Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kanonnen wat een dure kip 😨

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Dat zou je ook anders kunnen verwoorden maar goed..
    55 euro voor 20 zakjes kipfilet is 2,75 euro per keer. Vind ik geen grote uitgave per keer eigenlijk.. Kiloprijs is rond de 7,5 geloof ik.. Geen idee wat plofkippen of supermarkt vlees kost want daar heb ik nog nooit vlees gehaald. Wij komen altijd alleen bij deze slager.

3. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is geen aanval op jou.... hooguit op de kip 😉
    Verkeerde berekening gemaakt. Valt idd mee tenzij je het vergelijkt met aanbiedingen.
    Was weer eens rapper van "tong" dan goed is....

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Islah, beterschap!
    Goed bezig om de wortels groot in te slaan.
    Vanaf morgen is de rode paprika en elstar appels in de aanbieding bij Lidl.

Hier vanochtend 2 grote pannen saus gemaakt. Curry en een rode pastasaus. Had nog wat groenten over die eigenlijk op moesten.

Curry voor vanavond en morgen eten we de saus met volkoren spagetti.
    Komt mijn man ziek thuis. Heb de helft vd curry maar in de vriezer gedaan. Eten we vlgd week wel op.

Had een nieuw potje currypasta van Patak gekocht. Blijkt dat die dunner is gemaakt. Ipv dat je er 2x mee kon hebben ze het recept aangepast zodat je er nu maar 1x mee kunt koken.
    Nu houden wij niet van pittige curry en kunnen er alsnog 2x van eten maar van de oude variant konden wij wel 4x van eten. De prijs hebben ze niet aangepast.....

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Bedankt iedereen, lief van jullie :) Komt allemaal wel weer goed maar het is gewoon zo'n baal moment.

@Alle zieken; Heel veel beterschap! Tot nog toe hier buiten de deur kunnen houden.

@Kipfilet; Ik snap het hele plofkip verhaal en zoals sommige die al lang meeschrijven weten kocht ik voorheen zo goed als alles biologisch maar dat gaat financieel op het moment even niet. Ik probeer keuzes daarin te maken. Onze prioriteit ligt nu bij zo snel mogelijk schuldenvrij zijn.

@Miranda; Stom he dat ze dat doen.

@Islah; lekker zo'n voorraadje wortels! Ik was daarstraks ook nog bij de Lidl maar kon niet zoveel meenemen, kwam rechtstreeks uit mijn werk en had de kinderen bij me plus alle werkspullen ed.

@Hier; Zojuist bij de huisarts geweest. Het advies is toch echt dat ik tijdelijk ga stoppen met werken om eerst zelf bij te komen. Ik loop mezelf op het moment gigantisch voorbij en heb inmiddels ook echt fysieke klachten. Misschien heb ik dan eindelijk wat tijd om weer te bakken en te doen. Nu alleen nog mijn werk op de hoogte brengen.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuk topic! Ik blijf em volgen. Heb een paar pagina's terug zitten lezen en zie heel vaak de plus en hoogvliegt voorbij komen..ik heb die hier niet in de buurt maaaaaarrrr ik heb wel de dirk :d

Vandaag boodschapjes gedaan:
    4 kilo aardappel voor 2 euro
    16 bruine puntjes voor 1.60
    1 heel bruin brood voor 0.80
    Melk 0.60 ( zoiets)
    2 pakken cool best voor 1 euro
    2 pakken boompjesfruit drink voor 1 euro
    Varksenschnitzel voor 5 euro (aanbieding)
    Broccoli 0.80
    Over broodjes 0.45 ( voor het weekrnd)
    Doos eieren 1 euro ( aanbieding)
    Pannenkoek mix 0.53
    Dat was het.
    De broden doe ik invriezen
    Vandaag aten we aardappel met spinazie (had ik nog in de vriezer) en schnitzel
    Morgen hetzelfde.
    Zaterdag pannenkoek
    Zondag zelfgemaakte groentensoep

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat is het bij jou thuis Islah?

@elena: snel werk op de hoogte brengen en even bijkomen!
    Hopelijk gaat het snel weer helemaal lekker :)

8. Islah

Islah Niet meer actief

Dankje.
    Oh fijn van die aanbiedingen, m'n fruit is bijna op en rode paprika's lusten we hier ook graag!
    Ik maak curry's altijd zonder potje o.i.d. Gewoon zelf kruiden/specerijen toevoegen. Op YouTube staan wel veel Indiase kooktutorials. Misschien een idee om dat eens te proberen? Wel vervelend als ze producten ineens veranderen he. Heb dat ook wel eens gehad met producten van de Lidl, bv. de mayonaise.

9. Islah

Islah Niet meer actief

2Littlemonkeys: Ik vermoed dat ik weer een longontsteking heb, ben heel snel benauwd en dat heb ik nu dus weer. M'n kinderen hebben gewoon een griepje.

Elena; Bij supermarkt Tanger hebben ze ook biologische kip, is daar wel iets goedkoper dan bij de gewone slagerij/supermarkt geloof ik.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Wij kopen vlees ook altijd groot in hoor. Gehakt vaak minimaal per 5 kg bijvoorbeeld, kip minimaal per 10 kg. Het is dan ook goedkoper per kg. Aangezien ik de ruimte ervoor heb in de vriezer lijkt me dit alleen maar de meest logische keuze.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier wel boodschappen gedaan van de week en geen bonnetje meer. Ook geen idee meer wat het exact was maar het was 56 euro.
    Menu: maandag ergens anders gegeten ivm verjaardag.
    Dinsdag: frietjes
    Woensdag rijst en zoetzure saus
    Donderdag: stoofvlees met aardappelpuree en wortels
    Vrijdag boerenkool
    Zaterdag: gebakken aardappels met worstjes en roerbakgroenten
    Zondag: soep en koude pastasalade.

12. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Aaah bah! Beterschap!

Vandaag voel ik mij weer iets meer mens. Nog niet helemaal de oude, dus nog lekker thuis gebleven :)
    De jongste ook thuis gelaten, ook die is niet helemaal fit. Hij slaapt de hele dag en dat is echt niks voor hem.

Ik zag in een ander topic (plaats hier 1 succesrecept) iets lekkers en toch wel redelijk goedkoop om te maken.

Wraps, kipkrokant schnitzel in reepjes erop met cheddar, sla, tomaat/sla of beide en honing mosterd saus.
    Aangezien ik iets lekkers wil maken voor de rest in huis, maar niet al te moeilijk wil doen, zet ik dit op tafel vandaag :)

13. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    #593 vgg, 28 jan 2016
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
    Ik haal de boodschappen vaak op bij het Pick Up Point van Jumbo en dan met een kortingscode. Dinsdag heb ik alles opgehaald, €10,- korting gebruikt en €2,50 kosten betaald, dus per saldo nog €7,50 korting.

Weekmenu:
    Maandag: risotto met gevulde courgette
    Dinsdag: pannenkoeken
    Woensdag: aardappels, bloemkool, speklappen
    Donderdag: Roti
    Vrijdag: ik erwtensoep, kindjes pizza, man op werk
    Zaterdag: Mac & cheese met broccoli
    Zondag: verjaardag van broer & schoonzus

Zoveel mogelijk biologisch en was deze week €58.95 kwijt. Dat is inclusief statiegeld voor 1 krat. Die breng ik volgende week weer terug. ;) Nou moet ik zeggen dat er wat foutjes op de bon stonden deze week hoor, dus dingen die niet 'aangeslagen' waren. Mazzeltje dus.

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik had een hele tijd geleden redelijk wat snacks ingeslagen voor de oudste. (lunch op school)
    Ik dacht dat de aanbieding nu wel weer zou komen bij de supermarkt maar nog steeds niks.

Doe elke 2 weken de grote aankopen online bij een andere supermarkt en die worden dan thuis bezorgd. Toch maar even bij de snacks gekeken en ze waren in de aanbieding bij die supermarkt. Gelijk weer heel veel besteld dan zitten we weer goed voor een hele poos.
    Voor de rest de voorraad weer flink aangevuld oa 3 pakken luiers voor de jongste en 2 zakken pasta van 3 kg.

We zijn er financieel een beetje op vooruit gegaan dus nu even flink aanvullen en dan is het de bedoeling om me toch aan het vorige budget te houden zodat we wat kunnen sparen en ook eens iets extra doen voor de kinderen.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Dankje, fijn dat jij je al iets beter voelt! Deze nacht is gelukkig wat beter gegaan al dus heb goede hoop. Eigenlijk zou ik brood voor morgen moeten maken maar heb daar geen puf voor. Dus het wordt denk ik een no knead bread of ik flans snel wat anders in elkaar (baked oatmeal ofzo).
    Dat makkelijke succesrecept klinkt inderdaad wel lekker ja.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Wrap kipschnitzel recept; Dat eten wij ook weleens, erg lekker :)

@Zieken; Fijn dat er een aantal zijn die zich iets beter voelen :)

@Hier; Wij zijn overgestapt van energie leverancier en gaan nu maar 107 euro per maand betalen, gebaseerd op ons historisch verbruik, erg fijn :) Weer een besparing van 2 tientjes per maand. Wel is Lucas sinds een paar dagen gestopt met de borstvoeding, hij begon de borst te weigeren en heel boos te worden als ik hem probeerde aan te leggen dus nu krijgt hij biologische zuigelingen melk a 7,99 per pak. Fulltime kolven trek ik op het moment echt even niet en ben al heel blij met vier maanden probleemloos voeden. Ons menu de komende dagen;

Do; Zilvervliesrijst, spareribs + gehaktballetjes van de verse grill afdeling, saté saus en diverse rauwkost.
    Vrij; Eten we bij schoonouders.
    Zat; Eveneens bij schoonouders.
    Zon; Mogelijk bij zwager anders thuis iets in elkaar flansen.

Vanaf maandag weer plannen.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Elena, heb je alweer een cyclus? Want 4 maanden is een moeilijke leeftijd aan de borst, vaak gaan ze dan regelen etc maar mocht je ongesteld gaan worden (of zwanger zijn) dan gaan veel kindjes weigeren! Wat jammer dat je hierdoor eerder hebt moeten stoppen met voeden maar inderdaad fantastisch dat je het wel de 4 maanden fulltime hebt kunnen geven!

Hier ook weer m'n best doen voor een week budget, maar dat is moeilijk nu we de supermarkt naast school hebben. Manlief dreigde z'n baan te verliezen (paniek! 30% van inkomen verliezen!) maar mocht gelukkig toch blijven. Ik heb toen een budget opgesteld waar ik graag aan wil blijven (€300.- per maand aan boodschappen, 2 tanks benzine ca €140,- dus en ca €100,- aan kleding en andere dingen die nodig zijn voor kids. )

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Elena klinkt wel alsof het goed is dat je even tijd voor jezelf neemt ! Sterkte ook met die schulden.. Dat stomme geld ook altijd
    @ alle andere zieken ook beterschap

Hier ook ziekenboeg. Dochter gaat morgen weer naar school.. ik moet even kijken hoe het zich ontwikkeld.. ben echt een soort zeehondje..

Eten is gelijk van slag boodschappen maar half gehaald geen goed lijstje gemaakt nu dingen dubbel in huis en sommige dingen niet..
    Baal daar zo van .. maar ja.
    Hebben dus ook heel anders gegeten dan ik van plan was. Dus w.s. ook duurder uit.

Nou ja volgende week weer een poging :)

19. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Elena, dat scheelt dan weer een mooi bedrag per maand. ik durf nooit zo goed over te stappen, ben altijd bang toch duurder uit te zijn.

Voor alle zieken beterschap!

Lijstje:

Lidl:

bananen 0.75
    broccoli 1.78
    toetjes 1.49
    filet american 0.99
    melk 0.59
    salami 0.99
    kipfilet tuinkruiden 1.09
    kaas jong 2.49
    sla 0.69
    leverkaas 0.49
    boterhamworst 0.89
    jus zakjes 0.75
    halvarine 2x 1.30
    magarine 0.49
    koffiemelkpoeder 0.95
    musli 1.55
    fruitsnack 1.19
    beschuit 0.49
    knackebrood 0.75
    chips zakjes 1.79

totaal: 23.09

Aldi:

2x luiers 22.98

Bakker:

2x brood 3.40

Ik heb nog verschillende soorten vlees, groente in diepvries dus dat hoefde niet.

Menu:
    vandaag: broccoli, gek aardappel, varkenslapje
    zaterdag: patatjes/snacks
    zondag: spinazie, gehaktbal, gekookte aardappel
    maandag: spruiten stamppot.
    dinsdag: spruiten stamppot.

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Energie: ik bel met een aanbieding mijn huidige leverancier en krijg eigenlijk altijd wel wat terug wat beter is. Een x bedrag korting op de jaarrekening, lagere tarieven etc.

Hier druk aan het nadenken. Aanbod van het werk om ipv 20 uur 24 uur te werken verdeeld over vier dagen. Nu werkte ik in de praktijk maar 16 uur en maakte die overige vier uur mijn berg aan vakantiedagen op. Ik zou dus of achteruit gaan in contract en 150 euro inleveren of vooruit gaan en 50 euro meer erop overhouden. Vanaf juni wordt dat een stuk meer omdat dochter naar school gaat en er 1/3e opvang weg valt. Dus waarschijnlijk gaan we het wel doen. Maar het zal heel pittig worden zeker omdat ik ook meewerk in ons eigen bedrijf. Maar we hebben van oktober tot en met april geen inkomen dus het geld is dan erg welkom.

Deel Deze Pagina