Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

O dat mag altijd..ben altijd in voor nieuwe ideeën;)

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    De helft van de visite is ziek dus er blijft lekker veel voor onszelf over. Scheelt komende week weer flink in het boodschappenbudget :cool:

Mijn broer en zijn gezin waren er gisteren en die hadden bij de Hoogvliet een enorme doos vaatwastabletten gespaard, zij hebben zelf geen vaatwasser dus die hebben wij gehad. Erg fijn want stond eigenlijk voor de maandboodschappen op het lijstje. Mijn man had van schoonouders nog een doos Adana Kebab van de Tanger meegehad. Kunnen voorlopig dus weer even vooruit.

Man moet straks alleen nog even naar de Coop voor een paar biertjes voor schoonvader en een doos hondenvoer, vraag me niet hoe maar ik had dus helemaal mis gerekend en het hondenvoer is nu al op in plaats van over 1,5 week.

3. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees nog steeds mee maar heb weinig puf de laatste weken iets toe te voegen merk ik. Deze week laat ik mijn kasboek etc even voor wat het is. Even een weekje. Met nieuw salaris start ik weer vol goede moed. Had er even de balen van ;) niet dat we hebben lopen spenden, maar ik had even geen zin in op iedere cent te letten. Komt goed. Volgende week met goede moed weer alles noteren en een weekmenu maken.

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Elena; jammer van alle zieken maar we lekker onverwacht veel over..

hmm had net een heel weekmenu in elkaar geknutseld. Boodschappenlijstje gemaakt.
    Kom ik erachter dat ik maandag echt geen boodschappen kan doen want ben pas laat thuis en dinsdag komt mijn schoonbroer eten en die heeft vast geen zin in gekookte aardappelen en boontjes wat ik dinsdag dus gepland heb..
    En donderdag krijgt dochterlief haar rapport zie ik ook net .. had ik beloofd dat ze pannenkoeken kreeg.. ook vergeten
    Kan dus opnieuw beginnen..

Maar maandag: iets met gehakt want iets anders heb ik niet meer in huis.. dus uhm gehaktschotel met aardappel en groenteschotel ( restjes moet ik even kijken heb nog courgette en paprika en prei liggen dus valt wel wat van te maken
    Di: Uhm... risotto denk ik
    Woe; ratatouille met rijst
    Do: pannenkoeken dus :)
    Vrij/ Za/ Zo moet ik nog even op broeden..

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wij eten vandaag
    Kip met gevulde paprika's en aardappelen

6. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Elena, wat een mooie meevaller met die vaatwastabletten!! Ik breek ze altijd doormidden. Kan ik er 2x zolang mee doen.
    Jammer dat er een aantal zieken zijn onder de visite.

Wij zijn terug van een paar dagen weg met de familie. Heerlijk in een hotel waar van alles te doen was. En ook heerlijk gegeten. Mijn ouders hadden dit getrakteerd ivm jubileum.

Zonet met dochter cupcakejes gebakken. Hadden we wat extra lekkers voor bij de thee. En ik neem morgen een paar mee voor collega's op t werk.

Mijn week boodschappen die ik dinsdag heb gehaald:
    kg bananen
    2kg appels
    2 bakken druiven
    bleekselderij
    1,5 kg tomaten
    2* tijgerbruin brood
    2* meergranen stokbrood
    pak waldkorn crackers
    roggebrood
    speculoospasta (afgeprijsd voor 1 euro)
    5* vleeswaren (hema) vries ik in
    zakje kruiden komijn
    2* optimel
    pak dubbelvla
    2* atjar tjampoer (2e gratis)
    2* babi pangang mix (2e gratis)
    kandij koekjes
    speculaas koekjes
    pak suiker
    pak appelsap
    3* robijn wasmiddel (3 voor 6 euro)

Totaal 32,42

Heb nog aardig wat groenten en sinaasappels op voorraad. En brood hoefde ik ook niet veel bij te halen. Had nog een aantal in de vriezer. Ging minder brood doorheen toen mijn man ziek was.
    Van die tomaten heb ik een pastasaus gemaakt en een basis voor tomatensoep. Inmiddels zit dat al in de diepvries.

Ons menu voor de komende dagen:
    Maandag: aardappels, rode kool (grote pot) met gehakt hachee
    Dinsdag: volkoren spaghetti met die zelfgemaakte pastasaus. We krijgen eters. Zakje roerbakgroenten nog voor halen maar dat is komende week in de aanbieding bij onze supermarkt.
    Woensdag: boerenkool (uit diepvries) met een stukje vlees
    Donderdag: zilvervliesrijst met saus en diepvries boontjes
    Vrijdag: ik maak een klein buffetje voor bij een film. Paar punten pizza, zelfgemaakte tomatensoep, kipspiesjes, meergranen stokbrood met salade en een schaal fruit

Verder heb ik ook nog alles in huis om hutspot en zuurkool te maken.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Elena: wat jammer zeg van de zieken, maar zal best schelen deze week.

Weekmenu:
    Ma: zuurkool met worst (vriezer)
    Di: Lasagne
    Wo: Nasi
    Do: Boerenkool met worst (vriezer)
    Vr: Kids en oppas broccoli, wij indiaas met schoonouders (wij trakteren)
    Za: patat
    Zo: iets met paprika, maar wat weet ik nog niet

Ik heb voor de rest van de maand nog 205 euro over en hoop min. 60 euro over te houden. Moet makkelijk lukken 70 euro per week.

Straks even naar AH voor roerbakmix en gehakt en daarna naar de lidl voor wasmiddel.

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Boodschappen binnen. Ben alleen een ei, want ik vergeet bij ah de gezeefde tomaten en tomatenpuree. Als ik vanavond na het sporten nog fut heb nog maar even binnenwandelen, dan fiets ik erlangs...

Ah:
    3x roerbakmix
    1 kilo gehakt
    7.45

LIDL
    3x wasmiddel kleur
    1x wasmiddel wit
    Mozzerella
    geraspte kaas
    11.60

Boni
    30 pakjes tempo (voordeelverpakking)
    2 doosjes scharreleieren
    5

Natuurlijk een hoop voorraad. Het gehakt doe ik door vieren of vijven, 1 deel in de lasagne en de rest in de vriezer. 2x roerbakmix in de vriezer, want in lasagne vind ik dat nooit zo erg. Wasmiddel doe ik ook altijd erg lang mee. En voorlopig kunnen we hier onze neus wel even snuiten;)

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ons menu komende week;

Ma; Zilvervliesrijst, zelfgemaakte saté, rauwkost
    Di; Turks brood gevuld met salami, geroosterde groenten en kaas uit de oven, kom zelfgemaakte pompoensoep erbij.
    Woe; Volkoren pesto pasta met tonijn, courgette en kleine tomaatjes
    Do; Zelfgemaakte aardappelpuree, gestoomde sperziebonen, visschnitzels
    Vrij; Volkoren lasagne, rijkelijk gevuld met groenten
    Zat; Eten we bij schoonouders
    Zon; Restjes opmaken

Net nog 2 nieuwe dekbedovertrekken gescoord bij de Hema voor maar 5 euro ps en een nieuw pakje, romper en babydoekjes voor de baby. Alles betaald met een cadeaubon dus geen eigen kosten. Wel vanochtend nog een paar kleine dingen gekocht bij de Coop, straks even de bon erbij pakken.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    #750 Elena22, 15 feb 2016
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
    Vanochtend bij de Turk/bio groenteboer geweest en de Coop. Ik heb gehaald;

1 Turks brood 1,25
    Bio kokosmelk 1,50
    900 gr pompoen 2,26
    900 gr Granny smith 2,25
    572 gr champignons 2,24
    4 blikjes tonijn in water3,96
    2 haringen 1,49 * 50% korting
    2 x 125 blauwe bessen + 1,5 kg elstar appels 4.00 (combi actie)
    2 kg wortels 1,29
    Skyr 1,59
    1 l Optimel drink 0,99
    Yakult 2,86
    1 kg kipfilet 3,50 * 50%korting

Voorlopig weer voldoende voorraad in huis :)

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Jum, lekker twee zelfgebakken boterhammen uit het broodrooster met roomboter en zelfgemaakte tonijnsalade :) Zometeen plantaardige kruidige wortelmuffins bakken, komende dagen weer wat lekkers en gezonds bij de thee.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Elena: Hmmm dat gevulde Turkse brood klinkt heerlijk.. Lekker goedkoop die kipfilet ook.

Gisteren bij AH:
    4x gezeefde tomaten
    4x tomatenpuree
    2.15

Vandaag bij Plus
    Nasi/bami pakket
    Halfvolle melk
    4x kipsaté
    2x handzeep
    6.25 incl. koopzegels.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Saar22; Het is ook echt heerlijk ;) Dit is het originele recept; Roasted Vegetables & Salami Flatbread « Kayotic Kitchen Maar ik maak het inmiddels gewoon met wat ik in huis heb. Ik vindt bijvoorbeeld kruidenroomkaas of kruidenboter ook heel erg lekker of ik gebruik gewoon huismerk zuivelspread.

Hier vandaag nog even naar de Coop geweest. Het stond eigenlijk niet in de planning maar ik moest even geld pinnen en de automaat is in de supermarkt zelf dus toen maar even een klein rondje gemaakt.

1 x Alpro soja yoghurt 2,34
    2 x varkenshaas 50% korting 1,95

Varkenshaas gaat de vriezer in en de soja yoghurt is voor een baksel. En nu heb ik mezelf een supermarkt verbod gegeven :p

14. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    sem frummel, hoe maak je die gevulde paprika's?

elena, hé balen al die zieken! hopelijk was het nog wel gezellig!
    en wortelmuffins? nog nooit van gehoord.

Heir vandaag even naar Duitsland geweest, volgende gehaald:

1,696 schouderkarbonade 8.12
    2,015 varkensfilet karbonade 10.46
    2.200 verse worst 8.78
    2.420 soep/rundvlees 11.59
    2x lenor wasmiddel (100 wassingen) 17.00

totaal 55.95

Met het vlees doen we ongeveer 1,5/ 2 maanden. Daarnaast nog schoenen voor mezelf gekocht, mijn enige andere zaten al gaten in:):).
    En de tank weer vol gegooid, was nu maar 1,17 en dat scheelt toch weer behoorlijk op een volle tank.

Menu voor deze week:
    gisteren: macaroni
    vandaag: geb aardappel, wortel en rundvlees
    morgen: spitskool stamppot met verse worst
    donderdag: spitskool stamppot met filetlapje
    vrijdag: gek aardappel, erwten en gehaktbal
    zaterdag: nasi (vlees= dan stukjes karbonade door de nasi) met een gebakken ei.
    zondag: frituur

Nu moet ik van de week nog halen;
    - voeding
    - nasi groente

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb de maandboodschappen voor komende maand eens online besteld :) Door mijn verjaardag geen bezorg kosten en ga nog even een memo laten plaatsen dat ze die kratjes gelijk mee nemen. Laat het volgende week donderdag bezorgen en zal daarna mijn lijst een plaatsen. Eerst eens zien of alles geleverd wordt.

16. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Paprika uithollen
    Dan vullen met groente wat je lekker vind en bovenop plakje mozzarella dan in de oven of op de bbq 15 min

Je kan alles wat je wil in de paprika doen
    Wij hadden afgelopen keer paprika prei ui wortel spekjes dat ff roerbakken dan op de bbq

17. Islah

Islah Niet meer actief

Elena, ben erg benieuwd naar die muffins. Heb laatst gezonde havermoutmuffins gemaakt, wel met fruit, maar die waren erg lekker.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Islah; Hierbij het recept voor de muffins (Ik werk wel met de Amerikaanse cupmaten, ik heb gewoon een setje die ik bij de ah heb gekocht);

Droge ingrediënten;
    1 & 3/4 cup bloem (zelf gebruik ik vaak speltbloem of een andere zo gezond mogelijke bloem)
    1/4 cup rietsuiker of andere suikervervanger
    1 tbsp lijnzaad
    1 tsp bakpoeder
    3/4 tsp baking soda
    1 tsp kaneel, gemalen
    3/4 tsp gember, gemalen
    1/8 tsp kruidnagel, gemalen
    1/2 tsp (Himalaya) zout

Natte ingrediënten;
    1/3 cup & 2 tbsp maple siroop
    1/3 cup ongezoete appelmoes
    1/2 cup (plantaardige) yoghurt of de dikke crème van een blikje kokosmelk die een nacht in de koelkast heeft gestaan op zijn kop.
    1/4 cup & 3 tbsp water
    1,5 tsp vanille essence (liefst zelfgemaakt)
    1,5 cups geraspte wortel
    1/2 cup geweekte rozijnen
    1/3 cup walnoten, klein gehakt

Verwarm de oven voor op 190 a 200 graden. Meng alle droge ingrediënten in een grote kom. Mix in een andere kom de maple siroop, appelmoes, yoghurt, water en vanille essence. Voeg de gemengde natte ingrediënten bij de droge ingrediënten en roer door elkaar. Het beslag is erg dik! Ik meng gewoon met een houten lepel. Vouw de wortels, rozijnen en walnoten door het beslag en bak in de oven . +- 18 minuten of tot er een tandenstoker schoon uitkomt.

19. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier de boodschappen weer binnen. Ook de dagaanbieding van de etos. Twee vestigingen in de stad dus totaal 9 dozen meegenomen. 6 voor mezelf, 1 voor de buurvrouw en 2 voor schoonmoeder

Etos:
    54x lotiondoekjes x 1,89 = 102,06
    Korting - 66,06
    Totaal 36 euro waarvan ik dan weer 12 euro terug krijg.

Plus:
    Kipfilet 5,50 (voor 5 maaltijden)
    5kg aardappels 2,79
    Bospeen 1,49
    1,728kg Prei 2,25
    1,500kg appels 1,99
    7 bananen 0,99
    2x2l melk 2,18
    Volle yoghurt 0,92
    Fruit yoghurt 1,27
    2x6 kinderkwark 1,24
    1x schotel eierkoeken 1,79
    5x rond tarwe 5,00
    Vrije uitloopeieren 1,29
    Gangmakers 1,34 (visite)
    Hagelslag 1,49
    2x rijst 0,66
    Macaroni 0,67
    Fusilli 0,40
    Lasagnebladen 1,00
    2x dubbelpak lasagnesaus 2,23
    Tomatenpuree 0,24
    Chili saus 1,95
    2x Kroepoek 1,32
    Knakworst 1,00
    Chips 1,19
    Chips 0,86
    Pinda's 0,99
    Cocktailnoten 0,79
    Ontbijtcrackers 1,78 (scoupy dus gratis)
    2x carvan cevitam 5,78
    Boterhamworst 1,54

Totaal 55,97

Korting gangmakers -0,34
    Korting eierkoeken -0,79
    Korting prei -0,54
    Korting bospeen -0,49
    Korting chips -0,66
    Korting aanmaak -1,79
    Korting lasagnesaus -1,33
    Koopzegels 1,00

Totaal 51,03 -1,78 cashback is 49,25.

20. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb ooit eens in een vorig boodschap topic gelezen hoe je makkelijk knoflook kunt bewaren (in olie???). Iemand die mij hiermee kan helpen? Wij gebruiken niet heel veel knoflook en ik heb nu 3 bolletjes gekocht maar krijg dat niet op.

Afgelopen week lekker gekookt en gebakken. Verschillende muffins gemaakt met dochter en ik heb gekookt voor op mn werk. Gezellig in de middagpauze curry gegeten met mn collega's.

Hier ook de weekboodschappen weer binnen. Was een dure week voor ons doen. Ook niet zo gek na een paar goedkope weken qua boodschappen. Veel dingen waren nu op. Aardappels, wasmiddel en veel fruit gehaald.

Ons menu voor de komende dagen. Tegenwoordig laat ik de kinderen ook aangeven wat ze graag willen eten. Wel gezonde dingen natuurlijk.

Vandaag: chinese tomatensoep met broodje gezond
    Zondag: pastasalade op verzoek van zoon (fusilli, paprika, sla, kipfilet, ui, tomaat, augurk, div kruiden en zongedr.tomaatjes)
    Maandag: dochter koos gekookte aardappels met een broccoli/gehakt schotel
    Dinsdag: ivm drukke dag restjes. Pastasalade en ik heb nog linzensoep in de vriezer.
    Woensdag: kip jalfrezi met couscous
    Donderdag: hutspot

Deel Deze Pagina