Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja, dat vind ik ook hoor ;) Ook zo sip als er onverwacht iemand komt en je hebt niks in huis. Dat overkomt mij dus wel eens :):D Ik probeer dat nu te voorkomen.

Ik gebruikte eerst ook die kattenbakkorrels, maar gebruik sinds kitten er is van die goedkope en ik ververs om de dag een hele laag. Bevalt mij toch beter. En dan 1 x per week hele bak leeg en weer vullen.
    Qua kosten ben ik denk ik net iets goedkoper uit dan met die witte korrels, maar scheelt niet veel omdat ik wel veel meer gebruik. Maar met 2 katten op 1 bak (kiezen ze zelf voor, want heb nog een bak staan maar die gebruiken ze niet meer) vind ik het zo frisser.

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Een heel maandsalaris :) Dat is fijn zeg!

350 voor boodschappen (en ik weet dat jullie gezond en gevarieerd eten) vind ik zo knap! Het lukt mij echt niet :)

70 euro baby is natuurlijk nog inclusief bio flesvoeding? Dat gaat straks schelen :D Ik was blij 3 maanden geleden toen ik die kostenpost kon schrappen ;)
    Wat eten jouw huisdieren?

Mijn hond en katten eten vers vlees van smuldier, rodi en barfmenu (af en toe betere kwaliteit en dus duurder is nodig, alleen het goedkoopste is niet verstandig). Dit kost ongeveer 70 euro. Dat gaat dus van mijn 400 per maand af.

Als ik het goed begrijp heb jij 350 - 45 huisdieren - 70 euro baby = 235 voor voeding en verzorging? Voor een maand?

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat hebben jullie netjes gedaan! En gefeliciteerd nog :)

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik weet nog wel dat toen ik bij mijn moeder woonde haar hondjes (en later hondje) dat Smuldier kregen. Alleen de stank was al niet te harden. Zo'n vies diepvriesblok. Dat kan toch nooit vers zijn? Of ze hebben ondertussen heel wat veranderd... Maar alleen de naam Smuldier roept al heel gore associaties bij mij op haha.

Ik heb laatst trouwens zelf hagelslag gemaakt. Ook nog eens goed gelukt en het mooie is: goedkoper dan die van de winkel én met veel minder suiker.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Heel veel sterkte Chantal.

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Daarom krijgen ze ook niet alleen smuldier ;) Het is gewoon niet het meest beste verse voer aller tijden ;) Maar alleen barfmenu (=wel heel goede kwaliteit) kan/wil ik niet betalen. Dus we wisselen af en dat gaat heel goed. Zeker voor mijn hond die een allergie heeft en dus geen brokken kan eten. Alleen HELE dure :(

Overigens stinkt alleen die met pens. En die haal ik dus zelden ;)

7. Islah

Islah Niet meer actief

Snap ik maar je zei dat het vers is... Of ik las het dus verkeerd.
    De kat van de vrouw waar mijn moeder al jaren schoonmaakt kreeg trouwens iedere avond in plaats van zo'n blikje, gewoon 1 zo'n stuk koolvisfilet. Maar dat is alleen voor katten een optie.
    Ik vind sowieso heel snel iets stinken hoor. Ik kan ook maar heel weinig schoonmaakmiddelen verdragen en zelfs bepaalde verpakkingsmateriaal kan ik niet tegen maar dat komt door mijn ASS. Mijn man ergert zich er soms enorm aan dat ik overal maar aan moet ruiken om het eerst "goed te keuren" qua geur haha. Ik weigerde dan ook om de hond eten te geven als er weer zo'n diepvriesblok voor de hond op het menu stond.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Ja klopt, die 70 euro voor de baby is inclusief biologische babyvoeding a 7,99 per pak, 4 pakken Pampers (wij gebruiken de echte die bevallen toch het beste) en billendoekjes. Heb ik geld over door aanbiedingen of omdat iets niet nodig is die maand (zoals billendoekjes bijvoorbeeld) dan gaat het resterende geld naar het reguliere boodschappenbudget.

Onze katten hebben het kattengrind van AH huismerk en dan de stuifvrij, die vinden ze het fijnst. We hebben verschillende soorten geprobeerd maar deze bevalt heel goed. Met een zak doen we 1 a 1,5 week ongeveer en kost 2,79 en het is regelmatig een persoonlijke bonus aanbieding waardoor ik dan maar 2,07 betaal per zak, we slaan dan vaak gelijk vier zakken ofzo in.
    De katten krijgen qua brokken een mix van Perfect Fit in-home en Felix/Whiskas etc. Het zijn ware brokkenmonsters en op deze manier is het nog een beetje te betalen :) Natvoer is Sheba of Whiskas. De hond krijgt Pedigree natvoer en Bonzo brokken, iets anders weigert zij echt te eten (dit krijgt zij al sinds puppy). We hebben zelfs exclusieve shih-tzu brokken etc geprobeerd maar dat wilt zij niet. Toen wij het echt heel heel krap hadden hebben ze weleens Lidl voer of het goedkoopste voer gehad maar dat geef ik ze liever niet structureel. Soms kook ik kip of vis voor de dieren en dan krijgen ze dit, vinden ze ook heel erg lekker.

Aan schoonmaakmiddelen zijn we echt maximaal 5 euro per maand kwijt. Verzorgingsartikelen inclusief toiletpapier max 15 euro per maand.

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het valt in de hondenvoeding wereld in de categorie compleet vers vlees. Vandaar het verse :p Verser dan brokken, dat wel.

Mijn katten krijgen idd ook wel eens vis. En hond en katten ook rauwe eieren. Goed voor de vacht :)

Ik adem altijd eventjes niet als ik het vlees verdeel tussen de dieren :D:D:D:D Houd ook echt niet van stinkluchtjes.

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Die persoonlijke bonus aanbiedingen, hoe werkt dat precies? Wordt de prijs dan automatisch aangepast bij de kassa wanneer je bonuskaart wordt gescand?

Dat de pampers jullie zo goed bevallen joh. Mij juist helemaal niet :D Ik zweer bij de AH luiers :)

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Ja, volgens mij moet je bonuskaart dan ook geactiveerd zijn en aan je email-adres gelinkt zijn maar dat is de mijne sowieso omdat ik weleens bij Appie bestel. Als je dan een product of bijvoorbeeld biologische artikelen regelmatig koopt dan krijg je hier een persoonlijke bonusaanbieding voor. Je krijgt dan elke week een mail wat jou aanbiedingen zijn voor die week. Je doet dan gewoon je boodschappen en het wordt inderdaad verrekend zodra je je bonuskaart scant.

12. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat serveren jullie op tafel als bezoek komt?

13. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    oh annedore welk brood koop jij meestal? ik koop toch ook wel vaker het iets goedkopere brood,vooral b.v. witbrood voor wentelteefjes b.v. of als vanmorgen de goedkopere witte bolletjes voor broodje hamburger.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Bloemetje, gisteren mijn moeder, neefje en zus te eten gehad.
    Ik had rijst met spinaziedhal en rauwkost gemaakt. Als toetje een flourless chocoladecake. Ik moest glutenvrij koken i.v.m mijn zus en ze zijn ook nog eens vegetariër.
    Als vrienden komen eten dan maak ik wel gewoon wat met vlees/vis. Scheelt heel erg per persoon wat ik maak, ik houd vooral rekening met wat het bezoek graag eet.

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja, de mijne is geregistreerd, ook met de airmiles. Krijg die mails ook. Maar vroeg me af of je daar verder nog wat mee moet, maar gaat dus compleet automatisch begrijp ik.

Brood: ik eet zelf niet veel brood. Voor de kinderen en voor mijn man koop ik het stevige speltbrood van de AH. Of de liefde&passie spelt van de AH. Als ik bij de Lidl ben koop ik het desembrood. Soms koop ik biologisch brood.
    Ik koop eigenlijk zelden witbrood. Daar zit geen voedingswaarde in. Maar heel soms eet mijn oudste graag een bolletje, dus dan mag het eens ;)

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hangt van het tijdstip af.

Voor de koffie/thee bak ik altijd zelf iets.

Voor avondeten maak ik iets waarvan ik verwacht dat de visite het lekker vindt. Maar nooit met exorbitant veel vlees, want dat vind ik niet nodig en te duur.
    Toetje doe ik meestal niet. Wel lekker koffie/thee en goede pure chocolade.

Borreluurtje: een flesje wijn en sixpack bier. Maar mijn visite neemt dat vaak ook zelf mee, omdat ik eigenlijk niet drink en men weet dat. Ik drink heel soms een glaasje wijn. Maar ik kan er niet zo goed tegen.
    En daarbij gewoon een schaaltje cashewnoten of plakje bio salami of zo.

Dat is dus niet voor verjaardagen, maar gewoon (spontaan) bezoek in het weekend.

17. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat een leuk topic! Ik lees stiekem steeds mee!
    Wij werken met zn tweeën, maar dromen van een kindje en als die ooit komt, wil ik minderen met werken en ik weet nu al, dat we dan heel zuinig moeten gaan doen.
    Daarom sparen we nu vast hard. Het lijkt me best een uitdaging om leuk boodschappen te doen en lekker te eten voor weinig geld.

18. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik heb vandaag voor weinig boodschappen gedaan. De vriezer maar eens leegeten en de kinderen gaan een nachtje logeren. We gaan dus maar eens iets leuks samen doen. De diepvries zit weer vol met groenten van de markt en ook genoeg fruit in de koelkast daarvan

Boodschappen:
    Blauwe bessen 2,89
    3x 2l halfvolle melk 2,94
    2x brood 2,00
    10 eieren 1,29
    Zuiveldrank 0,55
    Koek 1,13 (2xvisite van het weekend)
    Macaroni 0,67
    Gezeefde tomaten 0,49
    Bolognese chips 1,72
    Cheese union chips 1,72 (van die xxl zakken ook voor visite en het weekend)
    2x carvan cevitam 5,98
    Kipfilet tuinkruiden 2,11
    Kipfilet naturel 1,50
    Boterhamworst 1,00
    Kilo kaas 5,48

Totaal 31,47
    Actie bosbessen -1,90
    Actie koekjes -0,13
    Actie kipfilet -0,50
    Actie kipfilet -0,86
    Actie kipfilet -0,86 (drie keer een bedrag eraf gehaald op twee pakjes vleeswaren?)
    Actie lays -0,95
    Actie karvan cevitam -1,99

Koopzegels 0,48

Totaal 24,76

Verzorging:
    Maandverband 2,19
    6 pakken luiers maat 5 44,94
    Totaal 47,13
    Actie luiers -22,50
    Totaal 24,63

Auto gewassen voor 2 euro
    Krentebollen en kaasbollen bij de bakker voor 5,30. Die hebben we op de zaak opgegeten. Dat is een uitje voor de kinderen om daar heen te gaan.
    Voor de rest van de week heb ik dus nog 43 euro over.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Visite; Het ligt er een beetje aan hoe laat de visite komt maar ik heb meestal wel koekjesdeeg in de vriezer, dan hoef ik deze alleen nog te snijden en te bakken. Ik kan ook wel heel snel cupcakes oid bakken. Als de visite s'middags komt dan zet ik een crackertje neer met wat smeersels (kruidenboter, hummus) en evt groentendips met zelfgemaakte dips. Als mensen s'avonds spontaan mee eten maak ik gewoon hetzelfde maar zet bijvoorbeeld extra veel rauwkost neer. Lekker toetje bij het eten. Ligt er maar net aan maar er gaan hier eigenlijk nooit mensen met honger de deur uit en ga bijna nooit extra naar de winkel.

Ons weekmenu deze week;

Zon; Man had gekookt, ik had alle kledingkasten helemaal opgeruimd. Broodjes shoarma met rauwkost, zelfgemaakte knoflooksaus en frietjes uit de ActiFry.
    Ma; Volkoren spaghetti met een tomatensaus en zelfgemaakte gehaktballetjes.
    Di; Leftovers van maandag (lange dag op het werk + de jongens ophalen daarna, wat was ik blij dat we nog eten hadden staan)
    Woe;Italiaanse ovenschotel met stroganoff gehakt
    Don; Zelfgemaakte falafel met pita en driebonen salade
    Vrij; Speltpannenkoeken
    Zat; Eten we waarschijnlijk bij schoonouders ivm oppassen
    Zon; Eten we bij zwager ivm verjaardag en laat gaan ivm beide eerst werken

Niet de meest gezonde week :) Maar ben bezig de voorraad een beetje op te maken.

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn hemel, ik had gister een hartverzakking bij de AH.
    Boodschappen gedaan voor DRIE dagen. DRIE MAAR!
    Koste me 113,50. En dan had ik nog niet eens biologisch vlees en eieren.
    Wel bio brood uit de bonus, gezonde fruitrepen met 35% korting, wat meer frisdrank ivm mijn oom die hier helpt de gevels te vervangen en die drinkt thee, koffie en cola ;)
    Natuurlijk ook wel voor een extra persoon eten de hele dag, want ze zijn wel even bezig de komende week.
    Maar toch....ik schrok me een hoedje van het bedrag :$:(

Gisteravond aten we spaghetti met venkel, salami en tomaten.
    Voor straks staat er een grote pan chili con carne op het fornuis te pruttelen.
    Morgen eten we kipfilet, sla en gebakken aardappels.

Elena, hoe maak jij je falafel? :)

Deel Deze Pagina