Ik zou het aan de caissière geven, mochten ze erachter komen dat ze het dan alsnog kunnen komen ophalen.
Als een pakezel Nee, zonder gekkigheid. Als ik de maandboodschappen alleen moet doen op de fiets dan ga ik als volgt te werk. Oudste naar school, jongste in de draagdoek en alleen portemonnee mee en geen handtas. Fiets aan de hand. Alle boodschappen strategisch en netjes inpakken in tassen (die ik zelf meeneem dus geen plastic tasjes). Dan gaat er een tas in mijn mandje voorop, een tas in het stoeltje voorop, een tas in het stoeltje achterop, twee tassen in de fietstassen en eventuele andere tassen aan het stuur (kunnen maximaal 6 tassen aan - extra breed stuur van mijn moederfiets) en dan is het naar huis lopen. @Ecover wcreiniger; die is inderdaad heel sterk, wij hebben daarom al enige tijd de ecologische wcreiniger van de AH zelf, die is ook nog eens heel betaalbaar.
Anne, ik had het laatst met een brood en een oud vrouwtje. Ik zag haar nog dus rende d'r achterna. Zei ze "nee hoor ik heb een brood met pitten, geen fijn volkoren!" Dus toen heb ik hem zelf maar meegenomen want ik was de winkel al uit gerend. Anders zeg ik het tegen de kassiere ja.
Ik geef het dan ook aan de caissiere. Meestal wordt het dan opgeschreven. Gisteren en vandaag boodschappen gedaan. Lidl: Zak elstar Net handsinaasappels 1,5 kilo bananen 5.95 Ah: 2x spliterwten Uien Bleekselderij 2x winterpeen 2x prei 700 gram hamlappen 2x speklap 2x schouderkarbonade rozijnen 19.05 Brood bij de bakker 2x fijn volkoren 3 euro Kaas van de kaasboer ruim een pond pittig belegen 4.70 Plus: 2x zuydwyn crackers melk Yoghurt van boer Gijs 9.6 Budget wat ik over heb is 55,15. Dit had 60 euro moeten zijn, maar de snert is aardig prijzig. Nu heb ik wel meer dan 4 liter snert straks dus kan veel invriezen. Ik had gelukkig nog goede slagersworst. Ik heb voor een gedeelte al een weekmenu: Zo: Snert Ma: Bloemkool Di: Snert Wo: Nasi (alles uit de vriezer/voorraad) Do: ? Vr: Samen eten/patat Za: Patat/of iets anders
Ik zou het ook geven aan de cassière. Ik loop dan rond met een schuldgevoel als ik het zou meenemen. Hier staat de witlofschotel al in de oven. Zooooo lekker. En alvast 2 pannen soep. Deels voor in de vriezer en deels voor morgen. Vandaag moesten we wat kleding kopen voor de kinderen (groeispurt) en kwamen we ook nog een winkel tegen met goedkope groenten en fruit. Ik kocht daar: 1kg kiwi 550gr broccoli 1,3kg tomaten 6 puntpaprika's 1,2kg spitskool 1,2kg minneola's Ik moest 7,50 afrekenen Verder voor beide kids een tussen jas gekocht afgeprijsd voor 10,- per stuk. 2 paar snowboots vast voor volgende winter afgeprijsd voor 4 euro per stuk. 40 euro voor 2 paar setjes kleding voor dochter en een trui voor zoon, nieuwe collectie. Elena, knap hoor dat je zoveel mee kunt krijgen op een fiets. Hier gebruik ik ook heel vaak een sprayflacon voor de schoonmaak klusjes. Ideaal.
Gratis toegevoegd> Almhof Hoekje bosbes-naturel yoghurt 1 0.00 0.00 Cocio Chocolademelk classic/dark 1 0.00 0.00 Efteling spaarkaart 1 0.00 0.00 Flyer Witte Reus 50 jaar 1 0.00 0.00 Zegelvel met 4 Efteling spaarpunten 1 0.00 0.00 Zegelvel met 4 Efteling spaarpunten 1 0.00 0.00 Zegelvel met 4 Efteling spaarpunten 1 0.00 0.00 Zegelvel met 4 Efteling spaarpunten 1 0.00 0.00 Zegelvel met 4 Efteling spaarpunten 1 0.00 0.00 <Albert Heijn> 2468-46 AH Allerhande Box 2p 1 35.00 35.00 2585-20 AH Basis voor smoothie ban-boerenk-man- 1 1.99 1.99 2585-19 AH Basis voor smoothie biet-anan-braam- 1 2.15 2.15 110-12 AH Broccoli 1 0.89 0.89 205-94 AH Citroenen voordeel 1 1.99 1.99 144-90 AH Doosjevol blauwe bes-framboos 1 1.82 1.82 858-40 AH Doosjevol frambozen 1 1.82 1.82 490-29 AH Elstar voordeel 1 1.99 1.99 221-46 AH Excellent Ambachtelijke baguettes li 1 1.29 1.29 578-28 AH Extra jam kersen 2 1.19 2.38 259-81 AH Gegrilde yorkham 1 2.41 2.41 238-01 AH Halfvolle melk 1 0.54 0.54 2564-65 AH Rivolo cherrytomaat 1 2.29 2.29 556-99 AH Satésaus kant-en-klaar 1 1.90 1.90 688-01 AH Schenkhoning 2 2.69 5.38 1173-65 Andrélon Deluxe repair & shine conditio 1 4.89 4.89 1173-63 Andrélon Deluxe repair & shine shampoo 1 4.89 4.89 605-15 Arla Apetina witte kaas plak 45+ 2 1.67 3.34 259-05 Bananen zak 1 0.99 0.99 810-31 Bertolli Pastasaus tomaat & basilicum 2 2.19 4.38 1155-35 Blue Skies Watermeloen chunks 1 2.00 2.00 223-20 Bonduelle Kikkererwten 1 0.85 0.85 222-79 Bonduelle Rode kidneybonen 1 0.75 0.75 564-55 Coca-Cola Regular multipack 2 6.85 13.70 Statiegeld 2 1.00 2.00 159-16 Lurpak Smeerbaar ongezouten 1 1.89 1.89 548-87 Zespri Kiwi groen voordeel 1 2.59 2.59 1079-03 Zuivelmakers Yoghurt zwarte kers 1 1.49 1.49 -------------------------------------------------------------------------------- >>UW VOORDEEL <15% korting> AH Satésaus kant-en-klaar 1 -0.29 <2 voor 3.00> AH Fresh Mix Fruit 2 -1.58 <25% korting> AH Citroenen voordeel 1 -0.50 AH Excellent Ambachtelijke baguettes li 1 -0.32 Lurpak Smeerbaar ongezouten 1 -0.47 <2e halve prijs> AH Doosjevol fruit en basis voor smooth 4 -1.95 Alle AH Jam en Honing 4 -1.94 Alle Arla* 2 -0.84 Alle Bertolli 2 -1.10 Bonduelle groenteconserven 2 -0.40 <40% korting> Andrélon Deluxe repair & shine conditio 1 -1.96 Andrélon Deluxe repair & shine shampoo 1 -1.96 <Van/voor korting> AH Broccoli 1 -0.39 AH Gegrilde yorkham 1 -0.76 Blue Skies Watermeloen chunks 1 -0.25 Coca-Cola Regular multipack 2 -2.72 -------------------------------------------------------------------------------- >>Persoonlijke korting Cadeau: 10 euro korting op de Allerhande Box -10.00 -------------------------------------------------------------------------------- >>Servicekosten Standaard kosten 1.50 geen servicekosten bij aankoop van de Allerhande Box -1.50 -------------------------------------------------------------------------------- >>Artikelen 105.60 >>UW VOORDEEL -17.43 ---------------------------------+ Subtotaal 88.17 >>Statiegeld 2.00 >>Persoonlijke korting -10.00 >>Servicekosten 0.00 ---------------------------------+ Totaal in euro 80.17 ________________________________________________________________________________ Hier mijn lijstje deze week.. Ik heb de allerhande box voor het eerste besteld. Had een kortingsbon van 10 euro liggen en het wordt w.s. een chaotische week ( zoals afgelopen week ook was.. ) mijn moeder gaat het niet goed mee dus ik ga in ieder geval 3 nachten daar slapen om mijn vader te helpen s`nachts met de verzorging. Verder veel werken donderdag moet ze weer geopereerd dus weinig tijd om boodschappen te doen en over koken na te denken. Er was veel in de aanbieding wat ik gebruik ( diepvriesfruit doe ik s`avonds met yoghurt en havermout in een potje als ontbijt. En de Jam en honing waren op.. ) Shampoo is wel heel luxe ... maar ik gebruik zo weinig shampoo dat ik best wat luxere mag hebben van mezelf.. haha
Haha nou Elena klinkt inderdaad als een pakezel! Lol. Ik doe hier eigenlijk nooit de boodschappen, maar mijn man neemt twee fietstassen mee - aan elke kant één -, verder zo'n grote boodschappentas en een fietsmand, dat was het wel. Maar zo te lezen zou hij eigenlijk nog wel meer kunnen meenemen dus. Ach ik ben allang blij dat we het nu houden op tweewekelijkse boodschappen en de andere week alleen de verse dingen, maandboodschappen zou ik nog idealer vinden maar wie weet komt dat nog. Eigenlijk vind ik alle ecover middelen sterk ruiken, maar van die toiletreiniger word ik gewoon echt benauwd. Ecover gebruik ik alleen als ik het heb gekregen van iemand. Mijn toiletreiniger maak ik trouwens zelf, toevallig was het net op dus vandaag weer nieuwe maken; 3 3/4 cup azijn en de rest aanvullen met afwasmiddel, in een lege 1 liter-afwasmiddelfles.
wow, ik heb diep respect voor jullie.. ik lees dat jullie maandboodschappen per fiets doen?! Ik red vaak weekboodschappen niet eens.. ga dan ook altijd met de auto en dat is vaak al proppen.. Ik geloof wel dat je zuiniger boodschappen doet als je weinig ruimte hebt voor vervoer, je zult wel moeten..
Ons weekmenu: Maandag:bloemkool, gek aardappel en verseworst Dinsdag: erwten, filetlapje, gek aardappel woensdag: gek aardappel, rode kool en gehaktbal donderdag: nasi/bami vrijdag: vis, gebakken aardappel en wortel zaterdag: macaroni zondag: soep Ik hoef alleen nog 4x soepgroente te halen bij de lidl a 0,59 per stuk.
Hebben jullie ook prijslijsten thuis? Hier bijvoorbeeld al best een complete lidl lijst. Met de AH ben ik bezig.
AH kun je gewoon online de prijzen zien, toch? Ik maak m'n lijstje altijd vooraf en bereken dan via AH wat ik kwijt ben. Alleen met losse fruit, tomaten, etc, is het wat lastig berekenen.
Klopt maar ik merk dat niet alle producten erop staan en dat ik het zelf lastig vind het per ding te moeten opzoeken. Nu heb ik het op 3 a4 op alfabet in een word bestand staan.
@Islah; zelf wcreiniger maken heb ik nog nooit geprobeerd. Misschien volgende maand eens wat goedkopere afwasmiddel kopen om mee te proberen (heb nu Ecover en die is behoorlijk aan de prijs). @Prijslijsten; Nee, ik heb geen prijslijsten thuis. Ik weet van de vaste dingen die ik maandelijks koop wel ongeveer wat ze waar kosten maar hou geen hele lijsten bij.
Nou dat gaat al goed Vandaag op de verjaardag van mijn oma geweest en daarna bij vrienden op visite, zijn nu net pas thuis. Geen tijd meer voor stoofpot dus. Maak nu wraps (nog in voorraad) met zelf gepaneerde kipstukjes (voor man en oudste zoon) en biologische tofu (voor mij) met rauwkost en avocado. Ben alleen nog niet helemaal uit over de saus die ik maak, honing mosterd of een salsa achtige saus...
Ons weekmenu vanaf gister: Verse groentensoep met broodjes knak zoetzure kip met rijst en komkommersalade Verse friet met kipsate Hutspot met draadjesvlees Nasi met babipangang zelfgemaakt allebei Macaroni Dagje keuzemenu uit de vriezer
Wij hebben deze week: zondag: zelf saoto gemaakt de rest van de week: kip kantonese bloemkool aardappels en vlees snijbonen aardappels en vlees pittige penne met groentes hokken noedels wraps met groentes en kip
Vandaag heerlijk eigengemaakte snert gegeten. Heb een portie aan mijn ouders gegeven, 2 porties in de vriezer en 1 in de koelkast. Dus uiteindelijk 5 euro per maaltijd (waarvan dus 1 weggegeven). Valt me mee. Is nog wel wat duurder dan AGV maar goed dit is ook wel heel erg lekker Do ontbrak nog in mijn weekmenu, het wordt dan broccoli. Ik zie heerlijke weekmenu's voorbij komen. ik hoop dat het met mijn energiepeil zo doorgaat, want dan heb ik binnenkort ook weer meer energie om te gaan varieren. Morgen maak ik bloemkoolovenschotel.
Ik heb trouwens de zoet zure kip van pauline's keuken gemaakt...echt een aanrader hoor, was heerlijk.