Ik heb net de financien weer gedaan (beide salarissen binnen). Heb 300 euro om 4 weken boodschappen mee te doen. Dat is dus 75 euro per week. Ik wil proberen zo veel mogelijk over te houden Eetlijstje voor deze week: Vandaag: hartige taart staat al in de koelkast Morgen: eten op verjaardag Zondag: eten weer bij dezelfde jarige (mijn broertje ) Maandag: Kliekje lasagna uit vriezer + verse salade Dinsdag: kip, wokgroente, woksaus uit de vriezer (net gemaakt) + rijst Woensdag: gestoomde witvis, broccoli, aard. puree Donderdag: wraps met gehakt, ui, paprika, mais, sla, komkommer, saus Vrijdag: gaan we iets eten na de 1e echo (ga er vanuit dat 't goed is!) Zoals jullie kunnen zien hoef ik niet veel te kopen voor het avondeten We hopen echt dat we volgende week vrijdag reden hebben om gezellig samen ergens iets te eten!! Ik heb er in ieder geval 70 euro alvast voor gereserveerd Kan ook zijn dat we gezellig thuis eten en iets halen/laten bezorgen. Dan houd ik vast geld over. We zullen zien! Elena: je lijstje ziet er echt heerlijk uit!! MvEsmee: jij bent goed bezig joh!! Ik wil je nadoen
@Annadore; Kom je bij me eten? Zal vast helemaal goed zijn met je echo En zoiets moois mag je best lekker gaan vieren hoor Vergeten dat ik morgen een meidenavond heb en ga gourmetten, maar vriendlief eet nog wel de menuplanning...
Leuk gourmetten! Altijd lekker en gezellig. Ennuh...vooral de zaterdagen wil ik wel bij je eten Maar moet zeggen dat ik me ook erg verheug op mijn gisteravond gebakken hartige taart Die gaat na het boodschappen doen lekker de oven in!
Zo net de boodschappen gedaan. Viel me alles mee Heb iets meer als normaal besteed maar we hadden dan ook een enorme meevaller deze maand Ik heb gehaald; 2 x vuilniszakken 2 l melk 2 kg grapefruit 5 kg perssinaasappelen kwark 1 l yoghurt notenrijst 500 gr gehakt 2 x tijdschrift flesje sambal goudkuipje 1 l vla afbakpistoletjes (8 stuks) Tomatenpuree geraspte kaas 700 gr krieltjes unox rookworst pompoen 700 gr kiwi 2 x labello verse munt katenspek spekreepjes 2 x bapoa krop sla filet americain 2 x zakje snoep knolselderij bosuitjes 2 zakjes wortelbolletjes 2 kg winterpeen courgette tros bananen kipfilet 700 gr aubergine netje citroenen verse koriander 3 kg aardappelen hamburger broodjes -------------------------- totaal 61,30 Best netjes toch?
Voor 53,-- boodschappen gedaan deze week. Eten voor de hele week (groente, vlees, aardappelen, zakje gyrosmix, pot spaghettisaus), fruit, beleg, grote zak friet, kroketten, frikadellen, kattenvoer, drinken (1 pak sap, 2 frisdrank), 2 volkoren broden en nog een halfje wat luxer brood, afbakbroodjes, schoonmaakdoekjes, koek, chips, melk, vanilleyoghurt, 6 nep-danoontjes, 3x een potje voor Ayla, deo voor mijn man. En we eten deze week: vrijdag: soep met broodjes zaterdag: pannenkoeken (had alles nog in huis, alleen melk gehaald) zondag: bloemkool, aardappelen, kipding maandag: spaghetti dinsdag: witte bonen in tomatensaus, gebakken aardappels, vleesje (nog in de vriezer) woensdag: sperziebonen, rijst, gyrosvlees donderdag: prei, aardappelen, kipding (zelfde als zondag, was in de reclame bij de C1000, 5 voor 2,--)
Wat grappig dat hier bijgehouden wordt wat men zo in een week haalt. Ik ben geinspireerd door het topic; wat houd je over per maand... En wil nu dus ook ma. 75 in de week uitgeven aan boodschappen evt luiers en sigaretten(1 max 2 pakjes in de week en manlief 1 buil shag). Vandaag boodschappen gedaan: tros bananen 1 kg kiwi's 1kg appels bakboter halvarine roosvicee appelstroop kipfilet nasikruiden prei witlof bloemkool hutspot spitskool 1kg gehakt aardappels aardappelschijfjes vruchtenhagel biscuitjes gevulde koeken Brinky's 2 zakken chips cocktailnootjes bruine en witte bolletjes kaassoufles viandellen mix voor ovenschotel 2 pakken vla 3 pakken melk 2 pakken lactose vrije melk(die zijn wel duur) zak hondenvoer pakje sigaretten ----------------------- totaal 51,49 Nu kan het zijn dat ik deze week alleen nog een keer een brood moet halen. En vlees had ik nog voldoende in de vriezer liggen. Ben ook snel geneigd om alles maar met pinpas te doen. En snel tussendoor iets anders te halen als ik in huis heb, waardoor er dus weer veel weggegooid wordt! Eigenlijk doodzonde toch.
o en we eten dus deze week: zaterdag: nasi zondag: bakken we frites maandag: hutspot met speklapjes dinsdag: bloemkool met kipfilet woensdag: manlief eet niet thuis, dus kids en ik eten portie nasi uit de vriezer donderdag: witlof ovenschotel vrijdag: spinazie ovenschotel
Ik was gisteren 35 euro kwijt bij de Aldi en 8 euro bij de c1000. Toen had ik alles wat ik nodig had, maar heb ik bij de Appie later nog wat luxe, lekkere AH excellent hapjes gehaald 15 euro. Dus heb nu nog 15 euro over voor deze week en heb verder NIKS meer nodig. Dus ondanks luxe uitspatting toch nog geld over. Hoewel ik denk dat ik dat mijn broertje nog extra voor zijn verjaardag geef. Altijd leuk om een extra gevulde envelop te krijgen
Hahahha, ja ik wist niet meer hoe het heette, maar wel dat het iets van kip is, zodoende een "kipding" LOL .
vandaag voor 12,19 euro bij de aldi: witlof kruidenstokbrood kabanossi worstjes roeryoghurt straciatella yoghurt aardappelen komkommer pandanrijst en bij de c1000 chips taksi gehaktballen winterpeen bloemkool appels kiwi uien ice tea ------------ 23,42 heb dus nog redelijk wat over van mn boodschappengeld en moet voor volgende week voor dinsdag nog groenten halen. Ik heb nog veel op voorraad. ons menu: zaterdag: hutspot met gehaktbal zondag: frietjes, erwtjes/ worteltjes en vissticks maandag: chicken tonigt of nasi dinsdag: aardappelen, groente? en speklapjes woensdag: bloemkool aardappel en zalm donderdag: mie vrijdag: macaroni
Heb net de C1000 folder voor volgende week binnen. Er staan weinig goede aanbiedingen in vind ik. Ook staat er maar weinig groente en fruit in. Geloof alleen witlof, broccoli en sla.
Nee,inderdaad zeg! Ben ik even blij dat ik al een weekmenu had gemaakt met dingetjes die we gewoon lekker vinden. Had anders een karrig weekje geweest
Hoi meiden Ik zag jullie topic en dacht ga eens kijken. Niet voor hoeveel geld de boodschappen maar wat jullie eten. Hier is het echt een ramp. Weten nooit wat we willen eten. En zie nu dat jullie mooie weekmenu's maken. Is voor ons misschien ook wel handig en denk dat het ons ook veel geld bespaard. Nu bedenken wij vlak voor het eten wat we gaan eten. Vaak is dit omdat we laat thuis zijn makkelijk of we halen. Ik haal dan ook uit me werk de boodschappen voor die dag. En alleen op vrijdag doe ik de wat grote boodschappen zoals drinken en zo. Maar door jullie menu's heb ik ideeën gekregen en ga ook proberen om een week menu te maken. En probeer dan ook doordeweeks niet meer zoveel naar de ah te gaan. Bedankt hiervoor
hier balen we ook dat de c1000 1 euro acties afgelopen zijn, gelukkig vorige week flink ingeslagen dus we kunnen vooruit. ben vorige week zelfs 3 keer op en neer geweest. eerste keer was er veel al niet meer en die 2 keer daarna om ff in te slaan, . maar goed, weekbudget is compleet op, maar de kasten puilen uit. joyce
ik ga jullie topic nog even goed door lezen en misschien is deze vraag al gesteld maar WAAR doen jullie meestal de boodschappen?