Nee wij zijn met z'n 4'en en allemaal geen grote eters als ik dit zo lees 😅 Bij 450 gram boerenkool gaat z'n kilo aardappels (verhouding hou ik gewoon aan van internet) hier en dat kauwen wij echt niet weg in 1 dag samen met een kindje van 1 en 3. Ik schep sowieso maar 1x op en dan vaak 2 eetlepels. Daar gaat nog wat spekjes bij en een stuk worst. Geen lichamelijk zware beroepen of hobby's waardoor wij veel zouden moeten eten ☺️
30 euro met zijn tweetjes voor een week naast de bestaande voorraad moet zeker kunnen. Even back to basic maar volgens mij niet onmogelijk. Ik had een aantal bladzijdes terug een menu en boodschappenlijst gemaakt voor 25 euro per week. Misschien kan je daar nog wat tips van gebruiken.
Ik ben vooral heel erg druk dus ik lees voornamelijk mee op mijn telefoon maar weinig tijd om echt mee te schrijven. Komt wel weer. Voor nu heel druk met de planning voor het feest dit weekend. Ik sta nu in de keuken om dino cupcakes te bakken voor de traktatie morgen op school.
Dank jullie wel Onze lieverd was er heel blij mee, hij wou zo graag dino cupcakes. Pfff, ik baal even. Voel me enorm tekort schieten. Onze oudste heeft ook nog een voorstelling vanochtend op school en vanmiddag zwemles. Ik moet nog drie taarten bakken en alle andere dingen voorbereiden en ik weet gewoon niet wanneer ik dit moet doen. Daarnaast nog stofzuigen, dweilen, sanitair, wassen en koken. Alleen al in mijn hoofd kom ik ernstig tijd te kort.
Nee, ik heb gisteren de handdoek in de ring gegooid en ook even toegegeven aan mijn vermoeidheid. ik ben nu nog lekker bezig.
oh hele gezellige dag elena! ben wel benieuwd naar wat voor lekkers je allemaal aan je bezoek gaat presenteren zullen wel aardig verwend worden! jeetje krijgen jullie het wel erg druk.
Dank je wel We vieren het het hele weekend maar morgen zal de drukste dag worden. Ik serveer; - Ouderwetse appelkruimeltaart - Aardbeien kwark taart met verse aardbeien - Biscuit taart met Callebaut chocolade mouse als vulling afgesmeerd met een lichte amandelbotercreme, in Toy Story thema - Mozzarella, tomaat en basilicum spiesjes - Twee soorten worst - Chips en nootjes - Toastjes met zelfgemaakte hummus, zelfgemaakte tonijnsalade, filet americain, zalmsalade, seleriesalade en krab-kerrie salade en zelfgemaakte kruidenboter - Kipspiesjes met warme satesaus - Gevulde eieren - Wraps met zalmsalade en kruidenroomkaas - Zelfgemaakte worstenbroodjes En voor diegene die blijven eten hebben we een buffetje met rauwkost en diverse snacks uit de Actifry. Komende dagen eten wij veel restjes
Klinkt heerlijk Elena! Wij hebben ook altijd "grote" verjaardagen/feesten. Dan zijn we vaak een paar dagen bezig met alle voorbereidingen Heeft ook wel met de achtergrond van mijn vriend te maken (antilliaans) en dan zijn 40 mensen, inclusief kids, echt niet ongewoon. Zelfs voor de kleinere verjaardagen zitten we makkelijk op 30 man...
Gebruik geen exacte hoeveelheden, het is een beetje op gevoel; Tonijn op waterbasis, uitgelekt en los gemaakt met een vork. Zout en peper naar smaak. Augurk, heel fijn gehakt. Zilveruitjes, heel fijn gehakt. Mayonaise en Ketchup. Soms een klein tomaatje of appeltje fijn gehakt. Alles mengen naar smaak. Ik proef meerdere keren tussendoor.
is het nog gelukt? wel knap dat je dat allemaal doet zeg. Ik zou helemaal knetter worden van alles bij elkaar. Onze feestjes zijn ook altijd 30+ mensen, grote familie. Meestal maakt mijn schoonmoeder ook wat voor het avondeten. Ik probeer allemaal dingen te halen die of weinig tijd kosten of vantevoren maak ik het, en ook al zou ik anders willen toch doe ik veel kant en klaar, tenminste de meeste dingen wel. Ik wist niet of het feestje nu vandaag is of gisteren, ik lees nu dat het dit weekend is. dan was je dus aan het voorbereiden.
bedankt elena klinkt erg lekker! hebben jullie nog een goed idee? morgen komt mijn vriendin onverwachts op visite en blijft de hele dag,ook mee eten, hebben jullie nog een idee voor iets lekkers te maken? wil morgenvroeg bij de lidl even donuts en berlinerbollen halen die zijn erg lekker en niet zo duur. was aan het denken voor misschien een lekkere soep? en lekker stokbroodje erbij? maar welke soep?
Mijn favoriete soep is aardappelsoep nog redelijk goedkoop een flinke pan van te maken ook. De basis is koninginnesoep, waar je aan toe voegt: - een zakje krieltjes of wat aardappels in stukjes - 3 winterpenen in wat dikkere plakjes - een flinke hand erwten - ongeveer 300 gram Spitskool Mij kost dit soepje rond de 5,- met een stokbroodje erbij. Hij vult goed en smaakt heerlijk. Plus het is geen standaard soepje