Kom hier wonen 😂 Haha nee maar hier is het echt super kwaliteit. Alles is een week minimaal houdbaar. Nooit verrotte dingen ertussen. Je moet ook echt zorgen dat je er voor 10:00 langs geweest bent anders is het uitverkocht. Koffie: wij hebben dan die espressobonen. Fortissimo heet het merk en ze zijn echt heerlijk! Mijn man vind ze zelfs beter als DE haha. Aardappels: je kunt er veel meer mee maken dan agv heh. Bakken in de oven, salades, friet etc etc. Komt hier altijd wel op. En een uitloper erop is niet erg. Beetje dikker schillen en prima! Je zou kunnen overwegen ze in de schuur te leggen. Donker en droog en koel blijven ze langer goed. Niet naast uien bewaren scheelt ook. Daar rotten ze sneller door.
Wij willen met de tijd onze nespresso omruilen voor zo'n koffiezetter waar bonen in gaan. Hebben mijn ouders ook. Dat is dus goedkoper? (dan gemalen koffie kopen dan, cups voor de nespresso zijn sowieso prijzig) Nou, het klinkt aanlokkelijk om te verhuizen hoor Ik ben er nu in ieder geval wel achter de de AH dus wel duurder is dan de Jumbo. Maar bij de AH hebben ze, voor hetzelfde of zelfs minder geld, wel biologische potjes babyvoeding. Maar ja.....voor die ene keer dat ie het krijgt, zal ie gewone olvarit vast overleven Ik heb echt maar 1 product ontdekt dat bij de Jumbo duurder was dan bij de AH en dat was de chocolade van Swiss. 1,59 bij Jumbo en 1,25 bij AH. Verder was alles bij de Appie duurder Dat wordt dus afscheid nemen van mijn favoriete winkel
Zal morgenmiddag voor de grap je lijstje eens invoeren in onze plus. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel het verschil dan is.
Koffiebonen zijn wel wat duurder dan gemalen koffie. Koffiecups zijn het duurste. Als ik het omreken is het per kilo 4,80 voor gemalen koffie tegenover de bonen van 6,99 per kilo. Maar ik doe er wel langer mee. De bonen zijn lekker sterk. Bij de gemalen koffie gingen er op 1 bakje vier of zes douwe egberts schepjes in. Dan is een pak zo leeg.
Ik kom van de week even uitgebreid kletsen, zit nu op mijn telefoon en wil eigenlijk lekker op de bank kruipen met een boek en kop thee. Maar even snel; wij hebben ook een Nespresso machine. Ik gebruik de AH Perla Cups of de cups van de Lidl, beide kosten maar 1,55 en zijn prima te drinken.
118,48 dus het is iets goedkoper bij de plus. Een wasverzachter moet er eigenlijk af. Als ik alles vervang door goedkopere alternatieven zoals ik ze koop is het 98,68 en zouden alle frisdranken geschrapt zijn. Als ik die er nog aftrek is het 91,39
Het ligt er wel aan wat je onder 'goed' verstaat he... Wij bakken zelf brood en ik zou echt nooit weer terug willen naar winkelbrood (of bakkersbrood, komt op hetzelfde neer). Het zit vol met toevoegingen om het zo lang mogelijk vers te houden en slechte goedkope ingrediënten. Ik heb bv geen behoefte aan sojameel in m'n brood? 1 brood die ik zelf maak ik sowieso goedkoper dan een brood van de winkel, maar per snee weegt het ook bijna het dubbele, dus dan is het in verhouding nóg voordeliger. Zelfgemaakt brood vinden wij bovenal echt vele malen lekkerder. Maar ben het wel met je eens dat winkelbrood qua kwaliteit niet slechter is dan die van de bakker. Meel (met broodverbeteraar en al) e.d wordt zelfs vaak door dezelfde leveranciers gebracht.
Ow ja zo'n frisdrank verslaafde had ik hier ook Het is dat ik 2 jaar geleden een maagverkleining heb laten doen en geen frisdrank meer mag dus hier hebben we eigenlijk alleen nog maar een fles cola of fanta met verjaardagen. Misschien niet netjes van mij om het niet meer te kopen maar goed, scheelt in geld en teveel suikers hihihi dus een win win situatie Wat ik meestal doe bij die Jumbo online ( of bij de AH kan je dat vast ook doen ) aanvinken dat je de goedkoopste producten eerst wilt zien, je krijgt dan vaak eerst de huismerken en dan de A merken. Huismerken scheelt vaak ook wel. Al vind ik de Ah echt niet goedkoper ( maar lees nu net dat jou dat ook al was opgevallen ) Maar eens komt het inderdaad dat je het wel red binnen je budget Komt goed
Wij hebben echt helemaal nooit frisdrank in huis, kan me niet eens herinneren of we dat ooit hadden, haha... Heel soms een pak sap, en dan is dat ook gewoon omdat we het hadden gekregen ofzo. Kinderen krijgen wel eens sterk verdunde roosvicee maar lang niet iedere dag, ze vragen eigenlijk altijd om water. Met zo'n flesje aanmaaksiroop van een halve liter doen we dus echt ontzettend lang. Als je wil minderen met frisdrank gewoon dus niet meer kopen.
Ow maar daar ben ik het ook mee eens, zelf vers gemaakt brood is vele malen lekkerder dan het supermarkt brood. Wij hebben hier ook ook een broodbakmachine en maken meestal in het weekend of in de vakanties zelf brood. Het is alleen zo'n werk en heb daar niet altijd zin in. Het lekkerste vinden ze hier trouwens Brioche brood, niet erg gezond maar goed, wel erg lekker Nou moet ik zeggen dat wij niet van die extreem grote brood eters zijn, wij zijn meer van de wasa crackers of andere soort. Mijn oudste zoon van 9 eet graag Muesli.
Hier waren ze ook erg van de aanmaak siroop maar heb nu '' Helder '' ontdekt van de Jumbo. Dat is koolzuur vrij natuurlijk mineraal water met een smaakje, hier drinken ze graag de granaatappel versie. Zit per 250ml maar 0.1g suiker in en maar 2 kcal. Zo'n pak kost ook nog geen euro dus dat is ook nog mooi mee genomen
Ik vind brood bakken dus juist erg leuk scheelt ook wel... En ik heb geen machine, dus ik kneed en vorm het gewoon zelf en laat het dan in de oven afbakken. Ik maak meestal 2 broden tegelijk en dat is dan genoeg voor 1 week. Denk dat wij dus (we zijn met z'n vieren, en jullie?) ook niet zo heel veel brood eten. Soms lukt het kneden me niet i.v.m carpaal tunnel syndroom, dan maak ik een no knead bread. Brioche is inderdaad erg lekker, ik maak voor speciale gelegenheden ook wel eens een cakebrood, dat lijkt daar een beetje op.
Wij zijn ook met ze viertjes. 2 volwassenen de jongste van 5 en de oudste van 9. Kan mij voorstellen dat het kneden dan niet altijd lekker gaat. Ik denk dat wij ook zo aan de 2/3 broden per week zitten en die gaan dan echt niet allemaal helemaal op. Ik haal voornamelijk brood voor mijn man, die werkt in de haven en die heeft het dus ( vind hij ) echt nodig haha Een crackertje kan echt niet in de haven ( zegt hij ) Krijg wel gelijk zin om weer de keuken in te duiken Heb vorig weekend van mijn over rijpe bananen een heerlijk bananen brood gemaakt, was ook erg lekker. Die was trouwens wel gewoon in de oven
Ik las hier de vergelijkingen tussen Plus/AH/Jumbo Je leest weleens van die boodschappentests dat ze dandezelfde boodschappen vik verschillende winkels halen en vergelijken welke het goedkoopst is,iedere winkel heeft natuurlijk vaak een ander" C"/euroshopper merk,maar volgens mij is de Hoogvliet echt de goedkoopste supermarkt. Alleen vind ik het assortiment ivt bijv de AH niet enorm groot. Maar ik schrik echt altijd als ik moet afrekenen bij de AH
Had ik afgelopen week ook nog gemaakt! Erg lekker inderdaad, heb wel een gezondere versie geprobeerd te maken met roggemeel.
AH is inderdaad duur(der). Zelfs AH basic is vaak duurder dan het basis/c-merk van de Jumbo. Maar sowieso wil ik niet van alles een budgetmerk omdat het dan gewoon prut is. Of het lijkt goedkoop maar is het niet, bijvoorbeeld de gepelde tomaten in blikjes, van AH Basic is het vooral sap en een beetje tomaat terwijl het bij die van Lidl echt gevuld is met tomaten.