Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Soms mag dat toch ook wel! Doen wij ook hoor. Niet te vaak natuurlijk maar die paar keer is het dan echt leuk om alles eens wat uitgebreider te doen. Maar omdat wij bijna alles zelf maken scheelt het toch vaak wel (bv. zelfgemaakte taart is veel goedkoper dan die van de winkel) weer in de prijs.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Had vorige week de maandboodschappen in zijn geheel geannuleerd. Heb vorige week 7 dagen plat gelegen met de ergste griep die me in jaren had getroffen. Voor man en zoon dus makkelijke maaltijden en ik heb amper gegeten. Heb/had nog genoeg in huis om de maand door te komen op de verse spulletjes na maar die doe ik gewoon lopend. Ons menu deze week;

Ma; Vezelrijke wraps (van de Ekoplaza) met Mexicaanse vulling
    Di; Aardappeltoefjes uit de oven, schnitzel en rode kool (beetje vreemde combinatie maar ik had zo'n zin in rode kool)
    Woe; Restjes (heb diverse dingen in de koelkast die echt op moeten)
    Do; Volkoren pasta met pesto en tomaatjes
    Vrij; Zilvervliesrijst met pompoencurry
    Zat; Eten we bij schoonouders
    Zon; Biefstuk met spinazie en zelfgemaakte aardappelpuree

3. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    #1003 Miranda81, 6 apr 2016
    Laatst bewerkt: 6 apr 2016
    He bah, Elena. Ook al aan de griep.
    Ik heb zelf vorige week ook met een fikse griep op bed gelegen. Wat een naar virus zeg. Ik ben in jaren niet zo ziek geweest.

Vandaag ben ik eerst maar om boodschappen uit geweest. Was 2 weken geleden!! Schoonmoeder is hier vorige week even geweest en die had 4 broden, bananen en mandarijnen gekocht zodat het weer even door kon gaan.

Maar goed, schadepost van de boodschappen vandaag was rond de 80 euro.

Ons menu voor de komende dagen:
    * volkoren macaroni
    * pita met kipshoarma, gebakken ui+paprika en rauwkost
    * rundergehakt met groenten in taco's (voor mij zonder taco's)
    * aardappels, snijbonen en een stukje vlees
    * geb. aardappeltjes met gewokte spekjes en spitskool

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Was een nare griep he? Ik heb ook echt 5 dagen hoge koorts gehad.

Hier waren de boodschappen deze week ook wat duurder, moest toiletpapier etc hebben. Gelukkig was vorige week een goedkope week ;).

Wat is de reden dat jij geen taco's eet?

5. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ja, was idd een nare griep. Zat tegen de 40 graden koorts aan. Ben er nu nog steeds niet helemaal. Jij wel?

Ik eet liever zonder taco's. Vind ik lekkerder. Een bord met rul gehakt en wokgroenten. En dan wat kruiden erdoorheen, hmmmm.

Maar ik eet ook wel eens wat minder koolhydraten. Ik merk dat ik zonder vaak lekkerder vind, ik meer groenten eet en het ligt minder zwaar op de maag.

Deze week eten wij bv aardappels met vlees en snijbonen. Ik lust geen aardappels dus eet alleen snijbonen met vlees. Heerlijk.

Een bord met spitskool en spekjes. Lekker. Ik bak er dan aardappeltjes bij voor mijn man en zoon. Dochter en ik eten het liever zonder.

Als we rijst met saus eten dan vervang ik voor mijzelf de helft van de rijst door boontjes.

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Miranda; Het is inderdaad een heftige griep. Ik probeer nu elke dag flink vers fruit en groenten te eten en/of een smoothie/sapje ermee te maken om extra vitamines binnen te krijgen. Ben vooral nog erg moe en val geregeld s'middags even weg :)

@Boodschappen; Ik heb gisteren op de markt bij schoonouders gekocht;

5 mango's 1,50
    500 gr aardbeien 0,99

Verder nog een tas met boodschappen van schoonouders gehad. O.a kipfilet, babymelk (biologische opvolgmelk), druiven. Erg fijn dus weer :)

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Net nog even snel naar de Coop geweest, gehaald;

Gedroogde pruimen 2,54
    Roosvicee Laxo 2,93
    1100 gr Whiskas brokken 3,49
    Vers sap 1,35
    1 kg Mini friet 0,95

Vandaag eten we schnitzel met frietjes uit de actifry en honing wortels uit de oven.

Rest van de week moet ik nog even plannen.

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Vanaf donderdag ( nieuwe week) doe ik ook mee. Wij hebben een budget ingesteld van 100 per week maar we komen er altijd overheen snap er niks van.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Weekmenu:
    Zo: zelfgemaakte pizza
    Ma: Burrito's met groente restjes van de pizza
    Di: Patat onderweg
    Wo: Broccoli met aardappel en vlees
    Do: Stamppot rauw andijvie met spekjes
    Vr: Worteltjes met aardappelen en vlees
    Za: Waarschijnlijk naar Blijdorp dus onderweg
    Zo: Brooddag

10. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Goedemorgen,

Helaas gaan mijn partner en ik uit elkaar, nu ga ik binnenkort verhuizen samen met onze zoon. Nu zal ik dan meer op boodschappen kosten moeten letten. Maar ik heb echt geen idee hoeveel ik per week nodig heb. Ik heb gegokt dat het maandbudget ongeveer 250 euro is met zijn 2, zoon gaat om het weekend zoiezo naar zijn vader en doordeweek ook nog.

Tips zijn erg welkom!

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    o wat verdrietig.. :( sterkte de komende tijd.

Wat betreft boodschappen.. ik denk dat dat wel haalbaar is.. Wij doen ongeveer 375 per maand voor 2 vol, 1 van 7 jaar en 1 van 18 maanden.. Wij eten matig vlees maar juist heel veel verse groenten en fruit. (en dan wekelijks ook een bakje blauwe bessen enzo die best prijzig zijn)

12. Islah

Islah Niet meer actief

Veel sterkte de komende tijd. Je kan hier in dit topic wel redelijk wat tips krijgen. Lees anders ook eens wat consuminderblogs e.d om te lezen over besparingstips.
    Wat wij doen is veel dingen zelf maken, vaker vegetarisch eten (en dan vlees vervangen voor ei of peulvruchten), zonder pakjes/zakjes koken, met name seizoensgroenten gebruiken e.d. Dit zijn een paar simpele dingen die niet echt veel moeite kosten (althans voor mij niet, maar dat ligt er een beetje aan hoe je leeft natuurlijk) en waarmee je makkelijk een hoop kan besparen.

13. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Mijn zoontje en ik zijn beide niet echt vlees eters, dus dit zal wel schelen. Wasmiddel enzo koop ik altijd al in de aanbieding.

Het is idd niet leuk om uit elkaar te gaan, ookal is het geen gevecht gelukkig en kan ik hier blijven tot ik wat anders heb:)

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb ook een weekbudget van 100 euro en kom er ook altijd overheen :(
    Wij zijn met 2 volwassenen, een kleuter van 4 en een bijna dreumes van 11 maanden. En 2 cavia's, een middelgrote hond en een kat.
    We eten wel graag biologisch, daar zal het voor een deel in zitten.
    Wel eten we al weinig vlees, wel veel eieren, ik gebruik nooit pakjes en zakjes, koop wel goed en duurder brood. Voor mijn gevoel heft het ene het andere op. Ik ga volgende week eens proberen of ik het ga redden als ik elke dag naar de winkel ga met 10 euro. Voorheen lukte dat nooit ;) Dus weer een leuke uitdaging.

Ik ben zaterdag bij de Lidl geweest voor 109 euro en daarna nog bij de Boni voor 16 euro en gister bij de AH voor 9 euro. Dat is 134 voor een week. Gelukkig aten we gister bij een pannenkoekenrestaurant vanwege mijn vaders verjaardag en eten we dinsdag bij mijn ouders. Dus ik kan twee avonden langer met het avondeten voor deze week.

Vandaag eten we: vegan bloemkoolsoep met brood
    Morgen: bij mijn ouders
    Woensdag: Pindacurry (ook vegan)
    Donderdag: Patatje stoofvlees (zelf maken uiteraard)
    Vrijdag: scholfilet, aardappel(puree) en spinazie
    Zaterdag: gado gado wraps
    zondag: ovenschotel van worst, uien en aardappels

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sterkte hoor. Lijkt me zo'n hartverscheurende keuze om te maken :(

16. Islah

Islah Niet meer actief

Probeer ook echt door die aanbiedingen heen te prikken en te kijken of het wel een 'echte' aanbieding is. Vaak is een "aanbieding" eigenlijk geen echte aanbieding. AH bv. doet wel eens een actie met de ene week de tweede halve prijs, waar dan veel mensen op af komen om vervolgens de week erop de tweede gratis aan te bieden.
    Wasmiddel bv. is van een goedkoper merk vaak altijd nog goedkoper dan in de aanbieding. Of een aanbieding bij de Lidl kopen (is echt goed wasmiddel vind ik), in plaats van een a-merk. Bij Action en andere soortgelijke winkels hebben ze ook vaak a-merk wasmiddelen.

Oh ja, ik bak ook zelf ons eigen brood, en dat bevalt me super.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Annedore, ik wil je niet uit je droom helpen ofzo over dat brood maar duurder brood wil niks zeggen over de kwaliteit. Ook bakkers gebruiken de raarste toevoegingen zoals verbrand moutpoeder en l-cysteïne. Als ik zelf brood zou kopen in plaats van maken zou ik het gewoon bij de supermarkt kopen dus, omdat dat kwalitatief niet slechter is en veel goedkoper vaak.

Alleen bij Turkse en biologische bakkers hebben ze vaak niet van die rare toevoegingen.

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Of het is zogenaamd in de aanbieding en is maar 10 cent goedkoper. Daar zijn sommige mensen echt blind voor. Die zien 'aanbieding' en kopen het.
    Ik koop graag wasverzachter van a-merken, net als schoonmaakmiddel en vaatwasblokjes. Dit koop ik altijd met van die 2+1 gratis acties en zo.
    Verder koop ik eigenlijk altijd eigen merk of idd Action.

Het loont ook om te inhoud van verpakkingen te bekijken. Soms lijkt iets goedkoper, maar zit er minder in de verpakking. Dan betaal ik liever iets meer, maar krijg ook meer en betaal dan in verhouding weer minder. Als ik het toch nodig heb.

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik weet heel goed wat ik koop hoor en check altijd de ingrediënten. Bij de AH hebben ze heerlijk brood met alleen ingrediënten die ik vind dat erin horen (dus GEEN dextrose,suiker, glucose-fructosestroop of vergelijkbare troep). Maar dat zijn dan wel de broden die tussen de 2 en 3 euro per brood zitten en niet die broden van 99 cent ;)
    En JUIST bij de bakker koop ik niet, omdat zij mij er niet bij vertellen wat er exact in het brood zit.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ja inderdaad... Dat vind ik ook zo vreemd! Volgens mij is een "aanbieding" voor veel vrouwen gewoon om goed te praten dat ze het hebben gekocht hoor haha.
    Ik bekijk inderdaad ook altijd de prijs per kg/liter.

Deel Deze Pagina