Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    We hebben al een deel in huis maar nog niet alles en dat hakt erin. Helaas geen plek voor mega veel voorraad naast onze reguliere voorraad. We wonen klein. We wisten dat het zou komen dus heel vervelend is het niet maar schrik gewoon van de totale kosten. Daarnaast natuurlijk wat strikter met ons reguliere budget etc en dan moet het helemaal goed komen.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    #1722 NiekeKris, 21 sep 2016
    Laatst bewerkt: 21 sep 2016
    Ik red me wel, hoor, met het glutenvrije. ;) :) De Lidl hier heeft niets (ja, groente en fruit ed ;)), alleen een keer zo'n actie, maar daarvan lustte ze alleen de koekjes en de brownies. :D En de dichtsbijzijnde Aldi zit erg ver weg, dus ook geen optie. Op dit moment eet ze ook nog zo weinig, het is wel duurder dan gewoon, maar door de kleine hoeveelheden wel allemaal betaalbaar (ze eet bv. een pak crackers per week, pak kost 1,39 oid en een à anderhalf brood per week, een brood kost 2,69 oid - en aangezien we zelf het allergoedkoopste supermarkt brood eten, heft dat elkaar weer op ;)).

Net voor de rest van de week boodschappen gedaan (eerste deel hebben we op zaterdag gedaan, maar toen nog geen 'bezuinigplan' ;)).

Wat we eten:
    - woensdag: ik lasagne, man en oudste dochter hutspot met worst, jongste dochter bloemkool met pasta en worst (van de hutspot ;))
    - donderdag: bloemkoolcurry met naanbrood (kinderen enkel de bloemkool, peultjes en oudste ook aardappeltjes en naanbrood)
    - vrijdag: boerenkool en zoete aardappel met huttenkase (voor de kinderen nog even kijken wat ze eten, ik heb in ieder geval wat sperziebonen en vis (diepvries) gehaald)
    - zaterdag: pompoensoep (voor de kinderen nog even kijken wat ze eten - pompoen met rijst oid)

Totale kosten: 20 euro (En dan nog fruit, drinken en vanilleyoghurt als toetje.)

@Elena: Maanden met verjaardagen zijn altijd duur en als je er dan twee in een maand hebt (ook al vier je het samen) helemaal. :$ Maar natuurlijk ook wel heel gezellig. :) Wij kopen daarvoor ook wel eens vooraf wat in de aanbieding inderdaad, maar meestal maar niet te veel, omdat het risico dat het dan tegen de tijd dat we het nodig hebben al op is. :)

3. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ja snap ik, t blijft allemaal extra bovenop de normale kosten natuurlijk.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Om kosten te besparen maak ik al veel tot alles zelf. De oudste gaat dino cupcakes trakteren. Hij krijgt thuis een taart met Toy Story thema. De jongste krijgt dierentuin cupcakes. Misschien dat ik er nog een appeltaartje bij maak. Verder toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade, zelfgemaakte hummus, groenten met zelfgemaakte dip. Wraps met diverse beleg. Verder moet ik nog even kijken. Zeer waarschijnlijk doe ik deze keer geen avondeten inbegrepen (behalve voor mijn oma). De taart en cupcakes maak ik ook zelf. En alles wat er overblijft kunnen wij natuurlijk daarna nog eten :D

5. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ja echt wel knap van je dat je zoveel zelf maakt!

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Lijkt me ingewikkeld koken, NiekeKris. Knap hoor.

Wauw, Elena, heel knap. Ik heb volgend weekend ook een verjaardag hier, dl1 is dan jarig! Maar ik ga niet zoveel zelf maken hoor, niet aan mij besteed.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @NiekeKris; Onze jongste is 28 september jarig en onze oudste 19 oktober maar omdat onze betaal maand van +- de 23e tot +-23 van elke maand loopt valt het dus in een maand voor ons. Hun feestje vier ik het eerste weekend van de herfstvakantie. Moet alleen nog met school overleggen dat hij ervoor trakteert (hier hebben ze twee weken vakantie).

@Lovelive3; De afgelopen vijf jaar heb ik me continue uitgesloofd met traktaties. De ene na de andere en de een nog gezonder dan de andere helaas merk ik dat het op de basisschool toch heel anders werkt dat de bewust gekozen opvang met strikt voedingsbeleid. Vorig jaar heb ik heel lang in de keuken gestaan om pannenkoekenlolly's te maken. Werden ze op school gewoon weg gegooid door sommige omdat ik nooit suiker gebruik in het beslag en ze het dus niet lekker vonden. Wat baalde ik! Ik was drie weken daarvoor bevallen, heb voor mijn leven gevochten, had een trombosebeen en een pasgeborene die borstvoeding kreeg, ik was niet happy ;) Dit jaar krijgt hij dino cupcakes, iets minder gezond maar wel zelfgemaakt en hopelijk verdwijnen deze niet in de prullenbak.

@Billy60; Ik vindt het ook leuk om te doen :) Sommige dingen zijn ook snel klaar dankzij al mijn keukenmachines dus dat scheelt natuurlijk ook.
    Alvast gefeliciteerd!

8. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Hier hakken verjaardagen er ook altijd wel in, man en ik schelen 5 dagen en de kinderen schelen ook maar 5 dagen dus je heb er dan (bij de kinderen tenminste) 2 per maand.

Hier gisteren weer boodschappen op gehaald:

2x brood
    pindakaas
    eieren
    beleg kipfilet
    leverworst
    kaas jong
    kilo bananen
    2 bloemkool
    meloen
    bospeen
    druiven
    appels
    Italiaanse kruiden
    4x tomaten puree
    halvarine
    2x melk
    aardappelschijfjes diepvries
    vissticks
    4x frisdrank
    6x water zonder koolzuur
    6x water met koolzuur
    limonade
    voeding nr 3
    inlegkruisjes
    doritos
    paprika chips
    bio rundergehakt
    bio kipfilet
    bio gemengd gehakt
    bio saucijsen.

Totaal bedrag weet ik niet meer, ben de bon kwijt maar op het bio vlees was 50% korting dus dat viel reuze mee.

menu:
    gebakken aardappels, wortel en vissticks
    gehakt bal, bloemkool en gek aardappels
    bloemkoolnasi
    saucijs, gek aardappel en erwten
    2x macaroni
    patat + snack

Moet waarschijnlijk nog wel een paar dingen halen maar door de drukte in mijn hoofd vergeet ik soms wat dingen.

9. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    en elena je maandboodschapjes weer binnen? zal wel weer een mega lijst zijn he?

10. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    lijkt me wel handig,hoef je niks te slepen van flessen enzo

11. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    pfff maandboodschappen, hoe doe je dat dan Elena, lijkt me zo lastig!
    Ik (of mijn man) doe(t) hier meerdere keren per week boodschappen.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Hier ook... En dan eigenlijk alleen mijn man. Tja ik ben zelf gewoon heel erg slecht in boodschappen doen en zo hebben we de taakverdeling dan een beetje dat ik weer andere dingen doe. Vind het best zo, hij gaat naar een aantal verschillende winkels ook nog eens omdat overal weer iets anders goedkoper is/een aanbieding is.
    Maandboodschappen gaat echt niet lukken omdat we geen auto hebben. Wel een fiets met mand en fietstassen, maar dan nóg. Eventueel zou het kunnen om alleen de houdbare dingen te kopen maar dan moet je alsnog wekelijks groente, fruit, zuivel e.d kopen en we hebben het wel geprobeerd (tweewekelijkse boodschappen van houdbare dingen) maar dat kwam voor ons gevoel bijna op hetzelfde neer, met als enige verschil nog een extra rit naar meerdere winkels, dus alleen maar extra gedoe.
    Meel voor brood (vaak per 10 kg) kopen we wel zo apart van de andere dingen, of een vriendin van me die ook een auto heeft en zelf brood maakt haalt het voor me bij de molen, als ze daar naartoe gaat voor zichzelf. Die zit ergens in een dorp hier en dat is niet te doen op de fiets.

Wij zijn trouwens dinsdagavond teruggekomen van een paar dagen bij m'n oma te zijn geweest. Ik moest echt een paar dagen bijkomen, zo overprikkeld was ik, en dan nog een reis van 5 uur met de trein. Kinderen beide een ongelukje gehad op de terugweg omdat de trein zo vol was en het maar duurde tot ze naar het toilet konden (had gelukkig wegwerpschoonmaakdoekjes mee! haha). Ik hoop echt dat ik nog een keer kan gaan, maar weet echt niet of dat gaat lukken, of iemand moet bereid zijn om ons te brengen, maar dat zal wel niet. Zo'n treinreis vond ik met 2 kinderen en 3x overstappen echt heel erg veel gedoe. En als mijn moeder ons niet van het station had gehaald zou het zelfs 4x overstappen zijn geweest.

We hebben nog wel even wat boodschappen gedaan in Duitsland toen we daar waren.

13. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Hoi! Mag ik ook meeschrijven?
    Menu aankomende week:
    Ma - Rucola/tomaat stamppot met een braadworstje
    Di - Gebakken aardappelen, saté burger en komkommer
    Wo - Teriyaki
    Do - Zuurkoolschotel
    Vr - Indonesische gehaktballetjes met sperziebonen en mie

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Had de boodschappen bezorgen geannuleerd. We dachten dat er winst uit te halen viel om toch langs de echte supermarkten te gaan en producten met 35% en 50% te kopen. Ik heb vrijdag een aantal kleine dingen al gehaald en moet de rest nog halen maar moest gisteren onverwachts werken en vandaag is mijn man werken dus even kijken wanneer het dan kan want morgen en dinsdag werk ik weer de hele dag en woensdag is de kleine jarig, druk druk ;)

@Maandboodschappen; Wij zijn de maandboodschappen gaan doen om geld te besparen toen we het alleen op mijn inkomen moesten doen en om tijd te besparen. Wij werken met een standaard basisvoorraad die dan wordt aangevuld tijdens de maandboodschappen. Te denken aan voldoende aardappelen, rijst, granen, bonen en peulvruchten, uien, knoflook, passata, specerijen, broodbeleg, crackers/beschuit en havermout en vlees/vis wat dan de vriezer ingaat en waar we het mee moeten doen. Verzorgingsproducten en houdbare groenten zoals zuurkool, koolsoorten en bietjes. Boter, bakboter, diepvriesgroenten, eigenlijk van alles. Dan hoeven we maar 1 x per week de houdbare producten te halen zoals melk, brood en verse groenten en fruit. Voor ons werkt dit heel goed. Er is ook altijd wel iets in huis om te maken als we geen zin/tijd hebben om de weekboodschappen te doen. Of als er weer een aantal krappe weken in het verschiet liggen.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Hier gister boodschappen gedaan, maar er lag ook nog best veel van afgelopen keer. Vanavond dan ook 'restjes' gegeten. Morgen eten we snijbonen met gebakken aardappeltjes en iets aan vlees en vleesvervanger. Dinsdag pompoensoep met broodjes (dat was blijven liggen, omdat mijn man vrijdag weg was en we toen lekker pannenkoeken hebben gegeten, eten de kinderen veel beter ;)). En woensdag ga ik weer boodschappen doen, lijstje ligt al klaar.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Het allergrootste deel van de maandboodschappen is binnen :)

Vandaag eten we opgebakken aardappels met honingwortels uit de oven.

17. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hoi mag ik ook meeschrijven?
    Elena ik ben heel benieuwd naar je maandboodschappen!
    Ik las iets over lippenbalsem: ik gebruik altijd purol (zalf). Werkt het beste en je doet er heel lang mee! Ik gebruik al jaren niks anders meer.
    Verder heb ik een handige app ontdekt: frigo magic.
    Je voert eerst je gegevens in, bij vele ingrediënten klik je aan of je ze altijd, soms of nooit in de koelkast/kast hebt staan. Dan zoek je recepten per ingrediënt en stelt het programma recepten voor aan de hand van wat je hebt ingevuld. Heel handig en je ontdekt ook leuke en lekkere dingen!
    Hier gister de weekboodschapprn gehaald. 72€. Wil graag minder uitgeven maar goed. Ik heb wel 4€ teveel betaald, foutje bij de Lidl. Ga denk ik vandaag wel terug maar heb niet veel hoop.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Moet even al mijn bonnetjes bij elkaar sprokkelen om een lijst te kunnen plaatsen. Ben bij meerdere winkels geweest.

Heb besloten de aardappels niet op te bakken maar aardappeltoefjes te maken met honingwortels uit de oven en kip uit de oven erbij.

Zojuist bericht ontvangen. Eind oktober betalen we de allerlaatste termijn van een van ons langst lopende schulden. Wat een opluchting, daarna ook gewoon 400 euro per maand meer te besteden :D

19. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Elena, wat heeeerlijk zeg! Daar ben je maar mooi vanaf.

Hier wordt er vandaag en morgen voor het laatst eten gebracht. Was en is echt super fijn en vaak lekker, al dat eten. Scheelde me veel werk. Maar kijk er nu ook wel weer naar uit om zelf te koken. Volgende week de vriezer proberen leeg te eten. Kan ik hem daarna ontdooien en schoonmaken, is hard nodig.

20. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Vandaag spinazie aardappels vissticks. Fijn elena!! En succes billy
    Elena hebben jullie dan ook een plan om andere schulden sneller af te lossen? Of ga je ervan genieten dat jullie het ruimer hebben (aanschaf dingen waar je lang geen geld voor had bijvoorbeeld)

Deel Deze Pagina