Weet niet meer wie het vroeg. Qua groenten met weekboodschappen (of in ons geval tweewekelijkse boodschappen) gaat het hier eigenlijk altijd goed. Veel groenten zijn redelijk lang te bewaren in de groentenla (al dan niet ingewikkeld met aluminiumfolie) en als er een aanbieding is vries ik veel groenten in. Ui gewoon in de voorraadkast/schuur wat lang goed blijf en heb ook altijd wel wat diepvriesgroenten uit de winkel zoals spinazie, doperwten en sperziebonen. Wat hier echt ontzettend lang goed blijft in de koelkast trouwens is witte kool.
Weet dat je het niet vervelend bedoeld! Kwam mijn antwoord dan negatief over? Nee, de Amerikaanse koelkast is juist zuiniger dan het oude beestje dat we hiervoor hadden.
Tnx voor de tips van de rijst! Ik heb er uiteindelijk een "salade" van gemaakt... Rijs, komkommer, tonijn, paprika, augurk en een dressing van een beetje yofresh, kwark, Italiaanse kruiden. Was ook lekker
Vandaag naar de markt en de Lidl geweest. Op de markt: 4x pangafilet (ruim 700 gram) 5 euro 1,5 kilo elstar 1 kilo bananen + 2 gratis voor de kids 2x witte druiven 11 mandarijnen 7 euro Lidl: 6x koffie 5x vleeswaren koetjeskaas (van die kleine puntjes) 1x bacon gorgonzola 4x halvarine 3x vloeibare boter 2x wraps Doosje eieren Versierpaashaaskoeken (voor de vakantie) 36.20 Koffie is natuurlijk duur, maar was in de aanbieding (2,50 per pak) dus dat is even een voorraad.
Zo doe ik dat ook. Laatst was de 2e pak campina houdbare melk in de aanbieding. Daar heb ik goed van ingeslagen!
En de markt even opgeweest. 2 courgettes 6 prei 10 bananen 1kg aardbeien 4 paprika's 9,25 (aardbeien waren 5 euro maar nodig voor een taart)
Kijk dat is ook super leuk. Balen is dat als je een allergie/intolerantie hebt. Maar ik vond ze ook wel vrij prijzig hoor, maar goed voor een midweekje weg is het wel leuk.
Ik heb net "boodschappen" gedaan; was net geen 15,- kwijt 2 potten tomatensaus Zakje geraspte kaas Bolletje Mozarella Wortels Champignons Spinazie Brood Een verse rookworst 3 pakjes surimi sticks Half om half gehakt Bosje lente ui Blikje mais ik moet nog halen: Paksoi Olie Aviko frietjes Sesamzaadjes Garnalen Dan heb ik nog 50,- over tot woensdag. Best netjes al zeg ik het zelf
Ik heb dan geen weinig boodschappengeld, maar ik heb een tijdje echt heel zuinig moeten leven. Inmiddels is het niet meer nodig maar heb ik er bijna een sport van gemaakt om voor zo weinig mogelijk zoveel mogelijk en gezond mogelijk boodschappen te doen. Over het algemeen redt ik het met 80 euro per week voor 2 pubers en 2 volwassenen.
2littlemonkeys: Moet lukken, je vriend gewoon geen boodschappen laten doen Mijn man heeft ook echt een neus voor duurdere/verkeerde producten. Al gaat het de laatste tijd wel steeds beter Nynke: Dat is toch vrij netjes?! 't Is niet super weinig, maar ik heb hier ook 75 euro per week met 2 volwassenen en 2 kids die als een volwassene kunnen eten. De laatste boodschappen van deze week gedaan bij de plus: - 400 gr cherrytomaatjes - zakje rucola - yoghurt - pinda's - zoute stengels - wc papier 8.95 incl. koopzegels. Voor volgende week heb ik al een groot deel van het menu bedacht. En onze zoon is kan ik zeggen zindelijk. Hij geeft het allemaal zelf aan en vandaag voor het eerst gepoept op het potje. Dus dat heeft hij ook gehad. Zindelijk in een week. Dat scheelt een boel luiers. Als het goed is moet ik dat gaan merken in mijn boodschappenbudget al zal het deze maand wel niet zo naar voren komen. 21e gaan we een midweekje weg en ja dan doen we toch net even wat meer luxe zoals croissantjes afbakken enzo. Maar goed het idee is dat ik uitkom deze maand.
Hier hebben we het boodschappen geld wat verhoogd, we hebben besloten om toch het zuivel en vlees te vervangen voor biologische producten. We gaan van 200 naar 250 met een uitloop naar 300 max. We maken wat we nu nog hebben op, als er bij gehaald moet worden dan bio. voor de rest van de week weinig gehaald helaas geen bonnetjes meer, mijn dochter had ze te pakken haha. wat er gehaald is: -voeding - kaas - melk - yoghurt - fruit Dat was ongeveer 13/14 euro. morgen avond ga ik zitten voor het weet menu.
net boodschappen gedaan bij de Aldi: kipfilet 2,30 kipfilet 3,50 kalkoenbiefstuk 2,69 paksoi 1,49 spitskool 1,09 champignons 0,75 courgette 0,49 soepgroente 0,49 erwtjes/worteltjes 0,89 volgens mij kiwi 0,69 zilvervliesrijst 1,39 koffiemelk 0,57 2x blikje icetea 0,39 knoflook 0,55 ontbijtspek 0,59 dentasticks voor de honden 0,75 Totaal: 19,19 moet alleen nog: paprika's avocado's brood broodjes maandag kip tandoori dinsdag kip met groente wokken woensdag soep met broodje donderdag kip met groente wokken vrijdag kip wraps zaterdag zelfgemaakte kipburger zondag pannenkoeken
Wij doen ook met ongeveer 80,- per week met 2 volwassenen en 2 kids (1 in de luiers). Hondenvoer kost ons 45,- per 2 maanden. Zal straks iets duurder worden met 2 grote honden. Vaak lukt het prima om binnen het budget te blijven Wat ik nog op het menu heb staan: Zondag: Rijst (zwarte bonen, mais, doperwt en gebakken worst erdoor), met bakkeljauw en krabsalade. Alles home made. Maandag: Roti Dinsdag: Roti Woensdag: patatdag Donderdag: lasagne Alles is al in huis voor dit menu Heb nog 10,- in mijn portemonnee. De garnalen en roti vellen waren best prijzig (samen 16,-). Van de roti eten we dan wel 2 dagen en van de garnalen heb ik nog een halve zak in de vriezer liggen. Dus dat scheelt dan weer wel. Morgen maar weer de folderaanbiedingen bekijken voor de komende week . Dat is mijn sport/verslaving; wachten op de folder aanbiedingen en dan aan de hand daarvan zo goedkoop mogelijk een weekmenu bedenken.