wat een mooi groot pakket voor 4,50!! jammer dat er ook geen boodschappenlijstjes meer worden geplaatst.
Ik lees hier al wat langer mee, en wil toch ook eens wat gaan meeschrijven. Onze situatie: man, vrouw, dochter van 10 en zoontje van 1,5. Vorig jaar rond deze tijd een enorm huis gekocht, en sindsdien zijn we wat knieperig geworden, na alle verbouwingen willen we het huis eigenlijk zo snel mogelijk weer afbetalen (10 jaar zou mooi zijn). Ben ongemerkt steeds minder aan het uitgeven aan de onnodige dingen (over de verbouwings- en inrichtingskosten praten we maar even niet ), zo ook met de boodschappen. En dat bevalt goed! Kwam vroeger veel op het consuminderenprikbord van startpagina, dus wel de nodige ervaring op dat gebied. Toch willen wij niet zo maar op alles bezuinigen, dus mijn lijstje kan vast veel goedkoper... Vandaag was mijn lijstje weekboodschappen bij de Jumbo: 2x aardappelblokjes (1,5 nodig per keer, andere helft gaat in de vriezer) anta flu bananen becel light 4 frikandellen en 6 bolletjes (vandaag samen een zondige lunch gehad zonder kinderen ) bloemkool kuipje roomboter peren courgette blik perziken appels rijst spekreepjes 1 tarwe brood heinz tomatenketchup kaaswafels (hele dunne, 15 calorieen per stuk, gaan we eens uitproberen) macaroni 6 liter melk champignons ham pond kaas gelderse worst gemengde groente uit de vriezer 3 paprika's kipblokjes 1 pistoletje (om zoontje bezig te houden) friet de ruyter vlokken hamblokjes sinterklaascadeaupapier gehakt tomaten uien unox rookworst doosjes rozijntjes kilo hutspot 2 liter yoghurt griesmeelpap rijstepap Totaal was 58,35, daar komen nog 5 broden vd Jumbo, 3 schnitzels vd slager en 3 eendenborstfilets van de AH bij (reclame). Koffie zal net wel of net niet lukken, bedenk me nu dat de schilder weer komt de komende week, dus dan komen er nog 2 pakken koffie bij voor totaal 8,49. Zal er dan net om spannen of ik uit kom met 100 euro... Ons menu: vandaag: feestmaal van zelfgemaakte tomatensoep met pannenkoeken (anderhalve verjaardag zoontje ) zaterdag: eendenborstfilet, friet, bloemkool zondag: hutspot met spekjes en rookworst maandag: macaroni met heel veel groente, gehakt en hamblokjes dinsdag: schnitzels, gebakken aardappeltjes, groentemix woensdag: macaroni donderdag: pilaf met kip, uien en perzik Afgelopen week aten we oa: pasta carbonara enchilada's aardappels, verse worst, witlof, aardappels, hamburgers, spinazie gourmet (slaapfeestje dochter) restjes gourmetvlees en -groente met friet boerenkool We hebben een redelijke voorraad van bepaalde dingen momenteel (zoet broodbeleg genoeg na een slaapfeestje vorige week ) frisdrank (1+1 bij AH) en de boodschappen uit Duitsland, dus niet alles staat op het lijstje. Ik wil proberen de weekboodschappen voor 100 euro te doen, best een lastige, we zijn alle vier flinke (vlees)eters naar onze leeftijd. Daarnaast halen we 2x per jaar voor een kleine 200 euro levensmiddelen in Duitsland: pasta, bouillonblokjes, tostibrood, yoghurtjes, bakspullen, koffiefilters, kidneybonen, mais, gezeefde tomaten, tubes tomatenpuree, blikken tomaten, struisvogelbiefstuk, lamssteaks, potjes/peutermaaltijden (steeds minder, alleen gerechten met mais eet hij niet mee) etc Qua overige uitgaven: Drogisterij: 25 per week voor luiers, doekjes, shampoo, cremespoeling dochter, scheergel, deo, haarlak etc. Luiers (kruidvat)en doekjes (zwitsal) kosten het meest voorlopig. Twee keer per jaar circa 200 euro aan toiletartikelen in Duitsland: maandverband, vochtig toiletpapier, tandenstokers, kinderflosdraadjes, tandpasta, douchegel, handzeep, oordopppen, babyverzorging etc Huis en tuin gaat nu nog veel geld heen, ledlampje hier, snoertje daar, tubetje allesvuller zus, doosje schroeven zo etc etc maar dat moet wel minder gaan worden. Kinderkleding doe ik van de kinderbijslag, en dat lukt in deze fases aardig. Oudste groeit niet meer zo snel en bij de jongste is het gewoon een kwestie van een stapel (spijker)broekjes en leuke truitjes. Gisteren wel 6 rompers met lange mouwen en een slaapzak zonder mouwen gekocht, hij vrat de lange mouwen van zijn slaapzak 's nachts op... Oudste (na de zomer naar het VO) gaat binnenkort 25 euro per maand kleedgeld krijgen wat ze kan uitgeven naast de basis die ze van ons krijgt. In Duitsland halen we trouwens ook 2 x per jaar de kinderschoenen, tegenwoordig vooral voor de jongste, maar ook wel sneakers voor de oudste. Ik ben benieuwd of ik geinspireerd raak door jullie, en jullie misschien door mij.Bewaren
Het Veense, misschien vind je het leuk mee te schrijven in het clubje consuminderen en besparen? Is dus echt een besloten club, daar gaat het over meer dan alleen boodschappen doen en in je post lees ik tussen de regels dat consuminderen wel jouw ding is?
Hier vandaag ruim 50 euro inclusief koopzegels kwijt. Maar we hebben dan ook nog veel vlees in huis, fruit en wat zuivel. Genoeg beleg aan zoetigheid, alleen nog wat hartig erbij.
ik ga dadelijk weer naar de winkel en zal dan ook mijn lijstje posten. mooi billy 50 euro dat lukt me niet helaas. veense mooi lijstje. ik moet dadelijk ook weer koffie halen,ik vind de filterkoffie toch altijd nog het lekkerste,welk merk maakt niet zo veel uit,laatste keer liddl goudmerk en was ook erg lekker! alleen de koffiemelk wil ik altijd volle van friese vlag. verder geen merkspullen,of moet een goede aanbieding zijn. bij ons gaat er toch wel veel lekkers doorheen en daar gaat natuurlijk ook best veel inzitten. vooral in weekend b.v. altijd chips,koekje of donut,frisdrank,snoepje. ik hoop dat iedereen toch hier ook blijft schrijven zou jammer zijn als niemand meer hier meeschrijft.
Ik wil mijn lijstje wel doorgeven hoor. Hier komt ie: 4,95 5x tarwe boerenbrood 0,56 2x rijstwafels 1,13 versgesneden vleeswaren 0,99 casselerib 2,25 kaas 0,78 aardbeienjam 0,89 vlokken 1,98 4* boter goede start (aanbieding) 0,99 kg muesli 0,78 2x beker yoghurt 1,59 kg griekse yoghurt 0,59 vanillevla 0,98 2 ltr melk 1,04 2x yogho 0,59 6 flesjes water (nemen kids mee naar school, thuis hervullen maar zo nu en dan even frisse nieuwe flesjes) 1,00 ananas 1,69 bakje rode druiven 0,99 1 1/2 kg appels 0,89 kg peren 0,99 7 bananen 1,00 2 komkommers 4,50 7 paprika's zak tomaten net mandarijnen bakje sugarsnaps taugé flessenpompoen 0,98 2 blikjes tomatenblokjes 0,59 eiernoedels 0,99 kg zilvervliesrijst 0,78 500gr volkoren spagetti 1,59 xxl kipschnitzel 2,50 500gr rundergehakt 4,50 8x runderworstjes (aanbieding) 1,86 3x schouderkarbonades (aanbieding) 1,20 10 biologische eieren (zo uit het kippenhok) 0,39 kg bloem 0,78 2 pakjes margarine 5,00 2 pakken koffie 0,72 4x twix AH merk 0,99 4 speculaasbrokken 0,99 zakje snoep 0,79 zakje kinderchips 0,49 ontbijtkoek 2,00 4 flessen teisseire aardbeiensiroop (50 cent p/fles bij xenos ivm datum) 1,69 750ml ketchup + 750ml fritessaus (aanbieding) Totaal 59,48 Koffie is voorraad evenals goede start boter en de flessen siroop. De runderworstjes liggen in de vriezer. Rijst en spagetti komt ook niet in 1 week op. Ik heb nog 2kg wortels en pakje rode bietjes in de koelkast liggen. Boerenkool, boontjes, rode kool en broccoli in de vriezer. De week ervoor had ik haarlak en 2 flessen wasmiddel (5 euro) gekocht. Kan ik ook eerst mee vooruit. Week daarvoor grote zak aardappels en uien waar we nu nog van eten. Daarvoor had ik een voorraad wc papier gekocht (3 pakken voor 5 euro bij de kruidvat) Zo hou ik mijn voorraad op peil. Ik ben niet duur uit en ik heb niet het idee dat het karig is, of vergis ik mij daarin? Verder bak ik geregeld wat lekkers. Vorige week een grote appeltaart gebakken en deels meegenomen naar het werk. Volgend baksel wordt een appelcake in springvorm. Die appelcake bak ik ook altijd voor de traktaties voor de juffen als de kinderen jarig zijn. Met dochter bak ik ook regelmatig iets van koekjes, muffins of wafels die ze dan zelf mag vullen. Deel van de gekochte tomaten wordt ook als broodbeleg gebruikt. Een eiersalade met garam massala ook als broodbeleg. Pakken en flessen drinken gebruiken wij haast niet. Gewoon omdat het niet op komt bij ons. Wordt alleen met een verjaardag gekocht. Zelf drinken wij water, thee, koffie en aangelengde siroop. Enige dure wat wij wel eens kopen is een flesje 0% bier voor mijn man. Uiteraard in de aanbieding. En friesche vlag koffiemelk. Maar die koffiemelk is regelmatig in de aanbieding 2 voor een euro. Dan slaan wij in. Als wij visite krijgen hebben wij heus wel een paar flesjes bier in huis. Dan haal ik ook wel een wijntje. Toostje heb ik standaard in huis. En een blikje tonijn ook. Dan maak ik er eiersalade en tonijnsalade bij. De rest kan dan wel weer als broodbeleg gebruikt worden. Blokje kaas met een zilveruitje op een prikker erbij. Ik koop dan meestal ook snoeptomaatjes met een groot stuk feta. Feta kruid ik dan zelf. Tomaatje met stukje feta op een stokje. De rest van de feta gebruik ik dan weer in een couscousgerecht. De kinderen en ik ontbijten met yoghurt en een mengsel van muesli, havermout, rozijnen en lijnzaad. Tussen de middag eten de kinderen brood. Ik meestal een plak roggebrood met vlees/kaas en een boterham. Op mijn werk is er altijd soep bij wat je zo mag pakken en fruit. Mijn man neemt altijd 8 boterhammen, banaan/appel en iets lekkers (ontbijtkoek, twix, stuk speculaasbrok) mee naar het werk. Ze hebben bij hun op het werk ook altijd gekookt eitje en een soepje. Afgelopen woensdag 2 spelers gehad bij de kinderen die 'smiddags mee aten. Toen heb ik tosti's gebakken. Kinderen krijgen altijd fruit mee in de fruitpauze (behalve op woensdag, dan krijgen ze een plak ontbijtkoek of ieder een eigen merk milkbreak koekje ofzo) Dochter wil ook altijd iets van komkommer/druifjes/appel naast haar boterham tijdens de overblijf. Wat hebben wij afgelopen dagen gegeten: * Kipschnitzel, aardappeltjes, sla met tomaat, komkommer en paprika * Thaise wokschotel (sugarsnaps, kip, ui, taugé en paprika) * Foe yong hai (ei, gezeefde tomaten, ui, tomaat, paprika en geraspte wortel met zilvervliesrijst. * Aardappels, rode kool met een stukje vlees. Wat gaan wij nog eten: vandaag: zelfgemaakte pizza zondag: pompoensoep met stokbrood maandag: stoofschotel van vlees, wortel, ui met aardappelpuree en boontjes apart bijkoken dinsdag: volkoren pasta met gehaktbrood en pastasaus woensdag: karbonade, broccoli en aardappels
jeetje miranda jij bent toch echt niet karigje hebt altijd lekkere spulletjes op je lijstje staan! wat gezellig als bij jullie bezoek komt die worden goed verwent! hier ook altijd bij bezoek wat lekkers op tafel,als ik het op tijd weet maak ik appelflappen of bak een cake,of loop snel naar de lidl en haal wat donuts ook altijd lekker vers en maar 0,29 cent per st. verder ook chipje of nootje op tafel en ook toastje met salade. zelf drink ik geen alcohol maar als er een verjaardag is of visite komt haal ik wel flesjes bier en flesje wijn.,wat ik na afloop meegeef anders kan ik het weggooien en dat vind ik zonde. als er kinderen komen spelen ,mogen ze altijd mee blijven eten,vind ik gezellig,op woensdagmiddag vaak bolletjes met knakworstjes vinden ze heerlijk.
hier nog lijstje van zojuist fristi koffie 2 keer koffiemelk 7-up 3 keer voor visite totaal 8,15 tomaat knoflook 3 courgette ontbijtspek ham creme brulee donut stokbrood keukenrol wc doekjes 12,64 tijger wit tijger bruin witte bolletjes rozijnenbolletjes 2 chocomel rijst saucijzenbroodjes hagel puur hagel melk duo pasta aardbei jam pepsi ranja 2 prei 15,35
en dan kan ik morgen of maandag weer opnieuw gaan volgens mij ben ik daarom ook veel meer kwijt ik ga teveel naar de winkel! probleem of eigenlijk luxe ik hoef maar over te lopen naar de winkel!
ik probeer ook echt zuinig te zijn qua budget maar omdat koken mijn hobby is en ik verder ook nooit uitga of uit eten vind ik het bv wel leuk om af en toe een mooie taart te maken ofzo. ja dat kost wat meer maar het geeft ook een leuke middag
Hey meiden Ik ga hier weer proberen mee te schrijven. Budget probeer ik 75 per week mee uit te komen maar heb 100 per week begroot. Dat pin ik elke week/maand. Verzorgings artikelen en luiers moeten ook hiervan gekocht worden. Jongste is nogal een moeilijke eter wat lastig is. Rest gaat in een potje voor de zomer vakantie ☺
oh leuk chantal dat je ook weer mee gaat doen. ik ga proberen iedere week iets apart te leggen voor de dierenarts, moest laatste keer 54 euro betalen,jeetje dat gaat dan meteen van je weekbudget af!
Ja dat zijn idd kosten die je liever niet hebt. We hopen elke maand wel te sparen maar weet niet of dat gaat lukken. Theoretisch wel maar in de praktijk pakt dat vaak anders uit helaas
Gister alvast oa vakantieinkopen gedaan. Aangezien de rekening leeg was, heb ik de kooppunten ingezet. Ik had inmiddels voor 70 euro staan! Ik kan er dus gewoon nog een keer boodschappen van doen. De rekening was trouwens leeg door een ritje naar de makro. De megapakken pampers waren daar 1+1 gratis en pampers zitten altijd nog het beste bij mijn dochter. Ik kan niet zeggen dat ik ruim 25 euro bespaard heb, want als er geen aanbieding is, gebruiken we eigen merk. Nu maar hopen dat de huur van mijn koopwoning snel binnen is. Meestal kan het naar de spaarrekening maar door tegenvallers heb ik het nu echt nodig
krijg vanmiddag weer visite,wat blijft mee eten. heb zojuist een appelcake gebakken,en ga dadelijk nog even verse broodjes bij lidl halen 0,20 p.st. dan kunnen ze gelijk mee lunchen. nog wat vleeswaren erbij en tomaatjes halen,zoetbeleg nog voldoende en chipjes ook. alleen nog even denken wat ik als avondeten maaak.
Nog even mijn weekmenu; Zondag; erwtensoep met een tosti Maandag; nasi (ik maak veel, zodat ik weer twee extra maaltijden in de vriezer heb) Dinsdag: aardappelen met bloemkool Woensdag: aardappelen met spinazie a la crème Donderdag: aardappelen met doperwten De aardappelen waren in de aanbieding. Ik kook dinsdag en woensdag te veel. Donderdag bak ik ze op. Als vlees hebben we hamburgers. Laatst waren er heel veel pakken van 8 stuks met 35% korting ivm datum. Die heb ik dus ingevroren en nu eten we dus hamburgers. Gelukkig vind ik ze lekker. Net als aardappelen, tijdens m'n zwangerschap kreeg ik gekookte aardappels niet weg, nu gaat dat prima. Dl eet er goed van, het is niet duur en lekker makkelijk.
even mijn lijstje van de lidl vandaag 2 stokbrood 1,38 6 pistoletjes 1,20 1 ananas 1,59 6 bananen 0,96 2 ham 2,48 2 slamelange 1,98 2 komkommer0,78 2 aardappelschijfjes 1,10 st gehakt cordon blue5,7 2 salami 1,98 vanavond dus aar.schijfjes met sla en cordon blue en komkommer linders 2 pepsi 2,90 2 coca cola 3,72 statiegeld 1,00 witlof 1,29 zak snoepjes 1,29 zak chips 0,79 flesje wijn 2,89
Ik zat hier altijd vol verbazing en bewondering te lezen en dacht dat moet ik zelf dan toch ook kunnen! Dus had vandaag een budget voor mezelf 50,- Mijn vriend zag al gebeuren dat dit dus nooit ging lukken maar i did it (oke niet helemaal ik was namelijk 50,09 kwijt) Hier mijn lijstje; Plus - bospeen 1,- - 500 gram sperziebonen 1,- - bananen 2,- - Magnum Classic 2,59 - Magnum double caramel 3,29 - curry 1,- - fritesaus 1,- - 2 zakken doritos 2,- - 1 zak wokkels 1,- - spekreepjes 1,99 Totaal 16,90 Hoogvliet - 2 pakken crystal clear 2,42 - kilo gehakt 4,49 Totaal 6,91 Jumbo - Broccoli 1,04 - Danoontje 6pack 0,98 - Koffie 7,50 - Dubbelvla 0,75 - Gemengd gehakt 2,19 - Sandwichspread 1,87 - Macaronisaus 1,07 - Suikerklonten 0,99 - Tuinerwten 0,80 - Smeerkaas 0,38 - Straciatella yoghurt 1,55 Totaal 19,12 Statiegeldbon ging er nog vanaf dus uiteindelijk 18,87 Lidl - 5 kilo aardappelen - 2 pakken kaas - melk Totaal; 7,41 Had me vergist in de aanbieding van de Hoogvliet die gaat pas woensdag in. Overigens zitten deze supermarkten allemaal vlakbij elkaar. Vond het net een sport en ben van plan vanaf nu wekelijks een budget aan te houden
wat leuk chocochippie! op een gegeven moment dat heb je beter door wat de maximale prijzen zijn, waarvoor je iets moet kopen Als je er eenmaal op let bedoel ik. Zo zou ik nooit wortels voor 1 euro kopen, omdat ik weet dat ze bij de ah 80 cent zijn bijvoorbeeld. Klinkt vreemd maar vele kleintjes maken 1 grote. en die 5 kilo aardappels waren afgelopen week bij de ah in de aanbieding, 2 zakken voor de prijs van 1. Leuk dat je het als een sport ervaarde, dat doe ik ook namelijk. zo kom je er wel Succes!