euhmm... stamppot? sorry kon het niet laten, helaas geen ander recept. Ik vind ze van de hema wel lekker, neem dan vaak de mokka.
2 gesnipperde uien bakken met een in stukjes gesneden chorizo of salamiworst. Doe dit door de stamppot boerenkool. Met de pads kan ik je niet helpen. Ik lust geen koffie.
Boerenkool: Wokken met volkoren spaghetti veel cherry tomaatjes, ui,knoflook en verse pesto en wat parmezaan. Of eerst een poosje wokken met tomaatjes en dan door een omelet doen. Je kan er best veel mee vind ik, maar ik wok het wel altijd lang met olie en op het laatst wat knoflook. Anders vind ik het niet lekker dan blijft het zo hard. Meiden ik ben nooit zo goed in meeschrijven, maar ik lees altijd trouw mee. Ben blij dat jullie er weer zijn 😁
Zo, even markt geweest. Bak druiven Kilo mandarijnen 2 avacado's 2 mango's 6 bananen 500 gr snoep tomaatjes 9,20 Bananen waren wel duur (1,50 kg) maar bij plus nog duurder geloof ik. Lidl kom ik niet zo vaak.
Ook hier naar de markt geweest 2 Piel de sapo meloenen 2,50 1 Bloemkool 0,99 Bak druiven 0,99 6 Perssinaasappelen 1,45 Bakje aardbeien 0,99 Winterpeen 0,99 3 Bananen 0,79 Totaal 8,70
Word denk ik toch gewoon stamppot Ah: 2x bolletjes Krentenbollen 2x wasa (1+1)* Leverworst 2x pindakaas (1+1) * Smeerkaas 2x hamburger 16.65 - bonus =11.82 Plus Sucadelappen 2x 2st * Wiener schnitzel 4st Rundergehakt 1 kg Kokoebrood Boterhamworst Ham Hutspot* Melk 2L Spinazie (diepvries) Erwten(diepvries) Winterglow thee Koffiepads Kandijkoek Soepstengels Juszakje Blikje goulash Hamka's chips 2x robijn* 43,78 - actie = 35.50 * is voorraad, had ik niet direct nodig maar was in de aanbieding. Vandaag brood dag Morgen rijst met goulash (niet het gezondst maar kids zijn er dol op) Ma boerenkool met rookworst Di spinazie / aard/ vlees uit de vriezer Wo doperwt/aard/hamburger Do bloemkool/aard/schnitzel Vr pasta Zoiets Totaal nu 57 kwijt. Moet nog wel brood melk en evt toetje halen. Ohja ook nog luiers en potjes gehaald. Totaal 20,- Wil toch kijken om fruit en groente zelf te maken, hij went er maar aan
Ok het is geen boodschappen, maar heb bij de Hema echt goede deal gedaan vind ik zelf.. Voor dochterlief een jurkje van van die lekkere rek stof. Voor mezelf een zwarte termo legging, een wollen lang vest, een lange in huis hang / sport broek. Was nog net geen 30 euro kwijt. Was nu 25 % korting op de al geldende 20% korting. Vanavond minipita broodjes van de AH (50% korting want was van de kerst-collectie ) met kipreepjes die al een hele dag in de shoarma-kruiden staan. Bak ik met paprika en ui Sla tomaatjes komkommer erbij hmm zin in .. Rest van de week trouwens: ZO; Frietjes met biefstukje ( schoonbroer komt eten en die is 4 mnd in Sri Lanka geweest en die halen we morgen van het vliegveld en die heeft het via skype steeds over friet met biefstuk wat daar dus niet te krijgen is ... vandaar.. Oh en broccoli salade MA; risotto met dop-erwtjes champignons courgette en tomaat en kip DI; Eet ik elders den dat vriendlief pannekoeken bakt die lust ik nl niet dus eten ze vaak als ik er niet ben en ik heb nog een pak mix staan WOE; eten we bij mijn schoonmoeder DO; Bonenschotel met gehakt uit de oven. Misschien kook ik wat rijst bij even kijken VRIJ; Dorade die heb ik nog in de diepvries.. zouden we morgen eten maar toen wist ik nog niet dat schoonbroer zou mee-eten en ik heb er maar 2 ZA; Soep met broodjes ZO; denk Gado Gado maar kijk tegen die tijd wel even wat onze plannen zijn.
Wat een goede ideeën ! Ben dol op boerenkool .. maar eet het meestal gewoon als stamppot .. wat ik overigens ook erg lekker vind.. dat is een van de weinige dingen van " gewone " hollandse pot die we regelmatig eten
Ik heb besloten dat ik niet per week, maar een maandbedrag ga doen. Vandaag ook weet voor 60 euro boodschappen bij de lidl en het meeste gaat weer de vriezer in. De ene week zou ik ver over mijn budget gaan om de andere week (of weken zelfs) bijna of niets te hoeven kopen. 300 per maand is het doel en hoe ik dat verdeel zie ik per maand wel.
Ik heb ivia Facebook 3 kilo kastanjechampignons voor 5 euro op de kop getikt (van een kwekerij oid in ieder geval super vers) dus die gaan in porties de diepvries in.
Doe je daar nog iets mee voor je ze ingevriest? Ik koop wel eens een bakje, maar dat is dan net teveel voor ons drieën. Zouden we makkelijk twee keer van kunnen doen.
Zo doen wij het ook! Werkt voor mij veel beter dan per week. Ene week lekker inslaan bij goede aanbiedingen en dan ver over budget is niet motiverend. Leuk trouwens, dit topic, dames. Lees graag mee voor goede tips.
Hoi dames! Ik lees nog mee hoor maar kan tijdelijk even niet op de computer en op mijn telefoon hele verhalen typen vindt ik behoorlijk irritant Ik kom zo snel mogelijk weer kletsen!
@Maandbudget; doen wij hier inmiddels alweer bijna twee jaar. Werkt perfect voor ons! @Boerenkool; al veel lekkere recepten voorbij zien komen. Ik gebruik het ook in de smoothie.
Ik ga denk ik vanaf komend loon ook met maandbedragen werken. De ene week is het inderdaad meer dan de andere week en ik denk dat het op die manier voor ons ook wel kan werken. Ons maand bedrag wordt dan 200 max 250. voor alles.
Wij hebben 300 als maandbudget voor eten, drinken, verzorgingsproducten, spullen voor de huisdieren (2 poezen en 1 hondje) en alles voor de baby. Wij zijn met 2 volwassenen, 1 kleuter en 1 baby. Tot nog toe redden we het met het budget.
Hier goed ziek geweest manlief en ik. Ons week menu was dus nul zins woensdag gaat er weer goed eten in gelukkig en herstellen we goed van de griep. Vandaar tijdje niet mee gelezen en geschreven . Menu deze week: Maandag: aard met wortels en varkenshaas. Dinsdag: chili con carne Woensdag: Aard met rode bieten en kip drum stick . Donderdag: Stamppot zuurkool Vrijdag: Patat Zaterdag: broodjes Zondag: Rijst met ajam paniki. Alles voor deze week is nog in huis.
Ik heb het lijstje voor komende week klaar. Afgelopen twee weken flink gehamsterd. Nu vind ik er weinig tussen zitten. Dus ik maak even lekker gebruik van wat ik in huis/vriezer heb. Maandag: Prei ovenschotel (met aardappels, gehakt, etc) Dinsdag: Mie met gehaktballetjes en roerbakgroenten Woensdag: Spaghetti carbonara Donderdag: Gebakken aardappels met wortel/erwten (uit blik) en hamburgervlees Vrijdag: Sate, stokbrood en simpele salade van kropsla, tomaat, komkommer & ei Zaterdag & zondag: Nasi Wat ik morgen nog moet halen: - Brood - 3x melk - Nasi groenten - Gebakken uitjes - Kropsla - Tomaten - Stokbrood - Appels De rest heb ik in huis. Wordt dus een goedkoop weekje.