Ik wel hoor, alleen volgens mij zijn wij dan nog de enigen die daar schrijven... Of is er weer leven daar? Hier worden ongeveer 1x per week bij Lidl de gewone boodschappen gedaan. Dus zuivel, groenten/fruit en wat houdbare producten die ik nodig denk te hebben zoals blikjes tomaten e.d. Brood niet want dat maak ik nog steeds zelf. En dan ongeveer 1x per maand bij Jumbo voorraadkast-aanvulling, veel dingen zijn daar net wat goedkoper of niet verkrijgbaar bij Lidl. Denk aan potjes olijven, zoet broodbeleg, pasta en rijst. Soms ook wat producten bij de AH, als daar een aanbieding is of mijn man er net in de buurt is. Dan nog af en toe wat dingetjes bij de Islamitische slagerij (vlees niet vaak want dat kopen we in via iemand van onze moskee die dat in België bij een boer haalt), zoals verse kruiden (veel goedkoper dan in de supermarkt!), losse thee, peulvruchten, zakjes kruiden en zaadjes voor op brood, Turkse tomatenpuree (lekkerder dan de gewone) etc. Meel en bloem voor brood kopen we vaak ook per 10 kg in. Soms haalt een vriendin van me het voor me bij de molen, maar als het voor die tijd op is dan gebruiken we gewoon meel en bloem van de supermarkt. Dus daarvoor is ook een apart ritje nodig naar de winkel. En dit ook nog eens allemaal op de fiets. Jullie begrijpen vast wel dat ik mijn man erg dankbaar ben dat hij dit allemaal wil doen. Mijn man houdt zich overigens keurig aan het lijstje. Gelukkig zijn vrijwel alle genoemde supermarkten op loop- of fietsafstand.
Ik had me ook aangemeld bij de nieuwe consuminderclub alleen nog geen tijd gehad om echt mee te schrijven.Onverwachts zo druk hier.
aankomende week hebben wij een weekje maar 30 euro te besteden.. Heeft iemand nog goede budget recepten? heb wel de vriezer vol liggen met vlees en heb nog 1 pak diepvries bloemkool erin liggen. verder nog 5 pakken ice tea op voorraad en een fles Ranja. in de voorraadkast nog een pak met 8 zakjes aardappelpurree en rijst is ook nog im huis. Die 30 euro is alleen voor eten en drinken. ben benieuwd naar de tips
Dat lijkt me dan niet zo moeilijk? Afhankelijk van het aantal personen dan natuurlijk. Maar groente en kruiden kopen en met de rijst nasi maken en dan van het restant van de groenten groentesoep, dan heb je al twee avonden te eten. Verder een zak aardappelen kopen en groente uit de aanbieding en dan kun je weer een paar dagen eten. Van de restjes kun je misschien nog wel een keer iets maken (rijst met iets of chili con carne ofzo?). Vooraf even kijken waar alles in de aanbieding is. Plaatpizza is ook lekker en kun je net zo duur maken als je zelf wilt.
ik had bij de lidl met kraskaartje gratis zak vlaamse frietjes gewonnen! leuk,dus die ga ik vanavond maken heb gisteren nog mayo,zuurvlees,en frikandellen gehaald moest totaal 6,35 betalen. vandaag nog broodjes,katzand en wat fruit halen.
Iemand hier ervaring met de Basic boerenkool uit de vriezer? Normaal haal ik altijd een zak verse boerenkool van 300'gram maar daar kunnen wij geen 2 dagen van eten. En met 1 dag houden wij over. Die zak uit de vriezer is 450 gram dus dat zullen wij wel gaan redden.
T is rustig in de club.. Boerenkool basic, nee geen idee. Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Haring: Vissticks en wortels doperwtjes, puree Vissticks bloemkool, zelf sausje maken van boter bloem melk, puree Rijst, zakje nasikruiden, groentenpakket, hamblokjes Rijst courgette aubergine, zout peper olie uitje, beetje gehakt Chipolataworstjes puree diepvriesspinazie Boerenkool puree rookworst Soep met brood 2 pakken yoghurt, muesli, suiker 3 broden Blok kaas Pak kokosbrood, pot jam, halvarine. Van alles het goedkoopste nemen! En water drinken, of goedkope thee of koffie
Ja ik laat het je zeker weten. De prijs per kilo is 1,- tegenover 4,- de kilo vers. Dus vindt het zeker de moeite waard!
Ja. Had mijn man een keer per ongeluk gekocht in plaats van spinazie De spinazie vinden wij erg lekker, die boerenkool ging er ook mee door. Maar we eten verder bijna nooit boerenkool eigenlijk. Ik vind het altijd handig om wat diepvriesgroenten in de vriezer te hebben, wij hebben altijd standaard spinazie, doperwten en sperziebonen van het basicmerk in de vriezer. Makkelijk voor snelle maaltijden. Sowieso vind ik doperwten uit pot niet te eten en vers vind je ze niet overal.
Ok, dit lijkt mij dan wel meevallen, vooral omdat je vlees/wat groenten/aardappels en rijst al hebt. Houd het qua drinken simpel: Gewoon water, thee en soms een kopje koffie. Goedkoopste brood kopen en 2 soorten beleg, 1 hartig (bv kaas) en 1 zoet, of eventueel 2 zoet/1 hartig. 1 kuipje halvarine, boter kan ook. Of kokosolie, heb je misschien nog in huis? Dat kan je ook op brood smeren. Verder zou ik wat extra groenten kopen, kan ook diepvries/pot... Maar anders vers, uien bv zijn goedkoop en kan je veel mee doen. Eet anders ook een aantal keer vegetarisch, bv. lekker een curry (waarin je de bloemkool kan verwerken!) met kikkererwten en rijst erbij. Een keer goedkope macaroni: macaronipakket (liefst zelf snijden: bv ui, paprika, prei, champignons, courgette), wat kruiden (basilicum, oregano, rozemarijn, peterselie) en 2 blikjes tomatenpuree van het basic merk, goedkoopste soort pasta. Nog wat fruit, kan je op de aanbiedingen letten en niet erg duur fruit proberen te kopen. Max. 2 stuks per persoon per dag. Ik weet niet of je nog dingen als wc-papier of verzorgingsproducten moet kopen, dat kan ook wel van het basismerk. Al met al kom je er wel met 30 euro.
hahaha oeps foutje... Nee ik ben normaal ook dol op diepvries groenten, spinazie en rode kool ligt hier sowieso altijd in de vriezer. En van mijn schoonouders krijg ik z'n 2x per jaar ingevroren boerenkool van hun land en dat is echt heerlijk 😊 Dus als het daar op lijkt.. Zijn wij om 😅
Is die rode kool ook lekker? Ben normaal eigenlijk helemaal niet kieskeurig maar rode kool is één van de dingen die ik alleen van Hak lust, qua potgroenten dan. Weet niet hoe dat met diepvries zit.
Waar ik hier altijd op aas bij de appie zijn hun verspakketten die vaak op datum liggen. Ideaal alle verse groenten + kruiden zitten verpakt, alleen nog vlees toevoegen. Zo eten wij morgen Marokkaanse couscous waar ik alleen nog gehakt aan toe moet voegen. Echt een goed gevulde maaltijd met veel verse groenten voor nu incl gehakt z'n 4. Van deze Marokkaanse couscous houden wij altijd nog wat over voor ongeveer 2 personen, zo veel is het.. Dus de 2e dag hebben wij dan altijd soort kliekjes dag: 2 eten de couscous op en 2 eten bijv gekookte aardappels met spinazie en stukje vlees(ligt altijd in de vriezer)
Owja ik vindt het uit de vriezer lekkerder! En het schijnt gezonder te wezen dan uit pot Spinazie moet ik van iglo hebben maar met rode kool heb ik geen voorkeur, zijn allemaal lekker 😋
Ben jij alleen met je kinderen dan dat je van 450 gram 2 dagen kunt eten? Wij eten met ons vieren (2 volwassenen, 1 meisje van 10 en een dreumes) een kilo aardappels, 900 gram boerenkool (Jumbo, uit de vriezer) en daar eten wij dan 1 dag goed van. Wat er overblijft is sinds de oudste wedstrijdzwemmen doet en de jongste ook mee eet niet meer genoeg voor een 2e dag...Klein kliekje blijft er dan over, net genoeg voor de dreumes...