Haha, nou ik ben bang dat mijn versie ook net als de Arabische is ik lust zelf uberhaupt geen bonen brrr alleen kikkererwten. Mijn recept is uitje aanfruiten met evt. wat gehakt of stukjes rundvlees, tomaten- en peperpuree erbij, bonen en water erbij, wat zout en peper, en koken . Dus niet zoals de potjes-versie, maar ik denk dat dat gewoon met tomaten uit blik en idd wat suiker kan? Geen idee verder hoor...
Hier vanochtend bij de AH even ingeslagen. Niet zoveel als vorige week maar toch weer goede aanbiedingen. Pringles 2 voor 2 euro wat echt goedkoop is, mijn man vind ze lekker dus daar wat van meegenomen. Magnetronpopcorn, altijd handig om huis te hebben, 1+1 gratis. Lenor wasverzachter ook 1+1, lekkerbekjes, calve pindakaas. Nog wat dingen en ik had weer 15 euro bonuskorting bij elkaar, dat voelt altijd fijn
Waar je ook veel op kunt besparen is zelf groentepakketten maken! Een keer in de zoveel tijd maken wij een heel pakket en dan gaat dat de vriezer in.
Dit doen wij ook. Op de markt kost het weinig. Vaak 6 paprika's voor een euro of prei voor een paar cent etc.
Snij je die groente dan ook? En kun je het gelijk invriezen of eerst nog blancheren? Is idd wel enorm handig voor pasta's, soepjes enz.
Ik snij alles in de keukenmachine en verdeel ze dan in gelijke delen in diepvrieszakken! Het verschilt per groente of ik het blancheer.
Doe ik ook, ik maak alleen geen groentepakketten maar vries ze apart in . Heb meestal een zakje prei / paprika / ui / bleekselderij liggen. Ik haal er dan uit wat ik nodig heb.
Hoi dames, Ik lees ook af en toe mee. Ik wil wat meer overzicht in de financiën krijgen en dan dus voornamelijk de boodschappen. Ik weet dat als we beter opletten ook zouden kunnen bezuinigen. Shampoo, dat is best een uitdaging, maar ik denk dat als je je eigen goed verdiept in goedkope producten, en menu's berekent qua kosten, dat je er vast uitkomt. Is niet makkelijk natuurlijk! Misschien is het een idee om een tweedeling te maken, dus verzorgingsproducten waar je een x bedrag voor berekend en wat overblijft delen door het aantal dagen van de maand voor voeding. Ik weet niet of je een tuintje hebt, maar je zou wat groenten kunnen verbouwen
@ shampoo, het was hier pas al gezegd maar goedkope recepten staan op: www.bijstandsgerechten.nl | Iedere dag goedkoop, gezond en snel aan tafel
Ik blancheer eigenlijk niets en gooi het wel altijd bevroren in de pan. Ik maak wel mix zakjes maar dat is net wat je voorkeur is. Ui vries ik alleen rode ui in. Lijstje van vandaag: Ik kan de rest van de week geen boodschappen meer doen. Hoor net dat de visite zaterdag niet doorgaat dus ook wat chips en snaai voor niks gekocht. Maar daarentegen voor de avondmaaltijd weer over. Vriezer zit nu echt propvol. Daar past niks meer bij. 2x kogelbiefstuk met 50% 2x rundergehakt met 50% Saucijzen met 50% Gemarineerde runderworstjes met 50% 5kg aardappels 50% Bloemkool 2x boerenkool met 50% Saladeschotel 75% (zn bak met slamix en komkommersalade en een andere salade erbij kostte nu 1 euro) 2x2l melk Yoghurt Heel brood 8 krentebollen Nougat Hagelslag 2x Chicken tonight 2x gez tomaten 2x knorr roti 2x knorr lasagne 2x kroeppoek Wraps 2x cup a soup Knakworstjes Rookworst Salami (broodbeleg) Kalkoen (broodbeleg) Hamka's Nib-it 2x2 potjes 2x robijn stralend wit 2x robijn wasverzachter Moest 55,67 betalen en 22,07 korting totaal. Kan hiervan en met wat er in de vriezer ligt minstens 10 keer een avondmaaltijd van eten. Qua vlees heb ik voor meer dan 10 maaltijd. Al is het dan met pakjes deze keer. Als het goedkoper is gaat het nu even voor. Fruit en brood en melk dan dus bijhalen. Afhakende visite is ook snaai genoeg voorlopig
Nou dames jullie zijn geweldig. Weer een paar recepten opgeschreven die we gaan proberen. hier was het: maandag: aardappels met spruiten gebakken met spekjes en feta. di: schnitzel met doperwten en wortelen (vers) en gekookte aardappels. woe: nasi do: geen idee nog vrij: zoon en ik eten bij mijn ouders en voor man moet ik nog iets maken. za en zo nog geen idee. Als het stopt met regenen moet ik nog even kijken wat voor boodschappen we gaan halen. wel ga ik vrijdag bij mn ma weer wat brood bakken. Manlief heeft dat liever dan het brood van de winkel.
Mooi lijstje krulpeterselie! Hier ook de boodschappen binnen. 2kg appels 2kg sin.appels Bakje druiven 30 mandarijnen Kg tomaten 2 courgettes 2 zakken roerbakgroenten 2e gratis Vla en yoghurt 2 ltr melk Pakjes drinken Inlegkruisjes Wc papier Vaatwaszout 4x brood Roggebrood Appelstroop 1 1/2kg suiker Pak koffie Koffiefilters Thee 2x dubbeldrank 2e pak gratis 300gr rundergehakt Kg kippengehakt Komkommer Boter 2x Tom.puree Zakje kinderchips 2x drop aanbieding voor man Zakje lollies Zakje walnoten Zakje cashewnoten Ongezouten pinda's 59,80 Ons menu Vandaag Nasi Morgen Boerenkool Vrijdag Linzensoep Zaterdag Chicken tonigth Zondag Lasagne Maandag Hachee Dinsdag Restjes
Bedankt iedereen voor de tips ! Afgelopen 2 dagen niet naar de winkel geweest maar restjes gegeten die we nog in de koelkast en vriezer hadden liggen. Blijkt toch altijd maar weer dat je meer eten in je huis hebt dan dat je denkt. Ik probeer tot zondag enkel dingen te eten die we al in huis hebben (met uitzondering van brood). Eind van de middag ga ik boodschappen doen. Ik ga waarschijnlijk over budget heen omdat ik wat grotere dingen ga inkopen zoals meel, eieren en pakken houdbare melk. Ook dus wat huishoudelijke dingen zoals wc papier en kattenvoer. Maar dat compenseer ik dan wel met de week erna. Daarnaast zitten we alweer op woensdag en ik heb maandag en dinsdag niets uitgeven. Die 4,30 x 2 kan mooi naar de 'grote' inkoop. Gisteren hebben we rijstsoep gegeten met restjes zalm (wat ik nog had liggen). Dit eten we vandaag ook voor lunch. Ik merk wel dat het niet erg vulde ik heb daarna wel 2 bananen op (die we ook nog hadden) Het enige waar ik bang voor ben is dus dat we 'honger' krijgen. Er is geen geld voor tussendoortjes (chips, koekjes, crackertjes, frisdrank) dus we moeten het echt van onze 3 maaltijden hebben. Mijn vriend en ik hebben daarom besloten dat we niet op brood gaan bezuinigen (mits het kan natuurlijk) ik ga dus gewoon voor volkoren brood met gewone kaas. Het wordt uitproberen wat kan en wat niet kan.
weet je wat onwijs vult, linzensoep.. Kost je hooguit 2 euro voor een grote pan en kan je wel 3 dagen van eten als je het recept leest, denk je uhhhh, wordt dat lekker.. maar echt waar.. het is heerlijk Rode Linzensoep recept | Smulweb.nl