Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Deze week een goedkoop weekje. Bij ons loopt de week van woensdag tot woensdag.

Ons menu van deze week

Wo: hachee, aardappels rode kool
    Do: pilaf met zilvervliesrijst
    Vr: gebakken aardappels, salade en visburgers
    ZA: pannenkoeken
    Zo: verjaardag dus als we optijd thuis zijn denk ik de overgebleven pannenkoeken
    Maandag: stampot boerenkool
    Di: man en zoon restjes boerenkool en ik pasta

Boodschappen die ik nog moet kopen
    Melk
    Pannenkoeken mix
    Ontbijtspek
    Rucola
    Cherrytomaat
    Sla
    Komkommer
    Tomaat
    Aardappels
    Vleeswaren

De rest hebben we allemaal nog in huis 😁

2. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb nog een halve kg tomaten liggen die nodig op moeten.

Ik bak voor het avondeten wat ui en blokjes chorizo. Dan de tomaten in stukjes meebakken. Italiaanse kruiden erdoor. Dit eten wij op bruin stokbrood.

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Vorige week voor 30 euro boodschappen, vandaag voor 70 euro. Vanwege dat mijn man een weekend weg is heb ik nu al boodschappen gedaan voor volgende week.

Menu:
    Vandaag: chicken tonight (kook normale hoeveelheid zodat ik weer een voorraadje potjes voor de tweeling heb)
    Morgen: slastamppotje
    Zondag: penne met kip en roerbakgroenten
    Maandag: chinese tomatensoep en maaltijdsalade
    Dinsdag: pizza
    Woensdag macaroni
    Donderdag: noedels met gehaktballetjes
    Voor de rest nog onbekend. Eens per week boodschappen red ik niet meer. De tweeling eet nu goed mee dus er gaat een heel brood per dag door in ons gezin. Maar ik kan er maar vier kwijt in de vriezer. Beleg gaat dus ook hard.

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het probleem is ook een beetje dat ik de liefde&passie broden TE lekker vind :D Dan eet ik meer brood dan ik wil (en ik wil heel weinig brood eten en dat doe ik doorgaans ook).

Snoep. Ik heb er helemaal niks mee en ik beperk het hier ook tot een absoluut minimum. Heel soms mag Melle iets uitkiezen.
    Gelukkig zijn wij hier ook dol op monkey platters :) Of gewoon een simpel bakje olijven, dan heb ik hier een heule blije kleuter!

Laatst had ik een courgette brood gemaakt. Er wordt nu al twee weken door man én kind aan mijn hoofd gezeurd wanneer ik er weer aan ga maken.
    Die havermoutcake ziet er ook lekker uit en is volgens mij zó klaar.

5. Islah

Islah Niet meer actief

No knead bread wat ik maak schijnt erg op zo'n liefde en passie-brood te lijken...

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    #1046 MamaChantal, 17 apr 2016
    Laatst bewerkt: 17 apr 2016
    Hey meiden
    Ik ga toch maar weer proberen mee te schrijven hier :)

Ww vervalt bijna en nog geen nieuwe baan helaas.
    En ook daarna wordt het zuinig aan doen om zoveel mogelijk te sparen.

Deze week word het menu:
    Vandaag: bieten/speklap/aardappels
    Morgen: andijvie stamppot met spekjes en een hamburger (mason eet geen spekjes dus hamburger voor de kids erbij)
    Dinsdag : macaroni
    Woensdag: wortels/kipschnitsel/aardappel torentjes
    Donderdag: sla/gehaktbal/aardappels
    Vrijdag: wraps

Gister bij lidl gehaald
    Appels
    Bananen
    Snack tomaatjes
    Champignons
    Paprika
    Prei 2x
    Bieten
    Melj
    Spekjes
    Macaroni
    Stroop
    Hagelslag
    Wraps
    School koek
    Rijstwafels
    Speklapjes
    Totaal €18.19

Bij plus 4x sojamelk voor zoon € 4.76

Nog halen:
    Brood, melk, beleg, koffie, kaas, fruit, andijvie, hamburgers, macaroni saus, gehakt, wortels, aard. Torens, sla, komkommer en shampoo.

Hoop voor nog 25,- boodschappen te doen.

Vorige week waren we 60,- kwijt maar excl luiers (25,-) en extra's (inschrijven avondvierdaagse, schoenen voor dochter, cadeau verjaardag buurmeisje)

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    mooi lijstje chantal! hebben jullie ook huisdieren? en wat zijn jullie zoal kwijt aan de dieren? wij hebben kat hond cavia en vogel maar wil gaan overstappen op goedkoper voer voor hond en kat.koekjes en botjes haal ik bij de action ook de kattensnoepjes en caviavoer.
    gaat per maand ook een flink bedrag inzitten!maar zou niet zonder mijn diertjes kunnen!

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Ja een hond :)
    Die eet beneful brokken of van de dierenwinkel brokken.
    En daarbij restjes avondeten als ze dat mag.
    En alles wat de kids op de grond gooien met eten :)

jongste heeft kma, daarom soja melk.
    Momenteel weigert hij alles behalve brood, en zo kan ik fruit smoothie maken ;)

9. Soit

Soit Niet meer actief

Hey Elena, ik zag je courgettebrood voorbij komen, zij ik daar het recept van mogen?

10. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat bij mij verkeerd is ik woon tegenover de lidl,had nu alle boodschappen in huis maar vriendin belde vanmorgen dat ze in de middag op bezoek komt met haar kinderen,dus ben ik net weer terug gegaan naar de winkel en heb nog voor ons allen een lekkere donut gehaald voor bij de koffie en wat kinderkoekjes,verder nog een zak chips en voor vanavond 1 zak patat en doos kroketten en wat rauwkost voor erbij. dat is eigenlijk verkeerd ik ga teveel naar de winkel.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Haha herkenbaar
    Plus zit hier om de hoek, denk 2 minuten lopen ;)
    Kom er elke dag langs om naar school te gaan.

12. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ha ha chantal jij dus ook! ja hier ook probleem en ik moet echt gaan bezuinigen,maar lidl bakt ook heerlijke broodjes af zelf en dan zijn de
    harde broodjes 0,20 met als gevolg dat ik op zaterdag en zondag in de vroege ochtend al broodjes haal,ik loop iedere dag wel even binnen maar koop wat ik eigenlijk niet altijd nodig heb! gisteren b.v. voor de kids maar weer doos ijsjes meegenomen!

13. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Voor de mensen met huisdieren:
    wij hebben 2 honden en kopen hondenbrokken bij de dierenwinkel. Cavom lam & rijst. Onze hond heeft gevoelige darmen, dus vandaar de lam en rijst, maar wij doen met een zak van 20 kg bijna 2 maanden. Zo'n zak kost ons ongeveer 40,-
    Hiervoor hadden wij brokken van de supermarkt en daar stonk onze hond (zowel vacht als ontlasting) van, zag er minder goed uit en had er veel meer van nodig. Dus misschien is het de moeite waard om eens naar een kwalitatief betere brok te kijken. Is vaak beter voor je portemonnee en ook voor je hond :)

Ons lijstje is nog niet af. Heb geen idee wat we gaan eten de komende week.
    In ieder geval:
    maandag: pasta met carbonara saus, broccoli, kipfilet en kaas
    dinsdag: pita broodjes met cevapcici met feta vulling en tzatziki saus
    woensdag: gehaktballetjes in tika masala saus met rijst, courgette en champignons

Hier hoef ik niks voor te halen, dus in principe pas woensdag/donderdag weer boodschappen doen. Maar dan moet ik eerst wat inspiratie opdoen

14. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    prijs valt ook wel mee inderdaad voor die cavom brokken,bedankt voor de tip!

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Dat was Annedore :) Dus bij deze Annedore, mogen wij het recept van de courgettebrood :D

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Haha, gevaarlijk om zo dicht bij de supermarkt te wonen. Wij wonen ongeveer 5 minuten lopen van de supermarkt. Ik kan mij heel goed beheersen en ga ik voor 1 specifiek ding naar de supermarkt dan kom ik 9/10 ook maar met 1 specifiek ding naar buiten. Vooral ook omdat ik heel streng ben met het budget.

@Hondenvoer/brokken; Onze hond is eerst van mijn ouders geweest en daar kreeg zij altijd Bonzo brokken, ze wilt echt niks anders. We hebben al veel verschillende brokken geprobeerd, van de dierenarts, van Royal Canin speciaal voor Shihtzu's, goedkope en dure maar ze eet echt alleen Bonzo, dus krijgt ze Bonzo brokken. Er gaat ongeveer 1 zak a 1,5 kilo per maand doorheen, valt dus hartstikke mee. Ze is inmiddels al ruim 13 jaar en ze ziet er echt nog uit als een puppy qua vacht enzo (met uitzondering van de grijze plekken en het blind worden). Vind het prima dus wat ze krijgt en ze mag daar lekker haar oude dag mee slijten.

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Vandaag krijgen wij eters ik ga maken;

Kipshoarma met pita's, Turkse pizza, voor onze kleuter broodje verse runderhamburger, Vlaamse frieten uit de Actifry en diverse salades en rauwkost + zelfgemaakte knoflooksaus.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bloemetje: Hier ook om de hoek de plus. Meestal gaat het hier wel goed qua aankopen. Ik let erg op mijn eten dus haal weinig lekkers in huis. Het probleem is vaak mijn man:D

Weekmenu:
    Zo: restje stamppot rauw andijvie
    Ma: Broccoli met aardappelen en vlees
    Di: aviko Griekse schotel met luxe salade (man eet niet thuis)
    Wo: Lasagne
    Do: Spinazie uit de oven met ei en kaas en aardappelen
    Vr: Spaanse tomatentaart met chorizo
    Za: Patat

Ik denk dat dit het wordt.

Ik ga in ieder geval kopen bij de plus
    Broccoli
    Trostomaten
    Luxe salade
    Patat
    Yoghurt
    Melk
    Lasagnebladen

Lidl:
    Geraspte kaas
    Mozzerella
    Spinazie
    Bladerdeeg
    Gevulde koeken(man)

Ah:
    Drumsticks

Markt:
    Fruit

Bakker:
    Brood

Verder kan ik nog even niet kijken.

19. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ja meiden dat is ook mijn probleem we snoepen teveel!
    vorige week zondag ook zoon bleef zeuren voor cake,dus toch maar weer naar lidl was bijna sluitingstijd,voor cakameel,roomboter en eitjes kreeg ik bij de kassa te horen dat ik gratis 1 brood en 1 bosje bloemen mocht uitzoeken,dat was erg leuk en fijn!!
    vriendin is nu hier op bezoek en net viel haar in dat ze geen brood meer in huis heeft voor morgen de kindjes mee te geven naar school,dus die ook nu even snel naar de winkel toch wel een luxe zo op zondag de winkel open!

20. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    klinkt heerlijk elena! welke salades ga je maken?
    mijn vriendin blijft ook eten gezellig!!
    ga patat met kroketjes en rauwkost maken,en wie geen kroketjes wil kan ook nog knakworstje hebben heb ik ook nog een blikje van staan.

Deel Deze Pagina