Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Hier is hoogvliet het goedkoopste.
    Plus is hier duur, maar zit om de hoek waardoor je daar toch de vergeten dingen haalt.
    Hoogvliet zit wat verder weg, 10-15 min fietsen.
    Lidl zit op 10 min lopen, ah in de stad op 15 min lopen.
    Jumbo kwartier met de auto, in een winkel centrum.
    Ah zit daar ook en ook een kleine lidl.
    Verder krijgen we volgend jaar een Dirk :)

Brood: gaat hier een brood per dag doorheen.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Hier zit Lidl het dichtsbij, daarna AH/Aldi in de stad (10 min. fietsen ofzo) en nog een andere AH en Jumbo op ongeveer dezelfde afstand. Alles makkelijk te doen dus.
    Verder nog wat andere supermarkten die wat verder zijn. Ik doe alleen bijna nooit boodschappen, dat doet mijn man.

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier zit alles op dezelfde afstanden. Plus, aldi, mcd, emte, nettorame en albert heijn. De lidl moeten we beide kanten op 20 min met de auto dus dat prijsverschil rij ik weg in tijd en geld. Jumbo zit hier ook niet.
    Ik doe alleen boodschappen als man thuis is en anders bestellen. Ik krijg nooit alles mee in de kinderwagen. De kinderen zijn echt grote eters.
    Frisdrank hebben wij dus ook nooit. Man drinkt af en toe een blikje prik. Met verjaardagen haal ik was blikjes prik in huis en drie pakken sap ofzo. De meesten drinken toch water of aanmaak. Hier liggen dus flessen water in de koelkast ;).
    Brood heb ik geen tijd voor om dat zelf te bakken. Ik hou van bakken maar als ik dan tijd heb bak ik graag wat lekkers voor het weekend ofzo.

4. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
  5. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Hallo allemaal!

Laatste tijd wat minder tijd om hier te komen ivm extra werken.

Annedore: Al heel wat goede adviezen voor jou n.a.v. jouw lijstje.
    Ik zie ook nog wel een aantal dingen staan wat ik anders zou doen.
    De rode druiven zijn best wel prijzig. Ook de sla. Wij eten sla in het seizoen en dan is het een stuk goedkoper. Ik zou een vervangen zoeken voor de filet american en de achterham

Mijn lijstje van afgelopen week:

1,37 1,4 kg trostomaten
    0,79 kg wortels
    0,89 kg peren
    1,29 spitskool
    0,55 broccoli
    1,98 2kg bananen
    1,49 rode druiven
    0,65 vanillevla
    0,99 2* karnemelk
    0,69 dubbelvla
    1,29 spekreepjes
    4,99 kg rundergehakt
    4,99 kg saucijzen
    0,75 krieltjes
    1,29 2 bakjes halvarine
    0,95 bakboter vloeibaar
    1,69 droge worst
    1,50 2* grote bakjes smeerkaas
    1,29 kip samurai
    1,09 sinaasappelsap
    3,96 4*tijgerbruin
    1,79 2 zakken bruine bollen
    1,19 kinderkoekjes
    0,79 kinderchips
    0,85 paprika chips

Totaal € 38,80. Was een goedkoop weekje. Had nog broodbeleg genoeg + aardappels/pasta/rijst en 2kg appels in huis.

Heb nu een kg tomaten met 250gr rundergehakt, knoflook en 2 uien op het vuur staan. Straks op smaak brengen met kruiden voor een pastasaus. Dit eten we vandaag met volkoren spagetti.

Van de rest vd tomaten maak ik samen met wat gehakt en uien een couscous saus. Met een kruidenpasta voor couscous als smaakmaker erdoorheen. Wij eten hier boontjes bij (boontjes heb ik standaard in de vriezer zitten)

Verder eten wij in willekeurige volgorde:
    Op koningsdag bak ik een stapel pannenkoeken.
    * Aardappels, gehaktbal en wortels + snijbonen (snijbonen had ik geblancheerd ingevroren)
    * krieltjes met gewokte spekjes/spitskool
    * aardappels, broccoli en een saucijs. Groente zal niet genoeg zijn voor ons 4-en. Maak er nog wat wortels bij.

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Vanmiddag de maandboodschappen gedaan bij de Aldi. Zal straks even mijn lijstje posten.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Vandaag hebben wij de maandboodschappen gedaan bij de Aldi, een flink stukje rijden voor ons (km of 8 gok ik zo) maar het is ons goed bevallen. Ik heb gehaald;

1,5 kg appels 1,49
    Grote tros bananen 0,87
    500 gr tomaatjes 1,99
    200 gr sugar snaps 1,69
    400 gr verse snijbonen 1,99
    1 kg aardappelen 1,58
    2 bakjes champignons 1,58
    biologische rode bieten 0,89
    2 avocado's 2,79
    500 gr witlof 0,89
    1 kg gedroogde peulvruchten (2 soorten) 1,98
    4 black angus burger 4,99
    2 xxl schnitzels 3,78
    2 x vega "vlees" 3,18
    kip saté 3,99
    2 x 3 stuks kipfilet 6,76
    rundersaucijzen 2,77
    Mexicaanse burgers 2,99
    biologische braadworsten 1,89
    3 x 400 gr biologisch rundergehakt 6,27
    Voorgevormde gehaktballen 6 stuks 2,58
    2 x visfruit 3,98
    slavinken 2,40
    2 x kipspiesjes 3,78
    2 x wraps 1,58
    1 kg zilvervliesrijst 1,39
    wasmiddel zwart 2,29
    Minion ijsjes 1,79
    wasmiddel kleur 2,85
    pot mayonaise 1,09
    doos tissues 1,19
    2 x snoepdoes 3,58
    hygiënische doekjes 1,29
    4,5 kg Surinaamse rijst 3,99
    12 vrije uitloop eieren 1,98
    1 l olijfolie classic 4,79
    1 l zonnebloemolie 1,19
    Biologische penne 0,89
    alu folie 1,39
    2 x patentbloem 0,78
    croissantdeeg in blik 1,09
    3 x vloeibare bakboter 3,27
    kristalsuiker 0,69
    1 biologische sap 1,59
    2 x tomatenketchup 1,58
    2 x roomboter 1,70
    Spelt muesli 2,19
    2 mozzarella 0,90
    bruine bonen pot 0,75
    yorkham 1,39
    Gerookte zalm 3,19
    2 x verse vissalade 2,58
    Filet Americain 1,09
    1 pakje gevulde koeken 1,49
    1 pot a 825 gr Nutella 4,69
    32 stuks koffie cups 4,98
    biologische oerwafels 1,25
    2 x biologische glutenvrije crackers 1,98
    2 kg biologische speltmeel 3,98
    biologische agave siroop 2,39
    fairtrade honing 2,49
    6 x biologische passata 8,34
    biologische pindakaas 1,99
    biologische notenpasta 2,99
    2 x tonijn in blik 2,30
    toiletpapier 16 rol 3,49
    1 l frambozen vla 0,99
    2 x 500 gr biologische kwark 2,78
    1 blok jonge kaas 4,76
    halfje biologische meergranen 0,99
    2 l biologische melk 1,70
    1 x vegan kokosyoghurt 2,29

Veel voorraad, er was veel op. Een doos snoep is voor de juffendag morgen op school. Voor het eerst zwart wasmiddel, merk dat mijn eigen wasmiddel niet altijd goed werkt voor de overhemden van man (zwart), een fles wasmiddel voor nood als mijn eigen op is. Aantal lekkere dingen (vla, gevulde koeken), krijgen veel visite en eters de komende tijd.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Moet alleen nog naar de Ah voor doekjes, luiers, babyvoeding en Amerk voeding voor de huisdieren.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik wil trouwens ook nog wat extra groenten en fruit halen, even kijken of ik dat in de supermarkt doe of van de week op de markt.

Ons menu komende week is;

Ma; Aardappels, witlof met kaas uit de oven en slavink (moeder + broertje aten hier en wouden dit graag)
    Di; Pittige Texaanse chili met zilvervliesrijst
    Woe; Beetje afhankelijk van hoe onze dag verloopt of we eten onderweg wat en anders maak ik linzensoep
    Do; Snijbonen stamppot met biologische braadworst
    Vrij; Penne pasta met een champignon-walnotensaus
    Zat; Eten we bij schoonouders
    Zon; Black Angus burgers op zelfgemaakte broodjes met pastinaak frietjes uit de oven (vriendin komt eten)

10. j87

j87 Actief lid

14 jan 2010
    483
    0
    0
    NULL
    omgeving utrecht
    Hoihooi allemaal!!!

Wat een geweldige tips!!!
    Het is een tijdje geleden dat ik hier geweest ben. Maar heb inmiddels wel beetje bij gelezen.
    Wij zijn steeds meer alles vers gaan maken. Alleen brood word nog een uitdaging 😋

@elena wat voor een koelkast heb jij? Ik zou dat nooit allemaal kwijt kunnen😂 al die boodschappen... Weet jij dan al voor de hele maand een menu?

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Haha, wij hebben een Amerikaanse koelkast. Past flink wat in :cool: Nee, ik maak geen maandmenu. Vlees en voorraad koop ik voor een maand, de zuivel en groenten en fruit zijn voor een week vaak. Ik koop alleen dingen waarvan ik weet dat we ze gebruiken en die multifunctioneel zijn (zoals gehakt of kipfilet) en dan plan ik daarom heen mijn weekmenu met de verse andere boodschappen.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Supermarkten; Wij hebben op loopafstand een Coop, iets verder lopen een kleine Ah. Op fietsafstand een Jumbo en 2 grotere Ah's. Verder moet ik ongeveer 15 minuten fietsen voor de Deen en kleine Lidl en voor de grote Lidl ongeveer 25 minuten fietsen. We hebben ook een stuk verderop een mini Plus maar die is echt super duur. En beide kanten op is zo'n 8 km verderop een Aldi te vinden. En ook ongeveer 15 minuten fietsen verderop zit de Ekoplaza, daar kom ik alleen voor de speciale dingen soms. Daarnaast werk ik in Amsterdam en haal ik daar weleens bij diverse supermarkten boodschappen. (Vooral Ah, Lidl of de Landmarkt en als ik in Noord ben de Jumbo Foodmarkt) Ik wissel vooral af tussen huismerken, biologische merken, heel soms een Amerk en voor dingen als tomatenpuree heb ik de goedkoopste blikjes van een paar cent, dat verwerk ik toch in een gerecht en proef je echt geen verschil in dan.

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ga dit topic ook even volgen.
    Wij halen regelmatig vers producten bij de Van der Valk versmarkt. Alleen de aanbiedingen, maar echt topkwaliteit.

Verder fruit dat snel op gaat bij de turkse supermarkt. Het is minder lang houdbaar als dat van de groenteboer, maar vele malen goedkoper. Noten etc zijn vaak ook goedkoper bij de turkse supermarkt. Kruiden haal ik in grote hoeveelheden bij de aziatische toko

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Krulpeterselie, ik heb het er even met mijn man over gehad. Over ons verwende gedrag met bepaalde producten :D Ik ga zo eens mijn lijstje op jumbo.nl aanpassen en kijken wat er gebeurt als ik verander wat jij aangaf. Maar die frisdrank blijft anders krijg ik oorlog hier :p

elena: ja, die AH perla zijn lekker, die drink ik nu :) Hema zijn ook lekker, maar wel 2 euro voor 10.

Miranda: een van de lekkerste dingen....zelfgemaakte pastasaus :):):)

Die winkels die jullie noemen heb ik helaas niet hier. Lijken mij ook best goedkoop. En een Ekoplaza daar droom ik van ;):D

Ik heb op loopafstand een AH, Lidl, Deka en Kruidvat en dierenwinkel. En op acceptabele rijd afstand een Jumbo, Deen, Aldi en nog heel veel meer AH's. En aan de andere kant van de stad zit de Plus en een Boni.

Overigens wil ik bij een goede supermarkt met uitgebreid assortiment, voldoende personeel, schone omgeving, gratis parkeren, geen muntje in de karretjes en supergoede service best wat meer betalen eigenlijk. Mijn AH is dus zo. Ik kom er zo graag. De Jumbo is een probeersel, maar er is best grote kans dat ik toch terugga naar de AH. Gewoon omdat ALLES daar gewoon goed is en goed geregeld is. Het is een franchisenemer die echt heel goed voor zijn winkel en klanten zorgt. Dat is mij op zich wel wat waard :)

15. j87

j87 Actief lid

14 jan 2010
    483
    0
    0
    NULL
    omgeving utrecht

Slim idee!!! Misschien wel goed idee om hier te doen😊 Wij willen misschien een extra koelkast in de berging. Kan je nog wat extra dingen kwijt.
    Mag ik vragen wat je zoal aan maandboodachappen uitgeeft?

Ik kook vaak verse soep voor mijn dochter. Die eet momenteel erg slecht. Alleen soep vind ze lekker. Krijgt ze toch wat vitaminen binnen. Hopelijk is het een fase!

Iemand nog een idee voor gezonde snacks? Ze lust helaas ook nog geen fruit!!

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Annedore; Je mag wel een Ekoplaza hebben van me hoor :p Wij hebben er hier echt heel veel in de omgeving. De landelijke concept store zit zelfs nog op fietsafstand (+-35 minuten ofzo). Fijne winkel alleen onwijs duur. Kom er voor de echt speciale dingen zoals vezelrijke wraps, quinoa wafels, speciale bak producten en biologische citroenen want daar gebruik ik het rasp ook van.

@J87; Wij zijn tussen de 300 en 350 euro per maand kwijt. Wij zijn met twee volwassen, een kleuter die heel goed eet, een baby (krijgt biologische melk en eet verder met de pot mee en anders biologische voeding + echte pampers). Een kleine hond die alleen Amerk voeding blieft en twee poezen die wel alles eten wat los en vast zit :p
    Wat betreft de gezonde snacks, hier zijn de snacks; fruit, rauwkost (komkommer, tomaat, wortel, paprika), dingen als rijstwafels, oerwafels, speltmatzes, etc, evt met beleg maar ook gewoon zonder en zelfgebakken tussendoortjes. Oh en smoothies maak ik ook vaak en daar dan een paar lepels havermout doorheen dan vult het lekker.

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Snacks eten wij fruit of rauwkost, soepstengels, rozijntjes, rijstwafels of af en toe een mariabiscuit.
    Soep: ik heb gisteren soep gemaakt zonder pakjes of bouillionblokjes. Was echt heerlijk! Veel kruiden erin gedaan zolas ik dacht dat lekker was en proefde geen verschil. Alleen is het dan zonder zout en enummers dus heerlijk gezond.

18. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Bij ons in het dorp hebben wij alleen een poiesz supermakt. Verder niets.

10 km verderop hebben wij een lidl, aldi, ah en een jumbo.

Ik ga altijd 10 km verderop de weekboodschappen doen en haal aantrekkelijke aanbieding bij de supermarkt in ons dorp.

Tussendoortjes:
    Hier eten de kinderen naast fruit graag tomaatjes, reepjes paprika en komkommer. Rozijntjes, een soepstengels met stukje vleeswaren erom heen. Blokje kaas of een augurk in vleeswaren.

Zoon zit in een groeispurt en eet nog wel een extra boterham, krentenbol of roggebrood tussendoor.

Maar ze krijgen hier ook wel een snoepje, koekje of een waterijsje. Soms krijgen ze wat chips maar dat is niet wekelijks. Ze eten verder goed fruit en groente dus vind dan eens wat lekkers prima.

19. j87

j87 Actief lid

14 jan 2010
    483
    0
    0
    NULL
    omgeving utrecht
    Soep zonder kunstmatige dingen is erg lekker!! 😄 Welke had je gemaakt?

Thnx voor de tips. Ik ben vanmiddag door de regen naar de ekoplaza geweest. En lekkere dingen gehaald. Mijn dochter heeft een volkoren rijstewafel op!!! Ze wilde er nog 1 dus viel in de smaak. Haha.

Ik vind het knap hoe jullie vaak voor weinig geld toch heel lekker en gezonde dingen maken. Ik heb echt moeite om binnen budget te blijven. Maar gaat steeds beter gelukkig.
    Heb hier hoop fijne tips 😄

Mijn zoontje eet overigens als een bouwvakker haha. Die eet mij eruit 😂

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Tussendoortjes; Oh ja, onze oudste eet zo de augurkenpot leeg :p Ik haal altijd zo'n hele grote pot. Gaat er hier zonder problemen doorheen haha.

@J87; Wat heb je voor die volkoren rijstwafels betaald? Die hebben ze ook bij de AH namelijk.

Deel Deze Pagina