Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    Snoepen doet hij hier sowieso wel
    Maakt niet uit wat we eten.

2. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Mijn man snaait ook wel of we nu soep eten of iets zwaars als lasagne.
    Soep eten wij altijd dingen erbij. Broodjes met smeerseltjes, een eitje, wat restjes die over zijn van de week ervoor. Etc etc.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij hebben zaterdag ook eigenlijk altijd brooddag. Wij zijn dit beide gewend vanuit huis. Wel hebben we er altijd wat bij : soep , hamburger , kroketje , eitjes gekookt geklutst of gebakken etc) kan echt van alles zijn.

En tsja snoepen doet mijn man ook na het avond eten ligt niet aan het eten zelf zeg maar. Al is het doordeweeks stuk minder geworden omdat ik het gewoon niet nodig vond om zoveel snaai in huis te halen. Maar weekend is natuurlijk altijd al iets anders.... En daarbij snoept die nog wel elke avond maar geen hele zakken chips meer en daar achteraan borrel noten etc. Nu gewoon iets lekkers en klaar.

Ik heb voor het weekend boodschappen gedaan was maar 14 euro kwijt hadden veel voorraad in huis en we aten gister bij schoonzus. Dinsdag moet ik weer boodschappen doen. Vanavond weet ik nog niet wat we eten (iets uit de voorraad denk pasta) en morgen heb ik hutspot alleen even Hema worst halen want een ander eten ze hier niet haha.

4. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Haha nou mijn man is er ook zo 1. Als ik soep met brood zou neerzetten zou die zeggen, wat is dit, het voorgerecht? 😂 Nee daar maak ik mijn man ook echt niet blij mee

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    Op zaterdag idd meestal broodje ei/ knakworst/hamburger/kroket of wat dan ook

Man is sowieso een moeilijke eter, vind maar weinig lekker.
    Dus als hij dan niet thuis eet mag dochter kiezen wat ze wilt.

6. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Hier is de zelf gemaakte soep echt wel een maaltijdsoep, rijk gevuld met groente,pasta en balletjes.

Ook onze kinderen vinden dit heerlijk en eten er goed van.
    Mocht mijn man het toch niet genoeg vinden dan weet hij zelf op zondag (dan eten we meestal soep) waar de spullen liggen in de kasten/keuken en maakt hij zelf maar wat ;) scheelt dat hij het ook lekker vind.

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    #387 Krulpeterselie, 10 jan 2016
    Laatst bewerkt: 10 jan 2016
    Haha ja wij maken ook altijd maaltijdsoep inderdaad. Is dat niet normaal dan? Veel groentes, vermecelli mihoen, of macaroni erin, gehaktballetjes of kip etc etc.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Leuk zeg! Ik gebruik geen hooikist of -madam maar gewoon iets geïmproviseerds... :p Vooral als ik peulvruchten kook, ik wikkel de pan dan in een katoenen doek en vervolgens een fleecedeken erom + dekbed. Dan gewoon laten staan en wachten maar. Meestal doe ik dit in de avond zodat de kinderen er niet kunnen aankomen maar je kan het ook in een doos of leeg keukenkastje zetten. Het schijnt zelfs in een doos met kranten te kunnen.

9. Islah

Islah Niet meer actief

@ soep; ligt eraan welke soep of het een hoofd- of bijgerecht is. Soms echt een maaltijdsoep maar vaak gewoon ergens bij. En brood met soep is hier wel gewoon een maaltijd maar ik heb dan ook geen moeilijke eters.

10. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ja, ik ben er blij mee.
    Mijn moeder had een dekbed over en een paar lappen mooie hokjes stof over. Zij kan daar 2 hooimadammen uit maken. 1 heeft ze al klaar voor haarzelf.

Mijn man gaf vandaag aan dat hij graag weer eens erwtensoep wil eten. Dat ga ik proberen te maken met de hooimadam. Ook linzensoep en een stoofpannetje staan al op de planning ;)

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    @soep. Eergister een indische linzensoep gemaakt. Die vulde erg goed. 2 kommen soep met brood en mijn man zat vol.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Erwten en linzen hoeven niet zo lang te koken, dus dat hoeft van mij niet zozeer onder de dekens. Meestal doe ik er alleen dingen in die echt lang moeten koken zoals witte bonen/kikkererwten. Of gewoon om iets warm te houden, we hebben nl. geen magnetron en dan hoef ik het niet weer warm te maken.
    Linzen laat ik meestal zo'n 5 uur voordat ik ze ga koken wellen, dan hoeven ze maar een kwartiertje te koken.

13. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dat wist ik niet dat linzen dan maar een kwartier hoeven te koken. Weer wat geleerd.

Hier hou ik soms ook wel eens een gerecht warm onder een dekbed.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Ik weet trouwens niet of het voor alle soorten linzen geldt, ik heb meestal rode linzen.

15. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb nog maar 2x een gerecht gemaakt met linzen haha. Waren rode linzen. Viel hier goed in de smaak gelukkig.

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Net boodschappen besteld bij de AH handig manlief komt langs het ophaalpunt dus haalt ze morgen op en het was gratis leveren .. weer eerlijk gezegd even niet waarom..
    Het was totaal 60,45 euro
    Hoef ik alleen volgend weekeind nog even brood te halen bij de bakker en w.s. nog wat vers groente en fruit. Gok nog een tientje kwijt misschien iets meer.
    Weekmenu:
    ma- kip rijst Chinese roerbakgroentes rauwkost en wat pindasaus
    di- zuurkool met gehakt ananas en aardappelpuree ( ovenschotel )
    woe- pasta met broccoli / rode ui / tomaten en feta ( en wat ik nog aan groente heb liggen )
    do- groente-minestrone soep ( nog in diepvries ) met broodstengels
    vrij- dorade ( heb ik nog in de diepvries ) met wortels en aardappeltjes
    za- zelfgemaakte pizza
    zo- weet ik nog niet.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Overigens ben ik erg enthousiast over de buitenbeentjes appels van de AH echt een aanrader / betaalbaar en ze zijn super lekker

18. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik heb net de weekboodschappen gedaan. Dit is wat wij eten deze week:

Maandag: Prei ovenschotel (met aardappels, gehakt, etc)
    Di & wo: Verse groentesoep
    Donderdag: Spruitjesstamppot met slavink
    Vrijdag: Aardappels met witte bonen in tom. saus en kippenpoot
    Zaterdag: Tagliatelle met kip, kast. champignons, rucola en roomsaus
    Zondag: Spaghetti met tom.saus, rucola en chipolataworstjes

Maar, ik heb ook veeeeel gehamsterd. Dit heb ik gekocht:
    2x Spruiten (bonus, 0,79 cent)
    2x Prei (bonus, 0,45 cent)
    2x Komkommer (bonus, 1,18 euro)
    Rucola (1 euro)
    Kast. champignons (1,29 euro)
    Witte druiven (bonus, 1,99 euro)
    Soepgroenten (1,99 euro)
    Half om half gehakt kilo (2,60 euro, was met 35% sticker. Deel ik in 3 porties, waarvan 2 porties vandaag en morgen gebruik, de andere gaat in de vriezer.)
    2x Chipolata worstjes (deel ik in 3 porties, en 2 gaan in de vriezer) (bonus, 3 vlees voor 6 euro)
    Kippenpoten (bonus, 3 vlees voor 6 euro)
    2x Slavink (bonus, 2 euro)
    2x Pandan rijst (bonus, 1,39 euro)
    Brood (2,09 euro)
    4x Grana Pandano (bonus, 7,98 euro)
    2x Knorr mix Nasi (bonus, 0,74 cent)
    Knorr mix Bami & Macaroni (bonus, 0,69 cent)
    6x Knorr Satesaus (bonus, 3,27 euro)
    Honig Vermicelli (0,87 cent)
    Campina kruidenboter (1,14 euro)
    AH kookroom (0,66 cent)
    2x Hak appelmoes (bonus, 1,09 euro)
    AH basic blik tomaten (0,39 cent)
    6x Gilette scheermesjes (bonus, 7,80 euro)
    2x AH basic vuilniszakken (1,64 euro)
    2x Melk 2l (Zaanse Hoeve) (2,18 euro)
    Conimex Java & Bali kroepoek (bonus, 1,38 euro)
    AH basic diepvrieszakken (0,75 cent)

Totaal heb ik 53,35 euro betaald. Veel dingen kan ik volg. week gebruiken. (eten dan bijv. twee dagen nasi) Qua fruit heb ik nog wat appels & peren over van vorige week. En aardappels & pasta had ik ook vorige week gehamsterd.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ja die haal ik nu ook...en ook de peren van de buitenbeentjes...

20. Islah

Islah Niet meer actief

Wil je het recept delen? Ben dol op linzensoeppen! Ik heb laatst ook Indiase dhal met linzen en spinazie gemaakt. Was ook heerlijk.

Deel Deze Pagina