Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. j87

j87 Actief lid

14 jan 2010
    483
    0
    0
    NULL
    omgeving utrecht
    Verjaardag doe ik vaak een stokbroodje met wat salades. Chippies voor de kids en maak vaak wraps met van alles erin😄

2. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    hier met een verjaardag taart, chips, toastje met smeersel en vaak hapjes.

Iemand nog recepte/ideeën met gehakt?

ik heb nog meerdere grote en kleine verpakkingen in de diepvries en ben een beetje inspiratie loos.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Verjaardag; Ligt er een beetje aan maar meestal 2 tot 4 zelfgemaakte taarten/cupcake soorten (en dit zijn niet altijd grote hoeveelheden, kunnen ook maar 6 cupcakes van een soort zijn). Rauwkost, evt met dip. Toastjes en pita's met diverse (zelfgemaakte) salades en smeersels zoals hummus. Kaas en/of worst. Eigenlijk is geen enkele verjaardag hetzelfde.

@Gehakt recepten; Chili, wraps, gehakthachee, lasagna, pasta, zelfgemaakte hamburgers, spaghetti met balletjes, spinazie gehakt taart en Krulpeterselie heeft een lekker recept, ik heb het inmiddels aangepast maar het komt op een laagje gekruid gehakt, dopers/wortels en een laagje aardappelpuree uit de ovenschotel neer. Gehaktbrood, gevulde paprika's met gehakt. Gehakt is zo veelzijdig.

4. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    en elena jij al weer de maandboodschapjes gedaan?

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb een deel binnen. Zit midden in mijn werkweek dus moet elke dag een deel halen, verwacht morgen klaar te zijn als mijn planning volgens plan blijft gaan. Zal dan mijn lijstje posten.

6. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik deed vroeger voor verjaardag altijd heel uitgebreid. Stond ik uren in de keuken voor lekkere hapjes. En eigenlijk ging het dan nooit op. Laatste jaren ben ik wat makkelijker erin geworden. Ik maak alleen soms nog wat wrapshapjes, of een salade caprese stokje, bijv. Maar blokjes kaas/worst en bijv. mini groente loempiaatjes doen het, bij ons gezelschap in elk geval, altijd het beste eigenlijk.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Voor de gene die bij de Jumbo bestellen. Je krijgt nu weer €10 korting met de code BEDANKT2016 en als je ook nog eens een bakje snoep tomaatjes koopt van het merk tommie en je vult aan het einde ook de code TOMMIES in dan krijg je die gratis ;)

Just a tip.

Wij waren deze week ( vanmiddag opgehaald ) 72 euro kwijt maar dit was inclusief 3 flessen robijn wasmiddel. Dus best nog netjes gedaan :)

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Hmm die heb ik vorige week gebruikt bij mn 1e bestelling :(

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Verjaardag: dat is hier altijd uitgebreid. Kan ik me eindelijk uitleven in mijn hobby: koken en bakken.
    Voor dochters verjaardah worden het drie taarten. Een van cake met viervruchtenjam, botercreme en marsepin. Een van cake, slagroom, aardbeien en aardbeienjam en van die nootjs erop. Slagroomtaart dus. En de ander wordt vlaaideeg met banketbakkersroom en aarbeien en daarover een gelei.
    Als hapjes gevulde eieren, wraps met gerookte kip, sla, bosui. Wat worst en komkommer, worteltjs toastjes met zelfgemaakte salades.
    Als avondeten soep met broodjes en wraps met gehakt, kidneybonen, groentes en tomaten. Lekker maar makkelijk. En ook niet te zwaar op de maag na taart enzo.

Gehakt:
    Wij eten veel gehakt in even zoveel gerechten. Bijvoorbeeld Wraps, Chili con carne, Macaroni, Gehaktballen en dan met jus invriezen. Makkelijk voor werkdagen. En idd de ovenschotel.
    Onderop pittig gekruid gehakt met gebakken uitjes. Daarop wortels, doperwten en daarop aardappelpuree. Eventueel kaas erop en 20 min op 200 graden in de oven.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Gewoon even een ander email adres gebruiken ;)

Ik heb hier ook 4 verschillende email adressen die ik gebruik.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    ohja :D

Gehakt: lasagne/wraps/taco's/beef shanghai/ gehaktballen/pasta

12. j87

j87 Actief lid

14 jan 2010
    483
    0
    0
    NULL
    omgeving utrecht
    Ik ga toch ook maar eens mijn boodschappen online bestellen 😄 Vind alleen zo gek gevoel om het op te halen. Woon er 500 meter vandaan hahaha

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Zo de bestelling voor morgen maar maken maar ben echt inspiratie loos

Is er een minimum bestel bedrag bij jumbo?

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat maakt toch niets uit? Als het je financieel scheelt zou ik daar gewoon maling aan hebben hoor :)

15. j87

j87 Actief lid

14 jan 2010
    483
    0
    0
    NULL
    omgeving utrecht
    Ik denk dat het zeker scheelt omdat je niet van alles ruikt en ziet wat ook nog lekker is😄 Ik ga het gewoon eens doen. 😄

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Heeft iemand nog een recept voor een groenten/kippen soep? :)
    Of chinese tomaten soep? :)

17. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    bedankt dames voor de ideeën.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Stap-voor-stap kippensoep - Recept - Allerhande - Albert Heijn

De basis is makkelijk. Alleen wortel (winterpeen), prei en kip. Zelf vind ik minimaal de tijm erdoorheen wel erg lekker.

Als de kip goed gaar is, kun je het vlees heel makkelijk van het bot halen en in de soep of in een ander gerecht verwerken. Soep maken is heel makkelijk als je het een paar keer gedaan hebt.

Wat ik doe bij bijvoorbeeld runderlapjes is het 'vet' waar altijd nog wel wat vlees bij zit, gebruiken om bouillon van te trekken (dus groentes erbij, vlees, water en opzetten). Dan heb ik een mooie zoutloze basisbouillon van goedkope groentes en 'afvalvlees' (wat ik naderhand verwijder) en doe ik dat in bakjes in de vriezer

19. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Hier de financiën even bekeken en we moeten het deze maand met 150/175 euro doen.... pfff weer een uitdaging! Biologisch zit er dus komende maand niet in.

Eind juli weer meer lucht omdat ik vanaf volgende week weer ga werken.

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Chinese tomatensoep heb ik een heerlijk recept van. Niet heel gezond vanwege de suiker die erin gaat maar zo lekker! Als je het heel dik wilt hebben kun je een keertje rijst koken in te weinig water. Dat afgietsel gebruiken met een klein beetje water erbij is perfect om chinese soep te binden en die zoete smaak te geven. De mihoen vervang ik ook wel eens door gebakken eireepjes.
    Mijn succesrecepten: Chinese tomatensoep

Deel Deze Pagina