Heb weer mijn weekboodschappen binnen; was 53,50 kwijt. Ben bij de AH en de bakker geweest. Heb gehaald; 3 Broden heel (1 x mais, 1 x meergranen, 1 x wit) Verse dille Verse munt Verse tijm Radijsjes 3 Citroenen 2 x Komkommer 2 Rode paprika 1 x Paprika trio Bleekselderij Peultjes Champignons Prei 5 Stronkjes witlof Bosuitjes Tauge Paksoi Spitskool Knolselderij Bananen 1 Kg kleine peren Mandarijnen 1,5 Kg appels Ananas Gerookte forelfilet Magere kwark 3 x Melk 2 x Magere Yoghurt Rode wijn azijn Mosterd Marjolein Chilipoeder Zwarte olijven zonder pit Mijn menu; Ma; Doperwtpannenkoekjes met radijsjescouscous Di; Pangasiusfilet met paprika en rode ui Woe; Paprika gevuld met bleekselderij en hazelnoten, geserveerd met zilvervliesrijst Do; Worteltjes, kikkererwten en tomaatjes uit de oven met kalkoenfilet Vrij; Mihoen met roerbakgroente en kip in zoetzure saus Zat; Bietensalade met forelfilet en augurk Zon; Kipchili met tomaten/komkommersalade Na volgende week is mijn vleesvoorraad behoorlijk geslonken dus moet vanaf dan ook weer vlees halen. Verder is mijn kastvoorraad ook behoorlijk geslonken maar in ieder geval begint alles eindelijk een beetje op te raken. Alle overige ingredienten had ik nog in huis. Hoefde ook geen drinken te halen want heb vorige week van de citroenen limonadesiroop gemaakt - erg lekker
Het kan dus wel ! Net voor het eerst bewust boodschappen gedaan en geen dingen die niet op mijn lijstje stonden meegenomen ( ja 2 dingen in de aanbieding) Was kwijt bij de Plus 38,56 en bij de Lidl 9,62. Totaal 48,18 Dit is dus voor de komende week (en alleen voor morgen nasigroenten). Hoef volgende week alleen nog spaghettigroenten te halen. Had nog wel veel in voorraad voor dit weekmenu. Weekmenu: Ma: Kip Madras Di: Soep met tosti's Wo: Wortels of boontjes met vis en aardappels Do: Vis met witlof/mosterdsaus en pasta Vr: Spaghetti Za: Eet alleen dus pizza Zo: Met gehakt gevulde courgette met knoflookkwark en rijst
Ik moet zeggen dat ik het overzicht in mijn geld voor deze week een beetje kwijt ben Ik was helemaal in de war. Dacht dat het salaris morgen zou komen en had dus het budget berekend tot morgen. Salaris komt vrijdag. Hoe ik dit nou weer bedacht heb Zwangerschapshormonen? Dit eten we de komende dagen. Wil dus zo min mogelijk uitgeven, aangezien ik eigenlijk mijn hele boodschappenbudget al op heb Morgen: Geroerbakte kip cashew met rijst. Daar moet ik voor kopen: paprika, kipfilet, champignons en cashewnoten. Woensdag: Tomatensoep met saucijzenbroodjes. Daar hoef ik alleen de broodjes voor te kopen. Donderdag: Simpele pasta. Kopen: champignons, rode peper, paprika, geraspte kaas, misschien bacon. Vrijdag: Champignontaart met tijm. Kopen: geraspte kaas, champignons, bladerdeeg, melk, prei, eieren.
@ Annedore: Haha lastig he ! waarschijnlijk de hormomen! Mooi menu hoor. Doen jullie echt 1 keer per week boodschappen? Ik heb nu bijvoorbeeld zaterdag de boodschappen gedaan voor deze week. Hoef vrijdag alleen nog spaghettigroenten en courgette te halen geloof ik voor deze week. Maar de rest van de boodschappen is voor volgende week. Rekenen jullie dat bij de boodschappen voor deze week, of voor volgende week?
Mijn weekmenu veranderd iets; We krijgen vandaag 7! eters dus maak gewoon 2 grote pannen roti (1 x kippenbout en 1 x kipfilet) met extra groenten. Heb hiervoor bijna 20 euro gebruikt voor extra boodschappen (kip, eieren, rode peper, verse haricots verts en aardappelen + fles rose) Ma; Surinaamse roti met spitskool en pompoenpuree Di; Doperwtpannenkoekjes met radijsjescouscous Woe; Pangasiusfilet met paprika en rode ui Do;Paprika gevuld met bleekselderij en hazelnoten, geserveerd met zilvervliesrijst Vrij;Worteltjes, kikkererwten en tomaatjes uit de oven met kalkoenfilet Zat;Mihoen met roerbakgroente en kip in zoetzure saus Zon; Kwam er net achter dat het dan Pasen is - gaan waarschijnlijk lekker bbqen met wat vrienden Houdt dus 2 geplande maaltijden over, die verschuif ik gewoon naar volgende week. Verder blijft er altijd wat over na een bbq dus kunnen we ook meerdere dagen van eten. Ben benieuwd volgende week. @Bijzonder; Normaal gesproken doe ik 1 x per week boodschappen, met vandaag als uitzondering, kwam er vanochtend pas achter dat we zoveel eters kregen - ach het is mijn eigen schuld had ik maar in mijn agenda moeten kijken. Moet er wel bij zeggen dat sinds wij een nieuwe koelkast hebben, groenten langer vers blijven (hebben een Amerikaanse met vershoudladen) dus als er iets overblijft kan het gerust blijven liggen tot evt. de volgende week.
@Bijzonder: wij deden eerst wel altijd 1 x per week boodschappen. Maar nu vind ik het gezelliger om dinsdag naar de markt en bakker te gaan en elke dag gewoon mijn dingetjes vers te halen. Vrijdag of zaterdag halen we wel bij de Aldi frisdrank, spullen voor de huisdieren en alles voor weekend en maandag.
Maar zoals van die roerbakgroenten in zak, die blijven toch nooit een week goed? dat wordt helemaal nat en slap.
Dat aten wij dan aan het begin van de week Of we haalden ze wel eens voor de diepvries. Voor het einde van de week namen we dan verse dingen die lang goedblijven (bloemkool, courgette, paprika's, noem maar op), diepvriesdingen of enkele keer een potje (heeeel lang geleden!). Verse, voorgesneden dingen zoals die roerbakgroenten of sla aten we gewoon in de eerste 3 a 4 dagen van de week. Het is wel te doen hoor
Sla ben ik overgestapt op ijsbergsla. Die "krop" blijft langer goed in de koelkast dan de gewone kropsla. Haal er dus ook enkel vanaf wat ik nodig heb. Soms vrij veel voor een bak sla, maar soms ook maar een blad of 2-3 om tussen broodjes te doen.
Bijzonder.. goed gedaan zeg! En ik reken van maandag tot maandag. Doe dan de grote boodschapen en vaak op vrijdag/zaterdag nog extra fruit en zuivel. Verse groenten aan het begin van de week en eind van de week blik/vries. Annedore.. mooi menu! Elena.. Wat ben je toch creatief! *** Hier goed geslaagd al zeg ik het zelf! Lidl: brood 2x koekjes appels/peren & bananen. Komkommer thaise roerbakgroenten boterhamworst kauwgom 2x cristal clear appelsap kaas yoghurt karnemelk 2x optimel 600 gram kipfilet 500 gram rundergehakt rijstzoutjes 1kg zilvervlies rijst 500 gram spagetti doos callippo's pak goulashkroketten rol beschuiten doos eieren 3blikjes doperwten. pak luiers ( 1x per maand) Was 40,00 kwijt! menu: Ma: aardappels, bietjes en runderworst ( alles in voorraad) Di: nasi met kip/roerbakgroenten & saté ( saté & nasimix had ik op voorraad) Woe: spagetti met groenten & rundergehakt.( mix op voorraad) Do: Gebakken aardappeltjes, filetlapjes & komkommersalade ( alles op voorraad) vrij: vriend & Esmee iets makkelijks ( ik moet werken) Zat: Gebakken aardappels, zalm & sperzieboontjes. ( alles op voorraad) Zo: S'middags op verjaardag ( ik daarna werken) vriend en Esmee een broodje Ma: Iets ophalen of pannekoeken. **** Moet alleen nog atjar halen, coca cola 2x & pannekoekenmix.. Voor het weekend nog wat bolletjes oid.
Roerbakgroente in zak kun je heel goed invriezen. Je moet het dan alleen bevroren in de pan gooien en niet eerst laten ontdooien. Anders wordt het een slappe kledderzooi. Vooral in nasi enzo werkt het prima, omdat je toch een beetje water toevoegt bij de mix. Wij eten in de week ongeveer zoiets: Maandag: aardappelen, groente, gehakt Dinsdag: aardappelen, groente, gehakt Woensdag: nasi met roerbakgroente (zonder vlees) Donderdag: aardappelen, groende gehakt Vrijdag: pannenkoeken Zaterdag: opgebakken aardappeltjes met groente Zondag: soep met stokbrood Als toetje is het het standaard gele vla, vruchtenyoghurt en voor mijn dochter een (nep)danoontje. In principe doen we 1x boodschappen bij de Hoogvliet, maar voor sommige dingen ga ik naar de AH (flinterdunne kipfilet, rookvlees, mueslirepen, roerbakgroente). Fruit haal ik bij voorkeur op de markt. Er zit wel variatie in: we schuiven soms met dagen en nasi en gebakken aardappeltjes veranderen ook wel eens in tortilla's of pasta. 's Winters eten we ook vaak 1x in de week boerenkool. Veel aardappelen, omdat dat het enige is wat mijn peuter lust (prak), omdat het van Sonja mag en omdat het lekker goedkoop is en toch gezond. Wel saai. En we eten max. 500 gram vlees (soms trouwens ook wel wat anders dan alleen maar gehakt hoor), omdat vlees duur is en omdat het best goed is om wat minder vlees te eten (vis lust ik helaas niet). Al met al kan ik boodschappen doen voor maximaal 50 euro per week. Soms ben ik minder kwijt en soms meer (omdat je nu eenmaal toch ook weleens zin hebt in iets lekkers).
@ mamavanesmee: Goed zeg ! Het probleem hier is alleen dat mijn vriend vaak late diensten heeft. Dan maak ik vaak iets waar je verse groenten voor nodig hebt, zoals bijvoorbeeld aankomende vrijdag maak ik spagehtti. Dat kan hij makkelijk meenemen.
Word een goedkoop weekje Ga m'n vriezer eens leeg maken Vandaag: spinazie aard snitzel Di eten bij schoonouders Wo spruitjes aard en worst Do sperziebonensate Vr spagetti Za gourmetten Zo patat Ma tomaten groentesoep Wat ik nog moet halen - drinken zoals sap melk en siroop - brokjes voor de katten - gourmetschotel saus stokbrood salade - groente voor de soep - yoghurt Dit ga ik vandaag halen En eind van de week haal ik nog brood en lekkere broodjes voor het weekend Denk dat ik ongeveer 30 euro kwijt ben
Ook weleens lekker je vriezer leeg te eten, er komt anders steeds meer bij Heb vanmorgen ook maar een aantal dingen aangepast aan dingen uit de vriezer. Jumbo: Handperen Appels Kiwi 3kg aardappelen 3x 1,5l halfvolle melk 2 pepsi light Chicken tonight (eigen merk) rundersaucijs Spagharoni Ragout Champignons Fusilli Andijvie Sla 2x kauwgom Olijven Vockingworstje Gerookte spekreepjes 2x reep chocolade Zakje mix haribo Macaroni groente jonge kaas (plakjes) snijworst runderrookvlees 4x Olvarit gemengd fruit 2x olvarit worteltjes Pasteibakjes Witte rijst Heel vloerbrood Hazelnoot pasta Krentenbollen 2x petitpains meergranen 34.29 euro Ma: Goulash, rijst en sla (goulash nog in de vriezer) Di: Aardappelpuree, Bietjes en een lekkerbekje (allemaal nog op voorraad, ging vorige week niet door) Woe: Fusilli, gehakt, macaronigroente, saus, geraspte kaas en augurk/olijven (gehakt, geraptekaas en augurk had ik nog) Do: Stampot rauwe andijvie met rundersaucijs en spekjes Vrij: Ik: pastei bakjes met ragout en salade. Hij: Gevulde wijnbladen met geroosterd brood Za: Niet thuis Zo: Weet nog niet.. Evt bbquen of iets makkelijks Ma: Chicken tonight met kipfilet en rijst (kipfilet had ik nog) In de vriezer heb ik nog een prakje zuurkool, gehakt, gevulde wijbladeren, kipfilet, spinazie, macaroni. Kan hier zo nog 6 dagen van eten eventueel. Alleen nog wat kleine dingen bij halen dan.. Volgende week maar eens doen, wordt een goedkoop weekje dan
Mooie lijstjes hoor meisje en konijn.. Bijzonder.. Je kunt evt dan vrijdag gewoon verse groenten halen, de verleiding is dan echter om toch even wat andere " lekkere" dingetjes mee te nemen.
@ Mamavanesmee: Ja en ik zie ook vaak nieuwe dingen en dingen in de aanbieding. Ik kom altijd met meer terug.
manlief heeft de boodschappen voor deze week gedaan en gelijk heel veel voorraad meegenomen (drinken, blikken, etc) dus nou weet ik nog niet hoeveel ik kwijt ben voor deze week! Maarja, beetje voorraad is ook wel weer lekker (net verhuist dus bijna niks op voorraad). Maar hij was nog geen 100euro kwijt en veel dingen gaan veel langer mee dan 1 week gelukkig Daarbij zaterdag ouders en 3zusjes op bezoek gehad en blijven eten en zwagertje (16) is vrijdag gekomen en blijven slapen en gaat waarschijnlijk morgen naar huis. Al met al dus best wel extra dingen die op gaan. Zaterdag ging melk en brood heel hard (tja, met zn 9e wil dat wel) dus dat moet nog wel even bijgehaald worden van de week. En limonade voor daniel, want die was hij vergeten. Zal vanavond de bon er eens bijpakken als hij die nog heeft, misschien dat ik dan beetje kan uitrekenen wat deze week ong gaat kosten als de voorraad dingen eraf zijn heeft er nog iemand leuke en goedkope ideeën voor pasen? Zowel voor gewoon eten als tussendoortjes
zo! echt knap van jullie! Tijd terug heb ik ook een bericht gepost en tot nu toe was het maar2x gelukt! vorige week weer 160 euro..vandaag weer boodschappen gedaan en het begint goed! jumbo; 4 halve wit friso voeding friso voor hongerige baby's filet american 2milka repen totaal 26,60 -- dus incl voeding voor Esmée Aldi; seldrisalade eiersalade kipkerrie salade gelderse worst 10 sate-tjes(makkelijk opvoorraad) slavinken shoarma 2 dozen ijsjes luikse wafels 2 pakken groene thee 3 salami pasta saus 6 flesje vitamine water 3 pakken melk volgens mij was dat het.. totaal 25 euro.. dit is het weekmenu maandag; bij moeders dinsdag; Pasta -- gehakt en vlinders hadden we nog woensdag; gekookte aardappels, witte bonen in tomatensaus met slaviken Donderdag; Satetjes met nasi --alles nog voor in huis vrijdg; frietjes zat / zondag eten bij S ouders.. dus tot nu toe maar 50 euro kwijt!!
@Guppekop; Hier wat ideetjes voor Pasen; Je kan het natuurlijk zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt. Ontbijt; Zelfgemaakte fruitsalade Afbakbroodjes - gewoon met het beleg wat je in huis hebt Gekookte eitjes Mini pannenkoekjes met zelfgemaakte blauwe bessen siroop Mini koffiebroodjes (weet dat de AH deze van Delifrance verkoopt - 10 st voor 2,65) Yoghurt met vers fruit Mini croissantjes van Danerolle gedipt in chocolade en dan even laten harden Scones met jam Lunch; Bolletjes belegd met salades en vleeswaren Zelfgemaakt soepje Pastasalade Diner; Salade Gebakken aardappeltjes Kip uit de oven Garnalencocktail Asperges Toetje; Kwarktaart met fruit erop Zelfgemaakte appeltaart of cake Bolletjes ijs met krokante nootjes Tussendoor; Yoghurtdip met groenten en soepstengels (komkommer, wortel, etc) Paaseitjes Slagroomsoesjes (diepvries) Crackers met diverse beleg (filet american, paturain, philadelphia met komkommer, salades, etc) Gehaktballetjes in tomatensaus of satesaus (kan je ook kant en klaar kopen) Mini knakworstjes evt. in bladerdeeg gerold Bleekselderijstengels met Philadephia en rozijnen