De volkoren wafels waren 1,30 euro. Wat kosten ze bij de AH? Eten jullie veel Hollands? Of meer wereldse gerechten?
0.94 cent bij de Ah. En die zijn ook biologisch. Wij eten meer werelds, het is een uitzondering dat er deze week twee keer aardappels op het menu staan. Gisteren was meer op verzoek van mijn moeder. Die zit midden in een verbouwing en kan thuis nu niet koken.
Oh dat scheelt nog eens wat! Thnx! Ze hadden wel veel lekkere dingen! Mijn zoon koos voor speltbrood en mijn dochter een zakje met linzen pasta haha nu nog het op eten😄 Wij eten ook vaak werelds. Vind het ook leuker on te maken. Maar vind het knap dat je voor 350 euro per maand kan doen. Ik zit vaak toch nog op 400 a 450. Wil dat bedrag toch erg graag terug brengen.
Weekmenu van ons deze week (en wel vaker): maandag: wraps (met kaas, tomaat, kip, wortel of kool, ui, knoflook en een extra groente bijvoorbeeld courgette) dinsdag: stamppot (andijvie of boerenkool, met jus en rookworst) woensdag: mie (met kip, wortel of kool, ui en een extra groente zoals champignons of paprika) donderdag: simpel aardappelgerecht met boontjes of broccoli en spek vrijdag: zelfgemaakte pizza (met tomaat, mozzarella en soms overgebleven groente) zaterdag: bij schoonouders zondag: spaghetti met spek, tomaat, wortel, ui en eventueel overgebleven groente Kip kopen we bij de aldi, net als de kleine wraps, kaas, mozzarella, tomatenproducten en groenten. Brood halen we er ook voor 79 cent.
Even een tip voor de mensen die via de Jumbo online hun boodschappen bestellen. Als je de code THUISBEZORGDFLYER invult dan krijg je weer 10 korting bij een bestelling van minimaal 50
Wij eten ook meer werelds. Of op zijn minst hollands in een werelds jasje. Zoals van de week staan er krieltjes op het menu met sperziebonen. Hier maak ik dan een eenpansgerecht van met ui en paprika, ketjap manis en een flinke lepel sambal manis. Mijn man lust geen agv. Alleen een stamppot zoals boerenkool gaat nog. Deze maand heb ik gemiddeld 70 per week uitgegeven aan boodschappen. Daarnaast wat extra fruit op de zaterdagmarkt. Luiers 45 euro. Met 100 per weken komen we dus nog steeds prima toe incl de pers verzorging, luiers, extra's.
Mijn week menu vanaf aanstaande vrijdag: ( We eten het niet exact op die dagen hoor, kan nog wel eens verschillen ) Vrijdag: Gebakken aardappeltjes met sperzie boontjes en een snitzel Zaterdag: Andijvie stampot met spekjes, zure komkommer en een gehaktbal Zondag: Lasagne Maandag: Soep met zelf gemaakt knoflook kruidenboter brood Dinsdag: Stoofschotel met kip en rijst Woensdag: Chili Con carne met rijst Donderdag: Afbakbroodjes met beleg naar keuze. Mijn lijstje van deze week bij de Jumbo: 1 kg peren 1.25 2 komkommers 1.38 2 kg bananen 1.98 1 kg kinderappels 1.99 1 kg elstar appels 0.99 3 prei 1.17 Bakje champignons 0.83 1 Courgette 0.60 1 Winterpeen 0.20 Pot witte bonen in tomatensaus 0.81 Blik Tomaten soep 1.71 Honig mix chili con carne 0.85 Honig mix lasagne saus 1.29 Lasagne bladen 1.09 2 Stokbroden met kruidenboter 0.78 3 pakken van 6 afbak broodjes 1.32 750 gr rundgehakt 3.96 800 gr kipfilet 6.00 4 kippen dijen 2.46 300 gr gerookte spekjes 1.28 Pakje roomboter 0.95 2 pakken melk 1.72 2 pakken drink yoghurt ( huismerk ipv Optimel ) 1.66 2 pakken duo dubbeldrank 1.52 2 pakken helder 1.86 Fles van 1 liter aanmaak siroop 0.79 2 x 10 pack fruitdrink 3.00 Doos van 10 eieren M 1.89 Kookroom 0.73 Creme Fraiche 0.39 600 gram aardappelschijfjes 1.30 Geraspte kaas 1.31 Pak Komijnen kaas ( plakken ) 1.74 Pak 48+ kaas ( plakken ) 1.74 Daneroll brood deeg 2.09 2 x pak verkade volkoren koekjes 1.89 Ham Kaas chips 1.21 Knoflook saus 0.82 Totaal Jumbo: 56.35 ( Dit is inclusief 10 euro korting, twee statiegeld kratten ) Dan moet ik alleen bij de Aldi nog halen: Andijvie 400 gr 0.99 Gemengde sla 0.65 Volkoren Brood 0.79 Pot oregano kruiden 0.99 Totaal Aldi: 3.42 Ik zou voor aankomende week klaar kunnen zijn voor 59.77 Dit kan iets meer worden maar dat ligt er maar net hoeveel brood we deze week eten anders zou er misschien nog 2 x 0.79 cent bij komen maar goed, dat is niet veel
elena smaakt notenpasta nu hetzelfde als pindakaas? misschien gekke vraag maar ik vraag me dat al zo lang af
Wij eten van alles wat. Mijn oudste is dol op gekookte aardappels met groente en iets vegetarisch, dus dat eten we 1 x per week Ik ben dol op soep, dus dat staat vaak ook op het menu. En verder sla ik veel recepten op via FB en op Pinterest. Ik houd erg van koken Die link die hier stond heb ik vandaag gelezen en heb er nog wat onderzoekjes bij gezocht. Het blijkt dus dat de prijzen van supermarkten enorm fluctueren door de jaren. En dat het heel erg uitmaakt WAT je koopt. Als je meer groente en fruit koopt dan ben je bij de Jumbo duurder uit. De Jumbo is erg goedkoop met kruidenierswaren, maar behaalt de winstmarge via de versproducten. Ik had mijn weekmenu aangepast, want ik vond het toch te veel groente ontbreken. Ik wil graag elke dag (minimaal) 300 gr groente eten en 2 stuks fruit. Daar kwamen we niet aan. Dus nieuwe boodschappenlijstjes ingevoerd bij AH en Jumbo. De AH was 1 euro duurder dan de Jumbo. Meer verse groente betekent dus idd dat de hoogte van de kassabon rap oploopt bij de Jumbo. Nu weet ik dus dat het bij de AH en de JUmbo 100 euro zou kosten en dan ga ik het morgen halen bij de Lidl Ben ik benieuwd wat ik af moet rekenen
Nee, het smaakt anders. Maar laat je niet foppen, want veel notenpasta's bevatten vaak evengoed een behoorlijk aandeel aan pinda's
Vanaf morgen courgettes voor 29 cent per stuk bij de Lidl en ook de smaak trostomaten hebben ze in de aanbieding. Ik kijk altijd van te voren wat de groente/fruit aanbieding is. En dan bedenk ik daar een maaltijd mee. Courgettesoep of de courgettes vullen met gehakt en ui. Beetje kaas eroverheen en afbakken in de oven. Courgette in plakken snijden, kruiden en in een grillpan bakken.
Ligt eraan welke je haalt. Ik haal ook weleens amandelpasta en die is gewoon gemaakt van 100% amandelen. Deze van de Aldi gebruik ik voor door de smoothie of havermout.
@Annedore; Ben benieuwd wat je kwijt bent morgen bij de Lidl. Ik ga morgen ook nog even groenten en fruit bij scoren. Heb sowieso spinazie nodig voor smoothies. Misschien ga ik wel even koffie drinken bij mijn moeder dan kan ik ook even naar de Lidl daar voor de courgette's en tomaten.
Oh mooi! Dank voor de tip Tomaten én courgettes staan op mijn lijstje! De jongste is dol op tomaat, dus die eet elke dag bij de lunch sowieso tomaat. De oudste eet liever komkommer. We eten altijd bij de lunch groente in de vorm van tomaatjes, komkommer, wortels, sla, soep, groene smoothie of groenteomelet. En dan bij het avondeten de rest van wat ikzelf de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vind Ik ga dus volgende week een ander menuutje maken: Vr (heb ik nog in huis): broccoli, vega, aardappels Za: broodje gebakken ei (man en ik eten samen, kindjes uit logeren) Zo: Bloemkoolsoep met stokbrood en hummus Ma: Courgette/ricotta 'fritters' met een broodje en sla Di: zoete aardappel frites met salade en honing chili kip Wo: ham/kaas gnocchi (met mais en paprika en ui) Do: vissticks met doperwtjes en worteltjes en gebakken aardappeltjes
Ik ben ook benieuwd Ik wil mijn boodschappenlijstje wel posten, kunnen jullie vast gokken Weet je wat ook lekker is door smoothies? Boerenkool! Maar dat weet je vast al
Wij vinden gevulde courgette's ook erg lekker. Ik vul ze altijd met een mengsel van quinoa, tonijn en diverse groenten, klein beetje kaas erover en even in de oven.
Haha ja dat is ook erg lekker maar inmiddels niet meer in het seizoen. Als het in het seizoen is dan haal ik altijd een hele stronk bij de Turk hier, vaak een hele kilo dan voor 3 euro ofzo.
Mijn boodschappenlijstje voor morgen, voor een week: pindakaas 30 eieren 2 repen pure chocolade koffie mais ijsbergsla bloemkool 2 komkommers paprika trio 2 kilo bananen 1 kg kiwi's 2 courgettes 3 doosjes cherrytomaten (of gewone als die flink goedkoper zijn) 2 citroenen net mandarijnen 400 gr kipfilet 2 x vleeswaren 300 gr ham 2 bakjes hummus oude kaas 2 geraspte kaas chips japanse mix 3 roomboter 2 x sap muesli notenmix rauwe cashewnoten 3 yoghurt 2 melk 1 bekertje slagroom aardappelschijfjes vissticks 800 gr doperwtjes en worteltjes (hoop dat ze dat diepvries hebben) 2 blikjes bier wasverzachter wasmiddel kleur wc papier allesreiniger billendoekjes 4 fris 3 water 3 desem brood 4 stokbrood rijstwafels Lijstje Boni: gnocchi, 100 gr ricotta, zoete aardappel frites, 10 smuldier, Potje voor Tom, 1 bruin biertje Moet toch kunnen voor 100 euro?