Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Ik doe ook weer mee!!!

2 volw en 3 kinderen(2,5 en 7) en wil het weer gaan doen met 300 in de maand.. Onmogelijk waarschijnlijk, maar goed..

Hier moeten alle teugels weer aangetrokken worden. Zowel voor de financieen alsvoor t overbodige eten.
    Omdat wij wel graag een keerfrietjes eten hebben we een frietpan gekocht... Voor 5 friet halen is te zot.
    Dus daar gaan we al op besparen en ii ga zo weer 1x in de week de grote boodschappen doen en werken met een weekmenu..

Nog meteen een tip gevraagd:
    Wat hebben jullie kant en klaar in de vriezer liggen voor snel klaar? En dan iets anders dan pastasaus. Want dat ligt er al..

Ik werk drie avonden in de week, dus dat is altijd al lastig..

2. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    -Voor de kinderen gebruik ik Baylis Funky Farmer producten. 500 ml voor 2,99 en ruikt heerlijk. Het fijne is dat het ook zonder parabenen etc is.
    waar haal je deze producten?

-Ik houdt mijn bonus aanbiedingen in de gaten via de mail. Krijg regelmatig bijvoorbeeld een aanbieding voor het AH kattengrind. Deze vinden onze poezen het fijnst en met deze exclusieve deal scheelt het steeds ruim 0.80 cent per verpakking, sla dan meestal ook in voor een aantal weken.
    -Koop bij de AH ook regelmatig voordeelverpakkingen. De avocado's schelen behoorlijk bijvoorbeeld. Netje van 750 gr voor 2.99 (komende week in de bonus nog goedkoper) tegenover 0.99 voor losse avocado's. Op het moment eet ik deze veel door de borstvoeding.
    -Ik koop heel veel met 35% of 50%(Coop) korting. Wel producten die ik normaal ook gebruik maar dit scheelt echt aanzienlijk.
    -Ik kijk echt altijd de bon na en ga zelfs voor 50 cent terug :) Tijdens de kraamweek had mijn man boodschappen gedaan bij de AH, bij thuiskomst zag ik gelijk dat er veel niet klopte. Ik kon zelf niet naar de winkel dus had mijn broertje terug gestuurd, kreeg ruim 10! euro :$
    -Producten die op moeten, zet ik op het aanrecht zodat we die snel opeten/drinken en we zo min mogelijk/niks weg gooien.[/QUOTE]

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Taliaa; Wij hebben in de vriezer voor makkelijk; Zelfgemaakte chili. Zelfgemaakte roti. Voor heel af en toe zo'n doos Vlaamse groentenschotel. Aantal soorten diepvries groenten die ik dan snel in de wok gooi. Eventuele andere restjes.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Sarax; Die zijn exclusief bij de Kruidvat te krijgen. Hele leuke flessen. Je hebt drie soorten, een witte, een gele en een paarse met boerderijdieren erop.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik lees vooral mee als dat mag ;)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Leuk :) ik lees en schrijf ook weer mee, geen bonnetjes maar ik hou ook graag alle aanbiedingen in het oog. Wij komen al jaren rond met één salaris, dat gaat best, maar opletten is wel nodig. Zo houden we ook nog wat over voor af en toe wat leuks.

Meteen maar een vraag, zijn er nog ergens aardappels in de aanbieding deze week? :D Of waar zijn ze nu echt voordelig? Hier is er soms een zak van 10 kilo voor 2 of 3 euro, maar verder is het toch al gauw 5 kilo voor 3 euro, oke, niet heel duur, maar ook niet heel voordelig.

En mijn tip: vanaf morgen begint bij de Zeeman de sale. Verschilt heel erg per filiaal wat er ligt, maar je kan geluk hebben en dan is het echt goedkoop. Heb er weleens tassen vol met stickers enzo weggehaald voor een paar euro. Sowieso is dit natuurlijk weer de tijd van de uitverkoop. Ga ook morgenochtend even boodschappen doen, wellicht nog wat dingen met korting? Alhoewel dat mss pas na nieuwjaar is.

7. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Ik lees mee! :D

Hier een budget van €600 per maand maar daar moet dan wel alles van gedaan worden.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik wil ook graag meelezen! Wil waar bewuster omgaan met onze centjes en meer sparen. Gelukkig is het niet keihard nodig, maar merk dat ik te vaak dingen weg gooi en ook vaak onnodige dingen mee neem :)

Heeft er iemand een goed alternatief voor kruidvat luiers? Pasvorm is prima, maar ik vind ze zo stinken.... Had eerst altijd pampers en die vond ik veel minder ruiken. Heb nog een groot pak maat 4 liggen, maar wil daarna echt op wat anders over..

9. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Luiers van de Jumbo!
    Ik ben overgegaan van Pampers op Jumbo. Scheelt heel veel geld en ben er zeer tevreden over.

Kruidvat luiers hier een ramp. Ze stinken, snel rode billen.

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Die zit hier helaas echt niet in de buurt... Hebben wel een dirk en een plus een dus een kruidvat en bij mijn werk ook een Ah en een etos

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.319
    36.180
    113
    Plus luiers, goedkoop en heel fijn vind ik.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Albert heijn luiers!!!
    Aldi luiers vind ik ook prima.

Oke chili en roti. Thnx!

Leuk. Van de week neuzen in de sale.

Kinderkleding haal ik echt grotendeels bij de kinderkledingruilwinkel hier. En de rest in de sale.
    Schoenen moeten we vanwege pasvorn erg duur kopen en zo blijf ik binnen kinderbijslaggrenzen.

Heb gewoon zin in 2 januari. Alles weer in t gareel.
    Wrs weer hamsteren bij de appie:)

13. Islah

Islah Niet meer actief

Wij gebruiken luiers van de Lidl.

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    qua luiers hier pampers dus aan ons heb je weinig. Op kdv gebruiken ze kruidvat dus dat zal ook wel goed zijn denk ik.

Hier in november een airfryer aangeschaft. Beter voor je en goedkoper. Je haalt geen olie meer voor in de frituurpan en wij gaan geen patat meer halen. Opwarmen is zo gedaan en hij maakt heerlijke patat. Daarnaast wil je gewoon geen vette snackbar patat meer als je dit hebt geproefd. Heerlijk :)

Verder vroeg ik me af wat weinig boodschappen geld is.. Wij hebben rond ze 80 euro per week voor man, vrouw, zoon 7 en dochter van 16 maanden. Maar hier kom ik goed mee uit. En wij kopen best veel luxe (chips lays, mona toetjes, nespresso koffie) en heel veel verse groenten en fruit.

15. AudreyD

AudreyD Bekend lid

27 dec 2015
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    AH luiers en Etos luiers zijn ook prima. Hier koop ik een pak bij de winkel waar ik toevallig ben; mijn kleine vindt het allemaal prima. Maar heb wel duidelijk voorkeur voor bepaalde merken. Ik koop in ieder geval nooit Pampers, deze vind ik te duur.

16. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    fijne tip eylem! ik koop graag bij de zeeman!ik moet nog een nieuwe winter jas ,straks als ik klaar ben met werken maar snel even gaan kijken bij de zeeman!

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik lees/schrijf ook graag mee. Vanaf volgende week moeten we echt besparen.
    Laatste maanden amper kunnen sparen en dat willen we wel graag weer doen.

Streven is €70 per week voor 2 volwassenen en 1 kindje van 7.5 maand incl luiers/voeding.

Luiers gebruiken wij bumblies (Deen) en hier erg tevreden over. DA luiers en AH luiers vonden wij niet fijn.

Goede tip van de Zeeman. Ga van de week even kijken!

Hebben jullie ook een budget voor overige dingen? Dat is waar bij ons het vaak mis gaat omdat we erg van leuke dingen (die vaak geld kosten) houden.

Ook ga ik meedoen met de 52 weken spaarchallange.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Luiers; Ons bevallen de Kruidvat luiers dus heel goed :) Heb nog wel een voorraadje echte Pampers maar die zijn maatje 3 en die past hij voorlopig nog niet. Hij is vandaag precies 3 maanden en weegt slechts 4,7 kg. Is heel lang en dun. Alle kleren die ik nog had van zijn broer zakken van zijn kont :D

@Boodschappenbudget; Ons budget is 320 euro per maand voor 2 volwassen, onze zoon van 5, onze zoon van 3 maanden en 2 poezen + 1 kleine hond. Hier doe ik dus eenmalig de maandboodschappen van en de rest van het budget verdeel ik per week.

@Budget leuke dingen; Heel eerlijk. Op het moment bijzonder weinig. Denk rond de 40 euro per maand maximaal. We doen wel leuke dingen maar die zo goedkoop mogelijk zijn of met zoveel korting als mogelijk. Als we bijvoorbeeld naar een speelparadijs gaan dan gaan we altijd naar degene waar je alleen entree betaald voor het spelende kind en verder niet voor de ouders. Neem dan vaak maar een kopje koffie/thee en evt iets te eten deel ik met mijn zoon :) Naar de bios doen we met kaartjes die we sparen via tmobile/airmiles en dan hebben we een keer in de zoveel tijd gratis kaartjes dan kost het ons alleen nog popcorn. Verder doen we gewoon dingen als een bos- of strandwandeling, naar de geitenboerderij of kinderboerderij en zomers naar de camping (is van schoonouders maar wij zijn er zo ongeveer elk vrij weekend te vinden :p)

@Zeeman; Leuke tip! Eens zien of ik de tijd kan vinden om even langs te gaan de komende dagen.

@Hier; Eerste kerstdag was mijn eerste werkdag sinds mijn verlof, heb beide kerstdagen gewerkt. Gisteren een dagje vrij geweest en vandaag start ik weer voor 6 dagen dus druk, druk, druk. We moeten deze week dus even gaan uitproberen hoe het allemaal gaat lopen met werken, kinderen wegbrengen en ophalen, het huishouden runnen en dan ook nog koken. Geen vast weekmenu deze week dus maar genoeg in huis dus komt vast wel goed :)

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Heeft er iemand nog een tip om mijn (borstvoedings)productie op peil te houden? Ik eet en drink goed. Ik leg regelmatig aan of kolf als aanleggen niet mogelijk is. Daarnaast drink ik borstvoedingsthee maar die is behoorlijk aan de prijs. De goedkoopste (van Weleda) is 4.99 en degene die ik nu heb is zelfs 7.25 per pakje :) Ik ben erg gevoelig voor een teruglopende productie maar wil zo graag borstvoeding blijven geven. Bij Damìan is het hopeloos mislukt en tot op heden gaat het heel goed bij Lucas maar ben echt als de dood dat ik moet stoppen nu ik weer ga werken. Ik heb er veel voor over maar ruim 15 of 22.50 euro voor alleen thee is natuurlijk best te gek :) Ik kolf trouwens met de Medela Freestyle of Medela Symphony mocht dat nog van belang zijn.

Normaal gesproken is het mijn werk maar bij mijn eigen wordt ik nogal onzeker :):(

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

@Elena, het is alweer even geleden dat ik 'in' de borstvoeding zat :D maar er is naast borstvoedingsthee toch een andere thee die je productie omhoog kan helpen? Venkelthee? Of was dat tegen krampjes? Lastig is het, ik had zelf ook bij de tweede soms maar weinig productie voor mijn idee maar heb toch een jaar volledig bv kunnen geven :) hopelijk kun jij het ook nog volhouden!

@Luiers, ik heb altijd Aldi-luiers gebruikt. I-de-aal! Net Pampers, heel dun en fijn, lekken eigenlijk nooit door, echt heerlijke luiers.

@Budget leuke dingen, hier bijna niks :). Ik vind het gewoon zonde om tientallen euro's aan alleen entree van een dierentuin ofzo uit te geven. We doen meestal één keer per jaar een 'duur' uitje (dit jaar de Efteling) en verder gaan we gewoon op zoek naar betaalbare dingen. Vandaag gaan we dan toevallig naar de binnenspeeltuin hier maar dan betaal ik alleen voor de kinderen en ik heb een 12-rittenkaart, waardoor het per persoon maar iets van 4,50 is. Ik ben trouwens sowieso niet van de overtuiging dat je in de vakantie elke dag 'iets' moet doen met de kinderen, wij zijn vaak genoeg ook gewoon thuis, ik haal weer eens wat ander speelgoed van zolder of ze krijgen een keer een stickerboek of werkboekje, geen probleem. Ik spreek ook altijd veel met vriendinnen met kinderen af. Rondje fietsen, eendjes brood brengen, naar de speeltuin, boodschappen doen waarbij ze iets mogen uitzoeken, naar oma, etc etc. Allemaal leuke uitjes die niks kosten.

@Hier, zometeen dus met een vriendin naar MonkeyTown, joepie (heb nu al oorpijn van de herrie haha hopelijk valt het mee met de drukte). Op de terugweg langs de Emte want daar zijn zowel de aardappels als de boerenkool in de aanbieding en ik wil ook even langs de Zeeman en Kruidvat (is ook de uitverkoop begonnen als het goed is).

Deel Deze Pagina