Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

gewoon iemand erom sturen voor jou, die neemt dan geen andere dingen mee. Let wel op bij de makro, iets pas echt goedkoop als er winstpakker bijstaat.

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh, ja die is slim :D Kan opa straks wel luiers halen voor zijn kleinzoon!
    Dank voor het meedenken :)

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik koop het meeste bij lidl en c1000,bij lidl is het fruit en de groente goedkoop,altijd wel iets nog goedkoper,bij c1000 stikt het van de aanbiedingen,dus ik kijk elke zondagavond wat er in de aanbieding is en daar maak ik dan een week menu van. luiers toch pampers,want mijn dochter krijgt gevoelige "lipjes"van de rest,dan moet ik vaker de luier verschonen en de pampers kunnen langer om dus uiteindelijk is het denk ik even duur.
    onze kat doet zijn behoefte bijna altijd buiten dus 1 keer per week een schone bak en das gewoon het goedkoopste grit van 1 euro per zak.

wc papier heb ik wel altijd 3 laags maar dan 24 rollen voor 5 euro.
    maar we komen nog steeds uit op 100 euro per week. als ik echt mn best doe kan ik makkelijk 60 halen maar we hebben het dus ach why not...

grotere porties maken helpt ook goed,soep,of sauzen van pasta`s en dan alleen de pasta vers erbij,je hebt al een pak pasta voor 30 cent.
    optimel heb ik vervangen door lidl`s merk,scheelt ook een hoop.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hebben er een "sport" van gemaakt om voor 10 euro max per dag boodschappen te halen en dan het liefst voor 2 dagen. tot nu toe lukt het aardig alleen vandaag was het eten niet te vreten :(
    voorheen gaven we 600 euro per maand aan boodschappen uit en daar schrokken we toch wel van.
    fruit koop ik alleen op de markt want dat is veeeel goedkoper en veel lekkerder.
    in die 10 euro zit natuurlijk geen babyvoeding en luiers in. het is soms wel lastig om iets lekkers op tafel te toveren met zo een beperkt budget maar het is wel mogelijk.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik vind het ook moeilijk hoor,maar dat komt omdat wij echt van lekkere dingen houden en niet van aardappels met een slavink en worteltjes.

6. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0

Zo probeer ik het nu ook,maar ga niet dagelijks een tientje er af halen hoor :D
    Neem nu s'maandags 50 Euro op en doe daar 6 dagen mee ongeveer.
    (ben nu met 3 personen trouwens ;))

7. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Was al aan het denken, "die katten leven in grote luxe" :D

Mja, soms loopt het leven nu eenmaal iets anders dan we het zelf gewild hadden.
    Ik heb ook een kleine lening (60€/maand) af te betalen en vind dat al veel. Als ik bedenk wat ik met dat geld zou kunnen doen.

Maar ook die dingen zijn van voorbijgaande aard, daar moeten we ons aan vasthouden ;)

8. tulip

tulip Niet meer actief

graag gedaan, ik ben ook zo dat ik met 100 dingen thuis kan komen wat ik niet nodig heb. De action is voor mij verboden terrein.

o ja, wat ik ook doe qua eten: ook al heb ik maar een 1 persoonsmaaltje over, dan bewaar ik dat en dan halen we dat een keer uit de vriezer. Wij eten dus wel eens alledrie iets anders.:D Handig voor mn werkdagen.

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @meiden die elke dag boodschapjes halen: zijn jullie dan goedkoper uit dan wanneer je het voor een week in 1 x haalt? (of in 2 x)

Ik heb dit een tijdje geprobeerd, ook voor max. 10 euro per dag, maar dat ging niet helemaal goed. Nam toch teveel mee iedere keer. Dat doe ik niet als ik maar 1 x in de week naar de winkel ga ;)

Kwestie van zelfdiscipline zeker? Chocoladereep pakken, jezelf een pets op je hand geven en weer terugleggen in het schap? :D

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij zijn een stuk minder kwijt als we 1 keer goed boodschappen doen. Dwz als we precies meenemen wat we nodig hebben. Het helpt ook om groot te koken, en een restjes dag te doen, of goed gebruik te maken van een diepvries ;) Een restjesdag is niet een restjesdag maar een zoveel gangen diner ;)

Dat gaat mij niet eens om kosten maar meer dat ik er een ongelooflijke hekel aan heb om eten weg te gooien. :x

Sinds we hier heel goed opletten op hoeveelheden, geven we ook minder uit, en gooien we bijna nooit iets weg omdat het over datum ging. We waren er vroeger wel wat makkelijker in :)

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij doen nu idd ook weer iedere week 1 x boodschappen. Ik neem dan een lijstje mee en koop wat nodig is. Ben dan minder kwijt dan wanneer ik elke dag ga.

Maar vaker boodschappen doen vind ik zo gezellig :) Denk dat dat mijn probleem ook is. Lekker gezellig door de winkel struinen en dingetjes uitkiezen ;)
    Dan ben ik ook weer zo geneigd om wat lekkers voor de lunch mee te nemen, terwijl ik anders gewoon eet wat er in huis is. Minder gezellig, maar wel goedkoper.

Ik kook nu idd ook 2 x per week voor 2 dagen. Dat scheelt echt ja.
    Invriezen doe ik soms wel, maar ik vind dat lang niet alles zo lekker uit de vriezer komt. Dus ik kook liever bijv. op zondag voor zondag en maandag ipv dat ik het dan invries.

Eten weggooien vind ik idd ook zonde en als dat echt moet, dan baal ik als een stekker. Ben soms gewoon blij dat ik honden heb die een restje groenten, pasta of yoghurt wel een lekkere aanvulling op hun maaltijd vinden :)

12. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    nou ook al doe ik nog zo mn best....ik kom echt niet onder 100 euro uit per week dit is wel incl wasmiddel luiers doekjes en flesvoeding.

Deze week eten we:
    Ma zelfgemaakte hamburgers
    Di hotdogs met frietjes
    Wo spinazie met gehaktbal
    Do pasta
    Vr ajam paniki
    Za nasi
    Zo pasta met stokbrood.

Ik ben tot op heden 70,- kwijt.

13. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij doen 1 keer per week de boodschappen bij de Lidl (sommige dingen willen we wel a-merk en halen we bij de supermarkt ernaast, Jan Linders). Wasmiddel, pampers, luierdoekjes en alle overige drogisterijspullen haal ik altijd als ze in de aanbieding zijn!

Ik denk dat we dan gemiddeld ongeveer EUR 60,- per week kwijt zijn.

14. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Jumbo

3x halfvolle melk
    2x sap
    rode bietjes
    rode kool
    appelmoes
    zuurkool
    3kg aardappelen
    champignons
    gerookte kipfilet
    bananen
    pruimen
    aardappelbolletjes
    half boeren tarwe
    spekreepjes
    lekkerbekjes
    gelderse worst
    snijworst
    jonge kaas
    kroepoek
    theebiscuit
    kruidenkaas
    danoontje
    choco biscuit
    3x olvarit fruit
    redband pretmix
    olijven
    croma bak en braad
    meergranen stokbrood
    heel maisbrood
    knorr risotto
    franse mosterd
    krentenbollen
    diepvrieszakjes

29,34 euro

Ma: Stampot zuurkool met spekjes en rookworst (rookworst had ik nog)
    Di: Risotto met paprika, champignons, kipfilet en kroepoek (kipfilet nog halen)
    Woe: Varkenshaas met aardappebolletjes en gewokte groente (varkenshaas en groente had ik nog)
    Do: Spaghetti met spinazieroomkaas, gerookte kipfilet en pijnboompitjes
    Vrij: Puree, bietjes en lekkerbekje
    Zat: Niet thuis
    Zon: Nog geen idee

Moet nog even kipfilet halen en nog wat voor zondag. Nog een euro over 7 denk ik.

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Vorige week donderdag boodschappen gedaan voor 8 dagen. Inclusief honden/kattenvoer en schoonmaak/drogisterijspul (niet bij Action geweest deze maand). We waren (afgerond) 70 euro kwijt bij Aldi en C1000. Best netjes :)

We aten/eten:

Vrij: Kip Siam (niet gegeten, had geen honger, dus bapao gegeten :))
    Za: Gebakken rijst met kip en ei (niet gegeten, want bleven onverwacht bij ouders eten)
    Zo: Champignontaart met tijm en verse salade
    Ma: Restje champignontaart en salade
    Di: Soep uit zak met stokbrood
    Wo: Bami met kroepoek en satesaus
    Do: Restje bami
    Vrij: Aardappelschijfjes, Italiaanse roerbakgroente, viscuisine

We kunnen dus nog Kip Siam en gebakken rijst met kip en ei eten volgende week. Dat scheelt weer :) (heb zo'n zak kipfilet uit de diepvries van de Aldi, makkelijk)

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier ook weer de boodschappen binnen:

Menu:

MA: Aardappels, witlof en tartaartjes/slavink.
    DI: Taco's met tomaat/komkommer/ijsbergsla en paprika.
    WO: Gebakken kriel met kipsnitzel en salade.
    DO: Gebakken aardappeltjes met Kabeljauw en verse wortels.
    VR: Friet.
    ZA: eten bij ouders ivm verjaardag mama.
    ZO: BBQ met familie.

Boodschappen:

Bananen
    nectarines
    komkommer 2x
    net tomaten
    Ijsbergsla
    wortels
    kriel
    4x vleeswaren
    2x popcorn
    muffinmix
    snoepjes voor Esmee
    danoontjes
    yoghurt
    optimel 2x
    magere melk 1x
    augurken
    wc papier
    keukenrol
    billendoekjes
    hondenkoekjes
    vleesstrips honden
    hagelslag

Was kwijt: € 32.90

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Meis23, was je echt maar 29.34 kwijt voor al die boodschappen? Jee, dat is niet veel.

Ik heb het idee dat ik niet echt overbodige dingen meeneem, maar kom gewoon niet onder de 70/80 euro per week uit.... mss moet ik toch anders boodschappen gaan doen. Maar ik koop vaak de c1000 merken. Drinken daar ook van (de cola light in ieder geval) en dan is de macaroni en rijst niet duurder dan de aldi...
    Maar ga toch maar eens goed vergelijken met de pasta/pindakaas/hagelslag bij c1000 of aldi/lidl....

Het zou fijn zijn om op de boodschappen wat te bezuinigen, want het gaat je mond in en weg is het....

18. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wie heeft nog leuke recepten....
    lekker en niet te lang duurt om te maken :)
    gr brenda

19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik Moet vanaf maandag ook mee doen ik hoop dat ik het voor 10 euro per dag red.
    helaas rookt mijn vriend dus ben al 18,00 euro vooraf.

20. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Nou...hier lukt het nog niet zo hard.... ben vandaag om de WEEK boodschappen geweest en ik was 89 euro kwijt..... (ik moet wel zeggen dat de twee kindjes van mijn man er nu ook zijn, waarbij ik wat extra vla en zo meeneem, maar dat kan toch geen veertig euro extra zijn. O ja, een pakkie shag zat er ook bij)

Toch maar eens naar de Lidl kijken voor de basisdingen en vergelijken met de prijzen van de c1000.

Deel Deze Pagina