Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Gisteren boodschappen gedaan bij Plus en Jumbo

Plus
    kg kipfilet (aanbieding)
    2x komkommer (2 voor 1 euro)
    Zuurkool
    Appels
    Kiwi
    Ijbersslamix
    2x melk
    Magere yoghert
    Maisbrood
    Yoghi
    Groene thee
    Thee
    Gevulde koeken
    Cafe noir
    2x choco reep
    Engelse drop
    Pindakaas
    Rijst
    Macaroni
    Mix macaroni
    Chickentonight
    Kroepoek
    Boterhamworst
    Cocktailnoten
    Ontbijtkoek
    Ontbijttoast
    Afbakbrood 2x
    Gazeuse 2x
    Kaas

28,45 euro.

Jumbo

Chips
    2x ham
    Sultana
    Roerbakgroente
    Krentenbollen.

7,35 euro

Ma: Voor ons gekookt
    Di: Zuurkool met spekjes en worst
    Woe: Macaroni met veel groente en sla.
    Do: Aardappelen, Roerbakgroente en kipsnitsel
    Vrij: Chicken tonight met rijst, kip en groente. Kroepoek erbij.
    Za: Niet thuis
    Zo: Iets makkelijks (patatje, shoarma of pizza)

Voor zondag moet ik het nog halen, zal hooguit als het halen wordt bij de snackbar 8 euro zijn en anders een euro of 5

2. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ja he?! :D;) Ze hadden ze nu bij de Aldi en vriendlief is er DOL op! Dus ik dacht, nja laat ik maar gelijk goed meenemen,ben ik daar ook weer klaar mee, haha!!

3. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel

Is dat zo, meiden? Ik ging er vandaag eens op letten toen ik bij de AH was maar qua verse groenten (champion, paprika, ui) ben ik meer kwijt dan één groentepakket! Misschien is het wel weer voordeliger als ik dan twee keer iets eet waar ik een groentepakket voor nodig heb :(. Wat is jullie ervaring hiermee?

4. tulip

tulip Niet meer actief

Ik haal een berg in 1 keer en maak dan zelf groenten pakketjes voor in de vriezer. Ik doe erin: prei, paprika, ui. 0,99 cent voor 3 paprika's, 17 cent voor een prei, 0,99 cent voor een heel net uien. Hier kan ik dus 4 of 5 groentenpakketten van maken, das toch wel goedkoper dan zo'n pakket kopen denk ik.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik haal het liefst gewoon losse groenten. Kan er vaak 2 of 3 keer van koken en vindt de verhoudingen in een groentenpakket nooit echt kloppen.

Met champignons kan je bijvoorbeeld een lekkere jachtsaus maken of op een pizza gebruiken. Of in een saus voor een pasta.
    Paprika's kun je voor een salade gebruiken of vullen.
    Uitje gebruik ik voor zoveel dingen...
    En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken om te doen met de groenten die je overhoudt.

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Een klein groente pakketje is €1,50 en als je de andere dingen koopt ben je misschien wat duurder uit maar kan je wel meer groente pakketjes van maken, da's dan weer het voordeel:cool:

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zojuist boodschappen gedaan en zo ontzettend als ik vorige week baalde van het uitgegeven bedrag, zo blij ben ik nu :D. Totaal kwijt: € 56,09 en daarvoor heb ik voor de hele week eten gehaald, drinken (C1000 basis), melk, yoghurt, muesli, fruit, gehakt, slavinken, brood, chips, koeken (C1000 basis), potjes voor Ayla (ze eet ook vers hoor, don't worry ;)), vaatwastabletten, thee, evergreens, sultana's (beiden van de C1000 basis), halvarine (C1000 basis).

En we eten aankomende week:

- vrijdag: frituur (hebben we allemaal nog in huis)
    - zaterdag: zelfgemaakte groentesoep met broodjes
    - zondag: gebakken aardappels (nog in de vriezer), doperwten, slavink
    - maandag: paëlla
    - dinsdag: pizza
    - woensdag: hutspot met een gehaktbal
    - donderdag: gekookte aardappelen, sperziebonen, hamburger (nog in de vriezer)

Eten voor vanavond en morgen had ik al in huis van de boodschappen van vorige week.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Zojuist de boodschappen gedaan bij de AH. Was precies 51,00 euro kwijt. Zat wel wat voorraad bij.

Had gehaald;

Kipburger (8 stuks)
    Dreft (2 x)
    2 l melk
    Tauge
    Rundertartaar (8 stuks)
    Witte rijst (2 kg)
    Risotto rijst
    Lasagne
    Krop sla
    Unox leverpastei
    Pikante tomatensaus
    Mango (4 stuks)
    Spekblokjes
    Japanse nootjes
    2 zakjes geraspte kaas
    Blok Parmezaanse kaas
    Shampoo
    Conditioner
    Supercrunch frites
    Filet Americain
    Salami
    Kip kerrie salade
    Komkommer (2 stuks)
    Flesje witte wijn
    Meergranenbrood
    Tijgerbol

Ons weekmenu;
    Do; Babi pangang met witte rijst, broccoli, atjar en komkommersalade
    Vrij; Kipspiesjes, pittige aardappeltjes uit de actifry met honingworteltjes + doperwten
    Zat; Aardappelpuree, witte boontjes & snijboontjes, tartaartje
    Zon; Chili con carne met witte rijst (saus uit de vriezer)
    Ma; Pompoenrisotto met pangafilet uit de oven
    Di; Wortel linzen stoofpotje met gepofte aardappel en kipburger
    Woe; Zelfgemaakte plaatpizza met Italiaanse groente en salami &lasagne
    Do; Aardappelen met bruine bonen en tartaar
    Vrij; Aardappel-knolselderijpuree met maïs en visschnitzel
    Zat; Tortellini met tomaat en pijnboompitten
    Zon; Gebakken aardappels met vissticks, doperwten en rauwkost

Had voor de rest nog alles in huis :)
    Vlees verdeel ik in pakketjes en vries ik in, is genoeg voor 8 dagen.
    Hoop dat de ijskast aan het eind van volgende week leeg is dan kan ik die even ontdooien en schoonmaken.

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Meiden ik kom hier ook meekletsen, wij moeten het ook echt veel zuiniger gaan doen, ik wil nog maar max 40 euro per week aan booschappen uitgeven, ex luiers.
    lukt tot op heden nog niet.
    ik ga naar de jumbo en aldi, en een keer in de zoveel tijd lidl.

en ik werk zelf bij de spar, en daar neem ik alleen goede aanbiedingen mee,

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Dobbel; Welkom! Kijk eens op de AH website bij de budgetrecepten, staan erg lekkere tussen! Verder kliekjes invriezen en een keer een kliekjesdag houden :D, pannenkoeken zijn erg lekker en goedkoop, seizoensgroenten en fruit kopen, weekmenu maken en aan de hand daarvan shoppen, etc etc. Het topic even doorspitten!
    Hopelijk gaat het lukken! Met hoeveel personen zijn jullie?

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hier ook 35-50 euro per week. Als eerste gaan we nu naar de Aldi voor meesten dingen. Super lekker (niet alles natuurlijk) en n stuk
    goedkoper.

We eten gewoon groenten met aardappels en vlees, soms
    zo'n lasagna pakket of een salade. Verder vd c1000 van die wereldgerechten. Echt uitgebreid koken kan dan helaas niet (niet dat ik weet;))

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Lottie; Wat noem jij uitgebreid koken? Ik kan heel lekker en uitgebreid koken voor heel weinig hoor, je moet alleen wel een beetje goed rondkijken en creatief zijn.

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Een lekker gerecht uit n kookboek bijv. Niet de standaard dingen die ik net noemde. Maar ik woon nu in n dorp dus vraag me
    af hoever ik dan kom met creatief zijn;) heb alleen n c1000
    en Aldi! En de dingen uit mijn kookboek zijn daar vaak niet te koop of iig niet alles bedoel ik;). Tips zijn welkom:D en recepten;)

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hey, da's ook nog een goeie tip die ik volgende keer mooi kan gebruiken. Thanx!

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ziet er erg goed uit, maar hoe maak je dat dan? Uit he hoofd, met een pakket of een kookboek? ik ben nog niet zo goed en lang bezig met koken dat ik t zelf kan verzinnen hoe en wat.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben gek op koken :D Ik heb natuurlijk ook een groot voordeel dat ik een hotelmanagement studeer en verplichte koksklassen volg. Maar ik haal mijn inspiratie een beetje overal vandaan. Wat betreft mijn weekmenu;

Do; Babi pangang met witte rijst, broccoli, atjar en komkommersalade (de saus en marinade koop ik gewoon in een pakje, vlees snijden, beetje rijst erbij, potje atjar opentrekken, broccoli koken en salade maken en voila)
    Vrij; Kipspiesjes, pittige aardappeltjes uit de actifry met honingworteltjes + doperwten (Kipfilet snijden, marineren in een marinade van olie en paprika en cajunkruiden, aardappeltjes in de actifry met sambal,paprika,z&p en dan de worteltjes (gesneden plakjes winterpeen) koken met honing in plaats van suiker, potje doperwten erbij en klaar)
    Zat; Aardappelpuree, witte boontjes & snijboontjes, tartaartje
    Zon; Chili con carne met witte rijst (saus uit de vriezer)
    Ma; Pompoenrisotto met pangafilet uit de oven (de risotto had ik van de week gezien bij Topchef en wou dat na maken dus recept online gezocht op de website van topchef en de pangafilet uit de oven heb ik ooit eens gewoon geprobeerd met wat kruiden ed en dat was een succes dus mocht blijven :p)
    Di; Wortel linzen stoofpotje met gepofte aardappel en kipburger ( stoofpotje is een recept van de AH - erg lekker!, aardappel poffen met wat zelfgemaakte kruidenboter en kipburger grillen en eet smakelijk)
    Woe; Zelfgemaakte plaatpizza met Italiaanse groente en salami (Bij de AH maar ook C1000 kan je zo'n pizzapakket kopen, deeg uitrollen, saus erop - word bijgeleverd- en dan bekleden met wat je wilt (in dit geval een half zakje Ital. groente uit de vries) en bakken)
    Do; Aardappelen met bruine bonen en tartaar
    Vrij; Aardappelpuree met maïs en kipschnitzel
    Zat; Tortellini met tomaat en pijnboompitten (de tortellini is met een vleesvulling dus dan maak ik niet nog eens een vleessaus maar bak ik gewoon wat tomaat op met kruiden en de pitjes roosteren en klaar)
    Zon; Gebakken aardappels met vissticks, doperwten en rauwkost

Veel dingen probeer ik gewoon eens uit, is het een succes dan mag het blijven en anders niet. Kijk verder veel kookprogramma's (Topchef, Nigella, Wie is de chef, etc) en blader vaak door mijn kookboeken (heb er wel heel veel hoor - bijna 50 :)) Op internet surfen voor lekkere recepten....

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Elena
    Ik vind koken ook heel erg leuk, maar ben nog een beetje te onzeker dat ik t fout zal doen of wat dan ook;).
    Ik ga je tekstje even opslaan, kijken of ik er iets mee kan:). Heb geen actifry trouwens. Thanks iig:D

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ons weekmenu voor volgende week:

Zaterdag: patat
    Zondag: soepje, stokbrood en een aardappel-ui salade
    Maandag: wraps
    Dinsdag: röstirondjes, sperziebonen en een chipolataworstje
    Woensdag: aardappelblokjes, bloemkool met kerriesaus en vissticks
    Donderdag: tortellini
    Vrijdag: ik eet iets makkelijks, NooNooman heeft een etentje

We waren 40 euro kwijt met boodschappen doen, daar komt alleen nog de snackbar zaterdag over heen, zal iets van 7 euro worden.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Lottie; Als je nog niet zo heel lang kookt is het misschien een idee om het Blue Band Basis Kookboek te kopen. Staan veel technieken uitgelegd en veel lekkere maar simpele gerechten :) Ik dacht dat ik het boekje dubbel had, moet ik even kijken want anders kan ik je er wel een opsturen.

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Elena
    Ik heb een basiskookboek van AH en heb wel wat kookboeken van mijn schoonmoeder gekregen (vrij ingewikkeld;)). Vaak is het vooral dat ik niet weet waar ik de ingrediënten vandaan moet halen omdat hier amper winkels zitten;) En ik weet ook niet altijd wat alles is eigenlijk haha. Maar een basisboekje erbij is altijd handig natuurlijk, ik hoor he tnog wel van je. Lief in ieder geval:D. Want ik wil graaaag leren:D

Deel Deze Pagina