Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Honeyy: Toch knap hoor!

Ohh de verleiding is zooo groot om vanavond te gaan bbq-en ... Maar dan moet ik weer naar de winkel..

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Bijzonder; Kan je niet creatief gaan bbqen met wat je in huis hebt?

3. lea

lea Fanatiek lid

ik meld me hier weerr even. laatste tijd de weg even kwijt qua boodschappen en uitgaven, ik wil de draad weer oppakken......:D

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Lea; Succes, je kunt het!

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Elena: Ik heb nog 4 worstjes liggen en in de vriezer nog wel speklapjes, zou dus nog 1 pakje vlees erbij moeten hebben. Dan heb ik alleen stokbrood nodig en een salade... hmm ik ga er nog even over nadenken :D

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Als je kipfilets hebt, dan kun je dat in stukken snijden en marineren in ketchap en dan spiesjes van maken.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hadden zeer dure maand.
    We hebben even luiers ingeslagen, waren in de aanbieding.
    Normaal ga ik voor huggies, vind prima luier en vaak 2 halen 1 betalen. Mijn man vind de pampers veel fijner, uitgerekend kwamen ze ruim 1 euro duurder uit per pak.
    Dus we hebben die maar even ingeslagen. Zodat ik voorlopig niet hoeft te halen en aanbiedingen achterop moet lopen.
    (en dan de maat er dus niet is en ik voor niks rij). We hebben voor het eerste jaar weer genoeg :)
    hopelijk.
    Wel mega aanslag op je rekening, maar langer termijn spaar je hoop geld uit.
    gr brenda.
    gr brenda

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb nog worstjes, speklapjes en ik heb nog gehakt liggen. Haal alleen wat brood, salade en een sausje.

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    O sorry ik heb niet goed gelezen :)

10. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik ben sinds 4 maanden alleenstaand, en kan ook wel wat tips gebruiken.

@bijzonder: met het gehakt kun je miniburgers maken, deze wat kruiden naar smaak en bbqen maar :D

Krijg ook wel zin om te bbqen eigenlijk ;)

Hier staat voor vandaag op het menu:

verse spinazie, rijst en kip.

De kip heb ik deze keer bij de lidle gekocht, is kant en klaar uit de diepvries (hotwings) Kost iets van 2 euro zoveel. En zitten er iets van 15 stuks in. En al gekruid en al, dus dat is handig.

Voor de spinazie: voeg ik nog blikje mais en garnaaltjes aan toe. Dit alles wok ik dan, en maak het af met oestersaus en wat ketjap.

Rijst haal ik altijd in grote zakken bij de toko, dus doe daar wel lang mee.

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ mamavan3bengels: Dat is niet duur voor de kip nee !

Was net 13,93 euro kwijt.

Heb een sausje, speklapjes, bananen, creme fraiche, dubbellikkers, stokbrood 4 x, wenskaart, alu.folie en een zalmschotel. Wat we vandaag zouden eten, eet ik nu morgen en wat we morgen zouden eten kwam allemaal uit de vriezer dus gooi niks weg.

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

je kan er ook voor kiezen alleen ganaaltjes te doen en geen kip.
    nog goedkoper :)

We proberen hier wat minder vlees te eten.
    vooral mijn man is een vleesmonster.

13. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Kan idd ook, maar de garnaaltjes gaan door de spinazie, en dat is echt niet veel wat ik er doorheen doe. Dus in dit geval kan ik de garnaaltjes niet vervangen door de kip.

Maar ook dit koop ik bij de lidle, 550 gram mini garnaaltjes, kost iets van 3 euro zoveel. Maar daar doe ik dan wel 3 a 4 keer mee.

Voor de rest haal ik ook altijd bij de lidle groente uit de vriezer, zoals broccoli, sperziebonen, spinazie, gemengde groenten. Ben je ook voordeliger uit.

14. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ow ja, ik weet niet wat jullie met pasen gaan doen?

Maar misschien ook een tip. Ik ga 2e paasdag, eind van de middag met de kinderen, gourmetten. Bij de lidle verkopen ze van die vleespakketten, helemaal niet duur. Tenminste een vlees of vis pakket kost iets van 5 euro en is voor 2 a 3 personen, ik neem er dan 2. Dus totaal 10 euro zeg maar, dan nog wat stokbrood en salade erbij, iets van 14 euro wat ik dan totaal kwijt ben. Patat heb ik nog.

Of vinden jullie dit wel prijzig? hoor graag als het goedkoper kan. Ik dacht zelf eerst aan wat kiplfilets halen, en wat gehakt en vis, maar denk dat ik dan duurder uit ben dan 10 euro??

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    OEh ik krijg van dit weer ook zo'n zin om te BBQ'en.. Zal manlief eens even bellen ;)

Wij gaan met de paasdagen gourmetten bij buurtjes, dus gezellig met z'n 6'en.. wij met ons meisje en hun met hun knulletje.. Dus erg leuk, Meisje en knulletje zijn dikke maatjes net als ik vroeger met de vader van het knulletje :D erg grappig om te zien voor onze ouders ook ;)

Verder hadden we weer te veel geld uitgegeven deze week en alleen lekkers :( ik ben echt zo slecht, terwijl het de laatste weken zo lekker ging.. Van t weekend nieuwe ronde nieuwe kansen :)

16. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Wij willen zondag gaan bbq-en met de hele familie. Dus 8 volwassenen en 4 kinderen. Iemand nog goede tips om dit niet al te duur te maken???

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hamburgers, worstjes, zelf kipsate maken, speklapjes...
    Stokbrood, sausjes, rundvleessalade uit zo'n bak van yohma, zelf opmaken met wat eitjes erbij, augurkjes. Salade van tomaat, rode ui en komkommer. In ieder geval zelf vlees maken/stokjes maken is goedkoper volgens mij dan voorverpakt.

18. lovelymommy

23 mrt 2011
    97
    0
    0
    NULL
    Kabouterdorp
    Voor een gezin met 3 personen redden wij het ook makkelijk met 40-50 euro per week. Ik haal 1x per week de boodschappen voor de hele week zodat je niet verleid wordt door al het lekkers en op is opqua snacks ed. Ik let vooral goed op de aanbiedingen en vries vaak ook iets in. zowel vlees als gerechten. Ik doe de boodschappen vaak bij de Aldi, Lidl ,maar ook bij de AH (euroshopper) en voor de wat exclusievere dingen.
    Voor luiers heb ik een hele handige site: www.watkostenluiers.nl Hierop kun je per week zien welke luiers waar in de aanbieding zijn.

Succes ermee!

19. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    In de vleespakketten van de Lidle zit in

Met 4 slavinken, 4 chipolataworstjes, shoarma, 4 hamburgers en 4 gemarineerde kipfilets
    Voor 3 tot 4 personen
    Inhoud: 750 gram
    En dat voor 5 euro.

Nu zat ik eens bij de c1000 te kijken, daar verkopen ze van die chiplataworstjes, in de aanbieding voor 1,44 euro en dan heb je er 6. Ook mini skavinkjes, 8 stuks voor 1,60 euro. Dan zou ik los nog 250 gram kipfilet kunnen halen en 300 gram gehakt. Is wel wat duurder dan, maar kan er dan wel 2 keer mee doen, met het gehakt en de kipfilet dan.

Dan het vispakket, die kost 5,49 en is maar 300 gram. Als ik los zalm uit de vriezer ga halen, heb ik 250 gram zalm, dit kost iets van 2,50 dacht ik. En als ik dan nog koolvisfilet ga halen, heb ik 4,50 gram voor 1,50. En dat is wel zat!

Heb ik totale kosten denk ik zo'n 13 a 14 euro aan vlees/vis.

Is wel meer uitgave aan geld, maar heb dan idd wel meer.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn menu voor volgende week;

Zon; Bbq (Amerikaanse style dus iedereen neemt wat mee)
    Ma; Restant van de bbq met aardappelsalade
    Di; Kipchili met tomaat/komkommersalade
    Woe; Zelfgemaakte groentesoep met ciabatta broodjes (voor groentesoep had ik alles nog in huis)
    Do; Sperziebonen met runderworstjes en aardappelgratin
    Vrij; Bietensalade met forelfilet en augurk
    Zat; Ovenschotel met bloemkool, gehakt en aardappel
    Zon; Restjes dag (div. uit de vriezer)

Deel Deze Pagina