Het weekmenu is af en de boodschappen binnen: Uit eten Chili drumsticks+boontjes+rijst Pompoen/groentensoep+hartige taartjes Ciabatta met pesto, tomaat en rucola Bruine bonen+aardappelen en filetlapje Nasi+ Speklapjes in ketjap en Javaanse gehaktrolletjes Krieltjes+kibbeling+sla
Ons menu: Morgen: kaasburger, rauwkost en aardappeltjes Zondag: aardappels met gewokte spitskool/spekjes Maandag: tomatensoep (vers gemaakt) met broodjes Dinsdag: pastasaus gemaakt van gehakt, tomaten, ui, 2 paprika's en een courgette. Met volkoren macaroni.
Ik eet nu even drie weken alleen met m'n jongste dochter dus het zal wel veel Nederlandse prakjes worden, daar is ze dol op.
hier beetje inspiratieloos man lust weinig en probeert ook niks. za: brooddag zo: bloemkool / aardappels / gehaktbal ma: kip parmigiana di:wortels / geb aard / schnitsel wo: quiche met soep do: patatjes Vr: pasta Lijstje word Lidl : boerenburger -> diepvries Parmezaanse kaas als ze dat hebben Kipfilet Olijfolie Mozzarella Tijm (als ik nog naar de markt ga haal ik dat daar) Krieltjes Prei Spekreepjes Slagroom Kaas Eieren Wat groenten voor in de pasta en quiche Bananen Appels Plus Gehakt Pasta Schnitzels Hartige taart deeg Eten hond Melk Morgen halen van nieuwe acties Wortels Soep Paté (broodbeleg)
Hier een heel kort weekje. Donderdag gaan we een dagje naar mijn ouders aan zee (staan er op de camping) en vrijdag en zaterdag gaan we plots een nachtje weg zonder de kinderen. Ik ben zo ontzettend moe en de kids kosten me zo veel energie dat mijn man oppas heeft geregeld. Dus deze week alleen ma/di/wo eten kopen + de maandboodschappen bij de lidl halen. Ik haal altijd boter/vleeswaren/wraps etc. in 1 keer. Voor het einde van de maand kom ik er nog wel 2 keer voor de verjaardag van mijn dochter en die van mezelf. Voor zondag regelt mijn man vrijdagmorgen eten (Moederdag), maar dat zal wel niet al te ingewikkeld worden want we zullen wel 2 niet zo gezellige, vermoeide kinderen hebben. Ma: Spinazie uit de oven (met ei en kaas) en aardappels Di: Lasagne (restje uit de vriezer man is er niet) Wo: Broccoli met aardappelen en vlees. Boni: Spinazie 1 euro Plus: Broccoli Bakker: Brood Lidl: Koffie 2x Stroopwafels Vloeibare boter 2x Gewone boter 2x Vleeswaren 8x Geraspte kaas Mozzerella Wraps Gezeefde tomaten Tomatenpuree Snoep kinderen(kleine zakjes) Notenmix Er zal nog wel wat bijkomen, maar veel zal het niet zijn.
Zie weer mooie lijstjes voorbij komen @Islah; Gaan je man en je oudste naar Tunesië? (Daar komt je schoonfamilie toch vandaan of ben ik nu in de war met een ander lid?) @Annedore; Bij de Lidl verkopen ze wel losse zoete aardappels, moet je alleen nog zelf snijden dan voor friet. @Saar; Lekker uitrusten dan de komende tijd! Ook fijn van het gratis fruit
lijstje lidl 0,52 bananen 0,67 appels 4,20 kaas jong belegen 0,39 1 prei 1,29 spekreepjes 0,89 boterhamworst 1,99 italiaanse kaas (zak parmezaanse) 1,50 2× mini krieltjes 1,12 kalkoenfilet 0,45 mozarella 1,49 scharreleieren 1,69 hagelslag 1,39 mini stars koekjes 1,99 smarties 2,99 kipfilet haasjes totaal 22,57 plus 2,50 2 wienerschnitzels 5,50 rundergehakt 1kg 1,59 cremepaté 2,69 druiven 2,18 2x melk 0,68 slagroom 250 ml 2,78 2x witte bollen 1,58 rond tarwe 1,25 deeg hartige taart 2,00 2x penne pasta 0,97 chips paprika 0,97 chips naturel 0,59 chips bunnies 4,29 beneful hondenbrokken korting gehakt - 1,31 pate - 0,59 druiven -1,40 bollen -0,40 pasta -1,00 chips - 0,15 totaal 24,73 brood is koemelkvrij voor mason, donderdag gaat dochter met een kleedje ergens spulletjes verkopen dus daardoor wat lekkers gehaald. gehakt ook voor in de vriezer gehaald. nog halen: wortels, koffie, brood, groenten, pakjes drinken. en moet eigenlijk naar de kapper. dinsdag sollicitatie voor vakantiewerk
Vandaag komen weer alle reclamefolders beschikbaar in de app en dan maak ik altijd een nieuw weekmenu. Ben benieuwd op wat voor bedrag ik uit kom, aangezien ik niet meer wil uitgeven dan 60,-
De aanbiedingen stellen helaas niet zoveel voor. Dus heb zelf, met behulp van pinterest, een menu bedacht Maandag: spaghetti + sla Dinsdag: stamppot bietjes + verse hamburger Woensdag: kipkluifjes uit de oven, mac and cheese en broccoli Donderdag: zelfgemaakte pizza Vrijdag en zaterdag: pasta salade Zondag: broodje vis (kibbeling, vissticks) Maandag: udon noodles, broccoli, snijboon, kip, champignon met ketjap/sesam saus Dinsdag: kip cordon blue, witte bonen in tomatensaus en rösti rondjes met spek/ui van aviko Woensdag: "pizza" ovenschotel (rigatoni, chorizo, rode saus, ui, paprika, champignons met een topping van mozzarella en plakjes kalkoensalami) Woensdag of donderdag maar even boodschappen halen. Voor het eten tm woensdag heb ik alles nog in huis.
Islah: Had er helemaal overheen gelezen, maar 3 weken poeh dat is best lang. Mamachantal: Wat spannend dinsdag. Hopelijk lukt het. Iets lekkers moet af en toe ook kunnen toch? 2littlemonkeys :Lekker menu hoor. Hier mijn lijst van de Lidl: 2x koffie 5 Spinazie 1.49 2x geraspte kaas 2.38 Mozzerella 0.45 Gebraden gehakt 0.49 Leverkaas 0.49 Gelderse gekookte worst 0.89 Cervelaat 0.86 Leverworst 0.62 Schouderham 0.79 Fritessaus 1.29 2x halvarine 1.3 2x basis 1.9 tomatenpuree 1.29 4x gezeefde tomaten 1.96 2x wraps 1.58 Party mix 1.99 Notenmelange 2.39 Stroopwafels XXL 1.79 2x ontbijtkoek 1.38 Totaal 30.35 Ik had teveel om naar de boni toe te gaan voor de spinazie. Nu dus 50 cent duurder uit, maar wel luiere spinazie want gewassen. Ga ik van die 50 cent maar schandalig genieten in de zon
Ik heb ook boodschappen gedaan: 6 brood 4x afbakbrood (waarvan 2 luxe met tomaat enzo erin) Kalkoenfilet Leverworst Grillham Ijsbergsla 3x prei 4x Courgette 4x Paprika 2x aardbeien Ananas 5 kg aardappels Yoghurt 5x wolkentoetje 3x 2l melk 1 krat jupiler (doen we 6-8 weken mee maar wel 14 euro in een keer) 2x 10 eieren Tomatentapenade 2x chips Gehakt Kipfilet Satesaus Kokosmelk Thaise curry Basterdsuiker Nutella Maizena 2x 6 danoontjes (merkloos) Creme brulee Cashback: 6 pack radler 2x bbq marinade 1x knijpfruit goodies 1x rijst met linzen 1x struik soep in zak Totaal was het 76 met cadhbak eraf 65 euro. Menu: Thaise curry verse tomatensoep met afbakbrood Eten bij ouders ivm verjaardag. Wel vlaai gebakken met room en aardbeien. Rest eten we wat voorraad op.
Oh ja die cashback actie bij de plus nu inderdaad. Die wil ik ook gaan halen behalve de soep. Dat eten wij helemaal niet.
Is eigenlijk altijd zo rond deze tijd, tenminste vorig jaar en twee jaar geleden ook al... Waarschijnlijk komen er over een paar weken weer aanbiedingen.
AH en lidl hadden ze laatst in de aanbieding even goed in de gaten houden, komt vast wel weer een bonus ofzo binnenkort. Ik heb net de kip half verbrand en de broccoli is twijfelachtig (die is wat lichtgroen) Ben helaas al terug van boodschappen doen, anders had ik een nieuwe meegenomen. Bij de lidl heb ik enorm veel broodbeleg gekocht en een blok kaas. Daarbij wel wat lekkers voor de kids en vriend en nog wat dingetjes die ik voor het weekmenu nodig heb. Morgen nog de rest halen bij AH. In totaal ben ik ongeveer 80,- kwijt deze week. Mijn vriend gaat nog wat voorraadspul inslaan, maar dat neem ik niet mee in dit weekbudget.
De aardappels waren helemaal op dus moest echt nieuwe hebben. Heb vanochtend 4,99 betaald voor 5 kg. Heb deze week wat kleine boodschappen gedaan. Oa aardappels, biologische sperziebonen, vleestomaten en kiwi's. Nog wel meer maar moet de bonnetjes er dan even bijpakken. In ieder geval nog geen 20 euro tot nog toe. Wat wij verder eten deze week; Ma; Hadden we Mexicaanse burgers met avocado en vleestomaat, daarbij frietjes uit de Actifry (de Mexicaanse burgers waren doorgeschoven van zondag) Di; Oudste was uit logeren en man had drie uur in de file gestaan en was pas om 21 uur thuis. Hebben toen makkelijk gedaan omdat ik het huishouden en de zorg voor de jongste had gedaan na werk (ben nog steeds herstellende dus daarna was ik echt bekaf) - Kipspiesjes uit de oven met satesaus en frietjes van de snackbar Woe; Biologische sperziebonen, zelfgemaakte aardappelpuree en man en ik delen een xxl schnitzel, oudste eet visfrietjes uit de oven Do; Courgette gevuld met quinoa, tonijn en diverse groenten uit de oven Vrij; Biologische volkoren penne pasta met een bolognese saus (simpel, drukke dag) Zat; Misschien bij schoonouders anders bak ik spelt pannenkoeken thuis Zon; Rode linzen dahl met Surinaamse rijst
Wij eten in deze tijd juist heel veel aardappelen, enige periode dat er nl Malta-aardappels verkrijgbaar zijn. Betaal 2,99 voor 3 kilo bij de Jumbo en dat zijn ze absoluut waard, zo lekker zijn ze!
Ik weet niet of je toegang hebt tot de Makro (of een pas kan lenen) want die hebben nu 5 kilo voor 1,59 (incl. btw)
ik pak de grote aardappelen bij de aldi altijd zakje 2.5 kg.geloof 1,49? ongeveer zijn fijn voor alles morgen maak ik b.v. zelf patat ervan met zuurvlees