Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    hahaha hier wordt een duur weekje....manlief heeft net bij la fattoria vialla besteld voor €200,-
    gelukkig heeft ie wat verjaardagsgeld, maar denk dat ik zeker €100,- zelf moet betalen.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Na een duur weekje weg, een aantal extra rekeningen en veel verjaardagen moeten ook wij weer rustig aan doen met het geld. Heb net boodschappen gedaan bij de C1000 en de groenteboer, heb gehaald;

Bananen
    Rode bessen
    Blauwe bessen
    Frambozen
    Aardbeien
    Manderijnen
    Sinaasappels
    Avocado
    Limoenen
    Druiven
    Appels
    Bosuitjes
    2 x Krop sla
    Broccoli
    Komkommer
    Witlof
    Prei
    Champignons
    Sperziebonen
    Rijstebloem
    Groei ontbijt
    2 x Lucifers (1 x groot, 1 x normaal)
    2 x 500 gr rundergehakt
    Cheddar kaas
    Ontbijtkoek
    2,5 kg aardappelen
    3 x brood
    5 l melk
    1 creme fraiche

Totaal; 49,08 euro

Ons menu deze week;

Do; Broodjes kipburger en hotdog met een salade
    Vrij; Nasi (uit de vriezer)
    Zat; Mexicaans buffetje (we krijgen vrienden eten dus maak van alles wat)
    Zon; Eten we bij schoonouders
    Ma; Stampot andijvie met spekjes (andijvie heb ik vorige week ingevroren)
    Di; Witte rijst met gekruide sperzieboontjes en kipsate
    Woe; Preisoep met zelfgebakken brood
    Do; Zelfgemaakte lasagne (alles nog voor in huis)
    Vrij; Kip tandoori
    Zat; Aardappelen, broccoli, stukje vlees uit de vriezer met een zelfgemaakte appelmoes
    Zon; Pasta met een zelfgemaakte bolognese saus

Had gelukkig nog het een en ander in huis en heb tijdens de vakantie nog voor 11,00 euro aan voeding voor de poezen gehaald bij de speciaalzaak. Had ook nog wat fruit (kiwi's en mango) van vorige week in de koelkast liggen. Deze week overleven we het wel :)

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Op de vriezer vraag kom ik later nog even terug hoor...

4. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    De boodschappen zijn weer binnen

Pak pampers
    kg aardappelen
    Uien
    2x pepsi max
    4x lekkerbek (diepvries)
    3x halfvolle melk
    Yoghi
    Citronella reiniger
    Jonge kaas
    2x ham
    Hulahoops chips
    2x verse worst
    Kg elstar appels
    Mandarijnen
    Rode bietjes
    Rode kool
    mix nasi speciaal
    Zakje snoep
    Pesto aardappeltjes
    Macaroni groente
    Geraspte kaas
    Kruidenkaas
    Tomaat
    Beschuit
    Evergreen
    2x meegranen afbakbrood
    Wijke satesaus
    Pastasaus
    Heel pompoenbrood
    2x potje olvarit fruit
    Pindakaas
    2x kroepoek
    Witlof
    Krentenbollen
    Eieren

41,15 euro

Ma: Nasi met kipfilet,ei, ham,kroepoek en augurk (kipfilet uit de vriezer)
    Di: Rodekool, bietjes, verseworst, lekkerbek met aardappelpuree
    Woe: Macaroni met komkommer/augurk salade
    Do: Witlof met kruidenboter saus met tomaat en pesto aardappeltjes
    Vrij: Ik zuurkool vriend gevulde paprika met brood
    Zat: Niet thuis
    Zon: Chicken tonight met kipfilet en rijst

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    @meis23 dat is netjes gedaan voor dat geld vind ik. Waar ben je heen gegaan? Heb je veel A merken gekocht?

6. Ik schrok echt vanmorgen, normaal gesproken doe ik nooit voor zoveel geld boodschappen!

AH;
    Pak pampers
    2 x Robijn wasverzachter
    Sladressing
    Saucijzenbroodjes
    2 x Kreukelpatatjes
    2 x ijsbergsla
    2 x chocolademousse

Lidl;
    12 x cola
    Bananen
    Kiwi's
    2 x gekruide aardappeltjes
    3 x chips
    Gehakt
    Smeerworst
    Mayonaise
    Pot rode kool met appel
    Appelmoes
    Kipnuggets

Dirk vd Broek;
    2 x appelsientje Appel-peer
    Zakje Knorr voor ovengerechten
    2 x bakje fruit
    Luxe kroketten en kaassoufle's (wij dachten, we doen ook een keer luxe, het was echt NIET te eten :D)
    4 blikjes pepsi
    Chocola
    Kinderchocolade
    Brood

+- 70 euro dus! :$
    Nu zat er wel een pak pampers bij, die haal ik normaal in de aanbieding maar was bij 2 verschillende prijzenstunters geweest afgelopen week maar bij beide hadden ze maat 5 niet meer :( M'n LIHL bonnen kon ik zo snel niet vinden, en meer dan 20 euro uitgeven aan luiers was nu ff niet haalbaar, dus daarom maar 1 pak meegenomen bij de AH. Natuurlijk ook dure wasverzachter, maar daar doen we een tijd mee. En dan die luxe kroketten en kaassoufle's, was bij elkaar ook ruim 5 euro geloof ik, en niet eens lekker.. Doen we dus ook nooit meer :) Maar goed, als ik dat allemaal niet meereken heb ik toch voor 50 euro boodschappen gedaan :p

En dan moet ik nog wcpapier, melk en broodjes halen bij de aldi!

Weekmenu;
    Ma; Patat
    Di; Aardappelsalade, groentemix (bloemkool/wortels/broccoli), hamkaaskipburger
    Wo; Sla, gebakken aardappeltjes, sateschnitzel
    Do; Macaronischotel met sperziebonen, gehakt, kaas en een zakje Knorr :D
    Vr; Lasagne
    Za; Zijn we waarschijnlijk naar Slagharen, dus dan zullen we daar wel iets eten, of iets makkelijks
    Zo; Broodjes met knakworst of soep ofzo

7. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43

Ik ben bij de Jumbo geweest. Bepaalde dingen willen we graag A-merk, maar ik haal ook gewoon huismerk.

8. pijman

pijman Niet meer actief

#2408 pijman, 10 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2011
    @Elena; bedankt voor je reactie

Heb nog een vraagje, wanneer plannen jullie wat je gaat eten? Meestal kies ik wat favo recepten uit en haal de boodschappen daarvoor. Maar laatst liep ik over de markt en lagen er zakken met 6 paprika's voor 1,50 Toen heb ik bedacht dat we dan fajita's zouden eten met paprika, ui en kip. En een dag laten gingen ze door de salade en dochterlief eet ze ook graag als snackje. Dus hoe doen jullie dat? Ik wil ook niet te flexibel en blanco naar de (super)markt gaan want dan loop ik het risico dat ik met meer thuiskom dan noodzakelijk is. En zeker op de markt dan heb je geen folder die je van te voren door kan spitten met aanbiedingen. Ik heb sowieso een nee/nee sticker omdat ik anders aanbiedingen haal die ik niet nodig heb #slaaf van de consumptiemaatschappij

Vorige week kwam ik met de boodschappen uit op E 42,50 en aten we dit:

MA: tomatensoep (vers) met kaaspasta (van die dure gevulde, had dochterlief uitgezocht en mocht van mij wel een keertje), tomaatjes in verse tomaten-masrcarpone saus en broccoli.
    DI: nasi (rijst, kip, ei, prei, uitjes en sambal)
    WO: de restjes van de nasi van dinsdag met een spiegelei
    DO: ovenschotel (prei, pasta, champignons, kaas)
    VR: fajita's (paprika, ui, kip en tortilla chips)
    ZA: knakworstjes met brood en rauwkost salade (wortel, paprika, sla)
    ZO: moederdag bij oma gegeten

-verder alleen melk, jus d'orang en rookvlees en brood gekocht voor het ontbijt (cornflakes hadden we nog)
    -de schuin gedrukte boodschappen had ik in voorraad
    -boodschappen gedaan bij de AH, markt en Lidl

ik vind het best nog veel geld, omdat er geen wasmiddel e.d. bij zit, puur eten. Nu heb ik nog wel wat in voorraad, vooral van de verzorgingsartikelen, maar die moeten er uiteindelijk ook allemaal bij. Ik wil uiteindelijk naar de 45 euro voor de boodschappen en 15 euro per week apart voor extra uitgaven zoals de kapper, een kadootje, zwemkaartje etc. Is dit haalbaar of is dat wel heel streng? Wij zijn met 3 eters ( 2 volw en kind van 8) en een baby die nog enkel op bv zit.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Bloeme:

Ik kijk naar de bonussen, en aanbiedingen op internet, en aan de hand daarvan maak ik een schema.
    Ik doe dat meestal op zondag omdat ik maandag mijn boodschappen doe, en omdat zondag de bonussen online staan.
    Ook leg ik mijn agenda er wel langs, om te kijken wanneer ik makkelijke pasta's kan maken, of uitgebreide gerechten.

Einde van de maand probeer ik mn vriezer leeg te eten.

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi
    ik beslis in de winkel wat we eten, ik heb wat dingen die mijn voorkeur hebben omdat ik daarvan wat in huis hebben. Maar als er erg goede acties is eten we ook anders.

Ik heb nu wel van de lidl zakken groente in huis.

Ik koop minder vers. Gooide toch regelmatig weg of kwam te kort.
    We eten nog wel eens bij mijn ouders, maar ook eten ze hier of vrienden. Hierdoor heb ik altijd extra in huis.
    Door de zakken bij lidlgroente kan ik dit makkelijk oplossen.
    Daarbij als ik op vrijdag werk of een dag is anders gelopen als de bedoeling is, dan kan ik snel nog een gezonde maaltijd op tafel zetten.
    gr brenda

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Daar ben ik ook weer eens :)

Ik heb afgelopen vrijdag voor 30 euro boodschappen gedaan bij de Aldi. Daar zit dan honden- en kattenvoer bij. We hebben daar t/m maandag mee gedaan.

Gisteren ben ik bij de AH geweest, bij de bakker en op de markt.

Markt:
    komkommer
    rode peper
    preitje
    3 ons tauge
    3 trostomaten

2,40 euro

Bakker:
    3 broden voor 4,95

AH:
    Rivella
    Bar le duc citron
    Krieltjes
    Ah yoghurt mayo
    Remia satesaus
    Kipfilet
    Casselerib
    Kipfilet ES
    Mozzarella
    AH croutons
    Tonijnsalade ES 35%
    AH Slasaus
    Gebakken uitjes
    Bami mix
    AH sla
    AH sla
    2 Italiaanse bollen
    ES Kroepoek
    10 eieren
    ES pitabroodjes
    Chinese eiermie Conimex

20,75 euro

Dit is voor 3 dagen. Met sommige dingen doen we natuurlijk langer, maar ga dus vrijdag weer naar de winkel.

We aten gisteren pitabroodjes gezond met ei, tauge, komkommer, tomaat, sla, mayo.
    Vandaag: krieltjes, kipfilet, salade
    Morgen: Bami met satesaus en kroepoek, misschien nog gebakken eitje

Ik wilde overigens hamblokjes door de bami doen. Dacht dat dat goedkoop zou zijn. Nou, niet bij de AH dus :( Was goedkoper om gewoon een kipfiletje te kopen.

12. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik wilde alles doorlezen maar zag nu dat het 242 blz zijn....

Wij aten vandaag en gisteren:
    - 450 gr nasi vlees (of kipfilet kan ook)
    - 1 zak gesneden nasi/bami groenten van ah
    - rijst
    - nasi kruiden.

Vlees bakken, groenten erdoor, nasi kruiden erop het laatst door met water. Gekookte rijst erbij en je hebt voor 2 dagen heerlijk eten.

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    cougettesoep maken, is ook goedkoop!
    3 cougettes
    5 aardappels
    3 bouillonblokjes
    3 uien
    beetje knoflook
    peper/zout

alles schillen, in stukken snijden, 10 minuten koken in een laagje water en dan pureren met een staafmixer. Heerlijke gezonde soep en je kan er met z'n 2-en minstens 4 dagen van eten ;) (afhankelijk natuurlijk hoe groot je eetlust is natuurlijk ;))

14. pijman

pijman Niet meer actief

MmmmMMmM lekkere maaltijden heb je bedacht. Past goed bij dit weer dan heb ik geen zin in zware maaltijden.
    Wel gek hoor van die hamblokjes, kip vind ik overigens gezonder en lekkerder dus wat dat betreft komt het goed uit :D Heb je de chinese eiermie gebruikt voor de bami? Klinkt wel lekker, ga ik ook een keer doen (nog nooit bami gemaakt :$)

Had vandaag wel een moeilijk momentje, ik was vergeten de vis uit de vriezer te leggen (ik heb een kleine vriezer dus dat vriezergebruik zit niet in mijn systeem) en buiten rook het zo heerlijk naar BBQ, dochterlief was uit logeren, en ik geen zin meer om te koken. Echt een afhaalmomentje voor ons. Maaaar ik heb bij de supermarkt gyrosvlees en pita's gehaald en ik had nog sla, daar hebben we heerlijk van zitten smullen in de tuin. Scheelt een flink bedrag en het voelt gezonder. En dan eten we morgen wel de vis (die ik meteen in de koelkast heb gelegd om te ontdooien)

15. pijman

pijman Niet meer actief

Dat soort dingen heb ik er het eerst uit bezuinigd, ik gebruik enkel sambal, peper en zout om het op smaak te brengen. Al die zakjes vind ik zo duur. Ik koop ook nooit maaltijdpakjes, vaak zit er veel zout in en meer kcal dan je denkt. Laatste keer dat ik een pakje had gekocht was vorig aar; had ik paella gemaakt en ik was aan het Sonja Bakkeren, kijk ik op de verpakking SCHRIKK!! mijn hele dag aan kcal had ik op mijn bord liggen. Voor mij geen pakjes en zakjes meer, duur en ongezond. Gehaktballen ed kruid ik ook zelf.

Maar verder bedankt voor je tip hoor, da's altijd erg lief en welkom :D

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ow voor wie nog wil besparen op wasverzachter, ze hebben bij de kruitvat lenor in de aanbieding voor 1,99 de grote verpakking van 1 liter.

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Bloeme: lekker gegeten dus :) Nou, zo is er in ieder geval niks verspild.

Ik deel overigens je mening over maaltijdmixen. Ik heb nu voor het eerst in 1 a 1,5 jaar een zakje kruidenmix gehaald voor bami.
    Ben benieuwd of ik het wegkrijg morgen, want ik vind het idd altijd ERG zout en weinig smaak verder.
    Verse kruiden en specerijen zijn veel lekkerder :) Vooral gember, knoflook en koriander, mmmmmm :)
    Gehaktkruiden is idd ook niet te eten. Ik doe er meestal een uitje door, peper, scheutje ketjap, knoflook, verse chilipeper, eitje, broodkruim.
    Soms een eetlepel pindakaas voor sateballen :)
    Oh en van een kuipje koffiemelk worden ze lekker smeuiig ;)

Lees net trouwens iets over dat er in de Aspergesoep van Honig maar 3% asperge zit. Dat wil je toch niet eten? Soep maak je toch niet van poeder?
    Dan maak ik idd liever de soep zoals Kirst beschrijft. Lekker met verse groenten. Zo kun je van iedere groente soep maken en dan WEET je wat je eet :) Fijn idee.
    Ga die courgettesoep ook eens proberen, lijkt me lekker!

@Chinese eiermie: ze hadden geen mienestjes, dus dit maar genomen. Ga het morgen proberen.

Kopen jullie veel voorgesneden groenten, of snijden jullie zelf?

Ik koop niet altijd alles kant-en-klaar gesneden. Alleen wanneer ik echt weinig tijd heb.
    Morgen snijd ik gewoon zelf een preitje, uitje en rood pepertje. Tauge erbij en klaar zijn de bamigroenten :)

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Deze week op het menu:

Ma: tomatensoep met pizzabroodjes.

Di: Gebakken aardappeltjes, stoomgroenten en pangafilet.

Woe: Gekookte aardapels, doperwten en chipolata worstjes.

Do: Ik en Esmee restjes spagetti/lasagne uit de vriezer en vriend, speklap, aardappelschijfjes en salade.

Vrij: Frietjes met snack.

Za: Broodje hamburger met salade.

Zo: iets uit voorraad ( aardappels met vis of soep met vlees of pannekoeken oid)

Tot nu toe voor zo'n 50,00 aan boodschappen gehaald. Morgen nog even appels/bananen en verse friet halen.

Verder van de week gehaald:

brood 2x, meloen 2x, ananas, appels, bananen, komkommer, doperwten, tuinbonen, verse aardappelschijfjes, chips 2x, cup a soep, soep en ballen, speculoos, optimelkwark 2x karnemelk 3x, pagafilet, ijsjes 2x, frisdrank 4x, snoepjes voor Esmee, billendoekjes, koffiepads.

19. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Idd die courgette kun je natuurlijk vervangen door allerlei andere groente, gewoon wat in de aanbieding is en dus goedkoop, maar toch gezond!!

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende

Deel Deze Pagina