Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Heerlijk he via marktplaats verkopen ! Vind ik ook altijd fijn als dat lukt !

Ons weekmenu van de week ook veel uit voorraad. Vorige week te veel gekocht
    ma; kip champignonroomsaus en erwtjes met rijst en cranberry`s ( heb ik nog helemaal in huis )
    di; boerenkoop/prei schotel met spekjes ( ook in huis )
    woe; groentecurry met naanbrood en misschien wat blokjes kip als ik nog heb ( oh bedenk me net dat ik nog een klein stukje kabeljauw in de diepvries heb dus denk dat ik die erbij doe
    do; broodjes zelfgemaakte hamburgers en ik heb nog zelfgemaakte groente-soep in de diepvries
    vrij/ za/ zo weet ik nog niet..

2. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ons weekmenu voor komende week:

Maandag: Hutspot
    Dinsdag: Rijst met hete boontjes & vlees
    Woensdag: Stokbrood met sate en salade (van kropsla, tomaat, komkommer & ei)
    Donderdag: Boerenkool stamppot
    Vrijdag: Wraps met kipschnitzel, ijsbergsla, tomaat & honing/mosterd saus
    Zaterdag: Mie met gehaktballetjes en roerbakgroenten
    Zondag: Aardappels met witte bonen in tom. saus en kippenpoten

Ik kom dan op 40 euro wat ik nog moet halen morgen. Zit ook wat dingen bij die ik insla. (bijv. kattenbakkorrels heb ik nu als exclusieve deal voor komende week) Verder veel nog in de voorraad.

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    We hebben de bonnetjes uit gerekend voor deze maand , we hebben het netjes gedaan vinden we zelf.
    We komen uit op 50 euro per week uit inclusief alles.
    We zijn erg trots dat het zo gaat.

4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Goed bezig, Marnat!

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Zie weer lekkere menu's voorbij komen.

Goed bezig Marnat en Marnatman!

Ons menu komende week;

Zon; Zilvervliesrijst, kipsate van de grill, pittige boontjes in kokossaus
    Ma; Stamppot andijvie met spekjes en paprika
    Di; Volkoren pasta met zelfgemaakte pesto , tomaatjes en pijnboompitten
    Woe; Gevulde paprika met volkoren couscous en tonijn uit de oven
    Don; Gevulde courgette bootjes met quinoa uit de oven
    Vrij; Shoarma sperziebonen schotel
    Zat; Eten we bij schoonouders ivm oppassen en mijn lange werkdag + werkdag man

6. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf zeker dit onderwerp volgen :) Zie hele handige tips voorbij komen. Wel vindt ik nog lastig voor me kleine man te koken kwa variatie en consultatiebureau had ook al advies gegeven om anders kwa opvolgmelk over te gaan naar huismerk in plaats van Nutrilon. Scheelt vaak nog de helft !

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Klopt! Wij gebruiken de biologische melk van de AH, die is 7.99. Ook nog goedkoper als de moeilijk verkrijgbare Nutrilon dus :)

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Heb de afgelopen weken weer een heleboel cadeau pakketen gehad van me werk. Eentje van Rituals, eentje van Burts Bees en eentje van Dove. Kan voorlopig weer vooruit. Heb nog voldoende zeepblokken en tandpasta in huis. Moet dus alleen volgende maand shampoo kopen en dan kan ik zeker weer 6 maanden voor uit.

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Elena: Als ik het goed las in de folder van trekpleister dan moet je daar zijn wat aanbiedingen betreft , geloof dat de deodorant een euro is en shampoo ook goedkoop dacht ik .

Verzorg producten hier genoeg .

Moeten voor deze week alleen nog een week menu maken .
    Bevalt erg goed om een menu te maken van te voren .

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ben er een tijd van tussen geweest, maar vind dit toch wel een leuk topic om bij mee te schrijven/lezen. Dus als jullie het niet erg vinden, kom ik weer meekletsen. We hebben niet meer zo weinig boodschappenbudget. 330 euro per maand voor boodschappen incl. luiers en verzorgingsproducten voor 2 volwassenen en 2 kinderen (die overigens evenveel eten als ik:)). Die 30 euro probeer ik wel elke maand over te houden voor de maanden met verjaardagen (mei/juni/juli/dec). Ik kan niet zo goed budgetverjaardagen houden geloof ik. Dus daar wil ik tzt nog wel hulp/tips bij.

Weekmenu:
    Vandaag: restjes van mijn moeder
    Ma: Bloemkool, aardappels, vlees
    Di: Zuurkoolovenschotel met rookworst
    Wo: Gebakken aardappels, sla en vlees
    Do: Wraps
    Vr: Bloemkoolovenschotel
    Zat: Patat
    Zo: tomatensoep met stokbrood

Veel uit voorraad. Heb veel vlees in huis en vorige week zuurkool etc. ingeslagen. Moet wel de basisvoorraad aanvullen bij de Lidl (vleeswaren, boter, wasmiddel, diepvriespatat, frikadellen, ontbijtkoek voor man dat soort dingen). Ga ik dinsdagavond denk ik even doen.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zal eens in de folder online kijken. Volgens mij is er een trekpleister aan de andere kant van de stad geopend een tijdje terug. Deodorant koop ik niet, die maak ik zelf. Erg fijn en super goedkoop, zelfs met volledig biologische ingrediënten.

12. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Net ons eten op. Even kijken of het lukt om een foto te plaatsen.

13. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Rijst met zoet zure saus

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      39,2 KB
      Weergaven:
      10
  14. Islah

Islah Niet meer actief

Lekker Miranda! Als ik zoetzuursaus maak dan probeer ik er (als het in huis heb tenminste) ook pompoenblokjes in te verwerken. Echt lekker alleen maak ik het niet meer zo vaak omdat mijn man er niet zo van houdt. Hij vindt ajam pangang wel weer erg lekker wat daar erg op lijkt.

15. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dat is ook een lekker idee. Ga ik eens proberen.

Vlgd x wil ik de saus zelf maken. Had nu een zakje woksaus gekocht uit een opruimingsbak. Heeft iemand een lekker recept?

16. Islah

Islah Niet meer actief

Ananassap, gezeefde tomaten en sambal, verder nog kruiden/specerijen e.d zoals gember/kaneel.
    Zal ook nog het recept voor ajam pangang delen.

17. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik lees (schrijf af en toe) hier al een tijdje mee.. Maar blijf me toch steeds iets afvragen.. De titel luidt: weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Ben nieuwsgierig hoeveel jullie budget dan is (maw wat is weinig? weinig is een subjectief begrip namelijk)..
    En met hoeveel mensen ben je en wat doe je ervan?
    (eten en drinken, ook huishoudelijk, ook lichaamsverzorging, luiers/ melk voor kleine kinderen, apotheek kosten, cadeau's?)

18. Islah

Islah Niet meer actief

Mamak, wij hebben geen vast budget. Wel een vast salaris natuurlijk, maar het is niet zo dat ik een bepaald bedrag per week reserveren voor de boodschappen. De ene week is het misschien 30 euro en de week daarna zijn er weer volop groenten in de aanbieding die we invriezen, of zoals laatst bij Lidl de XXL-aanbiedingen waardoor we zakken met aardappels en rijst op voorraad hebben gekocht. Ook meel kopen we minimaal per 10 kg in één keer enz. Als het dan even wat minder gaat hebben we gelukkig genoeg op voorraad. Ik ga daarom eerder uit van gemiddelden.
    Daarbij: een vast budget heeft ook als valkuil dat je per se het budget gaat opmaken. Bv. stel dat mijn budget 50 euro per week is, maar ik heb nog maar 30 euro uitgegeven en verder niet zoveel nodig. Dan is de verleiding misschien groter om het budget helemaal op te maken voor die week, terwijl dat dus eigenlijk niet zo nodig was.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Jaaa dat recept wil ik graag

20. Islah

Islah Niet meer actief

Edit, volledige recept komt zo.

Deel Deze Pagina