Hij werkt veel en hard en neemt altijd veel mee naar zijn werk. Hij is ook echt van brood van de bakker. Eerlijk het is ook lekkerder en opzich valt de prijs vergeleken met het 'duurdere' brood van de ah bijvoorbeeld wel mee.

Vriend neemt 5 dagen in de week (en soms op zaterdag als hij werkt meestal om de week) mee :
    10 bruine boterhammen met vooral hartig beleg.
    2 mandarijnen en nog een stuk fruit (banaan , appel etc)
    Een reep/Liga koek
    Een plak ontbijtkoek , krentenbol , krentenbrood etc.
    Vaak een goedkoop toetje van 17 cent
    Een (merkloos) pak vifit
    En dan is hij 65 kilo hihi....

Hier zitten we ook te denken dat ik ga stoppen met werken maar ik durf eigenlijk financieel niet. De meeste maanden kunnen we dan makkelijk rondkomen maar er zijn ook maanden dat het niet zo makkelijk zou gaan. Daarbij heb ik een wereld baan , ik werk bij mijn vader namelijk dus als er wat met de kinderen is ofzo ben ik gewoon thuis. Ik kan straks makkelijk onder schooltijd werken dus zelf halen en brengen etc. Dit durf ik gewon niet zo makkelijk weg te gooien. Want soms ben ik helemaal kapot maar ik vind mijn werk (meestal) erg leuk.
    In iedergeval sparen we goed , zodat we als we toch die stap nemen we de maanden dat we het wat minder hebben maar bijvboorbeeld wel een hoge rekening binnen komt het op kunnen vangen. Het zou hier thuis wel iets makkelijker lopen qua huishouden etc.

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Gefeliciteerd met jullie dochter PH1.

Zo flinke eter Pluisjee!! Das wel duur boodschappen doen. Maar hij zal t nodig hebben.

Toevallig vandaag zelf een brood gebakken. Best goed gelukt. Ga zo eens kijken naar jullie recepten ervan.
    Dat brood zonder kneden lijkt mij ook wel wat.

Man heeft trouwens de weekboodschappen gehaald. Moet alleen nog een pak voeding hebben.
    We waren €56,85 kwijt.

We eten het volgende:
    Vandaag: erwtensoep met zelfgebakken brood
    Morgen: pasta
    Zaterdag: sla, aardappels en vis
    Zondag: wraps
    Maandag: spinazie, aardappels, vlees
    Dinsdag: noedels met kip en groente
    Woensdag: sperciebonen, aardappels en vlees
    Donderdag weer boodschappen doen

Maak verder nog een pastasalade en kippensoep voor de lunch

18. Islah

Islah Niet meer actief

Zelfgebakken brood vult veel beter, dus het zou best kunnen dat hij er dan minder van eet. En ik vind het qua smaak te vergelijken met bakkersbrood i.p.v supermarktbrood. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Gelukkig is mijn man niet zo'n moeilijke eter, ik hoor vaker dat mannen het zelfgemaakte brood niet lusten... Mijn man moest er ook even aan wennen (ikzelf ook) maar nu wil ik echt niet meer terug naar brood van de supermarkt/bakker, niet alleen vanwege de smaak, ook vanwege alle vreemde toevoegingen.

Krulpeterselie: dat begrijp ik hoor, petje af met je drukke schema. Je zal in de avond wel doodop zijn... En bakken is inderdaad leuk (lees: verslavend) ja! Maar ik probeer nu te letten op wat ik eet en af te vallen en dan is het verstandiger om gewoon iets te bakken als brood i.p.v cake ofzo, haha. Brood bakken lukt mij vreemd genoeg ook veel beter dan cake of koekjes terwijl dit eigenlijk toch ingewikkelder klinkt. Soms maak ik echt broodjes voor speciale gelegenheden zoals cinnamon rolls of croissantjes. Vind het superleuk om te doen en het ontspant me ook.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Elena, even een vraagje, jij had het over zelfgemaakt wasmiddel. Nu wil ik me hier toch weer aan proberen te wagen (het onderwerp laat me maar niet los hihi) als al mijn wasmiddel op is. Voorheen had ik het idee dat het niet ontzettend schoon wastte en niet alle vlekken eruit haalde, heb jij dat ook? Misschien lag het aan de dosering, ik vulde nl. een wasbolletje van 125 ml. maar ergens anders las ik dat dat minstens het dubbele moet zijn.
    En doe je alleen soda erin of ook borax?

@ Pindakaas, ik had een beetje het idee dat ik de enige was die die van de Lidl lekker vond na in een topic te hebben gelezen dat zowat iedereen niks anders dan Calvé wil. Haha maar ben dus kennelijk niet de enige.

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ga het gewoon proberen Islah !! Wie weet vind die het heel lekker ;). Hij was echt vreselijk maar al echt heel erg veranderd qua eten ;) hij lusten ook echt niks , nu eet hij alles behalve champions en rauwe ui. Als je bedenkt dat hij echt helemaal niks at...

En ja Dufel zeker een flinke eter , hij is ook echt wel een kosten post tijdens de boodschappen. Maar hij heeft lichamelijk zwaar werk dus dat is natuurlijk anders als achter een bureautje zitten zoals ik doe hihi. Als hij thuis is vakanties , weekenden etc. Eet hij wel een stuk minder hoor al blijft het een goede eter.

En dan heb ik een monster thuis van bijna 1,5 die aardig zijn vader achterna gaat hihi lekkere eter van ons (L) hihi. Die kan ook echt eten ik had niet verwacht dat een 'baby' zoveel kan eten ;) maaaar ik geniet er nog maar even van want iedereen zegt wacht maar tot hij 2 jaar is...

Deel Deze Pagina