Weinig boodschappengeld, wat eten per week; deel 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wat voor verzorgingsproducten heb je nodig? Misschien kunnen wij nog tips met je delen.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Komt wel goed :D Ook erg fijn aangezien ik nu twee nachtdiensten heb en niet veel zal slapen.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    #1863 Elena22, 17 okt 2016
    Laatst bewerkt: 17 okt 2016
    Net nog even bij de AH en Hema geweest. Enkele kleine dingen gehaald;

1 x biologisch diksap 2,69
    6 kaiser bolletjes 0,99
    2 rode paprika's 0,99
    2 komkommers 0,99
    1 grote zak spinazie 1,36
    1 kg bananen 0,99
    1 pakje grillworst 1,24
    1,5 kg bonzo hondenbrokken 2,79
    1 doosje knijpfruit 1,59
    1 x 3 blikjes leverpastei 0,99
    2 blikjes red bull 1,98 (voor mij voor de nachtdienst, ivm beperkte oppas en voor de kinderen moeten zorgen)
    1 doosje paracetemol 0,54
    4 paar enkelsokken voor onze oudste 2,00

Samen met de restjes en de voorraad moeten we prima toe kunnen :)

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Elena, succes met de nachtdiensten.

Krulpeterselie, wat voor gerechten maak je dan met die diepvriesgroenten van de plus?

Hier ben ik een beetje inspiratieloos op kook gebied. Baal daar wat van. We zijn ons 4-en. Ik en zoon houden liever van de pasta, rijst, couscous ed. Man en dochter eten het liefst AGV. Eigenlijk gruwel ik van gekookte aardappels maar ik moet het goede voorbeeld toch wat geven. Dochter miept al dat de bami of nasi te pittig is. Zodra zoon een aardappel ziet, zit hij met lange tanden te eten.
    Heeft iemand nog wat tips?

5. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Miranda: mijn man lust geen gekookte aardwppels maar wel aardappels op een andere manier. Dus gebakken of uit de oven oid. Misschien is dat een idee?
    Ik maak echt vanalles met die soepgroenten. Vorral in de bami of andere oosterse gerechten is het heerlijk! Denk aan noedels met woksaus, kip ketjap etc. Maar dus ook in de soep en macaroni eten we het. Ik kan tegenwoordig door mijn werk niet meer naar de weekmarkt. Dit is een goedkoop alternatief om toch voldoende groentes te eten per persoon voor 1 euro per maaltijd. Ik vul het aan met restjes uit de koelkast van andere maaltijden. Bijvoorbeeld courgette, champignons of paprika.

6. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Bedankt. Ik ga die zakjes ook eens proberen. Hier geen goedkope weekmarkt in de buurt dus vind dit wel een goedkoop alternatief. En het is ook al gesneden. Lekker handig. Door de noedels met woksaus lijkt het mij ook erg lekker!

Vorige week hadden we een bloemkool ovenschotel met aardappel. Dat ging nog wel.
    Denk dat ik dan wat vaker een ovenschotel ga maken. Gebakken aardappel vinden ze ook niet zo lekker. En zoon moet wel goed eten. Hij heeft wat ondergewicht.

Vorige week een nieuw recept hier geintroduceerd. Tagliatelle met broccoli, salami en boursin. Makkelijk 1 pansgerecht. Zoon en ik hebben heerlijk gegeten. Manlief zegt dubieus dat dit gerecht niet in zijn top 10 zit. En dochter moest er van eten maar dat ging niet van harte :)

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Klinkt lekker Miranda! Dat zou hier echt een instant hit zijn :D

Ik heb soms ook echt weken waarbij de inspiratie ver te zoeken is ;)
    Dit is er zo 1...

Vandaag eten we een hele simpele pasta bolognese met kaas.
    Het is dat in de saus tomaat en ui zit, want verder is de groente ver te zoeken, maar dat mag van mij best een keer.

Verder heb ik eigenlijk nog niks bedacht voor deze week.

Ik denk nog een keer wraps met gehakt, paprika, mais, zwarte bonen, tomaat en kaas. Daarvoor heb ik zo goed als alles in huis.
    Voor vriend en mijzelf doe ik er dan nog avocado bij.

Verder misschien een simpele bami of nasi met een ei, komkommer en sate.

En dan houdt het op qua ideeen

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Zit in het weer zeker haha hier precies hetzelfde.
    Vandaag aten we slastamppot met een restje sla. En spinazie.
    Morgen wordt het bami. Weet niet of het met bamikruiden wordt want die moet ik nog maken of dat ik er woksaus doorgooi.

9. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Krulpeterselie, lekker met woksaus!!!

2littlemonkeys, dat zijn toch allemaal lekkere dingen. Dochter isner alleen geen fan van haha.

Vandaag hadden wij boerenkool. Had ik laatst al een dubbele portie van gemaakt. Lekker snel klaar dus.
    Morgen moet ik werken. Mijn ouders komen hier oppassen en zij gaat bami maken.
    Woensdag haal ik pasta saus uit de vriezer en kook ik er tagliatelle bij.

Donderdag ga ik nog even goed over nadenken. Ik heb laatst 50 euro gekregen om iets voor mezelf te kopen en zit sterk te denken aan een slowcooker. Die zou ik woensdag bij de kijkshop kunnen gaan halen. Zal ik het doen, of niet, haha. Ik heb nog even om erover na te denken.

10. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    @miranda, aardappelpuree of aardappelovendingen( wedges lidl) of gebakken aardappelblokjes?
    @anoniemxx ja groenten he? Maar vaak zijn aardappels groenten vlees toch wel t goedkoopst. Als je niet veel en duur vlees erbij eet tenminste.
    @die boerenkool van de ah, uit de vriezer, kun je die door aardappels stampen?

11. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Hier zelfgemaakte pizza gegeten, ook zelf deeg gemaakt, zo lekker en niet eens heel erg duur. Leuke activiteit om te doen met de kinderen. Ik maak deegballetjes per persoon. Voor de kinderen wat kleinere, en ze mogen ze zelf beleggen. Paprika, salami, tomatenpuree, ui, tonijn, kaas, champignons, ananas olijf. Je kunt er van alles opdoen wat je 'over' hebt. Deeg is 500 gram bloem, 300 ml water, 7 gram gist, een kleine eetlepel zout, wat italiaanse kruiden, scheut olijfolie. Kneden en laten rijzen. In de oven ongeveer een kwartier tot een half uur op 220

12. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ook erg leuk als activiteit voor een kinderfeestje.
    Je kunt er ook volkoren meel door doen. Worden ze nog wat voedzamer.

Wij hebben gister gehakthachee gegeten. Ook niet zo duur.

Voor 4 personen heb ik 200 gr ongekruid gehakt gebruikt. Dat ga je kruiden met hachee kruiden. Rul het gehakt en bak 2 dikke uien mee. Lekker met aardappels of puree en rode kool. Het lijkt mij ook lekker met wortels.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ook hier is het stil ;)

Ons weekmenu deze week;

Zon; Zelfgemaakte pittige Texaanse chili met zilvervliesrijst
    Ma; Restjes van zondag in een wrap met gestoomde pompoen (man eet dit thuis met de kinderen ik op mijn werk ivm avonddienst)
    Di;Zelfgemaakte roti
    Woe; Zoete aardappelpuree, gestoomde sperziebonen en zelfgemaakte kalkoenschnitzel
    Do; Runderhamburgers op een brood met salade en zelfgemaakte friet uit de Actifry (makkelijk want kom uit een dubbele nachtdienst en kan niet slapen)
    Vrij; Rode linzen dahl
    Zat; Man en kinderen eten bij schoonouders ivm oppassen, ik eet op me werk ivm avonddienst
    Zon; Misschien eens uitgebreid koken uit mijn kookboeken

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    De wortel buitenbeentjes van de AH zijn trouwens heel erg goedkoop, 0,99 cent voor 2 kg. Heb vandaag een zak gehaald maar denk dat ik er nog 1 bijhaal tenminste.

15. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    oh dat is niet duur Elena!
    ik ga die morgen ook maar halen.
    morgen weer een nieuwe boodschappenweek :)
    Kan iemand mij vertellen of ik met die ingevroren boerenkool ook boerenkoolstamppot kan maken?
    Morgen eten we trouwens drumsticks dus ik zal nu even googlen hoe ik die het beste kan klaarmaken.

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.701
    4.313
    113
    noord holland
    met diepvriesboerenkool kun je gewoon boerenkoolstampot maken. ik gebruik juist altijd die omdat ik dat lekkerder vind dan verse :D
    drumsticks doen wij graag in de oven. in een schaal leggen, peper en zout, knoflook, beetje ketjap eroverheen en wat spekjes erbij. alu folie eroverheen. 30 min in de oven op 200 graden. daarna nog 15 min.
    zonder alufolie.
    spekjes koop ik altijd de goedkoopste en dan verdeel ik het altijd en vries het in. dan kun je altijd een beetje gebakken spekjes gebruiken bij een maaltijd en kost het niet zoveel.

17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.701
    4.313
    113
    noord holland
    gebakjen spekjes, champigons, spinazie a la crème uit de diepvries en een bakje kruidenkaas (die rond de 60 cent) en dan met pasta erbij. niet duur en lekker en ook gezond. alleen de kruidenkaas mss iets minder gezond maar wel super lekker :D

18. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    dank je wel voor het meedenken!

19. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Het is erg rustig hier.

Ik ga die buitenbeentjes wortels in de gaten houden bij AH. Lijkt mij ook wel wat. Die appels en peren vond ik niet echt super goedkoop. Zelfde prijs als bij aldi/lidl waar ik wekelijks kom.

Ik heb nog nooit pompoen bereid. Iemand een lekker recept? Ik dacht om 2 verschillende soepjes van te maken. 1 wat pittig en een zoetere variant. Kunnen we even testen wat we lekker vinden.

Ik ben gister bij een groentewinkel geweest die goede acties heeft.
    Ik heb even een foto bijgedaan. Ik hoop dat het lukt om die in dit bericht te zetten.
    Ik moest € 4,50 betalen.

Vandaag eten we een wokschotel met kip, ui, paprika, taugé en sugarsnaps met thaise kruiden. En foe yong hai met ui, tomaat, paprika en geraspte wortel. Apart kook ik er een zak diepbriesboontjes bij en zilvervliesrijst.Kunnen we denk ik 2x van eten.

Verdere menu in willekeurige volgorde:
    Pompoensoep met stokbrood.
    Stoofgerecht met vlees, wortel, ui en paprika. Met aardappelpuree.
    Gehaktbrood met pastasaus en volkoren spagetti.
    Pizza
    Karbonade, aardappels met broccoli

Bijgevoegde bestanden:

20. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    #1880 Lovelive3, 4 nov 2016
    Laatst bewerkt: 4 nov 2016
    Leuk dat je er een foto van maakt :) ben benieuwd hoe je de pompoen vond, is het een lekkere groente voor kinderen? Vanavond eten wij andijviestamppot (vriezer) en een restje sla-stamppot van eergisteren, met een hamburger. Morgen een verjaardag waar we eten. Net 10 kilo aardappelen gehaald dus aankomende weken zullen we veel aardappels eten haha!
    Hutspot boerenkool hebben we al in voorraad, evenals doperwtjes uit de vriezer, potten wortels en doperwtjes.

Deel Deze Pagina