Klinkt ook lekker, gaan we ook proberen. Zeker omdat de meiden hier soep liever hebben dan groenten. Hebben ze toch een paar keer per week groenten binnen
ik ben dus van mijn drukdrukbestaan (werken, studeren, huishouden) naar geen studie en geen werk meer gegaan. Maar deed nog wel steeds makkelijk boodschappen, alles voorgesneden etc. Nu ben ik daar dus mee gestopt. gewoon zelf een ijsbergsla gekocht, gesneden en gewassen en ik een afsluitbare bak gedaan. Nog verser als uit de winkel ff omschakelen, ik heb nu toch de tijd.
Brabbel@ Die zit hier niet moet ik ver voor rijden . ja of ik moet mijn vader lief aan kijken of die wat mee neem. Nu wel de bananen voor 99 cent kilo bij c100 en de coop. Ga zo boodschappen doen verder nog geen idee wat er in de aan bieding is. Ik ga in elkgeval vlees aan biedingen zoeken .
hmm.. Dat ik dit topic nooit eerder heb gezien.. Super zeg! Zal es denken, kan nu ff geen tips bedenken sorry!
Ik ook,althans,ik kruis in die folder alles aan wat ik hebben wil/nodig heb Ik ga morgen wel ff los in de C1000
Haha heel erg herkenbaar,zo doe ik het ook. Die *kruis* en die *kruis*, en mijn man maar lachen! Hoop dat ze morgen nog genoeg in voorraad hebben, en dat we niet WEER misgrijpen.
ik ga er niet meer voor naar de c1000 ik grijp daar zovaak mis, net zoals superde boer. lijkt wel of ze minimaal inkopen en het echt lokkertjes zijn. gr brenda
We doen nou ongeveer voor 40 euro per week aan boodschappen dat is voor 2 personen en een jack russel. We zijn bezig om zwanger te worden nu vroeg ik me af hoe veel moet je ongeveer voor een baby per week of per maand rekenen aan boodschappen
Ik ben voor 1 kind kwijt per maand: 40-50 euro luiers (kan goedkoper, ik gebruik graag pampers) 40-50 euro voeding (flesvoeding, kan goedkoper als bv lukt of als je een b-merk voeding koopt, potjes groente en fruit, kan je ook zelf maken) 10 euro luierdoekjes (kan goedkoper, zie luiers) En dan heb je natuurlijk je kleertjes en je baby-verzorgingsproducten, maar die tel ik niet mee met boodschappen. Dus zeg zo'n 100 euro per maand.
@ wat kost een beebie per week: Je krijgt straks 195 euro kinderbijslag per kwartaal (= 65 euro per maand) en dat zet ik apart voor de luiers, kan ik inslaan als ze goedkoop zijn (bijv.pampers 4 voor 30 euro of 3 voor 22,50 bij de Etos) en dat doe ik ook met de billendoekjes. En dan is de kinderbijslag van de beebie hier wel op. Hier gaat de borstvoeding gelukkig super dus die is lekker gratis en straks als ik weer hapjes ga maken dan pureer ik wat van onszelf, dus bijv. aardappelen met groenten en een ongekruid kipfiletje pureren. Dat kost me amper wat extra. Dan ben ik alleen wat geld kwijt aan fruit zeg maar 5 euro in de week. Verder merk ik in mijn dagelijkse boodschappen nog niet veel van de kleine. Op een flesje vitamine druppels en een shampoo na. Kleding e.d. daar word ik echt mee overladen door de oma's ik heb nu al tot maat 74 liggen en de kleine is net uit maat 56 Voor onze oudste is eigenlijk de opmerkelijkste kostenpost; schoenen. En op de een of andere manier 'plande' ze haar groeispurten heel ongunstig voor mijn bankrekening Dus 2 tot 3 x per jaar 85 tot 115 euro voor een paar. Meestal als ze halverwege het seizoen te klein werden kon ik wel voor 50 euro een nieuw paar kopen.
aardappelen krop ijsbergsla biefstuk rundergehakt bio 2 x mayonaise (ES) vers frans stokbrood gevulde koeken (ES) paprika chips (Lays) gyros vlees kalkoenfilet knoflook saus (calve) sate saus (verstegen) pitabroodjes (lidl) komkommer trostomaten pakjes sinaasappel limonade (lidl) chocolade met hazelnoten (lidl) grote maaltijd pita's (plus) griekse kaas (lidl) kamille thee (lidl) zoutstengel (lidl) kastanje champignons scharreleieren kiphaasspiesjes 2 broden van de "Echte Bakker" shampoo (kruidvat) ------------ 47,02 euro Vind het zelf nog best veel, maar goed heb ook een dure vlees voorkeur. Ik eet geen varkensvlees en als ik voor biologisch akn kiezen doe ik dat. ----------- Menu schuingedrukt was al in huis 1) biefstuk, gekookt aardappeltje, paprika (van vorige week) en sla, groenten uit de diepvries= bloemkool/broccoli, wortel biologisch AH 2) Steak Philly (zelfgemaakte hamburgers op stokbrood met kaas en sla) 3) pita's met gyros, sla, knoflooksaus 4) griekse salade (rode ui, komkommer, tomaat, griekse kaas) met gegrilde kalkoenfilet 5) noodels met vis en groenten uit de vriezer 6) spaghettie met gehaktballetjes en tomatensaus 7) kipspiesjes met sate saus, aardappeltjes, sla, tomaat, komkommer Reacties, opmerkingen, tips en adviezen? Kritische blikken mogen ook
Witte rijst Kroepoek Becel light smeerboter Lasagnette Stroopwafels Basisgroentesoep 2x meergranen afbakbrood Vuilniszakken 4x olvarit fruit Nectarines Kiwi Keukenpapier Koffiezakjes Slankie smeerkaas Paprika 3x Olijven Handzeep Kipfilet 2st Gegrilde kipkluifjes 2x soepgroente Krentenbollen Snoepmix Rundergehakt Kruidencreme Pofaardappel Kruidenkaas Kipfilet (broodbeleg) Kaas Gerookte kipfilet Selleriesalade Hazelnootpasta 2x pepsilight 4x blikje 3es cassis 3x halfvolle melk 42,31 euro Ma: Verse groentesoep met stokbrood met salade/kruidenboter Di: Pofaardappel met doperwten/pittige rauwkost en kipkrokantschinsel Woe: Lasangette met gehakt/mais/paprika/champignons en kaas met olijven/augurk salade Do: Gekookte aardappelen met witte bonen in tomatensaus en slavink Vrij: Pasta met spinazieroomsaus/pijmboompitjes en gerookte kipfilet Zat: Niet thuis Zon: Rijst met chickentonight, extra groente, kipfilet en kroepoek Ma: Gegrilde kipkluifjes met rijst en gewokte groente
Misschien is er een reden voor, maar Calve saus en Lays chips Kan goedkoper Aan de andere kant; als dat het enige is dat je A-merk koopt....is dan ook geen ramp En ik vroeg me af waarom geen bio-eieren of vrije uitloop? Want wel bio-vlees lees ik. Verder ziet het er toch prima uit!
Van de week op het menu: Ma: aardappelschijfjes met drumsticks en komkommersalade. Di:Gekookte aardappels, brocolli en tartaartje / verse worst Woe: Lasagne met roerbakgroenten en rundergehakt. Do: Gebakken aardappeltjes, vis & tuinboontjes. vrij: Verse vlaamse friet met snack en salade. Za: Iets makkelijks ( ik moet zelf werksen s'avonds) soep met broodje oid. Zo: Broodje hamburger met salade of aardappeltjes met groente/vlees. ( iets uit voorraad) *** Goed ingeslagen, ben donderdag jarig dus ook meteen boodschappen voor de verjaardag gehaald ( benodigdheden voor monchoutaart, hapjes, drankjes etc.) Lidl: kilo jonge kaas komkommer 2x boterhamworst 1x rookvlees leverworst zak aardappelen zak appels meloen 2x karnemelk 2x roomkaas light punt brie ambachtelijke kip/kerrie salade aardappelgolfjes kristalsuiker salamisnacks 2x augurk zilverui 2x chocopinda's chocorozijntjes. 2x kauwgom rijst/pindamix tortilachips chocobiscuitjes roomboter 2x hondenkauwrepen 1x hondekoekjes 31.71 C1000 2x appelsientje mild. 2x allesreiniger 2x ice tea 4x coca cola 2x rivella 2x vlaaifruit actimel bosvruchten fruitella kandijkoeken filet american 2x slagroom variatiethee 2 boomstammetjes 2 zakken pagafilet knoflook/kruiden brocolli bloemkool danoontje xl napoleon snoepjes snack a jacks leverpastei unox komkommer peren 2 slagroomtaartjes bananen 2x knip tarwe 35.67.. Totaal: 67.38 Best netjes toch?!
Ik vind het elke week weer moeilijk om een weekmenu te maken.. Ik ben echt een ontzeeettend moeilijke eter, en ook geen ster in de keuken helaas.. Ma; Lasagne (hebben we vorige week niet gegeten, dus schuift door) Di; Doperwten met wortels, aardappelpuree, vlees Wo; Rijst + chicken tonight + kip Do; Komkommersalade, aardappelgratin, vlees Vr; Sla, gekruide aardappeltjes, vlees Za; / (zijn we naar een concert, Damien eet bij m'n moeder) Zo; Patat Ik heb nog wel wat vlees in de vriezer liggen, straks maar eens even kijken, en daarna maar weer boodschappen doen..
Heb een aantal blz terug gelezen, maar was teveel om alles te lezen. Waar je ook op kunt letten is de GTA (geld terug acties) van bedrijven. Ik heb alleen dit jaar al voor 200.- aan A-merk producten gekocht waar ik het geld van terug kreeg. Dit varieert van vriesgroenten, tot pizza tot toiletpapier, tandpasta/tandenborstel en alles ertussen. (Ook flesvoeding van leeftijd 1+, olvarit potjes etc) Voordeeltjes! Gratis newborn luiers bij kruidvat met bon (aanmelden bij mama kruidvat)
dank je voor je reactie, die paar A-merk artikelen zijn voor mijn man, en als ik dit vol wil houden moet ik zorgen dat het voor hem een beetje leuk blijft Dus niet alles drastisch omgooien in 1x Die eitjes; goeie vraag; ik krijg ze namelijk elke week gratis van vrienden met kippen op het erf en ze waren een week op vakantie dus een keertje 'gewone' eieren meegenomen. Ik probeer een beetje balans te vinden tussen, verantwoord voor onszelf, de dieren en mijn bankrekening @ mamavanEsmee; heel netjes gedaan die boodschappen, zeker met een verjaardagsfeest erbij! Geniet ervan eh