Heb mijn menu een beetje aangepast + menu gemaakt voor volgende week; Woe;Paella met rivier-kreeftjes en kip Do; Pannenkoeken Vrij; Roti naar Surinaams recept Zat; Groentesoep met broodjes en zelfgemaakte tonijn-salade Zon; Aardappelen, sperziebonen, runderworstjes Ma; Aardappelpuree met mais en kipschnitzel Di; Pasta met paddestoelen en Parmezaanse kaas Woe; Broccoli & tomaat uit de oven met kalkoenfilet Do; Restjesdag Vrij; Spinaziegehakttaart Zat; Turks brood met shoarma en een salade Zon; Groentemacaroni
Elena22 heerlijk Roti, de vriend van mijn moeder heeft het toevallig pas gemaakt, die kan dat echt geweldig goed! Zoals het echt hoort, en lekker dat het was jammie krijg er gelijk weer zin in hahaha
Dit moet een zelfgemaakte makreel salade zijn Had makreel gehaald dus moet daar wat mee doen - tonijn in blik blijft wel goed
Hebben wij het weekend ook gegeten! Erg lekke Zelf gemaakt, nog niet helemaal zoals het hoort maar euh volgende keer beter
@Joyce; Had je zo'n wereldgerecht gebruikt? @All; Via de website van Honig kun je nu 2 gratis doosjes aanvragen met nieuwe mixen
haha joyce, als het maar lekker is toch de vriend van mijn moeder is uhm surinaams, en die heeft het koken wel van zn moeder mee gekregen hahaha
Gisteren nog boodschappen gedaan: Vanavond: Boerenkool, spekjes en runderworstje Morgen: Gebakken aardappels, snijbonen, kipfilet Zaterdag: Soep met sandwiches (kaas, ham, sla, tomaat, komkommer en bieslook en knoflookmayonaise) Zondag: Pannenkoeken Maandag: Gekookte aardappelen, sla en schnitzel Dinsdag: Gekookte aardappelen, rode kool, speklap Verder zijn de overige boodschappen: 2x kwarktaart van Dr. Oetker Monchou-taart + ingrediënten: 2x toetje 5x melk 4x cola 3x sapjes 2x kaas 2x smeerworst 2x smeerkaas 3x boterhamworst 1x hagelslag 4x brood 1x witte bolletjes 4x vlees, per 4 stuks 2x shampoo 2x deodorant 1x handzeep 1x zak patat 1x verse sperziebonen 1x verse rode kool 1x kilo appels 1x kilo bananen 5 stuks peren 1x verse boerenkool 1x spekjes 1x rookworst 1x wasmiddel 2x wasverzachter 3x toastjes 5x salade 4x stokbrood 3x chips 2x borrelnootjes 2x pinda's 2x luxe koekjes 1x wasmiddel 2x wasverzachter Resultaat, meer dan 90 euro!!!!!!! Wow, leuk zo'n verjaardag hahaha!
Okee, dit wordt een lange post, want ik heb veeeeel boodschappen gedaan voor totaal rond de 140 euro. Daar zitten wel dingen bij voor de hele maand hoor! Ik ben benieuwd wat jullie van de prijs per winkel vinden in verhouding tot wat ik heb. Ik vond zelf sommige bedragen die ik moest afrekenen best hoog We zijn bij veel te veel supermarkten geweest. De Aldi heeft niet alles, dat weten we. Maar de Boni verkoopt dus ook niet alles...gggrrrrrr :x En bij de Aldi was veel gewoon opperdepop...ben er een beetje klaar mee eigenlijk... Groenteboer 3 rode paprika's pond uien bosuitjes paksoi gember pond trostomaten pond paddenstoelen 250 gr spinazieblaadjes aubergine venkel 2 x courgette geraspte wortel veldsla bleekselderij savooiekool citroen bloemkool 300 gr voorgekookte aard.partjes in schil Dit is voor de komende week, dus tot woensdag Totaal: 27,75 Ekologische winkel 2 x volkoren spaghetti 1 x volkoren penne 1 x volkoren spirelli 1 x volkoren macaroni 2 x eko koek 1 x dadelreepje Hier doe ik de komende maand mee Totaal: 7,50 ALDI 2 x eieren blikje tomaatblokjes basmati rijst spekjes pot bruine bonen pijnboompitten beschuit yoghurt pakje slagroom 2 x roomyoghurtje creme fraich 1 bruinbrood 6 cola light 2 sinaasappelsap 2 multisap six pack bier 3 x fruitfrisdrank toiletpapier 2 kattenbakvulling hondenbrokken premium kruidkoek gebraden gehakt mini krieltjes kalkoenfilet cervelaat siroop light jam eiersalade pepita mix pure chocola kattenbrokjes smeerworst - statiegeld Voor komende week Totaal: 42,81 Boni Zakje fijne julliene worteltjes potje tijm potje rozemarijn bietjes sla dressing In principe voor komende week, maar met gedroogde kruiden doe ik wel langer Totaal: 7,50 AH 2 x dorito's (impulsaankoop ) Sereh in potje kilo rundergehakt 1 hele kip rode currypasta verse koriander Voor komende week Totaal: 18 euro Dierenwinkel Hooi Konijnenbrokjes 3 botten voor hond knaagstengels konijnen hondenkoekjes 3 x Sommige dingen voor hele maand, andere alleen voor komende week of 2 weken Totaal: 12,81 Action 2 x wasverzachter 1 wasmiddel color 1 x 'blue wonder' 2 x shampoo 2 x tandenborstel 1 x tandpasta 1 x gel 2 x doucheschuim 2 x oorbellen 1 x armband 2 x rexona deo wattenstaafjes mondwater Voor een maand of langer... Totaal: 26 euro En nog voor een tientjes gelunched bij de Turk Ben dus totaal rond de 150 euro kwijt en heb nu voor de rest van de maand nog 197 euro, wat neerkomt op 58 euro per week Maar goed, vinden jullie dat ik ergens te veel betaald heb? Groenten bijvoorbeeld? Dacht dat het bij de groenteboer goedkoper zou zijn, maar vond bijna 30 euro zelf best veel We eten overigens: Morgen: marokkaanse gehaktballetjes in saus (met spinazieblaadjes, wortel en rozijnen) met pasta Vrijdag: rode rundercury met paksoi en rijst Zaterdag: zelfgemaakte bruine bonen soep (die is zoooo lekker en goed gevuld!) Zondag: geroosterde kip met paddenstoelenvulling en geroosterde groenten Maandag: restje van zondag Dinsdag: gehaktbrood met zelfgemaakte mosterdsaus, bloemkoolpuree en bietjes Voor vandaag heb ik alleen krieltjes gehaald. Heb nog broccoli en vissticks.
Mmmm, bij jou zou ik deze week wel aan tafel willen schuiven.. Maar ik vind de groenteboer ook wel duur hoor. Maar je hebt wel veel verschillende groentes!! En je hebt nog geen fruit? Of lees ik daar over heen haha. Ik koop alles ook altijd in 1 winkel, lowbudget, eigen merk of A-merk..
@Annedore; Opzich vindt ik het nog best netjes hoor. Sommige dingen zijn toch voorraad en kosten best wat zoals bijvoorbeeld de kruiden. Het drinken dat jullie hebben gehaald is dat voor 1 week of langer?
Ik werk op een BSO, dus eet elke dag op 't werk fruit Fris is voor komende week; man is verslaafd aan cola. Krijg 'm er niet vanaf