Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

zo heb ik de vriezer leeggegeten, ik haalde ietws uit de vriezer en combineerde dit met boodschappen of pakjes en mocht er alleen 1 ding bijhalen wat ik niet had.
    en ik heb me de kasten leeg, heerlijk en de vriezer ook!
    gr brenda

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Brenda.. lekker is dat he?! Heb nu ook de voorraad weer gevult met allerlei mixjes etc. Ga voor volgende week dus ook weer gebruikmaken van de voorraad en hoef voornamenlijk vlees en groenten te hebben. :D

Ik had bij Knorr trouwens 2 proefpakjes van hun aangevraagd. Kip madras en Nasimix. Toch weer gratis! haha..

3. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

mamavanesmee Oh, dat valt wel mee hoor. Hihi... *bloos*
    Wij knutselen altijd iets in elkaar van eten. Mijn moeder is Indonesisch en bij ons thuis was/is het altijd een zoete inval. Dus mijn moeder is een kei in het "van niets, iets maken". Dan geef je haar 3 potjes en dan maakt ze daar een hele maaltijd van. Zo ben ik gewoon opgegroeid en ik moet zeggen dat het, met een krap budget, vaak heel goed uitkomt.

Ook recepten enzo volg ik niet trouw. Het is dan veel proeven en uitproberen en kijken wat er lekker bij is... op een gegeven moment krijg je er feeling voor en dan gaat het als gewoon. ;)

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ mamavanesmee:Ja klopt, ik hou zo van koken en apart eten.. en dat is vaak duur helaas. Ga eerst eens beginnen met de kasten leegeten :)

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hihihi grappig,hier net zo ;)

6. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Maandag bij de ah boodschappen gedaan en bij het kruidvat voor babyvoeding en 2x pap soorten en was bijelkaar kwijt 50
    Nu nog 1x brood halen en fruit op de markt.
    Wij eten deze week:
    Ma.grande macaroni met pittige gehaktsaus
    Di: Zelfgemaakte frietjes
    Wo: grande macaroni met prei/kaas/gehaktmengsel
    Do: brood met zongedroogde tomaten soep
    Vr: taco's
    Za: toscaanse lasagne...is pakket van knorr
    Zo: geen idee

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    waar kan je het beste wasmiddel/verzachter halen? wel de vloeibare vorm, poeder heb ik hekel aan

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

lidl, beste getest :)

9. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    ik had altijd ariel en nu heb ik liddl en ben er zeer tevreden over

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Lidl, veel voor weinig en het wast super goed.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    oke dan moet ik morgen daarvandaan even nieuwe meenemen

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Heb jij ze al binnen? ik zit er nog steeds op te wachten, van honig was het toch??
    maar ja kan 3 weken duren dus ik heb nog even geduld!:D

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb ze wel al binnen. Had ze vorige week gehad.

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb ze inderdaad ook al gehad.

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ruikt die van Lidl wel lang lekker, ook nog na het wassen? Ik heb normaal altijd Ariel maar had een keer Plus waspoeder genomen. Echt een verschil qua geur. Wasverzachter heb ik altijd Lenor of Robijn, wel altijd in aanbieding.

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ja, kreeg ze gister.

17. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Hallo,

Ik ben hier geen trouwe lezer, maar ik zag dit topic en ik wilde toch even een link met jullie delen:
    www.ahkorting.tk

Hierop staan elke weer een hele rits kortingsbonnen (meestal voor 30% korting) voor Albert Heijn (is niet de goedkoopste supermarkt natuurlijk, maar als je er toch naar toe gaat is dit wel handig!). Helemaal onderaan de pagina staat een bestand waar alle verschillende bonnen die er zijn in 1 bestand zitten. Echt handig, ik had deze week meer dan 10 euro korting met puur de dingen die ik toch al moest hebben!

(de site ligt er nu even uit geloof ik, maar in principe staan er elke week nieuwe op!)

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nou, de eerste week met een weekplanning qua eten loopt al niet goed! wegens omstandigheden maandag maar pizza gehaald, dinsdag witlof (ipv maandag) woensdag wim friet en ik boterhammen kroket, vandaag broccoli.

Ben benieuwd hoelang het gaat duren voor ik wel mn schema aanhou!

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Guppekop; Het geeft niet dat je je niet helemaal aan je weekmenu houdt, de truc is alleen dat je niks gaat halen of bestellen maar iets maakt/pakt wat je al in huis hebt. En dat wat je dan niet gebruikt niet weg gooit maar her gebruikt in een ander gerecht of je weekmenu laat verschuiven. Succes! Je kunt het ;)

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dan blijven zaterdag de pizza;s in de vriezer en dan gaan we gewoon iets van het menu eten wat nog niet geweest is. Morgen iets van aardappels nog en dan zaterdag denk de kipkerrie, want dan heb ik 2 volwassen "mannen" (23 en 16) die mee eten, is beetje veel om te schillen dan;)

Deel Deze Pagina