Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende

We hebben al eerder met het sneeuwbal effect afgelost en we lossen dan de helft van deze 400 euro die vrijkomt nog eens extra af op de laatste schulden die we hebben en de andere helft gaan we sparen. We mogen van schoonouders de tv nog lenen tot het voorjaar dus dan kunnen we sparen voor een nieuwe tv en een buffer aanleggen.

2. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Wat fijn Elena!

3. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hey meiden
    Ik zal ook actief zijn hier want kan eindelijk voor mezelf boodschappen doen. Helaas moet ik zien rond te komen van 25€ per week. Tips zijn dus meer dan welkom! Iemand die me met wat tips kan geven?

4. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Hoi anoniem! Voor hoeveel pesonen is die 25 euro?

5. Islah

Islah Niet meer actief

Lieve anoniem, sorry dat ik je nog niet terug gepb't heb. Dat ga ik z.s.m proberen te doen.
    Voor 1 persoon moet het mogelijk zijn om rond te komen, zij het wel sober. Dat wil dus zeggen geen onnodig drinken (gewoon water/thee en een enkel kopje koffie per dag), weinig/geen vlees maar dit vervangen met ei of peulvruchten, seizoensgroenten/fruit (of diepvriesgroenten) e.d.
    Hier is een voorbeeldmenu van gezond eten per week voor 15 euro voor 1 persoon: Weg naar zelfvoorziening: Eten en drinken voor € 15 euro per week (1 persoon)
    Daar komen dan natuurlijk nog schoonmaakmiddel en verzorgingsproducten bij maar ook op dat vlak kan je het simpel houden. Veel meer dan zeep, shampoo en tandpasta heb je eigenlijk niet nodig en qua schoonmaken kom je al heel ver met de goedkoopste wasmiddel (minder doseren dan aangegeven!) en afwasmiddel.
    In plaats van allesreiniger wat vaak duur is kan je ook een beetje sunlight zeep gebruiken, azijn gebruik ik trouwens ook veel voor schoonmaken. Overigens hebben ze nu bij de AH 2+1 gratis op alle schoonmaakmiddelen, behalve het budgetmerk.
    Het is even aanpoten maar probeer echt gewoon het hoognodige te kopen. Het lastige is, als je niet echt bekend bent met bezuingen/consuminderen dat dat nog een hele klus kan zijn. Eventueel wil ik je wel helpen per pb. Ik heb heel veel tips voor je.

6. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    #1746 Lovelive3, 29 sep 2016
    Laatst bewerkt: 29 sep 2016
    Voor anoniem; https://zuinigaan.blogspot.nl/?m=1 zij heeft ook zuinige recepten en bespaartips, blogt over haar uitgaven aan boodschappen.
    En zoals eerder genoemd deze week bijstandsgerechten.nl

7. Islah

Islah Niet meer actief

Goede tips Lovelive! (Vind het nog altijd jammer dat Teunie niet meer zoveel blogt over consuminderen.)

Budgetmiep.nl is ook een leuk blog.
    Heb je trouwens geen recht op eten van de voedselbank?

8. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Super knap hoe jullie dit aanpakken!

9. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Een zwangere ik alleen haha

10. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Jij gaf ook goede tips:)
    Ik zal budgetmiep eens bekijken!
    Jammer van teunie inderdaad

11. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Dan moet je wel goed eten! 2300 kcal per dag geloof ik? Idd de voedselbank??

12. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Geeft niet hoor ik dacht al dat je het erg druk had geen probleem. Neem je tijd..
    Bedankt voor alle tips. Ik zal even een kijkje nemen op de site. Gelukkig kan je ermee rond komen want was al bang van niet! En zonder sap kan ik echt niet! :(
    Had laatst bij de dirk de 4 pakken dubbelfris voor 3 euro gekocht of de icetea van 57 cent voor1,5 liter. En koken doe ik nu voor 2 dagen zodat ik zuinig blijf. En denk dat ik maar beter alleen vegetarisch kan eten nu want waar ik nou woon is geen islamitische slager te bekennen. Eentje buiten t dorp en die heeft echt hele dure prijzen!

13. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Super bedankt!!

14. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ik zal dat even bespreekbaar maken weet niet of ze dat hebben waar ik nu woon. Super lastig want iedereen denkt wat over je te zeggen. En alles moet met toestemming etc :(

15. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ja heb ook al last van lage bloeddruk, dit keer was hij veel te laag de verloskundige zei dat ik om de 2 uur MOET eten. Maar de baby was wel lekker goed gegroeid haha

16. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Ik gebruik vaak blikjes tonijn of vegagehakt, door bijvoorbeeld macaroni

17. Islah

Islah Niet meer actief

Nou sorry maar wat een onzin zeg. (Onzin van die VK dus)
    Ik heb altijd een lage bloeddruk alleen tijdens de zwangerschappen was dit nog net iets erger.
    Het is niet iets gevaarlijks maar wel vervelend. Je kan er verder ook niets aan doen door aangepaste voeding ofzo.

Dit was althans wat meerdere gynaecologen mij hebben verteld. Het grote verschil is denk ik wel dat ik onder controle stond in het ziekenhuis en gelukkig niet naar zo'n verloskundige hoefde.

En tja islamitische slager... Wij zijn ook moslim maar eten heel weinig vlees. Vanuit de Islam wordt ook aangeraden om heel weinig vlees te eten, dus ik zou zo'n slagerij eerlijk gezegd niet missen als die er niet zou zijn. Wij kopen wel onze peulvruchten bij de Marokkaanse slagerij maar als die er niet is kan je dat soort dingen ook gewoon bij de AH e.d kopen.
    En als je dan toch regelmatig vlees eet zou ik proberen de hoeveelheden te minderen. Je kan ook wat vaker vis eten, bij de Lidl hebben ze bv. 4 stuks koolvisfilet voor ik dacht 1,80 ofzo. Goedkoop en gezond.

En ik zou toch wel stoppen met al die frisdrank. Niet alleen duur maar ook ongezond, helemaal als je zwanger bent... Icetea kan je overigens ook heel goed zelf maken, google maar eens. Een vriendin van me had laatst ijsthee gemaakt met rooibosthee, dat was erg lekker.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Bij de Lidl hebben ze tegenwoordig ook vleesvervangers (af en toe ook nog eens in de aanbieding)... Ik ben niet zo van het 'neppe vlees' maar toch wel handig voor degenen die het voorheen duur bij de AH kochten. Of bij de AH vlak voor sluitingstijd met een 35% korting sticker.

19. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

De VK vond het noodzakelijk omdat ik vaak duizelig ben, hoofdpijn en dat flauwvallen nog steeds. Niet zo zeer om de baby ze zei dat die heel mooi gegroeid is voor 17 weekjes. (ja gaat al zo snel!)

En ja ik ben wel iemand die het lekker vind om vlees te eten maar zal inderdaad gewoon moeten aanpassen. Ik heb bv 550 gram gehakt verdeeld in 4 porties en ingevroren. 500 gram kipfilet in 3 stukjes gesneden en ingevroren zodat ik het toch vaker kan gebruiken maar dan in mindere hoeveelheid.

En zal ook maar moeten leren om bepaalde dingen zonder vlees te eten. Macaroni met tomatensaus zonder gehakt bijv.

En oh echt erg maar ik vind siroop ook zo lekker die framboos smaak.. En als ik m vind voor 1 euro dan koop ik m ook en dan gaat ie ook heel lang mee. Maar best ongezond eigenljjk volgens mij is 3/4 suiker..

Boterhammen koop ik en vries ik in. Bij de dirk is de goedkoopste iets van 89 cent volgens mij. Maar niet zo lekker eigenlijk dus ga binnenkort even kijken bij de Aldi hoeveel boterhammen daar kosten. En anders is er in de buurt ook een AH en een PLUS.

20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.701
    4.313
    113
    noord holland
    het brood van de aldi en lidl (ik gebruik dan vaak de boerenbruin) vinden wij erg lekker en kost maar iets van 89 cent ofzo

Deel Deze Pagina